Bine ai venit, Vizitator
Username: Password:

SUBIECT: Invatamantul romanesc

Rasp: Invatamantul romanesc #39253

Adio caligrafie? Cât de oportun ar fi ca România să preia politica Finlandei de a renunţa la scrisul de mână în şcoli




Scrierea la calculator înlocuieşte încetul cu încetul scrierea de mână, ceea ce i-a determinat pe guvernanţii finlandezi să decidă înlocuirea scrierii cursive de mână cu tastele computerelor, încă din primii ani de şcoală.

Mai exact, finlandezii vor înlocui scrierea de mână cu ore de desen şi lucru manual, pentru ca elevii să aibă dexteritate în mâini şi să ajute la dezvoltarea acelei părţi a creierului pe care colegii lor mai mari au dezvoltat-o învăţând să scrie de mână.

Decizia pare radicală, însă având în vedere progresele tehnologice din ultimii ani, dobândirea de competenţe digitale este esenţială pentru viitorul copiilor, susţin experţii în Educaţie. “În Finlanda, ţară care a fost şi pe locul 1 în lume la testele PISA, schimbarea aceasta este o etapă firească, ei vor să vină în sprijinul copiilor pentru a le dezvolta abilităţile de care vor avea nevoie ca adulţi, în viitor “, a explicat Alexandra Anton, expert în educaţie finlandeză.

Dacă în Finlanda renunţarea la scrisul de mână în favoarea tastelor pare să fie o mişcare naturală, în România, acest sistem nu s-ar potrivi, în primul rând pentru că învăţământul la noi este cu mult în urma celui finlandez, spun specialiştii. Însă aceştia sunt de acord că în cel mult 30 de ani scrisul de mână va deveni irelevant.

„Dacă e să-i credem pe cercetătorii care spun că generaţiile noi dezvoltă noi structuri neuronale ca urmare a schimbărilor tehnologice, atunci putem accepta că şi scrisul de mână nu va mai fi atât de important în învăţare. Eu încă mai cred că nu înţelegem pe deplin cât de mult s-au schimbat copiii în ultimii ani, cât de diferiţi sunt de noi. Poate de asta se şi plictisesc la şcoală şi li se pare inutile majoritatea lucrurilor pe care le învaţă“, explică expertul în educaţie Tincuţa Apăteanu.

La rândul său, expertul în Educaţie şi bloggerul adevarul.ro Marian Staş spune că are rezerve în a spune dacă decizia finlandezilor este una bună sau una rea. „Mă gândesc la profesioniştii care fac şi gestionează educaţia în Finlanda, şi nu-i pot suspecta că, brusc, le-a luat Dumnezeu minţile de hazul tehnologiei moderne. Ştiinţific, aici cred că merită să discutăm despre schimbările majore în modul de funcţionare al generaţiilor tinere şi despre cum anticipăm că va funcţiona lumea în următoarele decenii – o lume în care tehnologia digitală va modela semnificativ felul nostru de a fi. Nu spun că e bine sau rău, e pur şi simplu altfel, un altfel pe care poate că în acest moment nu suntem pregătiţi să-l înţelegem până la capăt şi, cu atât mai puţin, să-l acceptăm ca normă educaţională şi socială“, a spus Staş.

„Scrisul este mult mai personal“

În opinia sociologului Mircea Kivu, scrisul, pe lângă activitate, înseamnă un anumit mod de a gândi. „Când tastezi, eşti dependent de un instrument, în schimb, scrisul este mai independent. E clar că obiceiul de a scrie de mână dispare treptat. Mi se pare important să-i înveţi pe copii să tasteze rapid încă de la vârste fragede, însă nu în detrimentul scrisului de mână. Ar trebui să fie o activitate complementară. Cum îi înveţi pe copii să se semneze?“, a explicat sociologul.

Potrivit acestuia, un proces de acest gen este unul foarte complex. „În clasa I învăţam să facem bastonaşe înainte să învăţăm literele. Aceste lucruri vor dispărea. Plus că dascălii vor fi nevoiţi să-şi adapteze metodele de învăţare. În România nu vom putea trece la o astfel de măsură în viitorul apropiat“, a completat specialistul.

La rândul ei, Alexandra Tătaru, profesoară de geografie la Colegiul Tehnic „Edmond Nicolau“ din Focşani, este de părere că în România nici nu poate fi vorba despre renunţarea la scrisul de mână având în vedere că cele mai multe şcoli din ţară nu au dotările minime necesare.

„Încă nu am aplicat vreo strategie eficientă, astfel încât să ne permitem să nu mai scriem, ci doar să tastăm, să nu mai spun de faptul că nivelul de trai este scăzut pentru jumătate din populaţia României, iar multe şcoli nu au dotările minime necesare. Să ne mai amintim că am introdus manualele digitale şi cele tipărite nu sunt gata, cu tot cu tehnologiile editoriale şi ministeriale? Să mai amintim că nu au toţi computer şi populaţia şcolară din mediul rural mai învaţă încă după manuale vechi şi depăşite?“, explică Tătaru.

Aceasta a adăugat că a discutat inclusiv cu elevii săi despre măsurile pe care Finlanda urmează să le ia. „Am întrebat elevii mei de liceu dacă vor, ipotetic, să nu mai scrie pe hârtie. Mi-au răspuns că ar fi bine să se adopte metode alternative, în funcţie de obiect, să aibă voie să vină cu laptopul la şcoală, să-şi noteze lecţia cum li se pare mai uşor“, a arătat dascălul.

Studiul calculatorului în România

Dezvoltarea competenţelor digitale ar trebui introdusă mai mult şi în România, în completarea competenţelor pe care le dezvoltă deja şcoala, spun învăţătorii. Practic, studiul calculatorului ar trebui introdus în trunchiul comun de la clasa zero, nu doar ca opţional, cum este acum. “Trebuie dobândite şi aceste competenţe pentru pregătirea forţei de muncă, însă renunţarea la scrisul cursiv de mână
ar genera o revoluţie în sistem pentru care noi nu suntem încă pregătiţi”, este de părere şi învăţătoarea Cornelia Popa, vicepreşedinte al Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI).

Cum arată sistemul finlandez de educaţie

Secretul succesului finlandez constă într-un sistem care tratează toţi copiii egal, pe când sistemul românesc este unul elitist, ca dovadă că avem de la licee de top cu olimpici internaţionali până la licee tehnologice unde niciun copil nu promovează Bac-ul. Cel puţin aşa compară specialiştii în Educaţie cele două sisteme de învăţământ.

Povestea celui mai performant sistem educaţional din lume începe cu mai bine de jumătate de secol în urmă, când Finlanda era o ţară agrară, iar în anii ’50-’60 au început industrializarea şi urbanizarea ei şi tot atunci au avut loc şi alte transformări radicale la nivel economic şi social. Finlandezii şi-au dat seama că societatea industrializată necesită competenţe şi calificări care nu există într-o societate agrară, motiv pentru care s-au orientat mai întâi spre sistemul de educaţie, la care avea acces atunci mai mult elita populaţiei.

„Oamenii erau nesiguri în privinţa reformei şi au fost multe dezbateri la început, când au fost comasate şcolile populare şi şcolile elitiste. Mulţi finlandezi, inclusiv profesori, nu credeau că este posibil să se asigure un învăţământ egal pentru toţi copiii dintr-o generaţie, dar guvernul din vremea aceea a decis să impună reforma. A fost nevoie de 10 ani ca să o introducă, dar într-un final toate categoriile de copii puteau să beneficieze de învăţământ. Am început cu perfecţionarea profesorilor care se aflau deja în sistem şi, în acelaşi timp, a fost reformată pregătirea cadrelor didactice, care s-a făcut, de atunci încolo, numai în cadrul universităţilor. Reforma s-a conturat şi a dat rezultate evidente abia de la sfârşitul anilor ’80 încolo, fiindcă este nevoie de foarte mult timp pentru a face asemenea schimbări şi a le consolida“, a explicat consilierul Reijo Aholainen din cadrul Ministerului Educaţiei din Finlanda pentru „Adevărul“.

Expertul în educaţie şi bloggerul adevarul.ro Tincuţa Apăteanu spune că un aspect important al sistemului finlandez este faptul că nu s-au făcut schimbări majore după aceea. „Şi-au propus să nu mai aducă modificări importante sistemului, pentru a reuşi să îl stabilizeze şi pentru a putea măsura rezultatele. Aşadar, acum 40 de ani au ajuns la o viziune care se referă în principal la faptul că fiecare copil are dreptul la cel mai înalt nivel de educaţie posibil. Atunci au făcut şi structura organizaţională, a apărut „peruskoulu“ – şcoala pentru toţi copiii între 7 şi 16 ani (cu alte cuvinte, ei nu se duc la 14 ani la liceu ca la noi, ci la 16)“, a explicat Apăteanu.

Ea a mai spus că viziunea egalitară a finlandezilor înseamnă că atunci când observă întârzieri sau eşecuri, „toţi se dau peste cap să ajute copilul respectiv să recupereze, se întâlnesc profesori, pedagogi, psihologi, consilieri şi realizează planuri de învăţare personalizate. Niciun copil nu e lăsat de izbelişte, pe când la noi, 95% din copii sunt lăsaţi, dacă nu înţeleg ceva la clasă e treaba lor. Părinţii nu pot să îi ajute, aşadar rămân în urmă, iar golurile se măresc până ajung la examene naţionale pe care nu le trec pentru că nu au cum“, a spus expertul.


P.S. Adaug un comentariu cu care sunt 100/100 de acord;

Este o mare tampenie! Scrisul de mana ca si invatarea tablei adunarii,a scaderii a inmultirii si a impartirii,sunt esentiale,pentru dezvoltarea armonioasa a individului! Sunt enorm de multe situatii in care esti nevoit sa scrii ceva de mana,sa faci un calcul,care,sa fim seriosi iti ia mai putin timp decat cautarea unui instrument ,pornirea lui (si ce te faci daca s-au descarcat bateriile?) apoi tastarea ,etc...Sa nu mai vorbim despre exercitiul foarte bun pentru creier! Pe noi,generatiile vechi,(eu am 57 de ani),nu ne-a luat dracu ca invatat caligrafie,tabla inmultirii,poezii,ba chiar si tabelul lui Mendeleev a trebuit sa-l visam la scoala,caci daca erai intrebat si nu stiai,era dracul al tau! Apoi,in scolile profesionale,in liceele de specialitate industriala,trebuia sa invatam de la formule matematice si fizice pana la diagrama fier-carbon,ca pe tatal nostru acum...(Ca in zilele noastre,vad ca este mai important tatal nostru decat sttintele exacte si scrierea de mana!)
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5969
  • Thank you received: 726
  • Karma: 14
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Invatamantul romanesc #39979



Elevă din Constanţa invitată la Casa Albă

Elif Memet, elevă în clasa a XII-a a Liceului Teoretic Internațional de Informatică, a participat la un concurs de eseuri organizat de Gulen Institute Youth Platform, din Huston, SUA.

Elif a participat la acest concurs alături de peste 1000 de elevi din 65 de țări. Clasându-se pe locul 13 la nivel mondial și prima din Europa, Elif a fost invitata la Ceremonia de Premiere ce va avea loc la Washington in luna aprilie și va călători acolo în mod gratuit, însoțită fiind de sora ei.

Eseul realizat de ea a răspuns la întrebarea – ”Cum se poate eradica sărăcia globală de către cetățenii lumii?”, iar soluția dezbătută în ansamblu de Elif propune microfinanțări în agricultură. Ea își va prezenta eseul la ceremonia ce va avea loc la Casa Albă în data de 15 aprilie.

Unul din obiectivele acestui program este de a ajuta tinerii în a defini probleme legate de pace și armonie socială, de a le discuta și găsi soluții din propriile perspective personale. De asemenea, participarea la acest program ajută elevii în a-și construi deprinderi sociale, în a-și dezvolta abilitățile de cercetare și compunere și nu în ultimul rând, de a interacționa și schimba idei intre ei, ca reprezentanți ai unor culturi diferite.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5969
  • Thank you received: 726
  • Karma: 14
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Invatamantul romanesc #40267

Studentul exmatriculat pentru că a criticat condițiile de la Arhitectură a câştigat în instanţă dreptul de a continua cursurile

Instanţa a decis reprimirea la cursuri a studentului exmatriculat de la Universitatea de Arhitectură şi Urbanism Ion Mincu din Bucureşti, care a depus o petiţie la Ministerul Educaţiei, în care reclama condiţiile de studiu. În plus, Corpul de control al ministerului a confirmat reclamaţiile din petiţie.



Conducerea universităţii este obligată să pună de urgenţă în aplicare decizia tribunalului, aşa că, în acest moment, Dragoş Alexandru este în continuare student la Arhitectură.

„În continuare, dacă intenţionează să stingă acest litigiu şi să urmeze şi recomandările care au fost date de Ministerul Educaţiei, ar trebui, fireşte, ca în urma unui proces de decizie intern să revoce decizia de exmatriculare”, a declarat Mihai Holban, avocatul studentului, la televiziunea publică.

„În urma discuţiilor avute de conducerea Senatului cu studentul Alexandru Dragoş şi în urma deciziei de a fi reînmatriculat, am luat hotărârea să fie reînmatriculat de urgenţă”, a confirmat Zeno Bogdănescu, rectorul Universităţii „Ion Mincu”.

Studentul a avut deja mai multe discuţii cu reprezentanţii Senatului universităţii.

Tânărul a primit vestea exmatriculării în anul V de studiu, în plină sesiune şi la nici o lună după ce a semnalat într-o scrisoare trimisă ministerului mai multe probleme din universitate.

Ministerul Educaţiei a făcut un control la Universitatea de Arhitectură şi a făcut mai multe recomandări pe care instituţia trebuie să le pună acum în aplicare.

Printre criticile aduse de studenţi se numără sălile neîncăpătoare pentru numărul mare de studenţi şi orarul încărcat, de până la 12 ore de studiu pe zi. De asemenea, tinerii reclamă materialul didactic învechit, unele suporturi de curs care datează şi din anii ‘80, dar şi lipsa de transparenţă în privinţa notării studenţilor şi comunicarea precară.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5969
  • Thank you received: 726
  • Karma: 14
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Invatamantul romanesc #40926

BAC 2015 Incep inscrierile la bacalaureat

Elevii de clasa a XII-a se pot inscrie, incepand de astazi, la prima sesiune a examenului de Bacalaureat din acest an. Inscrierile se fac pana vineri, 29 mai, cand se si incheie cursurile la ultima clasa de liceu. Bacalaureatul incepe in 8 iunie, cu proba orala la Limba romana, iar primul examen scris se va desfasura pe 29 iunie. Legislatia care stabileste modul de organizare a bacalaureatului prevede, pentru prima oara, ca dupa fiecare examen scris comisiile de BAC trebuie sa verifice, prin sondaj, inregistrarile audio-video din sali.

Calendarul examenului de Bacalaureat 2015 - Sesiunea iunie-iulie 2015

25 - 29 mai 2015 - Inscrierea candidatilor la prima sesiune de examen
29 mai 2015 - Incheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/a XIII-a
8 - 10 iunie 2015 - Evaluarea competentelor lingvistice de comunicare orala in limba romana - proba A
10 - 12 iunie 2015 - Evaluarea competentelor lingvistice de comunicare orala in limba materna - proba B
15 - 19 iunie 2015 - Evaluarea competentelor digitale - proba D
22 - 26 iunie 2015 - Evaluarea competentelor lingvistice intr-o limba de circulatie internationala - proba C
29 iunie 2015 - Limba si literatura romana - proba E)a) - proba scrisa
30 iunie 2015 - Limba si literatura materna proba E)b) - proba scrisa
1 iulie 2015 - Proba obligatorie a profilului - proba E)c) - proba scrisa
3 iulie 2015 - Proba la alegere a profilului si specializarii - proba E)d) - proba scrisa
6 iulie 2015 - Afisarea rezultatelor (pana la ora 12:00)
6 iulie 2015 - Depunerea contestatiilor (orele 12:00 - 16:00)
7 - 9 iulie 2015 - Rezolvarea contestatiilor
10 iulie 2015 - Afisarea rezultatelor finale

DESCARCA modelele de subiecte si baremele pentru toate examenele bacalaureatului 2015
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15911
  • Thank you received: 5083
  • Karma: 39
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Rasp: Invatamantul romanesc #41312

Cîmpeanu: Lucrările la bacalaureat, corectate în alte judeţe decât cele în care se susţine examenul

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a anunţat, marţi, că lucrările scrise de la bacalaureat vor fi corectate în alte judeţe decât cele în care se susţine examenul, începând din sesiunea iunie-iulie.

Sorin Câmpeanu a precizat că această hotărâre va face obiectul unui ordin de ministru, care se va aplica de la examenul din iunie-iulie, începând cu sesiunea probelor scrise.

Anterior, Vasile Șalaru, secretar de stat pe probleme de învăţământ preuniversitar, a declarat că lucrările scrise ale celor care susţin examenul de bacalaureat ar putea fi strânse la nivelul centrului judeţean şi trimise apoi, într-un alt judeţ, cu ajutorul angajaţilor Jandarmeriei, această procedură fiind întâlnită şi la examenul de titularizare a profesorilor. Noutatea constă şi în faptul că se propune să aibă loc o tragere la sorţi pentru repartizarea lucrărilor, astfel încât să nu se ştie dinainte judeţul unde vor ajunge lucrările pentru a fi corectate.
  • manana
  • Avatarul lui manana
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • The day you stop loving is the day you die
  • Posts: 2785
  • Thank you received: 673
  • Karma: 24
Trebuie sa vrei, si daca vrei, poti!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Rasp: Invatamantul romanesc #41325

Ce fel de societate mai suntem noi ?
Ma intreb de ce nu sigilam lucrarile si sa le trimitem spre corectare in Argentina ?
De ce e musai sa acceptam ca profesorul este corupt din prima ?

Noi , ca natiune ne tampim pe zi ce trece. Am uitat normalitatea. :(
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5969
  • Thank you received: 726
  • Karma: 14
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Invatamantul romanesc #41439

Scoala Postliceala Sanitara “Carol Davila” sprijina elevii pentru a promova Bacalaureatul

Scoala Postliceala Sanitara "Carol Davila" a lansat un program de Meditatii Gratuite pentru Bacalaureat care va functiona si pentru sesiunea de toamna, program in care se pot inscrie atat candidatii la Admiterea 2015, cat si actualii elevi ai scolii.



Admiterea la Scoala Postliceala Sanitara “Carol Davila” se realizeaza si fara diploma de BAC, elevii care nu au reusit sa traca peste “examenul de maturitate” putand fi consiliati in acest sens in cadrul Scolii mentionate.

Astfel, fata de cei care vor parasi sistemul educational dupa terminarea celor XII clase de liceu, dintre care un procent semnificativ ajung sa solicite ajutor de somaj, cei care isi continua studiile isi vor creste sansele de angajare.

De asemenea, Scoala are un rol foarte important in ridicarea nivelului aspirational personal. Profesia de asistent medical cere vocatie si o serie de competente specificecare nu se dezvolta in liceu, ci intr-o scoala de profil cu durata de 3 ani, iar cunostintele necesare nu au neaparat legatura directa cu materiile care constituie probe ale examenului de bacalaureat.

Scoala Postliceala Sanitara "Carol Davila" nu este numai o solutie pentru cei care nu au luat Bacalaureatul, ci o optiune pentru cei care au talent si vocatie pentru profesia de asistent medical si isi doresc sa practice o cariera cu deschideri europene.

Cu o experienta de 25 de ani in domeniul educatiei pentru sanatate,scoala Postliceala Sanitara "Carol Davila", prima scoala de profil din Romania, pregateste asistenti medicali in trei calificari (Asistent Medical Generalist, Asistent Medical de Farmacie si Asistent Medical de Balneofiziokinetoterapie si Recuperare), o profesie mereu actuala si care ofera posibilitati de angajare atat in tara cat si in strainatate.

“Ceea ce ne diferentiaza de celelate scoli de profil este pe de o parte preocuparea de a le oferi elevilor o pregatire la nivel european, prin programe educationale complexe si prin crearea numeroaselor parteneriate de practica atat in cele mai bune spitale bucurestene cat si din alte tari ale Uniunii Europene”, se arata intr-un comunicat al institutiei de invatamant.

Scoala Postliceala Sanitara ”Carol Davila” deruleaza proiecte internationale in cadrul carora elevii scolii au posibiliatea de a participa la stagii clinice desfasurate in spitale din cele mai performante sisteme de sanatate din Europa: Anglia, Finlanda, Suedia, Elvetia, Danemarca, Olanda, Belgia, Spania, Italia sau Grecia.

De asemenea, o preocupare importanta a institutiei o constituie si orientarea profesionala si cresterea angajabilitatii absolventilor. in acest sens, scoala are parteneriate incheiate cu un numar important de spitale de stat si particulare din Bucuresti, lanturi de farmacii si centre balneo care participa la pregatirea practica a elevilor dar sunt si potentiali angajatori.

Elevii scolii a posibilitatea de a se perfectiona cel putin intr-o limba europeana de circulatie, iar pentru asta au posibilitatea de a participa la cursuri de limbi straine organizate in scoala. Sunt de asemenea pregatiti sa utilizeze cu usurinta sisteme si proceduri bazate pe Tehnologia Informatiei si Calculatoare.

Clubul Absolventilor le sprijina elevilor pasii spre angajare, prin programe si cursuri masterclass derulate impreuna cu partenerii scolii – potentiali angajatori.

Toate aceste programe le sunt accesibile tuturor elevilor scolii, fie ca au bacalaureat fie nu. Oportunitatile variate oferite de scoala au si un rol motivational pentru cei din urma, astfel ca pe parcursul celor 3 ani majoritatea elevilor reusesc sa obtina diploma de bacalaureat si, la finalul studiilor postliceale, au siguranta unei cariere.

Pentru mai multe informatii, puteti accesa: www.scoalacdavila.ro
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15911
  • Thank you received: 5083
  • Karma: 39
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Rasp: Invatamantul romanesc #42374

Peste 1,6 milioane de elevi şi studenţi cu rezultate slabe, sprijiniţi să îşi termine studiile

Peste 1,6 milioane de elevi din 1.100 de licee cu rezultate slabe la bacalaureat şi studenţi din 300 de universităţi vor fi ajutaţi să îşi termine studiile, în cadrul unui proiect derulat până în 2022, finanţat printr-un împrumut de 200 milioane de euro acordat de Banca Mondială.

Guvernul şi Banca Mondială au lansat, joi, Proiectul privind Învăţământul Secundar din România (ROSE), finanţat printr-un împrumut de 200 de milioane de euro, care va fi implementat de Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice până în anul 2022.

În cadrul proiectului vor primi sprijin 80% dintre liceele de stat şi 85% dintre facultăţi, fiind vizate reducerea ratei de abandon şcolar în anii terminali ai învaţământului liceal, creşterea ratei de participare şi de promovabilitate la examenul de bacalaureat în liceele cu performanţe slabe, creşterea ratei de înscriere în învăţământul superior şi reducerea abandonul şcolar în primul an de facultate.

"Proiectul ROSE este inovator, deoarece pune împreună provocările cu care se confruntă atât sistemul preuniversitar, cât şi sistemul de învăţământ superior din România, în contextul mai larg al accesului, calităţii şi echităţii. În fiecare an, un număr semnificativ de elevi români se confruntă cu probleme în ceea ce priveşte tranziţia la învăţământul terţiar, iar sprijinul acordat acestor elevi reprezintă una dintre priorităţile Guvernului României. Angajamentul ministerului de a creşte ratele de tranziţie şi retenţie trebuie să fie însoţit de un demers continuu, dincolo de mandatele miniştrilor, astfel încât să se obţină impactul dorit", a declarat ministrul Educaţiei şi Cercetării Ştiintifice, Adrian Curaj.

Citeste mai departe...
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15911
  • Thank you received: 5083
  • Karma: 39
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Rasp: Invatamantul romanesc #42384

Articolul/studiul este foarte interesant.

Insa de aici rezulta si alte aspecte neplacute.

Una e ca elevul sa fie lipsit de posibilitati materiale pentru a studia, avea pregatire scolara medie si superioara,

Si cu totul altceva ... ca toti sa invete , sa absolve in orice conditii.

Doar cei capabili/ inteligenti ar trebuii sa invete, pentru ca cei destepti sa ocupe posturi/locuri de munca bine meritat.

Unde am ajunge daca fiecare roman ar avea Doctorat precum Oprea, Ponta....plus alti mii si mii de falsori. :( :( :(
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5969
  • Thank you received: 726
  • Karma: 14
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Invatamantul romanesc #43022

Solomon Marcus: Latina trebuie studiată în gimnaziu

Solomon Marcus recomandă studierea limbii latine în clasa a VIII-a. Academicianul face parte din grupul de experţi ai ministrului care lucrează la o reformă în Educaţie. Solomon Marcus s-a delimitat atât de colegii care sunt de părere că latina ar trebui să fie studiată opţional, la gimnaziu, cât şi de Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei care a propus ca elevii să înveţe această limbă în clasa a noua.

„Este evident că un copil de gimnaziu nu are cum să aibă pregătirea intelectuală şi culturală în a-şi da seama de importanţa limbii lantine în educaţia sa. Aici e marea greşeală comisă de cei şase care au propus ca latina să rămână la opţiunea elevilor, iar marea greşeală a celor care au propus primele trei variante este faptul că ei au spus latină la a IX-a. Este o deosebire imensă, pentru că orice om de cultură îşi dă seama că diferenţa esenţială dintre clasa a opta şi a noua este că prin clasa a opta trec toţi elevii, pe când în clasa a noua nu ajung decât o minoritate, e după gimnaziu. Iar latina ca ingredient esenţial al culturii, limbii, istoriei românilor, trebuie să facă parte din ceea ce e accesibil oricărui copil, nu doar unei minorităţi, dacă ar fi să rămână la clasa a noua. Deci, nici una din cele patru variante nu a apreciat cum trebuie. Latina trebuie să rămână la gimnaziu pentru că este un ingredient, o componentă esenţial a faptului de a fi român”, spune Solomon Marcus, academician.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5969
  • Thank you received: 726
  • Karma: 14
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Invatamantul romanesc #43341

Primul contact radio între România şi Staţia Spaţială Internaţională

Mai mulți elevi din Târgoviște i-au pus ieri întrebări astronautului Jeffrey Williams, aflat la bordul Stației Spațiale Internaționale.

Evenimentul, organizat la Casa de Cultură din Târgoviște cu ajutorul cercetătorilor de la Universitatea Valahia, a început cu o întârziere.

targoviste-700x389.jpg


Târgoviștenii nu au putut lua legătura cu Stația Spațială Internațională la ora 16.49, însă au reușit să pună întrebări astronautului american la următoarea trecere a Stației, la ora 18.26, scrie gazetadambovitei.ro.

Evenimentul a fost organizat de Universitatea Valahia (Facultatea de Inginerie Electrică, Electronică și Tehnologia Informației), în parteneriat cu Vodafone România și Agenția Spațială Română (ROSA), sub patronajul agențiilor spațiale NASA și ESA, precum și a organizației internaționale ARISS (Amateur Radio on International Space Station).

Românii au cerut permisiunea de a contacta Stația Spațială încă din 2012, iar agențiile spațiale și-au dat acordul în 2016 pentru realizarea proiectului.

Discuția dintre cei 20 de elevi dâmbovițeni și astronautul Jeffrey Williams a durat aproximativ zece minute.

Astronautul a răspuns că preferă viața pe Pământ celei din spațiu. De asemenea, americanul a spus că primul lucru pe care îl va face când va reveni pe Pământ va fi să își vadă familia și să se bucure de mâncare proaspătă.

”Indiferent ce vârstă am avea, toți nu ne putem abține ca în spațiu, în imponderabilitate, să ne jucăm cu linguri, picături de apă sau să ne amuzăm deplasându-ne în gravitație redusă”, a adăugat astronautul american Jeffrey Williams.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5969
  • Thank you received: 726
  • Karma: 14
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Invatamantul romanesc #43348

Elevii români au câștigat opt medalii la Olimpiada Europeană de Matematică pentru Fete

thumb-400.jpg


Lotul feminin de matematică al României a obținut cinci medalii de argint și trei medalii de bronz, la a V-a ediție a Olimpiadei Europene de Matematică pentru Fete (European Girls’ Mathematical Olympiad/EGMO).

Elevele care au alcătuit lotul feminin de matematică al României au câștigat opt medalii (cinci de argint și trei de bronz) la a V-a ediție a Olimpiadei Europene de Matematică pentru Fete, se arată într-un comunicat de presă al Ministerului Educației.

Ca țară organizatoare, România a avut în concurs două echipe, formate din câte patru eleve, toate fiind premiate.

„Medaliile de argint au fost cucerite de Ioana Alexandra Teodorescu (clasa a XI-a),Raluca Cobzaru (clasa a XII-a), Clara Maria Dima (clasa a IX-a), Lenca Iarina Cuturela(clasa a IX-a) - eleve la Liceul Internațional de Informatică din București, respectiv Doina Chiroiu (clasa a X-a/Colegiul Național de Informatică „Tudor Vianu” din București).Medaliile de bronz au fost obținute de Andreea Dima (clasa a X-a/Colegiul Național de Informatică „Tudor Vianu” din București), Ramona Deaconu (clasa a XI-a/Colegiul Național „Ion Minulescu” din Slatina) și Ana Maria Radu (clasa a X-a/Liceul Internațional de Informatică din București)”, se arată în sursa citată.

Competiția din acest an s-a desfășurat în perioada 10-16 aprilie, la Bușteni (județul Prahova) și a fost organizată de Ministerul Educației Naționale, în parteneriat cu Societatea de Științe Matematice din România, Inspectoratul Școlar Județean Prahova și Primăria Bușteni.

În total, au participat 143 de fete din 38 de țări din toată lumea (statele noneuropene au, în general, statut de invitat).

„Mă bucur că România a găzduit aceasta competiție internațională și sper ca, an de an, inițiative de acest gen sa atragă un număr cât mai mare de elevi spre științele exacte”, a declarat ministrul Educației, Adrian Curaj.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5969
  • Thank you received: 726
  • Karma: 14
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Invatamantul romanesc #43349

  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5969
  • Thank you received: 726
  • Karma: 14
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: manana

Invatamantul romanesc #43377

Elevii ar putea primi la BAC teste pe care le vor cunoaste dinainte

Examenul de bacalaureat ar putea fi modificat. Ministrul Educatiei vrea ca elevii claselor a XII-a sa stie dinainte testele pe care le vor primi la la examenul de la sfarsitul liceului.

In plus, ministrul Educatiei, Adrian Curaj, a mai spus ca va lasa "mostenire" schimbari care vor determina "orientarea tinerilor spre scoala potrivita", respectiv liceu sau scoala profesionala.

Intrebat daca vor avea loc schimbari in privinta bacalaureatului, ministrul a raspuns ca legea nu permite modificari pentru anul in curs, acestea urmand sa se produca in urmatorul an.

"Voi lasa mostenire pentru la anul niste schimbari, astfel incat, din ce in ce mai mult, pe de o parte sa-i orientam pe tinerii nostri spre scoala potrivita, pe de alta parte as vrea din ce in ce mai mult ca bacalureatul sa fie bazat pe niste teste deja dinainte cunoscute, in cantitate mare, elevii sa fie pregatiti, nu sa scoatem doar niste subiecte, se numesc articole de evaluare sau itemi de evaluare. Cred ca spre acolo ar trebui sa mergem", a spus Curaj.

Ministrul a vorbit despre trasee educationale "flexibile" si despre importanta consilierii elevilor si familiilor acestora in privinta alegerii unui liceu sau a unei scoli profesionale. El considera ca rezultatele la bacalaureat din ultimii ani dovedesc lipsa "capacitatii de a consilia pe calea potrivita elevul".

Adrian Curaj a subliniat ca "suntem nepregatiti sa discutam lucrul acesta" intrebat despre un eventual bacalaureat diferentiat.

"Eu cred ca este important sa ne uitam pe partea de profesional astfel incat tinerii nostri sa ajunga la nivelul de calificare cinci fara sa mearga pe linia liceului si sa ajunga in zona profesionala (...) si mai ales sa le aratam cum anume pot sa se miste intre liceu si profesionala, intre profesionala si liceu, pentru ca optiunile se schimba odata cu maturitatea. (...) Cred ca trebuie sa-i orientam pe cei care au abilitatile si determinarea pe calea de liceu astfel incat la sfarsit sa fim nu siguri, dar sa fim convinsi intr-un fel ca ei vor merge pe calea de bacalaureat si mai departe pe linia aceasta, in zona profesionala trebuie sa fim siguri ca oferim destule oportunitati celor care decid sa opteze pentru calea aceea", a declarat Adrian Curaj.

SURSA
  • manana
  • Avatarul lui manana
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • The day you stop loving is the day you die
  • Posts: 2785
  • Thank you received: 673
  • Karma: 24
Trebuie sa vrei, si daca vrei, poti!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Invatamantul romanesc #43378

Eu nu mai am de aface cu invatamantul. Insa aceasta perspectiva imi place si o gasesc corecta.

Orice elev sa se autoevalueze si se se "antreneze" in felul lui.
Materia de scoala este foarte incarcata si nu poate fi invatata toata. Dar, principiile de baza le asimileaza si si le insuseste fiecare elev.
Ideia este ca pana acum examenul de absolvire a liceului este conceput astfel incat se doreste cu inversunare a se demontra ca nu s-a invatat nimic. Este un non-sens.

Elevul sa fie invatat si educat pe cat se poate, sa spun asa. :)
Si omul in genere, invata toata viata . :)
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5969
  • Thank you received: 726
  • Karma: 14
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Prin accesarea acestui site, ești de acord cu faptul că folosim cookies .