Bine ai venit,
Vizitator
|
Ref. : noile reglementări privind acordarea de prestaţii sociale
Ref. : noile reglementări privind acordarea de prestaţii sociale În legătură cu ordonanţa de urgenţă, aprobată ieri în şedinţa de Guvern, care modifică şi completează unele acte normative ce reglementează acordarea de prestaţii sociale, Ministerul Muncii face următoarele precizări: · Raportarea la Indicatorul Social de Referinţă (ISR) nu scade cuantumul prestaţiilor, ci aduce ordine în sistem. Până acum, prestaţiile sociale erau stabilite prin hotărâri de guvern. (Consultaţi tabelul şi exemplele de la finalul comunicatului). · Această ordonanţă de urgenţă aduce o modalitate de calcul unitară şi stabileşte ca toate prestaţiile sociale să se raporteze la un indicator social de referinţă. ISR reprezintă unitatea exprimată în lei la nivelul căreia se raportează beneficiile de asistenţă socială, suportate din bugetul de stat. Pentru anul 2012, ISR a fost stabilit la o valoare de 500 de ron, prin legea nr. 76/2002, privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă şi prin Legea cadru a Asistenţei Sociale, 292/2011. · Indicatorul Social de Referinţă este o practică europeană. Este prima oară când prestaţiile sociale sunt raportate la un astfel de indicator. · Din 2012, toate prestaţiile sociale se raportează la Indicatorul Social de Referinţă, iar pe masură ce legile subsecvente ale noului Cod al Asistenţei Sociale intră în vigoare, actualele 54 de prestaţii vor fi reduse la 9 tipuri de alocaţii, indemnizaţii şi facilităţi. Iată principalele modificări: 1. Venitul minim de inserţie - se instituie prin unificarea actualului venit minim garantat, a alocaţiei pentru susţinerea familiei şi a ajutorului pentru încălzirea locuinţei. Se aplică din 2013; 2. Alocaţia de stat pentru copii - se menţine la cuantumul actual; 3. Alocaţia de plasament - se menţine la cuantumul actual; 4. Indemnizaţii, stimulente şi ajutoare creştere copil - se menţin din prestaţiile actuale care privesc indemnizaţia pentru creşterea copiilor şi stimulent lunar (OUG. Nr.111/2010) şi cele 7 tipuri de indemnizaţii şi ajutoare care se acordă persoanelor care au în îngrijire copii cu handicap 0-7 ani acordate în baza Legii nr.448/2006; 5. Indemnizaţii persoane cu nevoi speciale - se instituie din 2013 la modificarea Legii nr.448/2006; 6. Indemnizaţia lunară de hrană HIV/SIDA - se menţine la cuantumul actual; 7. Ajutor pentru persoane refugiate - se menţine la cuantumul actual; 8. Ajutorul de urgenţă - se menţine la cuantumul actual şi va cuprinde inclusiv ajutoarele financiare şi cele pentru tratamente în străinătate; 9. Facilităţi - se menţin la cuantumul actual, respectiv contribuţiile de asigurări de sănătate (beneficiari de VMG şi de indemnizaţie pentru creşterea copilului), transport persoane cu dizabilităţi, subvenţionare dobânzi credite pentru persoane cu dizabilităţi. Beneficiarii de venit minim garantat, alocaţia de susţinere a familiei şi indemnizaţia de creştere a copilului, care nu îşi plătesc taxele şi impozitele locale, pot fi suspendaţi din plată pe perioadă de până la 5 luni. Reintră în plată în momentul în care fac dovada achitării taxelor şi impozitelor locale, urmând să primească şi suma cuvenită pe perioada suspendării. Precizăm că nu sunt vizaţi beneficiarii de alocaţii de stat pentru copii. În concluzie, noua modalitate de calcul nu duce la scăderea prestaţiilor sociale. Acestea rămân la acelaşi nivel reglementat în prezent. În schimb, de acum încolo, prestaţiile nu vor putea fi modificate, decât printr-o schimbare a Indicatorului Social de Referinţă. Orice modificare a Indicatorului Social de Referinţă va duce, implicit, la modificarea în cascadă a tuturor prestaţiilor sociale. În acest fel, vom avea o imagine corectă şi de ansamblu asupra tuturor modificărilor. EXEMPLE DE CALCUL ALOCAŢIA DE STAT PENTRU COPII Cuantumuri actuale Cuantumuri exprimate în ISR - 42 lei 0,084 ISR - 42 lei - 84 lei (copil cu handicap) 0,168 ISR - 84 lei - 200 lei (copii 0 –3) 0,4 ISR - 200 lei VENITUL MINIM GARANTAT Cuantumuri actuale Cuantumuri exprimate în ISR - 125 lei persoana singură 0,25 ISR = 125 lei - 225 lei familiile formate din 2 persoane 0,45 ISR = 225 lei - 313 lei familiile formate din 3 persoane 0,63 ISR = 313 lei - 390 lei familiile formate din 4 persoane 0,78 ISR = 390 lei - 462 lei familiile formate din 5 persoane 0,93 ISR = 462 lei - câte 31 lei pentru fiecare altă persoană 0,062 ISR = 31 lei 28 Decembrie 2011 |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
USR propune un mecanism nou de indexare a ajutoarelor sociale
Senatorul USR Adrian Wiener și deputata independentă Oana Bîzgan au inițiat un proiect de lege care prevede indexarea anuală cu rata inflației a Indicatorului Social de Referință (ISR), în funcție de care se calculează ajutoarele sociale, precum indemnizația de șomaj sau alocația de stat pentru copii. Potrivit unui comunicat al USR remis luni AGERPRES, ISR nu a mai fost actualizat de aproape 10 ani și din această cauză, în ciuda creșterii economice constante din ultimii ani, inechitățile s-au accentuat în România. "Proiectul își propune să scoată asistența socială din sfera politicianistă, ca să nu rămână un instrument electoral de condiționare a zonei vulnerabile din societatea românească. Proiectul USR, semnat și de colegi din Opoziție și de la Putere, propune un mecanism autonom, independent de indexare și eficientizare a prestațiilor sociale. Bineînțeles, măsura trebuie asociată altor măsuri active și politici publice de incluziune socială. De altfel, România și-a propus prin adoptarea Strategiei Europa 2020 scoaterea din zona sărăciei și excluziunii sociale a 560.000 de oameni până în 2020", a declarat Adrian Wiener. USR precizează că toate ajutoarele sociale (venitul minim garantat, indemnizația de șomaj, ajutorul pentru încălzire, alocația de stat pentru copii etc.) sunt calculate în funcție de ISR. "Astăzi, valoarea ISR este de 500 de lei și nu s-a modificat din anul 2008 (...) Rațiunea acordării de ajutoare sociale este garantarea accesului la coșul zilnic pentru beneficiari, iar instituirea unui mecanism autonom de indexare anuală a ISR garantează subzistența pentru cetățenii cu venituri mici și foarte mici", se arată în comunicat. Potrivit sursei citate, un raport al Rețelei Europene de Politici Sociale a arătat că indexările făcute de România în vederea asigurării coșului zilnic au fost "arbitrare și urmând mai degrabă o logică politică", ele fiind operate prin mărirea fracțiunii din ISR, nu prin mărirea valorii ISR. Conform comunicatului, proiectul de lege al USR propune indexarea anuală a ISR cu 100% din rata inflației, ca indicator ce reflectă creșterea anuală medie a prețurilor. Totodată, USR precizează că acest model de indexare nu este o noutate, ci este prevăzut deja în cazul pensiilor, respectiv în Legea 263/2010. De asemenea, în cazul în care inflația este negativă, IRS nu se indexează și rămâne la valoarea anului anterior. Sursa de finanțare a prevederilor acestei inițiative legislative va fi asigurată prin suplimentarea bugetului Asigurărilor Sociale de Stat și a bugetelor unităților administrativ-teritoriale dedicate asigurărilor sociale, se mai arată în comunicat. AGERPRES/(AS — autor: Mădălina Cerban, editor: Florin Marin, editor online: Simona Aruștei) |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Ministerul Muncii, modificări MAJORE în proiectul Legii pensiilor: toți pensionarii sunt vizați/SURSE
Proiectul Legii Pensiilor, care a intrat în august în dezbatere, a suferit câteva modificări, în urma discuțiilor cu sindicatele, care s-au purtat recent în cadrul Consiliului Național Tripartit (CNT). Una dintre modificări se referă la majorarea Valorii Punctului de Referință (VPR). Potrivit surselor Mediafax, propunerea a fost preluată astfel: „Începând cu anul 2022, valoarea punctului de referință se majorează anual cu 100% din rata medie anuală a inflației, la care se adaugă 50% din creșterea reală a câștigului salarial mediu brut realizat”. |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Guvernul recunoaște că riscă dificultăți la plata ajutoarelor sociale dacă ar crește ISR, indicator neactualizat cu inflația de peste 10 ani și luat î
Majorarea Indicatorului Social de Referință (ISR) nu poate fi realizată de Guvern în momentul actual, deoarece ar risca apariția ”unor dificultăți” în plata drepturilor șomerilor și altor persoane expuse sărăciei, arată un document oficial. ISR nu a mai fost modificat de peste 10 ani, deși Guvernul ar trebui să-l actualizeze anual în funcție de creșterile prețurilor. Executivul analizează însă majorarea alocației de stat pentru copii. De ce este important: Indicatorul Social de Referință (ISR) reprezintă valoarea în raport cu care sunt calculate mai multe tipuri de prestații sociale, precum venitul minim garantat, indemnizația de șomaj și toate drepturile cuprinse în bugetul asigurărilor pentru șomaj. În funcție de ISR se calculează însă și alte ajutoare sociale, precum cele de încălzire sau alocația de stat pentru copii, prin aplicarea unui coeficient de multiplicare pentru fiecare tip de prestație în parte, care se numește Indicele Social de Inserție (ISI) și care pentru alocația de stat pentru copil, de plidă, este de 0,168 din ISR. Context: Valoarea ISR se poate modifica prin hotărâre a Guvernului, în funcție de indicele de creștere a prețurilor de consum prognozat anual sau pentru anul anterior, așa cum este prevăzut în prin Legea nr.76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă. Doar în decembrie 2018, față de aceeași lună a anului 2017, mărfurile alimentare s-au scumpit cu 3,10%, prețurile mărfurilor nealimentare au urcat cu 3,75%, iar prețurile serviciilor au crescut cu 2,44%, România având una din cele mai înalte rate ale inflației din Uniune Europeană. În realitate: În ciuda creșterii prețurilor, valoarea ISR a rămas la nivelul de 500 lei, stabilit în 2008, cu peste 10 ani în urmă. complicată. Au de plătit zeci de miliarde de lei către bănci După cum a anunțat Profit.ro, în 2017, parlamentarii puterii și cei ai opoziției și-au unit forțele și au susținut împreună, într-un proiect de lege, indexarea anuală a indicatorului social de referință (ISR) cu 100% din rata inflației, ceea ce ar majora anual atât indemnizația de șomaj, cât și alocația de stat pentru copii, raportate la acest indicator. Printre semnatorii proiectului se regăsesc parlamentari din PSD, USR, ALDE, dar și foști membri ai ultimelor două partide, precum fostul premier Victor Ponta și fostul ministru al Agriculturii Daniel Constantin, care conduc în prezent formațiunea Pro România. Proiectul a fost respins de Senat, însă, în aprilie anul trecut, fiind în discuție la Camera Deputaților, în condițiile în care Guvernul Dăncilă a transmis în două rânduri Parlamentului că nu îl susține din motive de impact bugetar. Astfel, Executivul a calculat că impactul financiar al majorării ISR cu 100% din rata medie a inflației, pentru perioada 2018-2022, ar presupune o majorare cu 163,3 milioane de lei a bugetului asigurărilor pentru șomaj. |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
|
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
ALERTĂ - Parlamentul a majorat ajutoarele sociale: Cresc indemnizația de șomaj, venitul minim garantat și multe altele
Parlamentul a votat, marți, majorarea cu 140% a indicelui în funcție de care se calculează indemnizația de șomaj, venitul minim garantat, ajutorul pentru persoanele cu handicap și multe alte ajutoare sociale. Cu alte cuvinte, principalele ajutoare sociale cu excepția alocației de stat pentru copii se vor mări substanțial. Astfel, plenul Camerei Deputaţilor a adoptat, în calitate de for decizional, cu 164 de voturi pentru, 91 de voturi contra și 5 abțineri, un proiect de lege care prevede că valoarea indicatorului social de referinţă creşte anual, de la 500 de lei până la atingerea valorii de 1.200 de lei. "Valoarea indicatorului social de referinţă este de 500 lei. Valoarea indicatorului social de referinţă creşte anual până la atingerea valorii de 1.200 de lei, după cum urmează: a) la data de 1 ianuarie 2021 - 780 lei b) la data de 1 ianuarie 2022 - 990 lei c) la data de 1 ianuarie 2023 - 1.200 lei. Începând cu data de 1 ianuarie 2024, valoarea indicatorului social de referinţă se modifică anual, prin Legea bugetului de stat, în funcţie de indicele de creştere a preţurilor de consum prognozat pe an/ an anterior", se arată în proiectul de lege. În baza indicatorului social de referință (ISR), majorat marți, se calculează, printre altele: indemnizația de șomaj venitul minim garantat ajutorul pentru persoanele cu handicap alocația pentru susținerea familiei alocația de plasament pentru copii prima de inserție pentru absolvenții care se angajează subvenția de la stat pentru angajatorii care primește șomeri ajutorul pentru angajatorii care încadrează tineri cu risc de marginalizare socială sprijin pentru creșterea copilului, pentru persoane cu handicap indemnizația de hrană pentru persoane cu handicap HIV-SIDA P.S. Asta a votat Parlamentul, dar pana a fi publicata in Monitorul Oficial si sa devina lege efectiva mai este un drum , un demers foarte lung si nu e sigur ca se va intampla . |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
CCR a dat undă verde legii care crește cheltuielile bugetare cu 0,4% din PIB pentru șomaj și alte ajutoare sociale
Curtea Constituțională (CCR) a respins miercuri, cu majoritate de voturi, sesizarea PNL depusă împotriva legii care majorează Indicatorul Social de Referință (ISR) de la 500 de lei la 1.200 de lei în următorii trei ani, practic o creștere cu 140% a indicatorului în funcție de care sunt calculate ajutorul de șomaj și alte ajutoare sociale, au declarat pentru G4Media.ro surse din cadrul CCR. Potrivit legii adoptate la jumătatea lunii octombrie de Parlament, majorarea ISR va fi una etapizată pe următorii trei ani: de la 1 ianuarie 2021 ISR crește la 780 de lei, din 2022 la 990 de lei, iar din 2023 la 1.200 de lei, după care se indexează cu inflația. Impactul bugetar al creșterii într-un singur an era calculat de inițiatorul legii la 10,4 miliarde lei anual, sau 0,99 puncte procentuale din PIB (2019), în timp ce guvernul estima un impact bugetar anual de 856 milioane de lei lunar, adică peste 10 miliarde de lei anual. Dat fiind că parlamentul a votat o creștere etapizată, impactul bugetar ar urma să fie de circa 0,4% din PIB, potrivit inițiatorului proiectului, deputatul ex-USR Adrian Dohotaru. Proiectul, votat în plină criză economică provocată de pandemia de coronavirus, a trecut cu 167 voturi pentru și 91 împotrivă. Propunerea legislativă, care modifică legea nr.76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forței de muncă, a fost inițiată de deputatul Adrian Dohotaru (plecat din USR) și a primit sprijinul PSD, Pro România și UDMR. Guvernul a transmis un aviz negativ pentru proiectul de lege, arătând că inițiatorii nu prevăd sursa banilor necesari pentru creșterea ajutoarelor sociale. Proiectul a fost adoptat pe fondul creșterii rapide a deficitului bugetar prognozat pentru 2020 și 2021, creștere provocată atât de consecințele pandemiei de Covid-19, cât și de creșterile de pensii, alocații și salarii în mediul public. Liberalii au atacat la Curtea Constituțională și acest act normativ, susţinând că aceasta nu respectă reglementările de tehnică normativă în sensul în care reglementarea este impredictibilă şi contradictorie. Astfel, ei au afirmat că este încălcat principiul securităţii juridice. „Legea adoptată de Camera Deputaţilor, în calitate de Cameră decizională, încalcă tehnica normativă deoarece reglementează dincolo de voinţa exprimată prin expunerea de motive de iniţiatorii actului normativ care au avut în vedere strict modificarea cuantumului indemnizaţiei de şomaj, fapt subliniat şi de Consiliul Legislativ. Mai mult, adoptarea legii generează impredictibilitate, destinatarii normei, organele de aplicare, cât şi beneficiarii prestaţiilor sociale fiind în imposibilitate de a determina cuantumul unor prestaţii sociale stabilite în cuantum fix, dar care se raportează, în construcţia lor, la valoarea ISR”, au arătat liberalii. Deputaţii PNL au menționat că motivarea legii nu prevede impactul financiar asupra bugetului general consolidat, impactul asupra sistemului juridic, precum şi consultările derulate. „Legea (…) nu respectă dispoziţiile constituţionale în privinţa obligaţiei legiuitorului de a indica sursa de finanţare atunci când adoptă legi cu impact asupra bugetului general consolidat al statului. Sunt încălcate dispoziţiile art. 111 alin. (1) şi ale art. 138 alin. (5) din Constituţia României”, se mai arăta în sesizarea PNL. De asemenea, s-a indicat faptul că legea a fost adoptată în absenţa analizei obligatorii asupra impactului financiar al soluţiilor legislative. |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Curtea Constituțională a dat undă verde pentru creșterea ajutoarelor sociale
Curtea Constituțională (CCR) a respins miercuri, cu majoritate de voturi, sesizarea PNL depusă împotriva legii care majorează Indicatorul Social de Referință (ISR) de la 500 de lei la 1.200 de lei în următorii trei ani. În funcție de acest indicator, care a fost majorat cu 140%, se calculează indemnizația de handicap și alte ajutoare sociale. Legea pentru modificarea Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, care prevede majorarea valorii ISR, a fost adoptată pe 13 octombrie de Camera Deputaților cu 164 de voturi pentru, 91 de voturi contra și 5 abțineri. Liberalii afirmă că legea este impredictibilă și contradictorie și că nu indică sursele de finanțare pentru majorările propuse. ,,Cu majoritate de voturi, a respins, ca neîntemeiată, obiecția de neconstituționalitate formulată de deputați aparținând Grupului parlamentar al Partidului Național Liberal și a constatat că Legea pentru modificarea și completarea Legii nr.76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă este constituțională în raport cu criticile formulate”, transmite CCR. Potrivit proiectului de lege, majorarea se va face în etape, parlamentarii stabilind că valoarea indicatorului social de referinţă creşte anual până la atingerea valorii de 1.200 de lei, după cum urmează: a) la data de 1 ianuarie 2021 – 780 lei b) la data de 1 ianuarie 2022 – 990 lei c) la data de 1 ianuarie 2023 – 1.200 lei. „Începând cu data de 1 ianuarie 2024, valoarea indicatorului social de referinţă se modifică anual, prin Legea bugetului de stat, în funcţie de indicele de creştere a preţurilor de consum prognozat pe an/ an anterior”, se arată în proiectul de lege. Impactul bugetar al creșterii într-un singur an era calculat de inițiatorul legii la 10,4 miliarde lei anual, sau 0,99 puncte procentuale din PIB (2019), în timp ce guvernul estima un impact bugetar anual de 856 milioane de lei lunar, adică peste 10 miliarde de lei anual. Având în vedere că Parlamentul a votat o creștere în etape, impactul bugetar ar urma să fie de circa 0,4% din PIB. În ciuda creșterii prețurilor, valoarea ISR a rămas la nivelul de 500 lei, stabilit în 2008. Practic, timp de 12 ani, ajutoarele sociale au fost înghețate. ,,Raportarea prestaţiilor sociale la ISR şi plafonarea acestui indicator la nivelul stabilit în 2008 a făcut ca, în ciuda creşterii economice din ultimii ani, protecţia socială pe care o oferă statul român să fie tot mai precară şi insuficientă. Categoriile vulnerabile au fost excluse deliberat de la beneficiile creşterii economice. Astfel, ponderea gospodăriilor care nu au putut efectua la timp unele cheltuieli a crescut de la 23,8% în 2007 la 30% în 2018, INS”, precizează inițiatorii proiectului. Liberalii susțin că Legea nu indică sursa de finanțare. ,,Dispozițiile Legii pentru modificarea Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă nu respectă reglementările de tehnică normativă în sensul în care reglementarea este impredictibilă și contradictorie. Este încălcat art.1 alin.(3) din Constituția României referitor la principiul securității juridice”, se arată în sesizarea PNL. Ei mai menționează că pandemia de Covid-19 riscă să excludă de pe piaţa muncii şi să sărăcească sute de mii de oameni care, până recent, aveau un loc de muncă, transformându-i în şomeri, iar apoi în beneficiari de ajutoare sociale. |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Parlamentarii care au propus marirea Indicatorului Social de Referinta au redactat urmatoarea argumentatie ;
EXPUNERE DE MOTIVE Sistemul Asigurarilor Sociale reprezinta cea mai puternica expresie institutionala a solidaritatii umane si in acelasi timp constituie un mijloc de a asigura un standard minimal de viata pentru o proportie considerabila de cetateni ai Romaniei.. Articolul 3 al Tratatului Uniunii Europene prevede printre altele : “ Uniunea combate excluziunea sociala si discriminarile si promoveaza justitia si protectia sociala “. De asemenea, cateva din principiile recent aprobatului Pilon European al Drepturilor Sociale se refera la demersuri pentru “ protectie sociala adecvata “ . Codul European pentru Securitate Sociala, instrument care standardizeaza minimal protectia sociala recomanda stabilirea nivelului diverselor prestatii sociale astfel incat sa confere beneficiarului accesul la cosul zilnic. In egala masura, Cartea Europeana Sociala Revizuita prevede la articolul 12 dreptul unitar la securitate sociala. Conform articolul 12, aliniatul 3 statele semnatare se angajeaza “ sa depuna eforturi pentru a aduce treptat regimul de securitate sociala la un nivel mai ridicat “. Articolul 30 prevede de asemenea ca statele semnatare “ sa ia masuri in cadrul unei abordari globale si coordonate” pentru a promova accesul persoanelor aflate intr-o situatie de excludere sociala sau saracie la angajare, la asistenta sociala si alte beneficii asigurate de stat. Romania, ca stat semnatar al ambelor tratate, se angajeaza sa protejeze persoanele aflate intr-o situatie de saracie si sa le asigure necesarul zilnic intr-un mod nearbitrar si coordonat. Mai nult, Strategia Europa 2020, adoptata si de Romania, prevede si masuri active pentru reducerea numarului de persoane aflate in saracie si risc de excluziune sociala ( AROPE) . Indicatorul Social de Referinta (ISR) reprezinta o modalitate de calcul unitara prin care toate prestatiil sociale se raporteaza la o anumita valoare: venitul minim garantat, indemnizatia de somaj,ajutorul pentru incalzire, alocatia de stat pentru copii etc. Coeficentul de multiplicare pentru fiecare tip de prestatie in parte se numeste Indicele Social de Insertie (ISI) , care pentru alocatia de stat pentru copil este de 0,168 din ISR, de exemplu – articolul 14 din Legea 292/2011. Astazi, valoarea ISR este de 500 de lei si nu s-a modificat din anul 2008, atunci cand a fost ultima dat stabilita prin OUG 126/2008, act normativ care completa articolul 33 al Legii 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca. Desi schimbarea valoarii ISR conduce la actualizarea tuturor prestatiilor sociale acordate prin raportare la acesta, valoarea ISR a ramas aceeasi de la introducerea sa. Indexarile survenite in vederea asigurarii cosului zilnic au fost, conform unui raport al Retelei Europene de Politici Sociale “ arbritrare si urmand mai de graba o logica politica” , ele fiind operate prin marirea fractiunii din ISR si nu prin marirea valorii ISR . Acelasi raport mentioneaza ca, din cauza acestori indexari arbitrare si nesistematice, obligatia de a revizui valoarea veniturile minime anual asumata de Guvern prin OUG 57/2009, act normativ de revizuire a Legii 416/2001 nu a fost respectata. Actuala initiativa legislativa propune indexarea anuala a ISR cu 100 % din rata inflatiei, ca indicator ce reflecta cresterea anuala medie a preturilor. Acest model de indexare nu este o noutate, ci este prevazut deja in cazul pensiilor, resectiv in Legea 263/2010. In cazul in care inflatia este negativa, ISR nu se indexeaza si ramane la valoarea anului anterior. Rata inflatiei reprezinta cel mai fidel instrument de cuantificare a variatiei indicelui mediu al preturilor. Cum ratiunea prestatiei sociale este garantarea accesului la cosul zilnic pentru beneficiar, instituirea unui mecanism autonom de indexare anuala a ISR garanteaza subzistenta pentru beneficiarii prestatiilor sociale. Prin introducerea sistemului propus de indexare automata a ISR, rata inflatiei constiruind un indicator economic neutru statul va putea indeplinii responsabilitatea de a asigura standarde sociale minimale tuturor cetatenilor, indiferent de alte criterii conjuncturale, inclusiv politice si electorale. Eliminarea arbitrarului din metoda de indexare a ISR va aduce stabilitate sociala si economica, prin predictibilitatea bugetului necasar si a efectelor sociale produse prin aplicarea sa. In acelasi timp, indexarea automata a ISR cu un coeficent rezonabil raportat la evolutia generala a preturilor din economie nu produce doar efecte pe plan social, ci elimina eventuale derapaje la nivel bugetar. Existenta sistemului automat de indexare propus prin prezenta lege elimina nevoia de majorari bruste care in general au caracter impredictibil si pot produce dezechilibru in sistemul bugetar. In prezenta sistemului automat de indexare nu se mai poate argumenta oportunitatea interventiilor legislative subsecvente asupra cuantumului ISR. Sursa de finantare a prevederilor prezentei initiative legislative va fi asigurata prin suplimentarea bugetului Asigurarilor Sociale de Stat si a bugetelor Unitatilor Administrativ- Teritoriale dedicate Asigurarilor Sociale. Fata de cele prezentate mai sus, inaintam prezenta propunere legislativa spre dezbatere si adoptare. |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Raluca Turcan, despre creşterea salariului minim, alocaţii şi pensii
Ministrul Muncii, Raluca Turcan, a anunţat principalele urgenţe ale mandatului: soluţii pentru majorarea salariului minim, a indicatorului social de referinţă (ISR), alocaţiile de stat pentru copii, iar ca preocupare pe termen mediu este calcularea pensiilor pe baza contributivităţii. „În ceea ce priveşte salariul minim, discuţia din minister, dar şi cea cu premierul Cîţu, se referă la faptul că acesta trebuie să crească cel puţin raportat la rata inflaţiei. Este un subiect pe care deja îl vom lansa în dezbatere publică, astfel încât să putem legifera această decizie”, a anunţat ministrul Muncii, Raluca Turcan, în ziua preluării mandatului. Referitor la ISR, Raluca Turcan a amintit că acesta nu a mai fost majorat din 2015, dar o viitoare creştere a acestui indice va veni doar în urma unei dezbateri reale şi nu în cheie electorală. |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Cerere de reexaminare asupra Legii pentru modificarea Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de mu
24 decembrie 2020 Președintele României, domnul Klaus Iohannis, a trimis joi, 24 decembrie a.c., Parlamentului, spre reexaminare, Legea pentru modificarea Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă. Vă prezentăm textul integral al cererii: București, 24 decembrie 2020 Doamnei Anca Dana Dragu Președintele Senatului În temeiul articolului 77 alineatul (2) din Constituția României, republicată, formulez următoarea CERERE DE REEXAMINARE asupra Legii pentru modificarea Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă Legea transmisă la promulgare are ca obiect de reglementare modificarea Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă. În acest sens, pentru anul în curs, legea păstrează valoarea indicatorului social de referință la 500 lei, stabilind că acesta va crește anual până la atingerea valorii de 1200 de lei, după cum urmează: la data de 1 ianuarie 2021 – 780 lei; la data de 1 ianuarie 2022 – 990 lei; la data de 1 ianuarie 2023 – 1200 lei. Totodată, actul normativ prevede că, începând cu data de 1 ianuarie 2024, valoarea indicatorului social de referință se modifică anual, prin legea bugetului de stat, în funcție de indicele de creștere a prețurilor de consum prognozat pe an/an anterior. Conform definițiilor asociate terminologiei utilizate de Legea nr. 76/2002, indicatorul social de referință reprezintă „unitatea exprimată în lei la nivelul căreia se raportează prestațiile bănești suportate din bugetul asigurărilor pentru șomaj, acordate atât în vederea asigurării protecției persoanelor în cadrul sistemului asigurărilor pentru șomaj, cât și în vederea stimulării anumitor categorii de persoane pentru a se încadra în muncă, precum și a angajatorilor pentru a încadra în muncă persoane în căutarea unui loc de muncă”. Prin urmare, majorarea acestui indicator conduce la majorări direct proporționale ale cuantumurilor măsurilor de sprijin în cazul șomajului, precum și a beneficiilor și beneficiarilor de asistență socială, influențând astfel valoarea prestațiilor bănești suportate din bugetul asigurărilor de șomaj și din bugetul de stat. Toate aceste majorări implică cheltuieli bugetare semnificative, ceea ce necesită, în mod corelativ, asigurarea disponibilității surselor bugetare. Acest lucru este posibil numai prin proiectarea acestei noi reglementări în contextul elaborării bugetului de stat și bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2021 și al strategiei fiscal-bugetare viitoare. O asemenea estimare privind impactul bugetar al acestor creșteri financiare va permite crearea posibilității Guvernului să identifice soluțiile pentru executarea acestor obligații bănești ale statului față de beneficiari, cu respectarea regulilor privind responsabilitatea fiscal-bugetară. De aceea, considerăm că, în cazul de față, reluarea procedurii legislative, cu ocazia reexaminării legii transmise la promulgare, creează contextul potrivit pentru stabilirea surselor de finanțare certe, obiective și efective pentru acoperirea cheltuielilor bugetare în cursul anului bugetar viitor, în condiții de echilibru, responsabilitate și sustenabilitate a bugetului. Totodată, apreciem că dreptul beneficiarilor de asistență socială la prestațiile bănești majorate va fi unul efectiv numai în măsura în care majorarea dispusă de Parlament va putea fi pusă în executare de către Guvern, în mod real, sustenabil și predictibil, ca rezultat al dialogului real și al colaborării loiale dintre autoritățile implicate. Redresarea economiei naționale, după efectele pandemiei, va putea fi realizată numai dacă realocarea resurselor bugetare se va face în mod echilibrat, responsabil și sustenabil. De aceea, orice creștere semnificativă a cheltuielilor curente ale bugetului trebuie atent și responsabil analizată de către legiuitor, în colaborare cu executivul, deopotrivă pentru a preveni efectele unui derapaj fiscal, cu implicații economice negative și pentru a asigura politici sociale coerente, care să răspundă așteptărilor legitime ale categoriilor de beneficiari direct vizate. Față de argumentele expuse mai sus și având în vedere competența legislativă exclusivă a Parlamentului, în calitate de organ reprezentativ suprem al poporului român și de unică autoritate legiuitoare a țării, vă solicităm reexaminarea Legii pentru modificarea Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI KLAUS-WERNER IOHANNIS |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Legea care prevede că valoarea indicatorului social de referință se actualizează începând din 2022, la data de 1 martie, a fost promulgată
Șeful statului a promulgat, vineri, 23 iulie, legea care prevede că valoarea indicatorului social de referință (ISR) se actualizează din oficiu, în fiecare an, la data de 1 martie, cu rata medie anuală a inflației din anul precedent. Prin urmare, toate ajutoarele sociale vor crește. Mai exact, este vorba de Legea 225/2021pentru modificarea și completarea Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă. Aceasta a fost publicată, joi, 28 iulie 2021, în Monitorul Oficial. ,,Valoarea indicatorului social de referință se actualizează, din oficiu, în fiecare an, la data de 1 martie, cu rata medie anuală a inflației din anul precedent, indicator definitiv, comunicat de Institutul Național de Statistică. În situația în care rata medie anuală a inflației are valoare negativă, se păstrează ultima valoare a indicatorului social de referință”, se arată în propunerea legislativă. Indicatorul social de referinţă se foloseşte, în principal, la calcularea indemnizaţiei de şomaj şi a ajutoarelor pentru încălzire. Actualizarea anuală a ISR-ului se va face începând din 2022, la data de 1 martie. De asemenea, valoarea ISR este avută în vedere la elaborarea legilor bugetare anual, aşa cum este prevăzut în propunere. Conform Legii nr. 76/2002, ISR reprezintă ,,unitatea exprimată în lei la nivelul căreia se raportează prestațiile bănești suportate din bugetul asigurărilor pentru șomaj, acordate atât în vederea asigurării protecției persoanelor în cadrul sistemului asigurărilor pentru șomaj, cât și în vederea stimulării anumitor categorii de persoane pentru a se încadra în muncă, precum și a angajatorilor pentru a încadra în muncă persoane în căutarea unui loc de muncă„. În prezent, valoarea indicatorului social de referință (ISR) este de 500 lei, stabilită în 2008. Practic, timp de 13 ani, ajutoarele sociale au rămas aceleași, în ciuda creșterii prețurilor. Inițial, parlamentarii stabiliseră că valoarea indicatorului social de referinţă creşte anual până la atingerea valorii de 1.200 de lei, dar aceste termene nu au fost respectate: a) la data de 1 ianuarie 2021 – 780 lei; b) la data de 1 ianuarie 2022 – 990 lei; c) la data de 1 ianuarie 2023 – 1.200 lei. Printre drepturile care se acordă în funcție de ISR se numără: indemnizația de șomaj, venitul minim garantat, ajutorul pentru persoanele cu handicap, sprijin pentru creșterea copilului, prima de inserție pentru absolvenții care se angajează, subvenția de la stat pentru angajatorii care primesc șomeri etc P.S. Cu respect pentru care scriu in Revista JURNAL SOCIAL, sintagma ajutorul pentru persoanele cu handicap este profund gresita ! Conform Legii 448/2006 persoana cu dizabilitate are dreptul la Indemnizatie plus Buget complementar personal. |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Ce ajutoare se vor majora automat din martie, odată cu creșterea valorii indicatorului social de referință
18 Februarie 2022 Începând din acest an, valoarea indicatorului social de referință (ISR) se va actualiza anual, în prima zi a lunii martie. Ținând cont de faptul că anumite ajutoare de la stat sunt calculate în funcție de ISR, odată cu majorarea cuantumului indicatorului se vor majora automat și acestea. Mai exact, așa cum a fost stabilit acum circa jumătate de an, prin Legea nr. 225/2021, valoarea ISR “se actualizează, din oficiu, în fiecare an, la data de 1 martie, cu rata medie anuală a inflației din anul precedent, indicator definitiv, comunicat de Institutul Național de Statistică”. Dacă rata medie anuală a inflației are valoare negativă se păstrează ultima valoare a indicatorului social de referință, adică practic nu se modifică. Astfel, ținând cont de faptul că, potrivit datelor publicate de Institutul Național de Statistică, în 2021, rata inflației a fost de 5,1%, cuantumul ISR se va majora automat din martie cu aceeași valoare, urmând să se majoreze de la 500 de lei, cât este acum, la 525,5 lei. Asta înseamnă că se va majora și venitul minim garantat primit de familiile și persoanele singure ca formă de asistenţă socială, stabilit de Legea 416/2001. Mai exact, acesta va avea următoarele valori: 148,7 lei (0,283 ISR) pentru persoana singură; 268 de lei (0,510 ISR) pentru familiile formate din două persoane; 375,2 lei (0,714 ISR) pentru familiile formate din trei persoane; 464,5 lei (0,884 ISR) pentru familiile formate din patru persoane; 553,8 lei (1,054 ISR) pentru familiile formate din cinci persoane; câte 38,3 lei (0,073 ISR) pentru fiecare altă persoană peste numărul de cinci persoane, care face parte din familie. Apoi, se va majora alocația pentru susținerea familiei, prevăzută în Legea 277/2010. Astfel, potrivit legii, în funcție de cât de mare este venitul net mediu lunar pe membru de familie (raportat la ISR), cuantumul lunar al alocației este stabilit în funcție de ISR: Venit net mediu lunar/membru de familie Cuantumul alocației Cuantumul alocației pentru familia monoparentală până la 0,40 ISR inclusiv (210 lei) 0,1640 ISR (86,1 lei) pentru familia cu un copil 0,214 ISR (112,4 lei) pentru familia cu un copil 0,3280 ISR (172,3 lei) pentru familia cu doi copii 0,428 ISR (225 de lei) pentru familia cu doi copii 0,4920 ISR (258,5 lei) pentru familia cu trei copii 0,642 ISR (337,3 lei) pentru familia cu trei copii 0,6560 ISR (344,7 lei) pentru familia cu patru sau mai mulţi copii 0,856 ISR (450 de lei) pentru familia cu patru sau mai mulți copii între 0,40 ISR (210 lei) și 1,06 ISR inclusiv (557 lei) 0,1500 ISR (78,8 lei) pentru familia cu un copil 0,204 ISR (107,2 lei) pentru familia cu un copil 0,3000 ISR (157,6 lei) pentru familia cu doi copii 0,408 (214,4 lei) ISR pentru familia cu doi copii 0,4500 ISR (236,5 lei) pentru familia cu trei copii 0,612 (321,6 lei) ISR pentru familia cu trei copii 0,6000 ISR (315,3 lei) pentru familia cu patru sau mai mulți copii 0,816 ISR (428,8 lei) pentru familia cu patru sau mai mulți copii Odată cu creșterea ISR, se majorează și pragul de venituri până la care o persoană fără loc de muncă poate fi considerată șomer. Legea 76/2002 stabilește că șomer poate fi orice persoană ce nu are un loc de muncă și care nu câștigă bani sau care are venituri provenite din activități autorizate legal, dar care sunt mai mici decât valoarea ISR. În același timp, se va majora și indemnizația de șomaj, care depinde stagiul de cotizare, astfel: 75% din valoarea ISR (394 de lei), pentru persoanele cu un stagiu de cotizare de cel puțin un an; 75% din valoarea ISR, la care se adaugă o sumă calculată prin aplicarea (asupra mediei salariului de bază lunar brut pe ultimele 12 luni de stagiu de cotizare) unei cote procentuale diferențiate în funcție de stagiul de cotizare: 3%, pentru persoanele cu un stagiu de minimum trei ani; 5%, pentru persoanele cu un stagiu de minimum cinci ani; 7%, pentru persoanele cu un stagiu de minimum zece ani; 10%, pentru persoanele cu un stagiu de minimum 20 de ani. Totodată, va crește și limita minimă a cuantumului indemnizației lunare aferente concediului de creștere a copilului. Concret, pentru că, potrivit OUG 111/2010, valoarea indemnizației lunare nu poate fi mai mică decât suma rezultată din aplicarea unui coeficient de multiplicare de 2,5 la valoarea ISR, pragul minim al acesteia va ajunge, începând din martie, la 1.313,7 lei. Indemnizația este, de fapt, de 85% din media veniturilor nete realizate în ultimele 12 luni, dar trebuie să se încadreze în limita inferioară menționată mai sus și valoarea maximă de 8.500 de lei. De asemenea, pentru că tot în funcție de ISR se calculează și aceasta, și valoarea indemnizației pentru concediul de creștere a copilului în cazul sarcinilor gemelare, de tripleți sau multipleți se majorează. În plus, va înregistra o creștere și indemnizația care se primește în cazul suprapunerii a două concedii de creștere a copilului. Citește mai mult despre isr, modificare isr, indemnizatie, indemnizatie ccc, indemnizatie de somaj, indemnizatie someri, indicator social de referinta, ajutoare sociale, indemnizatie cresterea copilului, indemnizatie pentru cresterea copilului, venit minim garantat, alocatia pentru sustinerea familiei, ajutor pentru incalzirea locuintei Principalele surse de informare folosite Legea nr. 225/2021 Legea 416/2001 privind venitul minim garantat Legea 277/2010 privind alocația pentru susținerea familiei Legea 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă OUG 111/2010 privind concediul și indemnizația lunară pentru creșterea copiilor -- |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Prestațiile acordate persoanelor cu dizabilități vor crește de la 1 martie 2022 cu un procent de 5,1%
Potrivit Legii nr.225/2021, începând cu anul 2022, Indicatorul Social de Referință (ISR) se majorează, în luna martie a fiecărui an, cu rata medie anuală a inflației, indicator definitiv comunicat de Institutul Național de Statistică. Acest indicator stă la baza stabilirii cuantumurilor beneficiilor de asistență socială, implicit a prestațiilor acordate persoanelor cu dizabilități în baza art.58 din Legea nr.448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare. Rata medie anuală a inflației care va sta la baza stabilirii noilor cuantumuri de prestații sociale și beneficii de asistență socială este de 5,1%, ceea ce înseamnă că valoarea ISR crește de la 500 de lei la 525,5 lei. Ca urmare a aplicării noii valori a ISR, prestațiile acordate persoanelor cu dizabilități vor crește de la 1 martie 2022 cu un procent de 5,1% care se va aplica indemnizației lunare pentru persoanele cu handicap și bugetului personal complementar lunar, precum și prestațiilor sociale acordate familiilor sau reprezentanților legali ai copiilor cu handicap. Astfel, persoana adultă cu handicap grav va beneficia de: -indemnizaţia lunară, indifererent de venituri, în valoare de 368 lei -buget personal complementar, indiferent de venituri, în valoare de 158 lei; persoana adultă cu handicap accentuat va beneficia de: -indemnizaţia lunară, indifererent de venituri, în valoare de 279 lei -buget personal complementar, indiferent de venituri, în valoare de 116 lei; persoana adultă cu handicap mediu va beneficia de un buget personal complementar, indiferent de venituri, în valoare de 64 lei. Tototdată, potrivit acelorași prevederi legale, părintele, tutorele sau persoana care se ocupă de creşterea şi îngrijirea copilului cu handicap în baza unei măsuri de protecţie specială, stabilită în condiţiile legii, beneficiază de prestaţii sociale, pe perioada în care îl are în îngrijire, supraveghere şi întreţinere, astfel: 316 lei pentru copilul cu handicap grav, 184 lei pentru copilul cu handicap accentuat și 64 lei pentru copilul cu handicap mediu. De aceste majorări vor beneficia un număr de 763.072 persoane adulte cu handicap, precum și un număr de 76.058 beneficiari reprezentând familii sau reprezentanți legali ai copiilor cu handicap. |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
CAMERA DEPUTATILOR
Prima pagina > Relaţii publice > COMUNICAT DE PRESĂ primit de la preşedintele Comisiei pentru muncă şi protecţie socială, domnul deputat Adrian Solomon (Grupul parlamentar al PSD) Ieri a fost adoptat de plenul Camerei Deputaţilor proiectul de Lege pentru modificarea Legii nr.76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă (PLx 453/2020) prin care se prevede o creştere eşalonată pe 3 ani a ISR-ului (Indicatorul Social de Referinţă) de la 500 lei, în prezent, la 1200 lei în 2023: a) de la 1 ianuarie 2021 – 780 lei; b) de la 1 ianuarie 2022 – 990 lei; c) de la 1 ianuarie 2023 – 1200 lei. Impactul calculat pentru aceste creşteri va fi de: a) 0,23 miliarde lei în anul 2021; b) 0,17 miliarde lei în anul 2022; c) 0,17 miliarde lei în anul 2023. Începând cu anul 2024, valoarea ISR-ului se va modifica anual, prin legea bugetului de stat, corelativ cu majorarea altor prestaţii sociale care se acordă din bugetul de stat. Creşterea Indicatorului Social de Referinţă va avea drept rezultat o creştere proporţională a beneficiilor de asistenţă socială direct calculate în baza acestui indicator, care este folosit la stabilirea mai multor indemnizaţii şi prestaţii sociale precum: indemnizaţia de şomaj, stimulentul de inserţie pentru creşterea copilului, indemnizaţia suplimentară pentru persoanele cu handicap, alocaţia pentru susţinerea familiei, pentru familia monoparentală, venitul minim garantat, ajutorul de încălzire etc. Menţionăm că din anul 2010 acest indicator nu a fost majorat. Se impune promulgarea legii şi aplicarea acesteia pentru că după cum am văzut, impactul asupra bugetului este sustenabil, iar nevoia creşterii puterii de cumpărare a persoanelor vulnerabile este absolut obligatorie. 5 octombrie 2023. |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|