Bine ai venit, Vizitator
Username: Password:

SUBIECT: Stiri cu si despre ONG

Rasp: Stiri cu si despre ONG #26499

Cum se obtine certificatul pentru spatiul cu destinatie de sediu social

In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 99/08.02.2012, a fost publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) nr. 108/2012 pentru modificarea OPANAF nr. 2.112/2010 privind aprobarea Procedurii de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatia de sediu social si de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatia de sediu social, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare, ale carui prevederi le prezentam in sinteza in articolul de mai jos.

Procedura


Inregistrarea documentelor care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social la organul fiscal se va efectua la solicitarea Oficiului Registrului Comertului de pe langa tribunalul judetean sau al municipiului Bucuresti, prin transmiterea in format electronic a „Cererii de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si de eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social”, completata de persoana solicitanta, insotita de actele doveditoare ale dreptului de folosinta (cum ar fi: titlu de proprietate, contract de vanzare-cumparare, contract de inchiriere, contract de comodat sau alte acte care atesta dreptul de folosinta).

Oficiul Registrului Comertului va transmite organului fiscal documentele mentionate mai sus, in format .pdf, prin posta electronica, pe adresa de e-mail dedicata.

Organul fiscal verifica datele inscrise in cerere cu cele din actele doveditoare, preia informatiile in Registrul de evidenta a spatiilor cu destinatie de sediu social si emite „Adeverinta privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social” si „Certificatul pentru spatiul cu destinatie de sediu social” in format .pdf, inscriind in acestea si numarul de inregistrare atribuit de Oficiul Registrului Comertului cererii. Documentele se transmit prin posta electronica Oficiului Registrului Comertului de la care a fost primita solicitarea.

Termen de eliberare

Pentru cererile insotite de documentatia completa, primite de organul fiscal in prima jumatate a programului de lucru, „Adeverinta privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social” si „Certificatul pentru spatiul cu destinatie de sediu social” se transmit Oficiului Registrului Comertului in aceeasi zi. Pentru cererile primite in a doua jumatate a programului, cele doua documente se transmit in prima jumatate a programului de lucru din ziua imediat urmatoare.

Organul fiscal competent este administratia finantelor publice municipala, oraseneasca, comunala sau a sectoarelor municipiului Bucuresti, din cadrul ANAF, in a carei raza teritoriala se afla situat spatiul cu destinatie de sediu social.

Evidenta

Organul fiscal va organiza evidenta documentelor care atesta dreptul de folosinta asupra spatiilor cu destinatie de sediu social in cadrul Registrului de evidenta a spatiilor cu destinatie de sediu social care va cuprinde:

- adresa completa a spatiului cu destinatie de sediu social (strada, numar, bloc, apartament, localitate, judet/sector);
- datele de identificare a titularului dreptului de folosinta (nume si prenume/denumire, adresa domiciliului/domiciliului fiscal si cod de identificare fiscala).
- documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social (tipul documentului, numar si data);
- perioada de valabilitate a dreptului de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social (data de inceput, data de final).
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16143
  • Thank you received: 5260
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Stiri cu si despre ONG #28070

Raiffeisen Comunitati scoate la concurs granturi destinate ONG-urilor, scolilor si spitalelor



Raiffeisen Bank lanseaza editia a doua a programului de granturi Raiffeisen Comunitati, un program de finantare a proiectelor locale de dimensiuni mici si medii.

Scopul principal al acestei initiative este sa sprijine financiar sau prin implicare directa (voluntariat, consultanta), ONG-urile, scolile si spitalele care au proiecte bune si de interes pentru comunitatile locale. Castigatorii vor fi desemnati printr-un proces de votare online.

La fel ca si anul trecut, Programul de granturi Raiffeisen Comunitati foloseste exclusiv acest blog. Pe site pot fi gasite: regulamentul de desfasurare a competitiei, criteriile de eligibilitate, criteriile de selectie si programul de desfasurare. De asemenea, pe aceasta platforma vor fi depuse proiectele candidatilor si vor fi anuntati castigatorii.

Programul de granturi se va desfasura in trei etape:

Prima etapa (2 iulie-23 iulie) consta in depunerea scrisorilor de intentie de catre organizatiile neguvernamentale, spitalele sau scolile care doresc sa dezvolte un program comunitar si au nevoie de sustinere financiara partiala. Atentie, inainte de toate acestea trebuie sa va inregistrati! Intre 23 iulie si 6 august 2012, scrisorile de intentie vor fi evaluate si selectate de catre voluntari ai Raiffeisen Bank, pe baza criteriilor mentionate in regulament.

A doua etapa (6 august - 27 septembrie) va consta in detalierea proiectelor ramase in competitie in urma selectiei scrisorilor de intentie. Pe perioada depunerii propunerilor de proiect, acestea vor fi evaluate de catre Raiffeisen Bank, pe criterii de eligibilitate, iar la finalul acestei etape participantii vor fi instiintati pe e-mail daca propunerea de proiect depusa a fost acceptata sau respinsa.

A treia etapa (27 august – 17 septembrie) consta in votarea online a proiectelor, de catre publicul larg (orice persoana care si-a creat un cont valid pe blogul Raiffeisen Comunitati). Proiectele vor fi vizibile pe www.raiffeisencomunitati.ro/program-de-granturi/.

Finantarea pe care o ofera Raiffeisen Bank este de maxim 5.000 euro pentru un proiect, iar in total suma alocata este de 100.000 de euro. Domeniile eligibile pentru aceste proiecte sunt:
  • educatie – financiara, antreprenoriala sau civica (formala);
  • servicii sociale - care stimuleaza autonomia persoanelor asistate;
  • sport - de masa, ca stil de viata sanatos;
  • sanatate
  • protectia mediului - ecologie urbana.


Proiectele castigatoare trebuie sa inceapa in perioada octombrie-decembrie 2012.

Comunitatea Raiffeisen pune mare pret pe implicare si ii primeste cu incredere pe toti cei care isi doresc sa dezvolte proiecte cu impact in comunitate pe termen lung, contribuind astfel la imbunatatirea calitatii vietii pe plan national.

Acceseaza programul de granturi aici.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16143
  • Thank you received: 5260
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Stiri cu si despre ONG #29234

Blocarea fondurilor europene spublera sperantele tinerilor cu handicap fizic si intelectual

VIDEO

Pentru ca in inconstienta lor, unii directori de fundatii, au folosit banii europeni ca sa-si cumpere masini de lux sau vacante in Caraibe, multe organizatii non-guvernamentale raman fara finantare.

Unele deruleaza programe vitale pentru persoane cu dizabilitati, ignorate complet de statul roman.

Odata cu blocarea programului POSDRU de catre organismele de la Bruxelles, voluntarii care ii ajutau pe acesti oameni sa aiba o viata normala, nu mai au fonduri si se vad nevoiti sa-i abandoneze. Raspunsul autoritatilor romane este ca analizeaza situatia.

La Timisoara, un centru construit cu bani europeni aparuse ca o speranta pentru zeci de tineri cu handicap fizic si intelectual veniti din toata tara.

Elena are 36 de ani si un handicap mental sever. Vine aici zilnic, a invatat o meserie, dar mai ales, a gasit intelegere si consiliere specializata. Pentru ea desfiintarea centrului ar insemna o tragedie.

Alexandru sufera de tulburari psihice din copilarie, iar pentru parinti posibilitatea de a-l aduce aici a fost ca o binecuvantare.

Centrul cel nou risca sa fie inchis, din lipsa de fonduri. Chiar daca si-au dus la indeplinire toate obligatiile din proiect si au demonstrat cheltuirea fiecarui ban, cei care se ocupa de functionarea lui asteapta in zadar rambursarea fondurilor. Autoritatile de la Buxelles au blocat, la inceputul acestui an, programul POSDRU pentru Romania dupa ce oficialii europeni au descoperit nereguli in gestionarea banilor. Unele firme si-au cumparat masini de lux si excursii in strainatate. Din pacate, pentru greselile unora, sufera toti.

Desi cu doua saptamani in urma, oficialii Ministerului Muncii promiteau ca situatia se va rezolva, acum autoritatile dau inapoi si spun ca...analizeaza situatia. Intre timp, mii de oameni care au nevoie urgenta de ajutor specializat sunt in pericol sa fie din nou abandonati.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16143
  • Thank you received: 5260
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Rasp: Stiri cu si despre ONG #30162

Fundatia Orange lanseaza fondul de finantare "Lumea prin culoare si sunet"


300.000 euro pentru proiecte care au ca beneficiari persoane cu dizabilitati senzoriale

Continuand implicarea de peste 10 ani in comunitate a Orange Romania, Fundatia Orange lanseaza fondul de finantare"Lumea prin culoare si sunet". In valoare de 300.000 de euro, fondul urmeaza sa contribuie la imbunatatirea integrarii sociale a persoanelor cu deficiente senzoriale, actionand in domeniile:sanatate, educatie si cultura.

Prin lansarea fondului de finantare, Fundatia Orange invita persoanele juridice romanesti inregistrate ca organizatii neguvernamentale (asociatii, fundatii sau federatii) - institutii educationale, institutii medicale, institutii culturale, sa candideze in vederea derularii de programe in beneficiul persoanelor cu deficiente de vaz si/sau auz.

Valoarea sprijinului financiar acordat de Fundatia Orange Romania unui proiect poate varia intre 20.000 si 50.000 de euro.

Proiectele organizatiilor, care trebuie sa se incadreze intr-unul dintre cele trei domenii - sanatate, educatie, cultura - sunt asteptate pana pe 21 ianuarie 2013, ora 17:00, la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..

Pentru mai multe detalii privind criteriile de participare, organizatiile sunt invitate sa consulte Ghidul Aplicantului si Formularul de Aplicare disponibile la www.orange.ro/fundatia.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16143
  • Thank you received: 5260
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Stiri cu si despre ONG #30164



O viață fară bariere in Târgoviște
- prezentare a studiului asupra accesibilității -

Barierele arhitecturale şi lipsa totală sau parţială de accesibilităţi înseamnă pentru persoanele cu handicap excluderea de la o viață socială, imposibilitatea obtinerii unui loc de muncă, sau lipsa accesului la serviciile publice, la educație, la activitați culturale și chiar imposibilitatea participării la activitațile religioase.

Invizibilă pentru mulți, accesibilitatea rămâne una dintre formele cele mai subtile de discriminare, o barieră prin care izoleaza persoanele cu handicap la marginea comunității.

Aproximativ 14 000 persoane cu handicap în judeţul Dâmbovița și peste 2 500 de persoane in Târgoviște se confrunta cu astfel de bariere.

Asociatia de Scleroza Multipla Dambovita a demarat un studiu la nivelul Municipiului Târgoviște privind accesibilitatea in spațiile de interes public pentru persoanele cu dizabilităţi.

Studiul a fost demarat in ziua de 3 decembrie - Ziua Mondiala a persoanei cu dizabilitati si se va incheia in 25 mai - Ziua Mondiala a pacientului cu Scleroza Multipla.

Actiunea se va constitui și într-un instrument de informare și conștientizare a opiniei publice asupra drepturilor persoanelor cu dizabilităţi, o masura a gradului de accesibilitate în instituțiile si firmele de interes public precum și a gradului de deschidere a instituțiilor publice față de persoanele cu dizabilităţi.

Vom promova importanța accesibilizării spațiilor de interes public așa cum prevede legislația actuală din România privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap.

De asemenea dorim să atragem atenția asupra accesibilizării de formă realizată de anumite instituții publice, adică o accesibilizare care există dar nu respectă normele legale (rampe cu înclinație prea mare, uși închise la capătul acestora etc.)
  • Petru
  • Avatarul lui Petru
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Toată lumea să trăiască numai noi să nu murim !!
  • Posts: 1036
  • Thank you received: 457
  • Karma: 10
Ce este, este.
Ce nu este, nu este.
Asta este!
Ultima editare: by Petru.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: daniel, Mona si Dan

Rasp: Stiri cu si despre ONG #30171

Petru a scris:
Asociatia de Scleroza Multipla Dambovita a demarat un studiu la nivelul Municipiului Târgoviște privind accesibilitatea in spațiile de interes public pentru persoanele cu dizabilităţi.
Sa ni-l prezinti si noua la final... Spor ;)
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16143
  • Thank you received: 5260
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Rasp: Stiri cu si despre ONG #30181

Fac o observatie referitoare la accesibilitate in general .
Aceste Rampe sunt contruite ,sau vor fi contruite daca primariile, autoritatile locale se vor implica mai mult. Oricum Legea 448/2006 nu este respectata .
Exista diferenta dintre un oras in zona de campie precum este Braila si orasul Tulcea care este situat pe mai multe dealuri .
In Tulcea este mai dificil de construit aceste rampe de acces deoarece locurile de acces sunt mai strambe, mai mici .
Nu caut scuze , scriem doar ca zona de relief ridica multe probleme. Se asteapta sa li se gaseasca o rezolvare .

Probabil Autoritatea in Constructii , birourile din fiecare oras ar trebuii sesizate in acest sens.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6746
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Stiri cu si despre ONG #30329

Joi, 29 noiembrie 2012, la Sala de conferințe a Bibliotecii Județene „Ion Heliade Rădulescu” Dâmbovița a avut loc a III-a editie a TÂRGULUI ORGANIZAȚIILOR NONGUVERNAMENTALE DÂMBOVIȚA.

In cadrul sectiunii " Idei de acțiuni în folosul comunității și posibile colaborări cu alte organizații în vederea realizării de proiecte/activității 2013" ne-am prezentat si noi proiectul O viață fară bariere in Târgoviște.

O televiziune locala a prezentat evenimentul. Am spus si eu cateva cuvinte, ma puteti vedea de la minutul 31.
https://www.columnatv.ro/tv/sa-fii-tanar-15122012/
  • Petru
  • Avatarul lui Petru
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Toată lumea să trăiască numai noi să nu murim !!
  • Posts: 1036
  • Thank you received: 457
  • Karma: 10
Ce este, este.
Ce nu este, nu este.
Asta este!
Ultima editare: by Petru.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: daniel

Rasp: Stiri cu si despre ONG #30624

United Way Romania ofera ONG-urilor finantare pentru 2014

United Way Romania invita organizatiile neguvernamentale sa aplice trimitand o Scrisoare de intentie in cadrul competitiei pentru finantarea proiectelor anului 2014.

Cum aplici


O organizatie poate depune o singura scrisoare de intentie.

Scrisorile de intentie se trimit la United Way Romania prin e-mail:

- pentru Bucuresti la adresa: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
- pentru Cluj Napoca la adresa: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
- pentru Timisoara la adresa: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Fiecare aplicatie va primi confirmare de primire prin e-mail, in maximum 3 zile de la data trimiterii scrisorii. In cazul in care nu primiti niciun mesaj de confirmare, va rugam sunati la 021 306 2014 pentru a va asigura ca aplicatia Dvs. a fost inregistrata.

Termen limita depunere Scrisori de Intentie: 3 Decembrie 2012.

Perioada de finantare: 1 ianuarie 2014 – 31 decembrie 2014 (Finantarea se acorda pentru o perioada de maxim 12 luni).

United Way Romania sprijina proiecte care:

- produc un impact real – cuantificabil si vizibil - in randul grupului tinta si/sau a comunitatii;
- dau dovada unei cresteri semnificative a rezultatelor si eficientei programului de la un an la altul. Spre exemplu:

a. creste numarul beneficiarilor care ies din program ca urmare a integrarii socio-economice, permitand altor membri dezavantajati sa acceseze serviciile oferite;
b. inregistreaza, in timp, imbunatatiri, prin cooptarea de noi parteneri, atragerea de noi resurse, care fac ca un numar sporit de beneficiari sa fie deservit;
c. dezvolta noi activitati si cresc numarul de beneficiari prin implicarea/ suportul voluntarilor;
d. se extinde scara unui proiect, multiplicand astfel rezultatele obtinute anterior;

- dezvolta parteneriate reale si eficiente, in care partile sunt implicate activ pentru crearea unei retele de servicii in comunitate cu scopul imbunatatirii situatiei persoanelor dezavantajate. Spre exemplu, proiectele pot viza asistenta pentru copii oferita in cadrul unui centru de zi de catre o organizatie specializata in acest sens si consiliere si orientare profesionala pentru parinti si frati, oferite de catre o alta organizatie care are experienta in acest gen de servicii.

- responsabilizeaza membrii comunitatii, inclusiv beneficiari si alti actori locali (guvernamentali sau ne-guvernamentali), urmarind implicarea cat mai activa a tuturor categoriilor sociale, inclusiv a celor dezavantajate pentru o rezolvare mai rapida si pe termen lung a problemelor sociale.

Proiectele pot viza, spre exemplu: cresterea nivelului de implicare a adultilor / copiilor / tinerilor in actiuni si activitati de voluntariat pentru rezolvarea unor probleme specifice din comunitate; dezvoltarea si promovarea interactiunii dintre grupurile dezavantajate si alte grupuri din comunitate, pentru rezolvarea in egala masura a nevoilor indivizilor, dar si a comunitatii; etc.

Se va acorda prioritate proiectelor care se focalizeaza pe rezolvarea urmatoarelor probleme specifice:

- facilitarea accesului la educatie si prevenirea abandonului scolar, reducerea dificultatilor si discrepantelor in dezvoltarea de aptitudini, abilitati, orientare profesionala pentru copiii proveniti din familii cu serioase dificultati socio-economice. De ce? Pentru ca problemele socio-economice intampinate de familii se reflecta asupra copiilor, in procesul de educatie prescolara si scolara, ducand pe termen mediu la absenteism reducerea performantelor scolare si la abandon scolar;

- angajarea in munca pentru tineri si adulti cazuri sociale. De ce? Pentru ca lipsa actelor necesare, nivelul de educatie redus, lipsa suportului material si a orientarii catre cursuri profesionale fac ca un numar mare de tineri/ adulti cu dizabilitati sau proveniti din familii dezavantajate sa nu aiba oportunitatea pregatirii si accesului pe piata muncii;

- imbunatatirea starii de sanatate, programe de preventie si cresterea accesului la servicii medicale si controale periodice pentru toate categoriile de varsta. De ce? Pentru ca sanatatea precara, bolile cronice sau nedepistarea precoce a unor boli fac ca perioada de recuperare sa fie mai lunga si mai costisitoare, afectand situatia socio-economica a familiilor si educatia copiilor.

- imbunatatirea calitatii vietii si ingrijirii pentru persoanele varstnice prin implicarea acestora in activitati de socializare si voluntariat, precum si asigurarea nevoilor materiale de baza (hrana, medicamente) in cazul varsnicilor cu venituri mici (maximum 350 RON/luna/per persoana). De ce? Pentru ca varsta a treia este marcata de singuratate, sentiment de inutilitate, stare de sanatate precara si venituri reduse.

Aria de acoperire:

1) Bucuresti si zona imediat limitrofa (comunele: Vidra, Berceni, Popesti-Leordeni, Glina, Pantelimon, Dobroiesti, Voluntari, Tunari, Otopeni, Mogosoaia, Chitila, Chiajna, Ciorogarla, Domnesti, Bragadiru, Magurele, Jilava);

2) Cluj –Napoca

3) Timisoara

Pot aplica organizatii neguvernamentale:

• Legal inregistrate in Romania si care desfasoara activitati de cel putin 1 an (la data depunerii aplicatiei).

• Ofertante de servicii sociale si/sau educationale acreditate (sau in curs de acreditare) de autoritatile relevante si/sau care au semnate parteneriate cu institutii publice relevante (spitale, scoli, teatre, etc.).

• Cu un birou administrativ in Bucuresti (inclusiv zona imediat limitrofa), Cluj-Napoca sau Timisoara.

• Care au administrat un buget de minimum 20.000 RON anual.

• Care nu acorda finantari catre alte organizatii neguvernamentale.

• Fara parti-pris politic.

• Care nu au fost fondate sau au ca membri autoritati ale statului.

Proiectele pe care le vom finanta:

• Se vor desfasura in Bucuresti (sau zona imediat limitrofa), Cluj- Napoca sau Timisoara;

• Vor oferi servicii sociale directe si vor implica membrii comunitatii in rezolvarea problemelor locale;

• Isi propun sa trateze „cauza” problemei, nu doar “simptomele”;

• Nu depasesc suma de 75.000 RON pentru Bucuresti si 40.000 RON pentru Cluj- Napoca si Timisoara

• Nu conduc la indoctrinare religioasa;

• Nu discrimineaza beneficiarii pe criterii de gen, rasa, nationalitate, etnie sau religie.

Pentru ce nu se acorda finantare


United Way Romania NU acorda finantare pentru: aparatura medicala; cercetare stiintifica, studii; calatorii internationale; conferinţe sau evenimente punctuale; chirie sali si protocol pentru evenimente de informare/ promovare; campanii de informare; cheltuieli de productie a materialelor de promovare; echipare sau renovare cladiri; achizitionarea de echipamente de birou; proiecte de prim-ajutor ce nu sunt urmate de alte actiuni, menite sa creasca independenta si auto-sustinerea grupurilor in cauza; cheltuieli administrative generale ale organizatiei, fara legatura cu un proiect de servicii directe.

Scrisoarea de Intentie este un document de maximum 3 pagini, editate cu font ARIAL de 11 (nu se primesc anexe), care prezinta ideea unui proiect.

Scrisoarea de intentie va fi structurata astfel:

1. Date despre organizatie: nume, director, coordonator proiect, adresa, telefon, fax, e-mail, web-site, numarul acreditarii si domeniul;

2. Prezentarea pe scurt a organizatiei: data de infiintare, experienta relevanta pentru prezenta aplicatie sau principalele proiecte derulate in ultimii 2 (proiect, rezultatele obtinute, numar beneficiari si cost/ beneficiar, etc.), bugetul anual al organizatiei in ultimii doi ani, principalii finantatori, numarul personalului platit si numarul voluntarilor;

3. Justificarea proiectului: date specifice despre grupul tinta, descrierea problemei abordate (furnizati cat mai multe date oficiale referitoare la situatia actuala); impactul anticipat al proiectului (masura in care acest proiect va produce schimbarea); descrieti care ar fi consecintele daca problema nu este abordata; descrieti alte incercari ale organizatiei dvs. sau ale altor organizatii de a rezolva problema descrisa;

4. Planul de actiune: durata, scop, obiectivele si activitatile care contribuie direct la atingerea obiectivelor propuse si rezultatelor pe care doriti sa le obtineti. Furnizati informatii despre grupul tinta - numarul de beneficiari, aria din care provin beneficiarii si locatia in care se vor oferi serviciile. Mentionati daca este vorba despre un proiect nou sau despre continuarea unuia existent. In acest din urma caz, descrieti schimbarile pe care doriti sa le inregistrati fata de anii anteriori;

5. Date despre parteneri: alte ONG-uri, autoritati locale, scoli, cabinete medicale, spitale, agentii locale pentru ocuparea fortei de munca, etc (nume partener, persoana de contact, adresa de web si contributia partenerului);

6. Bugetul rezumat al proiectului, pe urmatoarele capitole: costuri directe (detaliati – ex: hrana, materiale educationale, etc.), salarii si taxe (nr. persoane salarizate), costuri administrative/ alte costuri (detaliati – ex: utilitati, transport personal/voluntari, comunicatii, etc). Va rugam precizati care costuri vor fi sustinute de United Way si care din alte surse, in situatia in care proiectul va fi aprobat.

In cea de a doua etapa de selectie vor fi invitate sa depuna Propuneri de proiect numai acele organizatii ale caror Scrisori de intentie vor fi aprobate. Decizia privind aprobarea sau nu a scrisorii de intentie depuse va fi comunicata in cursul lunii decembrie 2012.

Pentru orice intrebari sau nelamuriri, ne puteti contacta la: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Mult succes tuturor aplicantilor!

Vezi si:

Pagina de prezentare United Way Romania
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16143
  • Thank you received: 5260
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Stiri cu si despre ONG #30755

Trebuie sa stiti ca, potrivit art. 15, alin 2 din Codul fiscal, organizatiile nonprofit sunt scutite de la plata impozitului pe profit pentru urmatoarele tipuri de venituri:

a) cotizatiile si taxele de inscriere ale membrilor;
b) contributiile banesti sau in natura ale membrilor si simpatizantilor;
c) taxele de inregistrare stabilite potrivit legislatiei in vigoare;
d) veniturile obtinute din vize, taxe si penalitati sportive sau din participarea la competitii si demonstratii sportive;
e) donatiile si banii sau bunurile primite prin sponsorizare;
f) dividendele si dobanzile obtinute din plasarea disponibilitatilor rezultate din venituri scutite;
g) veniturile pentru care se datoreaza impozit pe spectacole;
h) resursele obtinute din fonduri publice sau din finantari nerambursabile;
i) veniturile realizate din actiuni ocazionale precum: evenimente de strangere de fonduri cu taxa de participare, serbari, tombole, conferinte, utilizate in scop social sau profesional, potrivit statutului acestora;
j) veniturile exceptionale rezultate din cedarea activelor corporale aflate in proprietatea organizatiilor nonprofit, altele decat cele care sunt sau au fost folosite intr-o activitate economica;
k) veniturile obtinute din reclama si publicitate, realizate de organizatiile nonprofit de utilitate publica, potrivit legilor de organizare si functionare, din domeniul culturii, cercetarii stiintifice, invatamantului, sportului, sanatatii, precum si de camerele de comert si industrie, organizatiile sindicale si organizatiile patronale. Norme metodologice
l) sumele primite ca urmare a nerespectarii conditiilor cu care s-a facut donatia/sponsorizarea, potrivit legii, sub rezerva ca sumele respective sa fie utilizate de catre organizatiile nonprofit, in anul curent sau in anii urmatori, pentru realizarea scopului si obiectivelor acestora, potrivit actului constitutiv sau statutului, dupa caz;
m) veniturile realizate din despagubiri de la societatile de asigurare pentru pagubele produse la activele corporale proprii, altele decat cele care sunt utilizate in activitatea economica;
n) sumele primite din impozitul pe venit datorat de persoanele fizice, potrivit prevederilor titlului III.

De asemenea, e bine de precizat ca ONG-urile sunt scutite de la plata impozitului pe profit pentru veniturile din activitati economice realizate pana la nivelul echivalentului in lei a 15.000 euro, intr-un an fiscal, dar nu mai mult de 10% din veniturile totale scutite de la plata impozitului pe profit.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16143
  • Thank you received: 5260
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Stiri cu si despre ONG #30756

Subventionarea serviciilor sociale, o povara financiara prea mare pentru bugetul asistentei sociale

Organizatiile neguvernamentale semnaleaza cu ingrijorare printr-o adresa transmisa astazi catre Senatul Romaniei - Comisia pentru munca, familie si protectie sociala, efectele grave pe care propunerea de lege aflata in dezbaterea Senatului Romaniei le va avea asupra beneficiarilor serviciilor sociale.

Proiectul de lege privind subventionarea serviciilor sociale este la Senat, prima camera sesizata, si este inregistrat cu nr. 440/2012. Pe data de 12 februarie 2013 atat Comisia pentru munca, familie si protectie sociala, cat si Comisia pentru buget, finante, activitatea bancara si piata de capital au termen pentru adoptarea rapoartelor asupra proiectului de lege.

Principalele schimbari propuse de proiectul de lege se refera la:
  • Limitarea subventionarii de la bugetul de stat doar pentru serviciile din comunitatile rurale;
  • Limitarea subventionarii la 3 ani pentru serviciile din mediul urban si numai pentru primii ani de functionare;
  • Atat subventiile de la bugetul de stat, cat si cele din bugetele administratiei publice locale nu vor depasi 50% din costul standard / beneficiar / tip serviciu stabilit conform legii;
  • Tipologia cheltuielilor eligibile pentru subventie este restrictionata exclusiv la cheltuielile cu personalul de specialitate.
Textul proiectului de lege poate fi descarcat aici. Textul expunerii de motive poate fi descarcat aici.

Organizatiile considera ca fundamentarea prezentului text de lege vine in contradictie cu realitatea sociala, economica si politica din Romania si propune o schimbare care va limita semnificativ numarul de beneficiari deserviti de furnizorii privati de servicii sociale. Propunerile de modificare a textului de lege (descarca aici) si scrisoarea de motivatie care va insoti propunerile de amendamente reflecta experienta de peste 20 de ani a furnizorilor de servicii sociale din Romania (descarca aici).

S-au alaturat acestui demers pana acum Fundatia pentru Dezvoltarea Societatii Civile, Confederatia Caritas, Fundatia de Sprijin Comunitar, Fundatia Alaturi de Voi Romania, Salvati Copiii Romania, Fundatia ALPHA TRANSILVANA si FONPC.

Daca doriti sa sustineti aceasta initiativa, accesati urmatorul link https://www.esurveyspro.com/s/221998/lege440-2012.

Sursa
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16143
  • Thank you received: 5260
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: IOAN

Rasp: Stiri cu si despre ONG #30830

Blocarea fondurilor europene spublera sperantele tinerilor cu handicap fizic si intelectual

Pentru ca in inconstienta lor, unii directori de fundatii, au folosit banii europeni ca sa-si cumpere masini de lux sau vacante in Caraibe, multe organizatii non-guvernamentale raman fara finantare.

VIDEO

Unele deruleaza programe vitale pentru persoane cu dizabilitati, ignorate complet de statul roman.

Odata cu blocarea programului POSDRU de catre organismele de la Bruxelles, voluntarii care ii ajutau pe acesti oameni sa aiba o viata normala, nu mai au fonduri si se vad nevoiti sa-i abandoneze. Raspunsul autoritatilor romane este ca analizeaza situatia.

La Timisoara, un centru construit cu bani europeni aparuse ca o speranta pentru zeci de tineri cu handicap fizic si intelectual veniti din toata tara.

Elena are 36 de ani si un handicap mental sever. Vine aici zilnic, a invatat o meserie, dar mai ales, a gasit intelegere si consiliere specializata. Pentru ea desfiintarea centrului ar insemna o tragedie.

Alexandru sufera de tulburari psihice din copilarie, iar pentru parinti posibilitatea de a-l aduce aici a fost ca o binecuvantare.

Centrul cel nou risca sa fie inchis, din lipsa de fonduri. Chiar daca si-au dus la indeplinire toate obligatiile din proiect si au demonstrat cheltuirea fiecarui ban, cei care se ocupa de functionarea lui asteapta in zadar rambursarea fondurilor. Autoritatile de la Buxelles au blocat, la inceputul acestui an, programul POSDRU pentru Romania dupa ce oficialii europeni au descoperit nereguli in gestionarea banilor. Unele firme si-au cumparat masini de lux si excursii in strainatate. Din pacate, pentru greselile unora, sufera toti.

Desi cu doua saptamani in urma, oficialii Ministerului Muncii promiteau ca situatia se va rezolva, acum autoritatile dau inapoi si spun ca...analizeaza situatia. Intre timp, mii de oameni care au nevoie urgenta de ajutor specializat sunt in pericol sa fie din nou abandonati.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16143
  • Thank you received: 5260
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Stiri cu si despre ONG #31210

Subventii de la bugetul de stat pentru fundatii si asociatii

Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice organizeaza selectia asociatiilor si fundatiilor in vederea acordarii de subventii de la bugetul de stat, prin bugetul alocat MMFPSPV pentru anul 2013, lunile mai-decembrie.

Pot participa la procedura de selectie asociatiile si fundatiile care nu au incheiate conventii de acordare de servicii de asistenta sociala pentru anul 2013, cu Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice.

Selectia
are loc in baza prevederilor Legii nr.34/1998 privind acordarea unor subventii asociatiilor si fundatiilor romane cu personalitate juridica care infiinteaza si administreaza unitati de asistenta sociala si ale Normelelor metodologice de aplicare a Legii nr.34/1998 aprobate prin Hotararea Guvernului nr.1153/2001 cu modificarile si completarile ulterioare.

Formularul Cererii de solicitare a subventiei, inclusiv Fisa tehnica si Bugetul unitatii de asistenta sociala se gasesc in anexa nr.1 la Normele metodologice si sunt disponibile in format electronic pe site-ul Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice la adresa: https://www.mmuncii.ro/ro/563-view.html.

Cererea insotita de documentele prevazute la art.4 din Normele metodologice se depune in pachet inchis la registratura Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice din Str. Dem I. Dobrescu nr.2-4.intrarea B, Sector 1 Bucuresti, cod 010026, pana la data de 28 martie 2013, ora 16:30.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16143
  • Thank you received: 5260
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Stiri cu si despre ONG #31416

Serviciile sociale acordate de fundatii, asociatii si culte vor fi subventionate de la bugetul de stat

Asociatiile, fundatiile si cultele recunoscute de lege - furnizori privati de servicii sociale fara scop lucrativ - urmeaza sa primeasca subventii de la bugetul de stat sau bugetele locale pentru serviciile sociale prestate in comunitatile rurale si in localitatile avand pana la 10.000 de locuitori.

Senatorii au adoptat, luni, in acest sens, cu amendamentele propuse de Comisia pentru munca si Comisia pentru buget, finante, proiectul de lege privind subventionarea din fonduri publice a serviciilor sociale acordate de asociatii, fundatii si cultele recunoscute de lege.

Potrivit proiectului, sumele de la bugetul de stat, cu destinatia de subventii, se aproba anual in bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale, iar nivelul subventiei acordate poate fi de pana la 50 la suta din costul standard/beneficiar/tip serviciu social.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare subventionarea din fonduri publice a serviciilor sociale acordate de asociatii, fundatii si culte religioase recunoscute de lege, care se va realiza incepand cu data de 1 ianuarie 2014, in baza unei proceduri de evaluare si selectie care respecta principiile concurentei, eficientei si transparentei in alocarea fondurilor publice.

Astfel de subventii vor fi acordate si pentru serviciile sociale, in primii trei ani de functionare, infiintate in comunitatile in care aceste servicii nu exista si sunt necesare nevoilor membrilor comunitatilor respective.

Proiectul a fost dezbatut de Senat in calitate de prima Camera sesizata.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16143
  • Thank you received: 5260
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Stiri cu si despre ONG #31544

Proiect de lege al ONG-urilor pentru legalizarea adoptiei internationale

Mai multe ONG-uri au elaborat un proiect de lege care prevede ca pot fi adoptati intracomunitar sau international copiii pentru care nu s-a identificat o familie de adoptie nationala in sase luni, proiectul fiind insusit de senatorul PNL Sebastian Grapa (foto), membru al Comisiei juridice.



Mai multe ONG-uri din domeniul protectiei copiilor au cerut joi, in cadrul dezbaterii "Drepturile copilului sunt lege", organizata de Comisia juridica a Senatului si Asociatia Catharsis Brasov, legalizarea adoptiilor intracomunitare si a celor internationale.

Organizatiile neguvernamentale au elaborat un proiect de lege privind adoptia, potrivit caruia ar urma sa fie permise, alaturi de adoptia nationala, cea intracomunitara, incuviintata persoanelor si familiilor care au resedinta obisnuita intr-unul dintre statele membre ale Uniunii Europene, si cea internationala, incuviintata persoanelor si familiilor care au resedinta obisnuita intr-unul dintre statele semnatare ale Conventiei de la Haga.

Potrivit proiectului, ar putea fi adoptat intracomunitar sau international copilul pentru care nu a fost identificata o familie de adoptie nationala timp de sase luni de la data dobandirii statutului de copil eligibil la adoptie si copilul institutionalizat pentru care nu au fost identificate familii de adoptie nationala pana la implinirea varstei de un an.

ONG-urile mai propun sa poata fi adoptat copilul lipsit definitiv de ocrotire parinteasca, de care nu s-au interesat parintii firesti sau rudele apropiate in primele sase saptamani de la abandonul sau in maternitate, spital, institutii de ocrotire sociala, OPA (organismul privat agreat, cu competente in activitatea de adoptie) sau locuri publice.

Proiectul de lege face referire si la atestatul de persoana sau familie apta sa adopte unul sau mai multi copii. Acest document ar urma sa se elibereaze de catre Comisia pentru Protectia Copilului, la cererea persoanelor interesate, in termen de 60 de zile de la data depunerii cererii, pe baza rapoartelor de evaluare si a propunerilor Serviciului de adoptie din cadrul Directiei Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului sau ale OPA.

In cazul persoanelor care au resedinta obisnuita pe teritoriul altui stat, parte a Conventiei de la Haga, care doresc sa adopte copii din Romania, atestarea ar urma sa fie facuta de catre serviciile sociale competente sau de OPA de la resedinta obisnuita.

In proiectul insusit de senatorul PNL Sebastian Grapa se mai arata ca, in mod exceptional, instanta judecatoreasca poate trece peste refuzul parintilor firesti sau al tutorelui de a consimti la adoptia copilului daca se dovedeste, prin orice mijloace de proba, ca acestia refuza in mod abuziv sa-si dea consimtamantul la adoptie si instanta apreciaza ca adoptia este in interesul superior al copilului.

In cadrul dezbaterilor, Sebastian Grapa a declarat ca sunt extrem de multe neajunsuri in actele normative care reglementeaza domeniul adoptiilor, considerand ca este necesara interventia directa asupra acestor legi.

Potrivit datelor furnizate de ONG-uri, 61.656 de copii se aflau in grija statului la sfarsitul anului 2012, numarul de familii atestate pentru a putea adopta fiind, la sfarsitul lunii februarie, de 1.351. Dintre acestea, 199 se afla la al doilea atestat, 39 la al treilea, iar 18 la mai mult de trei atestate.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16143
  • Thank you received: 5260
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.