Bine ai venit, Vizitator
Username: Password:

SUBIECT: Invatamantul romanesc

Invatamantul romanesc #44582

Înscrierile pentru prima sesiune a examenului de bacalaureat încep luni -

bacalaureat.jpg


Înscrierile pentru prima sesiune a examenului de bacalaureat vor începe luni şi se vor încheia pe 26 mai, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei Naţionale.

Cursurile claselor a XII-a se vor finaliza pe 26 mai, iar Bacalaureatul va începe pe 6- 7 iunie cu evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în Limba română.

În zilele de 8 şi 9 iunie va avea loc evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă, pe 9, 12 şi 13 iunie - evaluarea competenţelor digitale, iar pe 14 - 16 iunie evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională.

Prima probă scrisă la Limba şi literatura română va fi susţinută pe 26 iunie, a doua zi proba la limba şi literatura maternă - probă scrisă.

Pe 28 iunie va avea loc proba obligatorie a profilului, pe 30 iunie proba la alegere a profilului şi specializării.

Pe 5 iulie vor fi afişate rezultatele până la ora 16,00 şi depuse contestaţiile între orele 16,00 - 20,00.

Între 6 şi 9 iulie vor fi rezolvate contestaţiilor, iar rezultatele finale vor fi publicate pe 10 iulie.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5908
  • Thank you received: 724
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Invatamantul romanesc #44583

Înscrierile la grădiniţă vor începe luni

gradinita.jpg


Înscrierile la grădiniţă vor începe luni, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei Naţionale.

Potrivit ministerului de resort, ocuparea locurilor libere, după finalizarea procesului de reînscriere, se va face, de regulă, în ordinea descrescătoare a grupelor de vârstă, respectiv: grupa mare (copii de 5 ani), grupa mijlocie (copii de 4 ani) şi grupa mică (copii de 3 ani).

În limita locurilor disponibile, pot fi înscrişi în grupa mică şi copii cu vârsta cuprinsă între 2 şi 3 ani.

În situaţia în care, într-o unitate de învăţământ, numărul cererilor de înscriere este mai mare decât numărul locurilor libere, repartizarea copiilor se va face în ordinea descrescătoare a numărului de criterii generale de departajare cumulate de către fiecare copil.

Pentru asigurarea transparenţei procesului de reînscriere/înscriere, conducerile unităţilor de învăţământ preşcolar vor afişa, la vedere, pentru toţi cei interesaţi, următoarele informaţii: capacitatea instituţiei (număr de copii pentru care a fost proiectată), numărul de locuri aprobat prin planul de şcolarizare pentru anul şcolar 2017 - 2018 (pe grupe de vârstă: mică, mijlocie, mare), criteriile generale şi criteriile specifice pentru înscrierea copiilor, numărul de copii reînscrişi/înscrişi zilnic (în perioada stabilită) din totalul disponibil.

Criteriile specifice de departajare, elaborate de fiecare unitate de învăţământ preşcolar, aprobate de Consiliul de administraţie al acesteia şi avizate de consilierul juridic al Inspectoratului şcolar Judeţean/al municipiului Bucureşti până la data de 19 mai, nu pot fi discriminatorii şi nu pot include liste de preînscrieri.

Criteriile specifice de departajare vor fi aplicate doar după epuizarea criteriilor generale, informează Agerpres.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5908
  • Thank you received: 724
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Invatamantul romanesc #44626

CAZUL şcolii din Capitală unde tavanul de pe HOL s-a prăbuşit. Instituţiile se încurcă în declaraţii. Părinţii, ÎNGROZIŢI: Puteam vorbi despre zeci de



Incidentul care a avut loc la Şcoala 141 din Sectorul 5 al Capitalei, unde un tavan s-a prăbuşit, i-a revoltat pe părinţii. Ca urmare, Federaţia Asociaţiilor de părinţi face verificări pentru a stabili cui aparţine vina că elevii au fost salvaţi doar de programul "Săptămâna Altfel".

"Să cadă un tavan pe atâta lungime de culoar. Dacă se întâmpla să nu fie «Şcoala Altfel» există riscul să vorbim despre zeci de copii morţi. Este crunt ce se întâmplă şi am atras atenţia, în numeroase adrese, şi către minister. Spuneam că banii nu se cheltuie cu chibzuinţă, nu se justifică, se câştigă lucrările de amenajare şi de reparaţie a şcolilor în baza unor clientele politice, acea clientelă o transmite altei firme şi vă daţi seama că se subţiază foarte mult calitatea lucrări. Nu vom lăsa lucrurile aşa", a declarat pentru MEDIAFAX Iulian Cristache, preşedintele Federaţiei Asociaţiilor de Părinţi.

Mai mult, asociaţia a demarat verificări proprii pentru a stabili cui aparţine vina.

"Din ce am văzut eu, e clar că acel acoperiş a dat semne de oboseală atât timp cât la peretele lateral se vedea că exista infliltraţii cu apa. L-am rugat pe colegul meu să se ducă la Şcoala 141 să vorbească cu conducerea respectivă şi să întrebe dacă s-au făcut demersurile necesare de către primăria de sector. L-am rugat să se intereseze la comisia de securitate şi sănătate a muncii să vadă şi dacă dânşii din şcoală şi-au făcut datoria şi au făcut demersurile necesare pentru consolidarea acelui perete, acelui tavan sau a structurii sau, dacă era cazul , trebuia să solicite mutarea din acea şcoală", a mai spus Iulian Cristache.

Consiliul Local Sector 5 a aprobat, joi seară, rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli, aprobând pentru Şcoala Gimnazială nr. 141 un buget de aproape 400.000 de lei pentru amenajarea şi consolidarea unităţii de învăţământ. Măsura a venit, însă, după ce tavanul şcolii s-a prăbuşit. Victime nu au existat doar pentru că elevii participau la programul Şcoala Altfel şi nu erau în unitatea de învăţământ. Dacă programul ar fi fost unul normal, cel mai probabil, ar fi existat şi victime.

"Holul acela arăta impecabil, nu dădea niciun semn de faptul că tavanul acela suspendat ar fi putut să se prăbuşească. Clădirea fusese expertizată de primărie pentru că acolo nu mai fuseseră făcute lucrări din 2004", a declarat Marina Manea, purtător de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Bucureşti.

Întrebată de ce elevii încă mai învăţau acolo dacă se cunoştea vulnerabilitatea clădirii, aceasta a răspuns: "De ce nu sunaţi la primărie să vă explice, că ei au făcut expertiza, de ce nu au luat măsuri în acest sens".

Acelaşi purtător de cuvânt al Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti declarase însă, joi, pentru MEDIAFAX că în şcoala respectivă se ţin cursuri, dar nu şi în corpul respectiv de clădire unde s-a prăbuşit tavanul, informaţii ce s-au dovedit ulterior eronate.

Cât despre ultima expertiză realizată la unitatea de învăţământ, nici reprezentanţii primăriei nu ştiu când ar fi fost aceasta făcută.

"Fiind vorba despre documentaţii care provin din perioada în care Sectorul 5 avea o altă conducere administrativă, iar primăria îşi desfăşura activitatea într-un alt sediu, arhiva este depozitată în trei locaţii diferite. Nefiind structurată într-un mod care să faciliteze o căutare rapidă, activitatea de identificare a documentaţiilor necesită alocarea unui timp suplimentar", a declarat, pentru MEDIAFAX, Cristina Claudia Popa, purtător de cuvânt Primăria Sectorului 5.

De altfel, primăria Sectorului 5 a refuzat să facă comentarii despre subiect, precizând doar că situaţia este într-un proces de evaluare.

Edilul Capitalei preciza, joi seara, că primăria de sector nu a cerut fonduri pentru unitatea de învăţământ.

"Am discutat cu toţi primarii de sectoare şi le-am transmis, chiar dacă Primăria Generală nu este implicată direct, să ne transmită problemele pe care le întâmpină şi, eventual, deficitul financiar pentru rezolvarea unor probleme la şcoli, la grădiniţe, la creşe, astfel încât să putem susţine prin asociere unele tipuri de lucrări. Pentru şcoala aceasta, unde a căzut tavanul, primarul Sectorului 5 nu a cerut sprijinul, însă domnul Florea a cerut sprijin pentru a realiza proiecte comune în învăţământul şcolar şi preşcolar", a declarat Gabriela Firea.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5908
  • Thank you received: 724
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Invatamantul romanesc #44708

O ELEVĂ A LCEULUI GRIGORE MOISIL TULCEA MERGE LA UNIVERSITY COLLEGE OF LONDON DUPĂ CE A CÂŞTIGAT SHAKESPEARE SCHOOL ESSAY COMPETITION 2017

Zibileanu-Maria-Anne-Lisa-17-ani-locul-I-categoria-14-19-ani-alaturi-de-Adriana-Alionte.jpg


Cel mai mare Concurs Naţional de Creaţie în Limba Engleză – Shakespeare School Essay Competition 2017 şi-a desemnat şi premiat câştigătorii celei de-a IX-a ediţii: 24 de tineri talentați și creativi au reușit să convingă juriul că sunt cei mai buni, din ţară, la limba engleză!

Festivitatea de Premiere a avut loc luni, 12 iunie 2017, la Sala ArCub Gabroveni din Bucureşti în prezenţa reprezentanților Inspectoratului Școlar al Municipiului București.

Shakespeare School Essay Competition 2017 a facut şi anul acesta înconjurul ţării. Au intrat gratuit în competiţie aproximativ 4.000 de tineri din toate judeţele, care au acceptat provocarea de a-şi expune punctul de vedere referitor la jocurile video – dependenţă sau sport al minţii?

Cei 24 de finalişti sunt elevi de gimnaziu şi liceu din Bucureşti şi din judeţele Argeş, Brasov, Constanţa, Cluj, Dolj, Ialomiţa, Gorj, Mehedinţi, Prahova, Teleorman, Timiş, Tulcea.

Câştigătoarele premiilor I sunt Mara Vasile (14 ani), elevă a Şcolii Gimnaziale Herăstrau din Bucureşti, la categoria 11 – 14 ani şi Zibileanu Maria Anne-Lisa (17 ani), de la Liceul Teoretic Grigore Moisil din Tulcea, la categoria 15 – 19 ani.

Cele doua tinere vor experimenta vara aceasta, timp de două săptămâni, viaţa dintr-un campus britanic, în cadrul taberei de limba engleză de la University College of London (UCL), în valoare de 1.750 de lire sterline, fiecare. În plus, ele vor beneficia de câte 500 de lire sterline, premiu oferit de ambasadorul de anul acesta al competiţiei, Cristian Oneţiu.

Printre premiile primite de ceilalţi finalişti s-au numărat cursuri de vară de limba engleză oferite de Shakespeare School, taxe pentru examene Cambridge din partea British Council, bilete de avion pentru tabere internaţionale de limba engleză, smartwatches, rucsacuri, tricouri, cărti în limba engleză şi rechizite.

Tema concursului de anul acesta?

„Am pornit de la ideea că ne adresăm unei generaţii născute şi crescute în plină eră digitală. Încă de la vârste fragede copiii devin mari consumatori de tehnologie, se pricep la tot ce înseamnă „smart device”, sunt fascinaţi de gadgeturi şi pasionaţi de jocuri şi aplicaţii. Uneori petrec foarte mult timp în faţa computerului, jucându-se. Tocmai de aceea, jocurile video au devenit în ultimii ani obiectul multor controverse dar şi al unor studii de specialitate în domeniul psihologiei şi educaţiei. Aşadar, ne-am gândit să îi provocăm pe copiii şi tinerii cu vârste cuprinse între 11 şi 19 ani, să ne spună părerea lor despre jocurile video: sunt o dependenţă sau un sport al minţii?

Am aflat o mulţime de lucruri interesante: de exemplu, pentru unii jocurile video reprezintă cea mai bună modalitate de a-şi dezvolta anumite reflexe mentale dar şi fizice, pentru alţii sunt pure antrenamente de logică. Am aflat şi ca aceste e-sports (electronic sports) aşa cum sunt denumite şi recunoscute la scară mare jocurile video, beneficiază de adevărate campionate internaţionale.

O concluzie-metaforă interesantă, chiar a unuia dintre câştigători, a fost că jocurile pe computer sunt ca medicamentele: dacă nu sunt dozate corect pot face mult rău. În schimb, dacă respecţi „reţeta”, pot fi extrem de benefice” declară Adriana Alionte, Vicepreşedinte al Asociaţiei Shakespeare School pentru Educaţie.

Lista completă a câştigătorilor şi a eseurilor care au convins juriul competiţiei prin creativitate şi originalitate, acurateţe a limbii, vocabular, organizare şi coerenţă, poate fi accesată AICI (sau copy-paste în browser: https://goo.gl/fzgC6N)

În cadrul festivității de premiere a mai fost decernat Trofeul Excelenței, acordat Inspectoratului Școlar al Municipiului București, pentru cel mai mare număr de elevi înscriși în concurs, dar și distincția Certificate of Excellence acordată doamnei Violeta Ivanof, profesor de limba engleza la Liceul Teoretic Grigore Moisil – Tulcea, desemnată îndrumătorul cu cei mai mulți elevi înscriși la ediția de anul acesta a Shakespeare School Essay Competition.

La eveniment a fost prezent şi ambasadorul celei de-a 9-a ediţii a „Shakespeare School Essay Competition”, Cristian Oneţiu – antreprenor de succes, cu o experienţă de peste 15 ani, prezent în Top 500 Forbes, speaker, consultant de business pentru companii internaţionale, autor şi realizator TV. Acesta le-a împărtăşit din proprie experienţă, tuturor tinerilor prezenti la eveniment, câteva sfaturi şi trucuri despre succes. Mai mult decât atât, Cristian Oneţiu le-a făcut o surpriză celor două câştigătoare ale premiului întâi, oferindu-le din partea sa cate 500 de lire sterline pentru tabăra din Marea Britanie.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5908
  • Thank you received: 724
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Invatamantul romanesc #44798

Liviu Pop: Promovabilitatea la Bacalaureat, înainte de contestații, este de 71,4%

Rata de promovabilitate la prima sesiune a examenului de Bacalaureat, înainte de contestații, este de 71,4%, a anunțat miercuri, într-o conferință de presă, ministrul Educației, Liviu Pop.

imageResize-84.jpg


Anul trecut promovabilitatea înainte de contestații a fost de 66,7%.

Ministrul Educației a spus că la sesiunea de anul acesta s-au înscris 135.513 elevi, au fost prezenți 128.503 și au promovat 91.754.

Totodată, au fost eliminați 179 de candidați pentru fraudă sau tentativă de fraudă, dintre aceștia 100 din promoția curentă și 79 din cea anterioară.

Liviu Pop a mai spus că sub zece licee din țară nu au avut niciun candidat promovat la Bacalaureat.

Județele cu cea mai mare promovabilitate sunt Sibiu — 83,73%, Bacău — 83,54%, Iași 82,91% și Cluj — 82,75%, iar cel mai mic procent Ilfov — 42,24% și Giurgiu — 50,76%.

"Eu zic că este bine. Este foarte important ce se va întâmpla în august cu cei de la sesiunea a doua", a susținut demnitarul, care a arătat că nu poate să spună dacă este vorba despre subiecte mai ușoare decât la alte sesiuni.

Liviu Pop a mai afirmat că se va lua în calcul orice propunere de întărire a siguranței la examenul de Bacalaureat.

Referindu-se la eventualitatea modificării structurii Bacalaureatului și introducerea a două tipuri de examen, el a precizat că va exista o amplă dezbatere în acest sens pe Legea educației.

"Din datele pe care le avem poate avem nevoie de această formă de Bacalaureat (n.r. — bacalaureatul diferențiat)", a menționat Pop.

AGERPRES/(AS, A — autor: Roberto Stan, editor: Georgiana Tănăsescu)
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5908
  • Thank you received: 724
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Invatamantul romanesc #44920

România a câştigat trei medalii de argint şi două medalii de bronz la Olimpiada Internaţională de Matematică

Lotul olimpic de matematică a obţinut şase premii, respectiv trei medalii de argint, două medalii de bronz şi o menţiune la cea de-a 58-a ediţie a Olimpiadei Internaţionale de Matematică, desfăşurată în perioada 12 - 23 iulie, la Rio de Janeiro.

matematica-shutterstock.jpg


Astfel, medaliile de argint au fost câştigate de Filip-Alexandru Ion, de la Colegiul Naţional „Mihai Viteazul” din Bucureşti, Mihnea-Gabriel Doica şi Ştefan Tudose, ambii elevi ai Liceului Teoretic Internaţional de Informatică din Bucureşti, potrivit Ministerului Educaţiei.

Ciprian Mircea Bonciocat, laureat cu argint în 2015 şi 2016, şi Mihnea-Andrei Ocian au câştigat medaliile de bronz. Cei doi elevi provin de la Colegiul Naţional de Informatică „Tudor Vianu” din Capitală.

Alexandra Timofte, de la Colegiul Naţional „Tudor Vianu” din Bucureşti, a primit o menţiune.

Alexandra Timofte, de la Colegiul Naţional „Tudor Vianu” din Bucureşti, a primit o menţiune.

Lotul olimpic al României a fost coordonat de prof. univ. dr. Radu Gologan, de la Universitatea Politehnica din Bucureşti şi lector univ. dr. Mihai Chiş, de la Universitatea de Vest din Timişoara.

Olimpiada Internaţională de Matematică este cea mai prestigioasă competiţie dintre olimpiadele internaţionale de ştiinţă. A fost lansată în 1959 la iniţiativa Societăţii de Ştiinţe Matematice din România şi a fost organizată la Braşov, într-o formulă ce a inclus şapte state. La ediţia 2017 au participat peste 600 de concurenţi din 110 ţări.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5908
  • Thank you received: 724
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Invatamantul romanesc #45051

Au fost publicate rezultatele sesiunii de toamnă a Bacalaureatului | IȘMB: 23,09% din candidații la Bacalaureat au promovat | La nivel național, promo

Rezultatele la sesiunea august - septembrie a examenului de Bacalaureat înainte de contestații au fost publicate vineri.

imageResize-96.jpg


Afișarea rezultatelor finale, după rezolvarea contestațiilor, este programată pentru data de 6 septembrie.

Un număr de 39.435 de absolvenți de liceu s-au înscris pentru a susține examenul național de Bacalaureat în sesiunea august — septembrie.

Rata de promovare la prima sesiune a examenului de Bacalaureat, după rezolvarea contestațiilor, a fost de 72,9%.

* IȘMB: 23,09% din candidații la Bacalaureat au promovat

23,09% dintre candidații care au participat la sesiunea de toamnă a Bacalaureatului, în București, au promovat acest examen, a declarat vineri, pentru AGERPRES, purtătorul de cuvânt al IȘMB, Maria Ștefania Manea.

Astfel, din promoția 2016 — 2017 au promovat, în Capitală, 26,3% dintre candidații la sesiunea a doua a Bacalaureatului, iar din promoțiile anterioare au promovat 18,65%.

* MEN: La nivel național, 26% dintre candidați au promovat în sesiunea de toamnă a Bacalaureatului

La nivel național, 26% dintre candidații care au participat la sesiunea de toamnă a Bacalaureatului au promovat, a declarat vineri, pentru AGERPRES, secretarul de stat în Ministerul Educației Naționale, Ariana Bucur.

Rezultatele sunt cele de dinainte de contestații, iar promovabilitatea este cu 2% mai mare față de sesiunea din toamna anului trecut.

Potrivit unui comunicat transmis AGERPRES de Ministerul Educației Naționale, în sesiunea august — septembrie a examenului de Bacalaureat, au promovat 7.758 (26%) de candidați din cei 29.849 de candidați prezenți.

MEN precizează că 5.463 de elevi promovați provin din promoția 2016 — 2017 (28,5% — rata de reușită din totalul celor prezenți), iar 2.295 — din promoțiile anterioare (21,5% — rata de reușită).

Din cei 39.451 de candidați înscriși, s-au prezentat 29.849 de candidați (19.197 din promoția curentă și 10.652 din promoțiile anterioare).

Ministerul informează că 9.602 candidați au absentat, în timp ce 21.981 de candidați au fost declarați respinși (13.683 din promoția 2016 — 2017 și alți 8.298 din promoțiile anterioare).

Au fost eliminați pentru fraudă sau tentativă de fraudă 110 candidați. Aceștia nu se vor putea înscrie la următoarele două sesiuni ale Bacalaureatului. Nu s-a înregistrat nicio medie de 10.

Procente de promovare peste 30% s-au înregistrat în județele Covasna (35,59%), Vaslui (32,17%), Iași (31,75%), Alba (30,24%), Sibiu (30,20%) și Botoșani (30,15%).

Rata de reușită în Capitală este de 23,09%.

Județele în care rata de promovabilitate s-a situat sub 20% sunt Giurgiu (14,99%), Ilfov (16,42%) și Mehedinți (19,95%).

Media minimă de promovare a examenului este 6, iar nota minimă pentru fiecare probă scrisă este 5.

Contestațiile pot fi depuse vineri, între orele 16,00 și 20,00, iar rezultatele finale vor fi făcute publice miercuri, 6 septembrie.

AGERPRES/(AS — autori: Roberto Stan, Carmen Velicu, editori: Andreea Rotaru, Georgiana Tănăsescu, editor online: Andreea Lăzăroiu)
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5908
  • Thank you received: 724
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Invatamantul romanesc #45070

România, pe ultimul loc în Uniunea Europeană după sumele cheltuite pentru educație

România a cheltuit o sumă de 248 de euro pe cap de locuitor pentru educație în anul 2015, cea mai mică sumă din Uniunea Europeană, unde media a fost de 1.400 de euro pe cap de locuitor, arată datele publicate luni de Eurostat.

imageResize-99.jpg


România este devansată și de Bulgaria, care în 2015 a cheltuit pentru educație 250 de euro pe cap de locuitor, și Croația cu 494 de euro. La polul opus sunt statele membre UE care au cheltuit mai mult de 2.500 de euro pe cap de locuitor pentru educație, în frunte cu Luxemburg (4.685 euro), Danemarca (3.368 euro) și Suedia (2.977 de euro).

Romania se situează pe ultimul loc în UE și când vine vorba de procentul din Produsul Intern Brut alocat pentru educație, 3,1% în 2015, urmată de Irlanda, 3,7% din PIB, și Bulgaria și Italia, ambele cu 4% din PIB. Media la nivelul UE a fost de 4,9% din PIB. Pe de altă parte, Danemarca a alocat 7% din PIB pentru educație în 2015, urmată de Suedia, 6,5%, Belgia, 6,4%, Finlanda, 6,2%, Estonia, 6,1%, Letonia și Portugalia, ambele cu 6% din PIB.

În total, în 2015, statele membre UE au cheltuit peste 716 de miliarde de euro pentru educație, o cifră echivalentă cu 4,9% din PIB-ul UE, iar educația este al patrulea mare capitol al cheltuielilor publice după protecția socială, 19,2% din PIB, sănătate 7,2% din PIB și servicii publice generale 6,2% din PIB.

AGERPRES/ (AS-autor: Constantin Balaban, editor: Mariana Nica, editor online: Gabriela Badea)
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5908
  • Thank you received: 724
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Invatamantul romanesc #45094

Structura anului școlar 2017 – 2018. Aproximativ 2,3 milioane de elevi și copii de grădiniță încep luni cursurile

Aproximativ 2,3 milioane de elevi și copii de grădiniță din învățământul preuniversitar vor începe luni cursurile anului școlar 2017-2018. Dintre aceștia, 165.000 sunt elevi de clasa pregătitoare, iar aproape 400.000 sunt copii de grădiniță, potrivit Agerpres.

1423842300033547bd_88838300.jpg


Cursurile noului an școlar însumează 167 de zile lucrătoare (35 de săptămâni).

Structura noului an școlar cuprinde semestrul I (11 septembrie 2017 — 2 februarie 2018) și semestrul al II-lea (12 februarie 2018 — 15 iunie 2018).

Elevii de clasa a V-a vor învăța în prima parte a semestrului I după un Compendiul introductiv pentru gimnaziu până la finalizarea manualelor necesare acestei clase.

Vacanțe 2017 — 2018

Vacanțele elevilor din toate ciclurile de învățământ sunt programate astfel: vacanța de iarnă (23 decembrie 2017 — 14 ianuarie 2018), vacanță intersemestrială (3 — 11 februarie 2018), vacanța de primăvară (31 martie — 10 aprilie 2018) și vacanța de vară (16 iunie — 9 septembrie 2018).

Suplimentar, clasele din învățământul primar și grupele din învățământul preșcolar beneficiază de vacanță în săptămâna 28 octombrie — 5 noiembrie 2017.

Pentru clasele terminale din învățământul liceal, anul școlar se încheie în data de 25 mai 2018, iar pentru clasa a VIII-a, în data de 8 iunie 2018.

Potrivit MEN, nu vor avea loc cursuri în zilele libere prevăzute de lege și de contractul colectiv de muncă aplicabil în învățământ.

Școala altfel

Programul național 'Școala altfel' are o durată de 5 zile consecutive lucrătoare în timpul anului școlar și poate fi derulat în perioada 2 octombrie 2017 — 31 mai 2018 pe baza unei planificări, la decizia școlilor.

Desfășurarea programului 'Școala altfel' nu coincide cu perioada alocată susținerii tezelor semestriale.

Teze, evaluări, evaluări naționale și olimpiade școlare

Tezele vor avea loc, de regulă, la finalul semestrelor, după parcurgerea programei școlare cu cel puțin trei săptămâni înainte de finalul semestrului.

Etapele naționale ale olimpiadelor școlare se organizează, în general, în perioada vacanței de primăvară, potrivit unui calendar specific.

Evaluările naționale la clasa a II-a a IV-a și a VI-a se vor desfășura în intervalul 7-24 mai.

Evaluarea elevilor la finalul clasei a II-a va avea loc în perioada 7 — 10 mai. Probele scrise la limba română și limba maternă sunt programate pe 7 mai, fiind urmate, a doua zi, de testele de citire la cele două discipline. Proba de matematică este prevăzută pentru data de 9 mai, iar proba de limbă română (scris și citit) pentru elevii minorităților naționale se va desfășura pe 10 mai.

Evaluarea competențelor fundamentale dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a are următorul calendar: Limba română — pe 15 mai, Matematică — 16 mai și limba maternă — 17 mai.

Elevii claselor a VI-a vor susține evaluarea competențelor fundamentale dobândite în ciclul inferior al gimnaziului (V — VI) în zilele de 23 mai (limbă și comunicare) și 24 mai (matematică și științele naturii).

Absolvenții claselor a VIII-a vor susține prima probă a Evaluării Naționale la limba și literatura română, scris, în data de 11 iunie 2018.

Următoarea probă scrisă (matematică) se va desfășura în data de 13 iunie, iar ultima (limba și literatura maternă) va fi organizată în 14 iunie.

Afișarea primelor rezultate este prevăzută pentru data de 19 iunie (până la ora 12,00) și în aceeași zi, intervalul orar 14,00 — 19,00 se vor depune contestațiile. Acestea vor fi soluționate în perioada 20 — 22 iunie. Examenul se va încheia sâmbătă, 23 iunie, cu afișarea rezultatelor finale.

Potrivit calendarului, înscrierea absolvenților clasei a VIII-a în vederea participării la Evaluarea Națională se face în perioada 4 — 8 iunie 2018.

Cursurile școlare pentru clasa a VIII-a se vor finaliza vineri, 8 iunie 2018.

Bacalaureat 2018

Prima sesiune a examenului național de bacalaureat va începe în luna februarie, cu probele de evaluare a competențelor, urmând ca în iunie să se desfășoare probele scrise.

Astfel, în 12 și 13 februarie va avea loc proba de evaluare a competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română (proba A), care va fi urmată de evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă, în 14-15 februarie.

În zilele de 16, 19 și 20 februarie este programată evaluarea competențelor digitale (proba D), iar în 21 și 22 februarie se va desfășura evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională (proba C).

Prima probă scrisă — Limba și literatura română — Ea) — va avea loc luni, 25 iunie. Proba la Limba și literatura maternă — Eb) este programată marți, 26 iunie, iar proba Ec) — proba obligatorie a profilului, miercuri, 27 iunie. Ultima probă scrisă — la alegere a profilului și specializării — proba Ed) — se va desfășura vineri, 28 iunie.

Afișarea primelor rezultate are ca termen data de 4 iulie (până la ora 12,00) și e urmată de depunerea contestațiilor (orele 12,00 — 16,00). Între 5 și 8 iulie vor fi soluționate contestațiile, în timp ce afișarea rezultatelor finale este prevăzută pentru data de 9 iulie.

Înscrierile pentru susținerea examenului în prima sesiune se fac în săptămâna 29 ianuarie — 2 februarie 2018. Cursurile pentru clasele a XII-a și a XIII-a se încheie vineri, 25 mai.

Cea de-a doua sesiune a examenului de bacalaureat are următoarea structură: 10 — 13 iulie înscrierea candidaților, 27 iulie înscrierea candidaților care au promovat examenele de corigențe.

Pe 20 august se va susține proba scrisă la Limba și literatura română, pe 21 august — cea la Limba și literatura maternă, 22 august — proba obligatorie a profilului, iar pe 23 august — proba la alegere a profilului și specializării.

Între 24 și 27 august va avea loc evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română, pe 28 august — evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă, iar pe 29 și 30 august — evaluarea competențelor digitale.

În zilele de 30 și 31 august va avea loc evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională.

Pe 1 septembrie vor fi afișate rezultatele (până la ora 12,00) și vor fi depuse contestațiile, între orele 12,00 și 16,00. Pe 6 septembrie vor fi făcute publice rezultatele finale.

***

La finalul lunii august ministrul Liviu Pop spunea că dorește o decongestionare a materiei pentru absolvenții de liceu care vor susține bacalaureatul.

"Aducem o decongestionare a materiei pentru elevii care susțin examenul de Bacalaureat. (...) Evident că și pe zona de evaluare venim cu elemente suplimentare de siguranță — nu vom mai plimba lucrările dintr-un județ în altul și profesori în centrele de evaluare", afirma ministrul.

Tot ca o noutate, el preciza că lucrările vor fi scanate și securizate cu ajutorul STS.

"Se vor corecta de către profesori sau în centrul de corectare sau pe un laptop sau calculator sau acasă, unde doresc, totul cu o securizare clară. Nu va ști niciun profesor lucrarea cărui elev o corectează. Vom pilota aceste două noutăți în luna ianuarie, la Evaluarea Națională, și februarie-martie, la examenul de Bacalaureat", afirma Pop, care preciza că pilotarea va fi făcută în zece județe.

Potrivit acestuia, astfel vor scădea costurile aferente procesului de corectare, dar și presiunea care ar putea fi pusă pe profesor.

Ministrul Educației Naționale, Liviu Pop, declara pe 9 august, într-o conferință de presă, că a emis un ordin care prevede că toate materialele didactice auxiliare nu mai sunt valabile și preciza că este nevoie de o revizuire, în condițiile în care acest lucru nu s-a mai realizat din anul 2002.

Pop menționa că va fi modificată Hotărârea de Guvern prind funcționarea Consiliului Național de Evaluare și Examinare în așa fel încât de evaluarea materialelor didactice auxiliare să se ocupe această instituție.

"Nu va putea aviza decât dacă profesorul sau învățătorul înaintează acest auxiliar și este aprobat de consiliul profesoral al unității școlare și are avizul conform al Inspectoratului Școlar și asociației de părinți din unitatea școlară", spunea reprezentantul MEN.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5908
  • Thank you received: 724
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Invatamantul romanesc #45115

O comună din județul TULCEA are probabil ȘCOALA cu cei mai puțini elevi din România

caraorman-820x300.jpg


Comuna Crişan, din inima Deltei, are probabil şcoala cu cei mai puţini elevi din România. În toată comuna există trei şcoli: la Mila 23, Caraorman şi Crişan.

La Şcoala Caraorman vor merge de azi la grădiniţă doar trei preşcolari, iar în clasa cu învăţământ simultan – şapte elevi se vor afla de azi în bănci, şcoală care va funcţiona şi anul acesta fără autorizaţie sanitară.

„Lipsa autorizației sanitare… datorită faptului că nu există apă curentă în localitate. Nu ne-au dat altă soluție, au spus că vom funcționa în continuare. La Mila 23 există 48 de elevi – preșcolari 18, primari 22, gimnaziu 8 – la Caraorman există numai școală primară. La Crișan sunt 33 de elevi dintre care 9 preșcolari, 11 primari și 13 gimnaziali”, a declarat directorul şcolii Crişan, Georgeta Gheorghe.

Tot din cauza lipsei alimentării cu apă, alte două şcoli din Deltă, de la Periprava şi Letea, nu au primit autorizaţie sanitară.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5908
  • Thank you received: 724
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Invatamantul romanesc #45123

Politiceni pe aratura .

Calin Matei

Nici mie nu mi-a fost draga școala,ca la majoritatea dintre voi. Da nu am avut ce face, tot ca majoritatea dintre voi! Pana la următoarea vacanța ,pune-ți mâna pe carte, fiți cuminți și nu fumați in budă! Succes!
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5908
  • Thank you received: 724
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Invatamantul romanesc #45161

Elevii si studentii vor avea o surpriza la inceputul anului scolar si universitar. Primaria Resita a investit in cabinetele stomatologice scolare

e2c119515275e4841465144c49eeab4d_XL.jpg


Primaria Municipiului Resita a investit, prin Directia de Asistenta Sociala, în dotarea cabinetelor medicale din incintele unitatilor de învatamant.

La începutul acestei saptamani, o echipa din cadrul primariei, împreuna cu viceprimarul Adrian Dacica, a continuat acest demers prin inaugurarea cabinetelor stomatologice din urmatoarele unitati de învatamant: Scoala Generala nr. 1, Colegiul National Traian Lalescu, Liceul Mircea Eliade, Universitatea Eftimie Murgu. Cabinetele din aceste scoli deservesc toti elevii si studentii care isi desfasoara activitatea scolara în Municipiul Resita. Valoarea totala a investitiei este de 58.835,04 lei. De asemenea, administratia locala are în vedere, în perioada imediat urmatoare, înfiintarea si dotarea unui cabinet scolar în cadrul Liceului Diaconovici Tietz. Primaria Municipiului Resita face eforturi în a sustine activitatea medicala gratuita pentru elevi si studenti. În anul 2016, pentru toate cabinetele medicale scolare, s-a cheltuit suma de 22.785,52 lei din bugetul local iar prin transfer de la Ministerul Sanatatii - 61.087 lei. Este important de mentionat faptul ca activitatea medicala se desfasoara si pe durata vacantei, elevii beneficiind de consultatii gratuite.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5908
  • Thank you received: 724
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Invatamantul romanesc #45162

România, campioană la informatică

rima ediţie a Olimpiadei Europene de Informatică a confirmat că în România se pregătesc unii dintre cei mai buni IT-işti din lume. Elevii români au obţinut o medalie de aur şi trei de argint. La competiţia desfăşurată în Bulgaria au participat echipe din 22 de ţări.

ODAwJmhhc2g9YWIyZTk2OGE2MzA4N2U1YmE0NDFhMjU5ZGNkZWZhODU.thumb.jpg


Matei Tinca, elev la Colegiul Național de Informatică „Tudor Vianu” din Capitală, a obținut medalia de aur şi este pe locul 5 în clasamentul final. Pasiunea şi-a descoperit-o încă de când era mic.

Matei Tinca: Voiam să programez şi eu jocuri. Şi într-a V-a a fost un cerc de informatică şi de atunci mi-am descoperit pasiunea.

A fost nevoie de multă muncă până să ajungă la etapa europeană, însă a reuşit să găsească şi timp de relaxare. Matei are şi un sfat pentru elevii care vor să facă performanţă în acest domeniu.

Matei Tinca: Trebuie găsit un echilibru. Trebuie muncit , dar nu trebuie nici prea mult că astfel te oboseşti şi îţi pierzi puterile.

La acelaşi cerc de informatică s-a dus şi Tiberiu, cel care a obţinut medalia de argint.

Tiberiu Muşat: Când am aflat că există ceva ca informatica, prin care poți să programezi calculatorul să facă orice vrei tu, mi s-a părut incredibil. Era ca și cum aș fi putut să creez alte lumi.

În viitor, işi doreşte să lucreze în domeniu.

Tiberiu Muşat: Bineînțeles, aș vrea să mă fac programator. Aș vrea să rămân în România, pentru că în ultima vreme sunt din ce în ce mai multe companii de IT.

Câştigătorul unei alte medalii de argint, Matei spune că s-a consultat de multe ori cu prietenii lui.

Matei Mirică: Avem un grup pe care discutăm anumite probleme, ne anunţăm când mai sunt concursuri online şi vorbim despre soluţii la probleme.

În primii 20 s-a calificat şi Alexandru, elev al Colegiului Naţional „Emil Racoviţă" din Cluj-Napoca. Deşi la început nu i-a plăcut informatica, pe parcurs, a ajuns să o îndrăgească.

Alexandru Râpeanu: Pasiunea a început in timpul clasei a VI-a. M-am dus la județeană, m-am gândit că sigur nu fac nimic. Și mi-am dat seama de o problemă cum se rezolvă și așa mândru am fost de ea și de atunci tot îmi place informatica.

Palmaresul echipei României

Jnc9ODAwJmhhc2g9ODQ2MDVkZDhmZjk3Yzg3M2RmYjFjNmZlYzhlOThjZmI.thumb.jpg
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5908
  • Thank you received: 724
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Invatamantul romanesc #45212

Patru elevi din Galaţi merg la o importantă olimpiadă Internaţională cu robotul care îngrijeşte sturioni


Patru elevi din clasa a XI-a, din Galaţi au construit un robot care îngrijeşte sturioni şi îl vor prezenta juriului la Olimpiada Internaţională de Robotică 2017 din Costa Rica, unde vor reprezenta România, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Echipa din Galaţi care va reprezenta România se numeşte „Hot Steel” şi este formată din elevii Alexandra Buruiană, de la Colegiul Naţional Vasile Alecsandri, şi Mihai Profir, Robert Enache şi Dănuţ Constantin Oprea, de la Colegiul Naţional Alexandru Ioan Cuza, relatează Mediafax.

Cei patru elevi din Galaţi au conceput un robot autonom care permite creşterea şi îngrijirea sturionilor. Peştii care fac parte dintr-o specie pe cale de dispariţie sunt ţinuţi într-un bazin, iar robotul îi hrăneşte, le curăţa spaţiul şi reglează calitatea apei. La final, robotul separă peştii ajunşi la maturitate pentru a fi eliberaţi în ape naturale, totul cu ajutorul unor motoare sincronizate şi al energiei regenerabile.

„Acest sistem este făcut pentru îngrijirea şi creşterea sturionilor în scopul repopulării lor în apele dunărene. Pentru îngriijirea lor cât mai bună am decis să adăugăm un sistem de monitorizare, astfel încât omul care stă la birou, la calculator, să poată vedea cum arată bazinul, în cazul în care apare o problemă, să ştie unde să intervină”, a declarat, marţi, Alexandra Buruiană, unul dintre inventatori.

Robotul construit de elevii gălăţeni are circa doi metri înălţime. Sistemul a fost conceput astfel încât energia să fie produsă de panouri fotovoltaice care captează lumina. Totodată, panourile alimentează sistemul de filtrare a bazinului pentru ca apa să fie curată, iar în momentul în care plantele din jurul bazinului cresc, robotul le culege şi plantează altele în loc.

Inventatorii robotului spun că modelul poate fi mărit în scopuri industriale.

De asemenea, sistemul ar putea fi folosit şi de autorităţile locale, motiv pentru care elevii au fost sprijiniţi de profesorii de la Facultatea de Inginerie a Universităţii Dunărea de Jos din Galaţi.

„Echipele care participă la concurs trebuie să dezvolte roboţi care să contribuie la dezvoltarea durabilă. Noi considerăm că proiectul tinerilor din Galaţi va răspunde acestei cerinţe. Cei patru elevi au obţinut locul I la faza naţională de robotică şi în noiembrie reprezintă România la faza internaţională din Costa Rica. Proiectul lor răspunde unei cerinţe de dezvoltare a zonei Galaţi, din punctul meu de vedere. Cred că sturionii ar putea să reapară în centrul atenţiei, pentru a fi, de exemplu, un brand de oraş”, a declarat profesorul universitar Luigi Mistodie.

Proiectul celor patru tineri a atras şi atenţia industriaşilor. ArcelorMittal, cea mai mare unitate economică din zona Galaţi, va sprijini financiar echipa care va merge în Costa Rica.

„Industria şi unitatea noastră se digitalizează. Suntem mândri să susţinem aceşti tineri români talentaţi şi rămânem consecvenţi angajamentului nostru de a sprijini excelenţa în educaţia locală”, a declarat directorul general al ArcelorMittal Galaţi, Bruno Ribo.
.
La Olimpiada Internaţională de Robotică 2017 din Costa Rica vor participa peste 500 de echipe din aproximativ 60 de ţări şi vor fi propuse soluţii la preocupările globale precum schimbările climatice, energia verde şi oraşele inteligente. Evenimentul va avea loc în luna noiembrie.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5908
  • Thank you received: 724
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Invatamantul romanesc #45248

Astăzi este Ziua Educaţiei | În mai multe judeţe, elevii nu vor face cursuri. Ce evenimente au fost organizate pentru cei mici

Ziua Internaţională a Educaţiei va fi celebrată joi, în judeţele Giurgiu şi Brăila, dar şi în Municipiul Bucureşti, elevii urmând să nu meargă la cursuri, iar în restul ţării fiind organizate activităţi dedicate acestui eveniment.

5343183-mediafax-foto-ghita-porumb.jpg


Conform MEN, în conformitate cu prevederile contractului colectiv de muncă unic (valabil în anul 2017 la nivel de sector de activitate - învăţământ preuniversitar), încheiat între Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN) şi federaţiile sindicale reprezentative din învăţământ, „părţile (semnatare) convin să sărbătorească pe 5 Iunie - Ziua Învăţătorului şi pe 5 Octombrie - Ziua Internaţională a Educaţiei, organizând împreună, în timpul programului de lucru, manifestări specifice dedicate acestor evenimente”.

De asemenea se stipulează că „în perioada desfăşurării acestor activităţi specifice nu se vor presta activităţile prevăzute în fişa postului a fiecărui salariat din învăţământ”.

În acelaşi sens, articolul 4 din ordinul ministrului Educaţiei Naţionale nr. 3.382/24.02.2017 privind structura anului şcolar 2017-2018, stabileşte că „unităţile de învăţământ vor marca prin activităţi specifice ziua de 5 octombrie - Ziua Internaţională a Educaţiei şi ziua de 5 iunie - Ziua învăţătorului”.

În judeţele Giurgiu şi Brăila, dar şi în Municipiul Bucureşti, prin contractele colective de muncă încheiate la nivelul inspectoratelor şcolare, în cadrul comisiilor paritare, ziua de 5 Octombrie a fost declarată nelucrătoare, precizează Ministerul.

În contextul Zilei Internaţionale a Educaţiei, Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă organizează o serie de activităţi destinate elevilor.

Astfel, joi, sediile inspectoratelor judeţene pentru situaţii de urgenţă/subunităţilor de intervenţie îşi vor deschide porţile pentru toţi cei care doresc să se familiarizeze cu specificul profesiei de salvator, să cunoască aspecte importante legate de activităţile, rolul şi principalele atribuţii ale structurilor de intervenţie.

„Participanţii vor avea ocazia să vizualizeze tehnica utilizată de pompierii salvatori în misiunile operative şi, totodată, să cunoască măsurile şi modul de comportare pe care trebuie să le adopte în cazul producerii diverselor situaţii de urgenţă. Tânăra generaţie este aşteptată şi în subunităţile de intervenţie ale Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Dealu Spirii” Bucureşti - Ilfov, unde, în interval orar 9.00-18.00, colegii noştri vor desfăşura exerciţii demonstrative de stingere, descarcerare şi acordare a primului ajutor calificat şi activităţi cu tematică de pompieri şi protecţie civilă”, conform IGSU.

Muzeul Naţional al Pompierilor (Foişorul de Foc) îi aştepta pe toţi cei care doresc să se familiarizeze cu file din istoria pompierilor militari, astfel că cei mici vor putea viziona, în regim gratuit, exponatele regăsite în acest edificiu istoric.

Muzeografii îi vor însoţi printre exponatele care stau mărturie tradiţiei îndelungate a pompierilor români şi le vor prezenta documente, machete, uniforme şi tehnica pe care luptătorii cu focul le-au utilizat, de-a lungul timpului, în misiunile de salvare, conform Inspectoratului.

Ziua Mondială a Educaţiei a fost inaugurată, în 1994 de către UNESCO şi se sărbătoreşte, în fiecare an, pe 5 octombrie, în 200 de ţări din întreaga lume. La nivel mondial, această zi este cunoscută sub denumirea de World Teachers’ Day - Ziua Profesorilor.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5908
  • Thank you received: 724
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Prin accesarea acestui site, ești de acord cu faptul că folosim cookies .