Bine ai venit, Vizitator
Username: Password:

SUBIECT: Invatamantul romanesc

Rasp: Invatamantul romanesc #35065

Cea mai mare nenorocire a Romaniei

Stiti care e cea mai mare nenorocire a Romaniei de astazi, dincolo de zgomotul si furia preponderent electorale de pe scena politica? Ea este rezumata in cateva cifre seci date publicitatii de OECD sub numele PISA, adica acele teste care evalueaza starea educatiei la nivel mondial. Studiul PISA 2012 a evaluat jumatate de milion de elevi din 65 de tari la trei materii: Matematica, Lectura si Stiinte.

Ce spun aceste teste despre noi? Ca generatia pe care mainile careia va incapea Romania maine este una de mediocri, din start infranti in competitia creierelor.

La matematica, elevii romani au ocupat locul 45, cu un scor de 445 puncte, un pic mai mare decat anul trecut, dar semnificativ sub media care este 494. Ce releva competentele din matematica, potrivit expertilor OECD? Rezultatele pe care le vor inregistra elevii ca adulti. Competentele din matematica influenteaza major capacitatea elevilor de a urma o forma de educatie dupa liceu, dar si veniturile viitoare.

La lectura suntem tot sub medie, locul 50 din 65. Iar la stiintele naturii locul 49. Adica elevii romani sunt foarte slab pregatiti. La Matematica spre exemplu, din totalul elevilor romani testati, 40,8% au rezultate slabe si doar 3,2% sunt de top. Media OECD arata 23,1% elevi sunt rezultate slabe si 12,6% cu rezultate de top.

Tarile cele mai performante conform testelor PISA sunt cele asiatice: Shanghai-China, Singapore, Hong Kong, Taipei, Coreea de Sud, Macao, Japonia. Abia apoi vine plutonul european, condus de Liechtenstein, Elvetia si Olanda. Daca va consoleaza, in Europa sub noi sunt Bulgaria, Albania si Muntenegru. Numai ele.

Aceasta este definitia dezastrului pe termen lung. O tara care are un sistem de educatie atat de neperformant in mod cronic, care investeste infim in educatie, este o tara condamnata. Pentru ca o tara care nu se poate baza pe creierele ei, pe competenta si educatia cetatenilor ei va pierde constant orice competitie, va supravietui prin furnizare de resurse si forta de munca necalificata si ieftina. Acesta este adevarul gol-golut.

Toata lumea se da peste cap ca va creste sau nu acciza la carburanti. E o tema importanta, fara indoiala. Dar e cu mult mai important ca educatia va primi din nou sub 6% din PIB. Acolo e nenorocirea reala.

Studiul OECD arata ca elevii romani sunt, la mare distanta, cel mai putin motivati dintre copiii care au luat parte la cercetare. Cum sa fie altfel? Copii inteligenti si curiosi intra in malaxorul unui sistem cu programe nereformate, cu dotari precare, cu profesori majoritar slabi, demotivati, umiliti, prea apasati de grija zilei de maine si de goana dupa bani pentru a se concentra asa cum ar trebui sa-i invete carte cu adevarat pe elevi.

Cum sa fie motivati elevi indopati cu teorie in mod aberant, sufocati cu materie absolut inutila care in alte tari, cu mult mai bine clasate decat noi la testele PISA, se studiaza in facultate, dar privati de cunostinte practice, de conexiuni intre cunostintele din diferite domenii. Adica tampificati cu buna stiinta.

Ce modele au acesti copii? Vad ei in societatea romaneasca o recompensare corecta a intelectualului, a elitelor. Cine traieste mai bine, cine e in primul rand la impartirea "bucatelor", cel care a invatat mai mult sau cel care a furat mai mult? Cum sa fie elevul motivat sa rupa cartea de atata studiu cand vede ca legile sunt facute in favoarea sfertodoctilor. De-abia a decis guvernul sa nu-i discrimineze pe cei cu 10 clase, si ei vor putea sa fie presedinti de sectii de votare. Cu atat mai bine daca nu stiu sa socoteasca, se va fura mai usor la vot.

Tot sistemul este construit sa incurajeze impostura. Si atunci de unde motivatie pentru invatatura?

Viitorul se profileaza tragic si nimeni nu pare a intelege ca ne asumam statutul de tara de mana a doua. Toate energiile sunt consumate pe mize de moment, infime in raport cu acelea pe care le ratam cu uluitoare inconstienta.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15911
  • Thank you received: 5082
  • Karma: 39
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Invatamantul romanesc #35069

Daniel a scris ;
"De-abia a decis guvernul sa nu-i discrimineze pe cei cu 10 clase, si ei vor putea sa fie presedinti de sectii de votare. Cu atat mai bine daca nu stiu sa socoteasca, se va fura mai usor la vot.

Tot sistemul este construit sa incurajeze impostura. Si atunci de unde motivatie pentru invatatura?"


De unde naiba a mai iesit aceasta decizie? Avem sute de mii de persoane cu studii superioare. Pe cuvantul meu ca nu inteleg logica deciziei.

Mai fac o marturisire ; in urma cu vreo 5-7 ani eram in vizita la niste rude/ prieteni. Am avut curiozitatea sa rasfoiesc niste manuale scolare ale copiilor.
Am vazut/citit unele comentarii la Limba Romana , clasa a VIII a .

In comparatie cu ce invatasem eu in urma cu 30 de ani este o supra, supra incarcare a materiei de studiu.
Jur ca nu inteleg rostul acestor aberatii.

Pe de alta parte pe vremea noastra in scoala nu exista nici macar un calculator de buzunar.Adica in momentul in care aveai de invatat cum se extrage patratul unui numar, (radicalul) , n-aveai alta sansa decat exertitiul cu creionul pe maculator. Creierul era pus la treaba, la judecata.
Iar daca profesorul te vedea cu o fituica, sau ceva "ajutatoare" nu mai aveai liniste in veci.
N-aveai nici-o sansa sa inveti lectia la istorie, geografie etc. etc. ,daca nu erai bun la Limba Romana.

Aztazi ... invatam sa dam CLIC si gata . Nu cred ca este in regula acest fapt.

Acest COPY PASTE ne omoara !
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5908
  • Thank you received: 724
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Invatamantul romanesc #35501

Ce SCHIMBARI aduce noul an in EDUCATIE: Evaluarea va reprezenta 75% din admiterea in liceu. Fara notele din liceu la admiterea in facultate

Admiterea in liceu se va face pe baza mediei la evaluarea nationala in pondere de 75 la suta, in timp ce facultatile nu mai pot tine cont la admitere de notele din liceu ale candidatilor, aceastea fiind doar unele dintre schimbarile importante din Educatie in 2014.

Incepand din 2014, in calcularea mediei de admitere in liceu, media de la evaluarea nationala va reprezenta 75 la suta, fata de 50 la suta in anii trecuti, scazand astfel la 25 la suta ponderea notelor din ciclul gimnazial.

Cursurile la clasa a VIII-a se vor incheia in 13 iunie 2014, iar in perioada 16-18 iunie va avea loc inscrierea la evaluarea nationala.

Anul 2014 aduce mai pentru prima data simularea examenului de bacalaureat pentru elevii clasei a XI-a, introdusa de ministrul Educatiei, Remus Pricopie, cu speranta ca elevii vor acorda o mai mare atentie "examenului maturitatii". Asta dupa ce, in ultimii ani, tinerii nu au demonstrat prea mare interes pentru aceste examen, promovabilitatea scazand vertigios, dupa introducerea camerelor de supraveghere din clase.

Tot din 2014, vor avea loc evaluari la clasele a II-a, a IV-a si a VI-a.

Legea educatiei nationale prevede introducerea a trei noi evaluari la nivel national, cu subiecte unice: la finalul claselor a II-a (scris-citit si matematica), a IV-a (evaluare prin esantionare la limba romana/ limba materna - intelegerea textului scris si matematica) si a VI-a (doua probe transdisciplinare: limba romana si limba moderna I, matematica si stiinte). Pana in prezent, aceste evaluari s-au facut in sistem pilot, pe un esantion de scoli.

Tot din 2014 se modifica si cadrul general privind admiterea in anul I in invatamantul superior si nu vor mai fi luate in calcul notele din liceu. Pana acum, luarea in calcul a notelor din liceu era lasata la latitudinea organizatorilor examenului de admitere, respectiv a facultatilor.
Ministrul delegat pentru Invatamant Superior Mihnea Costoiu a precizat ca universitatile vor putea stabili, pe langa acest nou cadru general, criterii specifice pentru admiterea la licenta, master sau doctorat. Astfel universitatile pot lua in continuare in calcul, la admiterea la licenta, media la bacalaureat sau notele la unele probe din acest examen.

Un alt act normativ acorda dreptul absolventilor invatamantului profesional sa continue studiile liceale la forma de invatamant cu frecventa. Legea educatiei nationale acorda posibilitatea absolventilor invatamantului profesional, care promovau examenul de certificare a calificarii profesionale, sa urmeze cursurile invatamantului liceal doar la forma cu frecventa redusa.
Elevii din invatamantul profesional beneficiaza si ei de tarif redus cu 50 la suta pentru transportul local in comun, dupa ce reducerea era acordata doar pentru elevii din invatamantul obligatoriu si liceal.

De asemenea, a fost extins sprijinul financiar acordat elevilor din mediul rural pentru continuarea studiilor liceale si la elevii din mediul urban care provin din grupuri socio-economice dezavantajate.

Din 2014, cadrele didactice netitulare calificate care obtin la concursul national unic de titularizare cel putin nota 7, avand astfel posibilitatea sa ocupe un post de titular, au posibilitatea sa faca acest lucru in sase ani. Pana in prezent rezultatul la concursul de titularizare era valabil doar trei ani, iar concursul trebuia sustinut din nou daca nu erau disponibile posturi in acest interval, iar anterior candidatii trebuiau sa sustina concursul an de an daca nu obtineau si post in urma promovarii cu minim 7.

In invatamantul superior vor fi aplicate noi masuri ce privesc finantarea pe baza indicatorilor de calitate, si nu pe baza ierarhizarii si clasificarii universitatilor, si cresterea rolului Consiliului National al Rectorilor, care devine, prin lege, partener de dialog social al Ministerului Educatiei.

Totodata, se introduc modalitati suplimentare de alocare a fondurilor catre universitati, dandu-se posibilitatea agentilor economici si institutelor de cercetare sa finanteze studiile de doctorat.
De asemenea, s-a asigurat cadrul legal pentru ca specialisti din diverse domenii de activitate sa ocupe functii didactice de predare, avand statutul de cadru didactic asociat invitat.

Printre schimbarile anuntate anul trecut se numara si impunerea unei medii minime, de 5, pentru admiterea la liceu, incepand din 2015. Anuntul a fost facut, la prezentarea bilantului anului scolar 2012-3013, de ministrul Educatiei, Remus Pricopie, care a precizat ca intervalul de doi ani pana la intrarea in vigoare a reglementarii este necesar pentru pregatirea acesteia.

Evaluarea nationala, admiterea la liceu si bacalaureatul vor fi date, din 2019, dupa modelul testelor PISA, respectiv cel de interdisciplinaritate, potrivit unei ordonante de urgenta din 2013 care modifica Legea educatiei.

Una dintre modificari reglementeaza calendarul de introducere a noilor forme ale examenelor de evaluare nationala, admitere la liceu si bacalaureat, incepand cu generatiile de elevi care intra in clasa a V-a, respectiv in clasa a IX-a, in anul scolar 2015 - 2016.

"In acest sens, metoda interdisciplinara de predare a fost introdusa, pentru prima data, in sistemul romanesc de educatie in anul scolar 2013 - 2014, pentru ciclul primar, urmand ca ea sa fie extinsa, in anii urmatori, si la celelalte cicluri de studii. De asemenea, introducerea evaluarilor la clasele a II-a, a IV-a si a VI-a, incepand cu anul scolar in curs (2013 - 2014), evaluari care sunt concepute dupa modelul testelor internationale de tip PISA, va permite elevilor sa se pregateasca pentru noua forma de evaluare prevazuta de Legea nr. 1/2011 (a educatiei nationale, n.r.)", a spus ministrul Remus Pricopie.

PISA este o evaluare standardizata international, proiectata impreuna de catre tarile participante. Romania participa la aceste testari din 2000. Ultima testare PISA, de pilda, a continut atat itemi ce vizeaza competentele de matematica si rezolvare de probleme in situatii autentice ce pot fi intalnite in viata adulta (in pondere de 75 la suta), cat si de citire sau lectura (15 la suta) si stiinte (10 la suta).

Elevii romani se afla pe locul 45 din 65 de tari in urma testului PISA din 2012, rezultatele obtinute de ei fiind sub media mondiala la toate cele trei domenii evaluate, respectiv matematica, citire/lectura si stiinte, potrivit informatiilor date publicitatii la inceputul lunii decembrie.
La testul PISA din 2009, Romania a ocupat locul 49 din 65 de tari participante, iar in 2006 a fost pe pozitia 47 din 57.
  • manana
  • Avatarul lui manana
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • The day you stop loving is the day you die
  • Posts: 2785
  • Thank you received: 673
  • Karma: 24
Trebuie sa vrei, si daca vrei, poti!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Rasp: Invatamantul romanesc #35573

Vocile strazii

Strada stie, strada este puternica. Pentru ca strada vorbeste, judeca, iar la final cere capete. Vocile strazii au drept de veto. Ce nu pot rezolva sau schimba politicienii, o poate face strada. Asculta „Vocile strazii” in fiecare duminica, incepand cu ora 22,00, la Realitatea TV. O emisiune moderata de Ion M. Ionita si realizata de toti aceia care au idei si proiecte despre cum poate fi adusa România la liman.

Emisiunea din 5 ianuarie 2014 il are ca invitat pe Academicianul Solomon Marcus.



Online aici >> https://www.realitatea.net/vocilestrazii.html

PS: Merci Dane ptr recomandare ;)
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15911
  • Thank you received: 5082
  • Karma: 39
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Rasp: Invatamantul romanesc #35585

Eu iti multumesc tie ! Ma bucur sa gandim, sa avem preferinte comune.

Daca fac recomandari, o fac de dragul acestui Forum.

Si se stie, tu esti specialist in Internet . Si inca un aspect important cred eu, prin dialog, comunicare se fac alegeri mai bune. Asa simt eu prietenia si satisfactia personala.:)
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5908
  • Thank you received: 724
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Invatamantul romanesc #37257

  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5908
  • Thank you received: 724
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Invatamantul romanesc #37653

Ordonanta de Urgenta care modifica Legea Educatiei a fost publicata in Monitorul Oficial

Ordonanta de Urgenta care modifica Legea Educatiei a fost publicata in Monitorul Oficial: Se poate organiza o a treia sesiune de BAC, elevii fara bacalaureat se pot pregati la facultate, terenurile cluburilor elevilor pot trece in domeniul autoritatilor locale, se pot organiza doctorate si la formele de invatamant cu frecventa redusa

Guvernul Ponta a adoptat in sedinta de joi, 26 iunie, o Ordonanta de urgenta care aduce mai multe modificari Legii Educatiei Nationale. Luni, 30 iunie, "Ordonanta de urgenta nr. 49/2014 privind instituirea unor masuri in domeniul educatiei, cercetarii stiintifice si pentru modificarea unor acte normative" a fost publicata in Monitorul Oficial.

O persoana fizica poate fi de acum inainte fondatoare a unei universitati private, ea poate propune desfiintarea institutiei de invatamant superior, caz in care patrimoniul universitatii revine fondatorului. Institutiile de invatamant superior pot fi si persoane juridice de drept privat si de utilitate publica. Ministerul Educatiei va putea suplimenta cifra de scolarizare a unei universitati, cu pana la 10% din capacitatea stabilita de ARACIS. De acum inainte, universitatile pot organiza doctorate si la formele de invatamant cu frecventa redusa. De asemenea, "in cazuri temeinic justificate, se poate organiza o sesiune de bacalaureat speciala". Prevederile fac parte din cea mai recenta Ordonanta de Urgenta aprobata de Guvern, care modifica Legea Educatiei. Este vorba despre OUG care prevede, printre altele, scaderea normei profesorilor, schimbarea structurii consiliilor de administratie - primarul va face parte din consiliul de administratie - si care modifica alegerea directorilor de scoli.

Vezi mai jos care sunt principalele modificari pe care le aduce aceasta ordonanta de urgenta:

Primarul - care finanteaza scoala - va face parte direct din consiliile de administratie ale scolilor, in preuniversitar

Directorul adjunct al scolii nu mai este obligatoriu membru al consiliului de administratie

Reprezentantii elevilor nu mai participa in sedintele consiliului de administratie decat cand "se dezbat aspecte privind elevii"

Presedintele consiliului de administratie va fi directorul unitatii de invatamant (pana acum, membrii consiliului de administratie isi alegeau presedintele din randul cadrelor didactice)

Directorul scolii va avea obligatia sa ii convoace pe reprezentantii organizatiilor sindicale la toate sedintele consiliului de administratie

Concursul de ocupare a functiilor de director si de director adjunct nu mai este organizat de Consiliul de Administratie al scolii, ci de catre inspectoratul scolar

Terenurile si cladirile in care isi desfasoara activitatea palatele si cluburile elevilor, cluburile sportive scolare, ale caror cheltuieli curente si de capital se finanteaza de la bugetul de stat pot fi trecute din domeniul public al statului in domeniul public al unei unitati administrativ-teritoriale, la cererea consiliului judetean, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucuresti sau a consiliului local, dupa caz, prin hotarare a Guvernului.

OUG prevede ca institutiile de invatamant superior sunt persoane juridice de drept public sau, dupa caz, persoane juridice de drept privat si de utilitate publica

Potrivit OUG, initiativa infiintarii institutiei de invatamant superior de stat apartine Guvernului. Initiativa si resursele financiare si materiale necesare infiintarii institutiei de invatamant superior particular si confesional apartin unei persoane fizice, unui grup de persoane fizice, unei fundatii, unei asociatii sau unui cult religios ori altui furnizor de educatie, recunoscut ca atare potrivit prevederilor prezentei legi, denumit fondator.

Persoanele fizice sau grupul de persoane fizice, precum si persoanele juridice care au avut initiativa infiintarii institutiei de invatamant particular si confesional particular, finalizata prin acreditarea acesteia, isi pastreaza calitatea de fondatori, precizeaza OUG.

In cazuri temeinic justificate, Ministerul Educatiei Nationale poate aproba universitatilor un numar suplimentar de locuri - in limita a 10% din capacitatea de scolarizare stabilita de ARACIS

Legea Educatiei Nationale spunea pana acum ca Programele de studii universitare de doctorat se pot organiza numai la forma de invatamant cu frecventa. OUG prevede: Programele de studii universitare de doctorat se pot organiza si la forma de invatamant cu frecventa redusa.

OUG introduce alternativa la masterul didactic: pot deveni profesori si cei care au pregatire in cadrul programelor de formare psihopedagogica de nivel I si II realizata prin departamentele de specialitate din cadrul institutiilor de invatamant superior

Pensionarea anticipata

"In cazuri temeinic justificate, se poate organiza o sesiune de bacalaureat speciala"
Pentru absolventii de liceu care nu au sustinut/nu au promovat examenul de bacalaureat national, statul poate asigura, din finantarea de baza sau din alte surse de finantare, organizarea de cursuri de pregatire pentru examenul de bacalaureat

Profesorii care isi reduc norma nu isi vor putea suplimenta veniturile la plata cu ora, pentru ca OUG prevede ca profesorii pot “avea dreptul la remunerarea activitatii in regim de plata cu ora sau cumul de norme, doar dupa efectuarea normei complete”, de 18 ore pe saptamana.

Dispar echivalarile de competente prevazute de legea educatiei. OUG abroga articolul de lege care prevedea ca educatoarele si invatatoarele isi pot echivala competentele profesionale.

SURSA
  • manana
  • Avatarul lui manana
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • The day you stop loving is the day you die
  • Posts: 2785
  • Thank you received: 673
  • Karma: 24
Trebuie sa vrei, si daca vrei, poti!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Invatamantul romanesc #37660

PONTA sfideaza Constitutia - Fara Bac la facultate

Posibilitatea ca persoane private sa infiinteze universitati si trecerea celor care nu au luat bacalaureatul in sarcina facultatilor sunt doar doua dintre modificarile esentiale aduse Legii educatiei nationale, prin OUG.

Fara nici o dezbatere si fara a oferi prea multe explicatii publice pe marginea modificarilor aduse, Guvernul Ponta a schimbat intr-atat Legea educatiei nationale din 2011 incat se poate vorbi, practic, de o noua lege. Ordonanta de urgenta, nr. 49/2014, a fost adoptata, la pachet cu multe altele, in sedinta de guvern de joia trecuta.

Universitati infiintate de persoane fizice

De acum inainte, o persoana fizica sau un grup de persoane fizice vor putea infiinta o institutie de invatamant superior particular si confesional, avand in continuare calitatea de fondatori. Or, fondatorul are o multime de drepturi, inclusiv in ceea ce priveste desfiintarea sau dizolvarea universitatii si patrimoniului acumulat pe parcursul desfasurarii activitatii. „In caz de desfiintare, dizolvare sau lichidare, patrimoniul institutiilor de invatamant superior particulare si confesionale particulare revine fondatorilor“, se arata in lege. Ce inseamna, mai clar, acest lucru? Ca persoanele fizice fondatoare isi vor putea insusi patrimoniul dobandit din taxele studentilor si pentru care nu au platit impozite si TVA, deoarece universitatile private sunt institutii nonprofit. Dupa care, evident, nimeni nu le interzice sa o ia de la capat, cu o noua universitate particulara.

O prevedere similara a incercat PSD sa introduca, in 2012, printr-un proiect de lege initiat de Petru Filip si Catalin Croitoru (fosti membri ai PDL, actualmente ai PSD). Sesizati de presedintele Traian Basescu, judecatorii Curtii Constitutionale au decis, in iunie 2012, ca modificarea este neconstitutionala. Ulterior, in contextul discutiilor pe tema revizuirii Constitutiei, social-democratii au incercat sa rezolve direct „problema“, adica sa modifice Legea fundamentala, astfel incat sub principiul autonomiei universitare sa intre si „capacitatea, recunoscuta prin lege, a institutiilor de invatamant superior de a-si gestiona direct si nemijlocit patrimoniul“. Acum, daca nici revizuirea Constitutiei nu se mai produce, Guvernul Ponta a fortat nota si a revenit cu aceeasi prevedere catalogata drept neconstitutionala acum doi ani. Premierul si oamenii sai au mizat, probabil, pe ideea ca ordonanta va trece neobservata in vartejul informatiilor despre congrese, prezidentiabili, procese si arestari care inunda canalele in aceasta perioada.

In plus, fata de incercarea din 2012, materializata printr-un proiect de lege, ordonanta de urgenta de acum nu poate fi atacata la CCR decat de Avocatul Poporului. Or, este putin probabil ca Victor Ciorbea sa uite cine l-a pus in fruntea institutiei si sa sesizeze Curtea Constitutionala.

Fara bac, in facultate

Tot de o recidiva se poate vorbi si in ceea ce priveste posibilitatea ca elevii care nu au luat bacalaureatul sa se pregateasca in facultati. „Pentru absolventii de liceu care nu au sustinut/nu au promovat examenul de bacalaureat national, statul poate asigura, din finantarea de baza sau din alte surse de finantare, organizarea de cursuri de pregatire pentru examenul de bacalaureat“, se arata in ordonanta adoptata de Guvernul Ponta pe 26 iunie. Tot actul normativ permite, „in cazuri temeinic justificate“, sa fie organizata o sesiune de bacalaureat speciala.

In 2011, la initiativa Ecaterinei Andronescu, PSD a depus un proiect de lege prin care absolventii de liceu fara bacalaureat sa aiba acces la facultate. Potrivit guvernantilor de atunci, de masura ar fi beneficiat aproape 50.000 de absolventi.

Sursa
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15911
  • Thank you received: 5082
  • Karma: 39
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Rasp: Invatamantul romanesc #37662

Daca este asa ... este cea mai tampita decizie a Guvernantilor.:woohoo: :evil:

Bacul este un prag minim de maturitate. E ca si cum un elev cu doar 9 clase absolvite ar pretinde sa dea doctorat in filosofie.:ohmy: :ohmy: :ohmy:

Insa nu vad incalcarea constitutiei. Da ,este o mare tampenie . Aberatie= facultate fara bac.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5908
  • Thank you received: 724
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Invatamantul romanesc #38116

  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5908
  • Thank you received: 724
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Invatamantul romanesc #38192

Ministerul Educatiei a dat verde Universitatii fara Bacalaureat - incep inscrierile tinerilor fara diploma de BAC. Ce spune metodologia de organizare a acestor colegii

​Ministerul Educatiei a deschis portile universitatilor pentru tinerii fara diploma de Bacalaureat: incepand de ieri, universitatile ii pot inscrie pentru acest an scolar la cursuri si pe cei care nu s-au prezentat la BAC sau care l-au picat. Ministerul Educatiei a publicat in Monitorul Oficial metodologia de organizare a colegiilor care primesc absolventi de liceu fara bacalaureat, adica actul de care universitatile mai aveau nevoie pentru a incepe inscrierile. Unele universitati private au anuntat deja ca, daca un cursant ia bacalaureatul dupa primul an de colegiu, il trec direct in anul II de Facultate. Amintim ca Guvernul Ponta a permis intrarea la universitate a celor care au picat BAC-ul prin ordonanta de urgenta care a macelarit legea educatiei.
  • Amintim ca Guvernul Ponta a adoptat in iunie o Ordonanta de urgenta care aduce 97 de modificari la Legea Educatiei Nationale.
  • OUG prevede, printre altele, organizarea unei a treia sesiuni de BAC si pregatirea elevilor fara Bacalaureat la universitate, in colegii
  • Ordonanta spune ca organizarea acestor colegii care ii vor primi pe tinerii fara Bacalaureat se face conform unei metodologii aprobate prin ordin al ministrului educatiei nationale.
  • Metodologia - practic ultimul act necesar pentru infiintarea acestor colegii pentru tinerii fara BAC - a fost publicata in Monitorul Oficial in urma cu o zi
Ministerul Educatiei a publicat in Monitorul Oficial metodologia de care universitatile mai aveau nevoie pentru a incepe efectiv sa inscrie la cursuri tineri fara diploma de Bacalaureat. Astfel, marti seara, pe 9 septembrie, in Monitorul Oficial a aparut Ordinul nr. 4.542 din 8 septembrie 2014 pentru aprobarea Metodologiei-cadru privind organizarea si functionarea invatamantului tertiar nonuniversitar, organizat la nivelul colegiilor din cadrul institutiilor de invatamant superior acreditate, in anul scolar 2014-2015. Ordinul este semnat de catre ministrul Educatiei Nationale, Remus Pricopie, si de catre secretarul de stat pe cercetare, Tudor Prisecaru.

Metodologia prevede ca aceste colegii vor avea o durata de 1-3 ani, "in functie de complexitatea calificarii si de numarul de credite dobandite".

Ministerul nu precizeaza care este nivelul de calificare pe care il primesc absolventii acestor colegii, fara diploma de Bacalaureat. “Calificarile profesionale/ocupatiile corespunzatoare nivelului de calificare sunt conforme celor mentionate in Registrul National al Calificarilor - RNC, care se aproba prin hotarare a Guvernului. Pana la aprobarea RNC se utilizeaza nomenclatoarele calificarilor profesionale pentru care se asigura pregatirea prin invatamantul preuniversitar”, se arata in ordin.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15911
  • Thank you received: 5082
  • Karma: 39
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Rasp: Invatamantul romanesc #38198

Din pacate, Invatamantul Romanesc a decazut si este varza.

Probabil,, prin aceste manevre se incearca Calificarea tinerilor intr-o meserie.

Poate cineva sa fie electricean sau sudor, bucatar ,,etc,etc si fara BAC.

Insa ce cauta acesti tineri la facultate sau colegiu ?!

Este adevarat ca s-a ajuns la soluti aberante.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5908
  • Thank you received: 724
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Invatamantul romanesc #38223

Pricopie, supărat pe presă: Cei care nu au luat Bacalaureatul nu se pot înscrie la facultate, ci în "colegii"

În contextul în care în presă au apărut informaţii potrivit cărora universităţile îi pot înscrie la cursuri şi pe tinerii care au terminat liceul, dar nu au luat examenul de Bacalaureat, ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a explicat joi, în cadrul unui comunicat de presă, că nimeni nu se poate înscrie la facultate dacă nu are diplomă de Bacalaureat, ci doar în aşa-numitele "colegii", care au statut de şcoală postliceală, aceştia primind la absolvire o certificare a calificării profesionale, nu o diplomă de licenţă, relatează Mediafax.
"Având în vedere informaţiile false, vehiculate de unele surse media, în legătură cu posibilitatea tinerilor fără diplomă de Bacalaureat de a urma studiile universitare de licenţă, doresc să fac următoarele precizări: Nimeni nu se poate înscrie la facultate şi nu poate dobândi statutul de student, nicăieri pe teritoriul României, fără diplomă de Bacalaureat sau adeverinţă care să ateste susţinerea şi absolvirea examenelor de Bacalaureat", a declarat ministrul Remus Pricopie în cadrul comunicatului.
Ministrul Pricopie a evidenţiat că sintagma "colegiu", care apare în controversata ordonanţă de urgenţă care aduce 97 de modificări la Legea Educaţiei Naţionale, are acelaşi sens cu aceea de "şcoală postliceală", diferenţa fiind că această formă de învăţământ poate fi organizată şi de universităţi.
"Atât Legea Educaţiei Naţionale, cât şi metodologia recent adoptată reglementează organizarea şi funcţionarea învăţământului terţiar nonuniversitar. De altfel, metodologia conţine chiar în titlul său sintagma de 'învăţământ terţiar nonuniversitar'. Prin urmare, asistăm fie la un act jurnalistic de slabă calitate, fie la o încercare deliberată de a induce în eroare şi a dezinforma populaţia", a subliniat Remus Pricopie.
Potrivit noii legi, universităţile acreditate pot înfiinţa unităţi de învăţământ preuniversitar, în speţă colegii, la care au acces inclusiv absolvenţii de liceu care nu au absolvit examenul de Bacalaureat.
"Aceste persoane nu au calitatea de student şi nu urmează cursurile unei facultăţi, ci, în spaţiul oferit de o universitate, desfăşoară activităţi specifice şcolilor postliceale. Drept urmare, la absolvirea colegiului, cursanţii primesc o diplomă de certificare a calificării profesionale, nu una care ar putea echivala cu un program de licenţă", a explicat ministrul Educaţiei.
Ministrul a afirmat că începând cu anul şcolar 2014-2015 aceste cursuri postliceale se pot face inclusiv în spaţiul şi sub organizarea unei universităţi. Altfel spus, instituţiile de învăţământ superior acreditate pot organiza şcoli postliceale cu o durată de 1-3 ani. Statutul acestei forme de învăţământ este cel terţiar nonuniversitar.
Amintim că Guvernul Ponta a adoptat în iunie o controversată ordonanţă de urgenţă care aduce o serie de modificări fără precedent Legii Educaţiei Naţionale. OUG reglementează, printre altele, posibilitatea trecerii terenurilor cluburilor elevilor în domeniul autorităţilor locale, organizarea de doctorate la formele de învăţământ cu frecvenţă redusă, oferirea posibilităţii persoanelor private de a înfiinţa universităţi particulare, organizarea unei a treia sesiuni de Bacalaureat, precum şi pregătirea elevilor fără Bacalaureat la facultate, în colegii. Organizarea acestor colegii care îi vor primi pe tinerii fără Bac se va face conform unei metodologii aprobate prin ordin al Ministrului Educaţiei.
Ministerul a publicat marţi seară metodologia respectivă, ultimul act necesar ca universităţile să înceapă efectiv să înscrie la cursuri tineri fără diploma de Bacalaureat şi să înfiinţeze aceste colegii. Potrivit hotnews.ro, trebuie remarcat că o serie de universităţi private au anunţat deja că, dacă un cursant ia examenul de Bacalaureat după primul an de colegiu, îl trec direct în anul II de facultate.
Fostul ministru al Educaţiei Mircea Miclea declara recent pentru hotnews.ro că practic statul va risipi banii de la buget pentru pregătirea în facultăţi a unor tineri care, după 4 ani de învăţământ gratuit, de liceu, au ratat Bacalaureatul, în loc să îi îndrume pe aceştia la şcoli postliceale.
"Dacă aceşti absolvenţi nu au beneficiat de cursurile tot gratuite oferite de stat până la Bacalaureat, adică de şcoală, la ce bun să le mai plăteşti alte cursuri? Nu văd aici deloc valoare adăugată. Cred că ar fi fost mult mai bine să fi fost îndrumaţi spre şcoli postliceale. Plăteşti aceste cursuri dacă vrei neapărat cât mai mulţi absolvenţi cu Bacalaureat ca să avem cât mai mulţi studenţi pentru fabricile de diplome. Acesta nu este un interes dictat de piaţa muncii, pentru că atunci ar fi văzut că este o criză de muncitori cu studii medii, de absolvenţi de şcoli postliceale", a declarat Mircea Miclea.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5908
  • Thank you received: 724
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Invatamantul romanesc #38490

3-elevi-opinie.jpg

Adevăratul genocid economic: companiile locale şi multinaţionale au nevoie de 200.000 de muncitori calificaţi pentru că au comenzi, iar Bucureştiul, rupt de realitate, oferă absolvenţi de facultate pe bandă rulantă, de care nimeni nu are nevoie

România a pierdut în criză 642.000 de locuri de muncă şi o masă salarială anuală de 11 miliarde de euro (47,2 miliarde de euro în 2013, 58,7 miliarde de euro în 2008). A recuperat numai 200.000 de locuri de muncă, iar masa salarială probabil că nu îşi va reveni nici peste cinci ani, ceea ce afectează în mod evident consumul intern, cel mai lovit în aceşti şase ani, şi ţine economia pe loc.

Confruntaţi cu declinul pieţei interne, foarte mulţi antreprenori români de la nivel local au reuşit să se salveze prin exporturi, prin intrarea pe alte pieţe externe şi prin furnizarea de componente şi servicii către giganţi mondiali, în special din industrie.

„Problema este piaţa internă, nu costul creditelor. Nu avem vânzări“

România continuă să aibă producţie şi are o industrie mult mai performantă decât acum 24 de ani. Iar acest lucru îl spun cei care au 50-60 de ani, au lucrat pe vremea comunismului în marile fabrici comuniste, iar după revoluţie şi-au făcut un business industrial (Gheorghe Corneanu de la firma Energo Braşov, cu afaceri de 12 mil. euro).

„Să fim realişti, fără multinaţionale şi fără finanţare de afară noi nu am fi crescut“

El este numai un exemplu, dar la nivel local sunt foarte multe businessuri, mici şi mijlocii, care sunt mult mai occidentale, mai performante şi mai rezistente decât cele naţionale. Aceşti antreprenori ştiu cel mai bine cum merg marile economii, în special cele din Europa, pentru că acolo îşi vând marfa sau sunt multinaţionalele cu care lucrează, înainte ca Palatul Victoria sau Palatul Cotroceni să constate că încetineşte economia românească, când este prea târziu. Pentru ei multinaţionalele şi capitalul străin nu sunt duşmanii lor şi ai poporului, ci nişte parteneri care îi ajută să se dezvolte. Singurul lucru pe care îl cer este să aibă acelaşi tratament economic, fiscal şi birocratic (relaţia cu autorităţile locale şi cu cele naţionale – autorizaţii, rezolvarea problemelor curente) în România, ca cel pe care îl primesc şi îl obţin companiile străine. Vreau să am acelaşi tratament pe care îl are Schweighofer când discută şi primeşte lemn de la Romsilva, nici mai mult, nici mai puţin, spune un manager din Braşov.

Un numitor comun al tuturor antreprenorilor locali din Cluj, Timişoara, Oradea, Braşov şi Sibiu este faptul că Bucureştiul este rupt de realitatea locală, de problemele companiilor româneşti, iar economia merge haotic, fără niciun fel de direcţie, doar prin realizări individuale, ceea ce la un moment dat nu mai este suficient pentru a creşte mai departe. În acest moment, antreprenorii sunt furioşi şi revoltaţi pe două lucruri, iar acestea nu ţin de gradul de impozitare pe companie sau pe venit:

1. Lipsa şcolilor profesionale şi a muncitorilor calificaţi: au de lucru şi nu pot onora comenzile externe pentru că nu au muncitori de un anumit tip, în general din profesiile vechi, sudori, electricieni, matriţeri, etc. Un antreprenor din Sibiu se plângea că pierduse un electrician specializat care plecase la o multinaţională, unde a primit un salariu net de 4.000 de lei pe lună. De unde să iau altul acum ? Aveam nevoie de forţă de muncă şi m-am dus în Vâlcea, să iau de acolo. Le asigur casă, masă de luni până vineri în Sibiu, iar în weekend le plătesc transportul către zonele de unde provin.

Astfel de cazuri sunt cu duiumul în România, în care companii locale şi multinaţionale încearcă să rezolve pe cont propriu, peste noapte, probleme concrete cu care se confruntă, care ar trebui să constituie puncte în strategia naţională de dezvoltare a României. Nemţii, confruntându-se cu aceeaşi problemă, au de mult o politică proprie.

Reţeta germană pentru dezvoltarea economică şi scăderea şomajului: angajatorii stabilesc programa din şcoli, iar instruirea elevilor se face şi în fabrici

Industria din România a crescut mult în criză şi dintr-odată s-a trezit cu un deficit important de forţă de muncă specializată, cu toate că are comenzi, iar nivelul salarial oferit este peste salariul minim, 900 lei brut (670 lei net) sau cel mediu, 1.700 de lei net.

Scoaterea şcolilor profesionale în 2009 de către ministrul Ecaterina Andronescu, pentru că “nu mai era cerere”, a fost o catastrofă economică ale cărei urmări s-a văzut în anii următori. De la 220.000 de elevi înscrişi în 2007 în învăţământul profesional, în 2010 numărul a ajuns la 54.000, în 2011 la 12.300, în 2012 la 19.000, iar în 2013 la 26.000. O decizie a ministrului Ecaterina Andronescu a dus la dispariţia a 200.000 de joburi, care nu erau plătite cu salariul minim pe economie şi bonuri de masă. În schimb au înflorit facultăţile private, cu absolvenţi pe bandă rulantă, de care piaţa muncii nu are nevoie şi care sfârşesc prin a ajunge casieri, vânzători în malluri sau chiar pleacă afară. Un alt antreprenor din Sibiu spune revoltat: Avem prea mulţi absolvenţi de facultate şi de master şi nu avem muncitori. Cei cu facultate nu vor să se recalifice în altceva, în schimb pleacă din ţară şi se duc să spele vase.

În acest moment sunt peste 110.000 de absolvenţi de facultate pe an în România.

Primarul Oradei Ilie Borojan spune că limitează şi reduce locurile pentru facultăţile din Oradea şi creşte locurile disponibile la şcolile profesionale pentru a atrage mai mulţi investitori, care vin într-o zonă sau alta în funcţie de forţa de muncă disponibilă.

România pierde anual peste 10 mld.euro numai din salarii pentru că nu poate oferi 200.000 de muncitori calificaţi, ceea ce companiile caută. Este un adevărat genocid economic, la care Bucureştiul, rupt de realitate, asistă de pe margine.

2. Taxa pe construcţiile speciale, cunoscută ca taxa pe stâlp. Pentru cineva care nu este afectat de aceste lucru, taxa pe stâlp introdusă de guvernul Ponta nu îi spune nimic pentru că nu o plăteşte el.

Însă pentru managerii şi companiile care de la începutul anului a trebuit să scoată începând de la mii de euro până la milioane de euro din cont pentru a întregi bugetul naţional, devalizat politic an de an, taxa pe stâlp a devenit principalul duşman. Iar ca o măsură de apărare multe companii şi-au redus sau stopat investiţiile, iar acest lucru se vede. Un antreprenor din Braşov era furios că trebuie să dea 4.000 de euro în contul acestei taxe şi nu înţelegea de ce.

Multe companii au venit în parcuri industriale unde au primit ca facilităţi din partea autorităţilor locale scutirea pe impozitul pe clădiri timp de cinci ani. Acum a venit această taxă, pe care trebuie să o plătească. Din disperare, primarii (cel din Oradea) încearcă să găsească soluţii pentru a compensa sutele de mii de euro pe care firmele trebuie să le plătească.

Chiar dacă la prima vedere taxa pe stâlp pare ceva mai puţin important, impactul mental este la nivelul creşterii TVA din 2010. Iar oamenii ţin minte.

Din păcate, economia românească creşte, dar pe clustere, pe anumite zone care pot să ofere tradiţie într-un domeniu sau altul, forţă de muncă calificată şi birocraţie mai puţină. Acest lucru dezechilibrează însă România.

Dacă antreprenorii din Transilvania s-au adaptat, îşi caută de lucru singuri, caută oameni pentru a-i angaja (îşi fac propriile şcoli profesionale) şi sunt în contact permanent cu Occidentul pentru a fi în hala lor de producţie ca să ia know-how, organizare şi comenzi, cei din Moldova sau Oltenia visează la vremurile lui Ceauşescu, la combinatele lui, când „toată lumea avea de lucru şi când statul avea grijă de toţi”, iar salvarea trebuie să vină de sus, de la Bucureşti.

Cele două mentalităţi forează adânc în economia românească, iar faliile se îndepărtează pe zi ce trece, ceea ce Bucureştiul, rupt de realitate, realizează, dar nu îl interesează.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5908
  • Thank you received: 724
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Invatamantul romanesc #39075

Religia nu mai este obligatorie in scoala. Curtea Constitutionala: Parintii care vor sa isi inscrie copiii la materia Religie trebuie sa depuna o cerere

Curtea Constitutionala a decis astazi ca este neconstitutional articolul din legea educatiei care spune ca "La solicitarea scrisa a elevului major, respectiv a parintilor sau a tutorelui legal instituit pentru elevul minor, elevul poate sa nu frecventeze orele de religie". Judecatorii Curtii au apreciat ca cei care trebuie sa faca o solicitare sunt parintii care doresc ca aceste cursuri de Religie in scoala sa fie urmate de copiii lor, transmite Agerpres.

Surse oficiale au declarat pentru HotNews.ro ca argumentatia Curtii porneste de la ideea ca cel care vrea sa faca ceva trebuie sa ceara acel lucru, si nu cel care nu vrea.

"In urma deliberarilor, Curtea Constitutionala, cu majoritate de voturi, a admis exceptia de neconstitutionalitate si a constatat ca dispozitiile art.9 alin.(2) teza intai din Legea invatamantului nr.84/1995 si dispozitiile art.18 alin.(2) teza intai din Legea educatiei nationale nr.1/2011 sunt neconstitutionale", anunta CCR.

Decizia este definitiva si general obligatorie.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15911
  • Thank you received: 5082
  • Karma: 39
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Prin accesarea acestui site, ești de acord cu faptul că folosim cookies .