Bine ai venit, Vizitator
Username: Password:

SUBIECT: Stiri sociale

Stiri sociale #44194

BUGET 2017 Ce ministere vor avea bugete mai mari în 2017 decât în 2016

Mai multe ministere vor avea anul acesta bugete mai mari, comparativ cu 2016, conform proiectului Legii bugetului de stat pe anul 2017. Printre acestea se numără Ministerul Economiei, al Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale, cel al Agriculturii etc.

grindeanuguv.jpg



Bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR) pentru acest an va fi de 17,337 miliarde de lei, cu 83,4% mai mult decât în 2016, alocarea bugetară fiind prevăzută să se majoreze la 20,165 miliarde de lei în 2018, 20,400 miliarde de lei în 2019 şi la 20,417 miliarde de lei în 2020, conform proiectului Legii bugetului de stat pe anul 2017, publicat luni de Ministerul Finanţelor.

De asemenea, Ministerul Economiei va avea alocată o sumă de 225 milioane de lei pentru anul 2017, cu 23,89% în plus comparativ cu anul trecut. Iar Ministerului Public i-a fost alocat un buget cu circa 18,5% mai mare în 2017 decât anul trecut. Acesta va tinge 1,03 miliarde de lei.

Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (MCSI) are prevăzut anul acesta un buget de 610,275 milioane de lei, în creştere cu aproape 22 de ori faţă de anul anterior. Cea mai mare sumă va fi alocată pentru proiectele din fonduri europene şi cheltuieli de capital, 170 de milioane de lei fiind prevăzuţi pentru capitalizarea Poştei Române.

Şi Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale va avea un buget cu 2,5% mai mare decât în 2016, acesta urmând să atingă 36,71 miliarde lei. Creşteri ale bugetelor au fost prevăzute şi pentru Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, dar şi pentru Casa de Pensii (buget mai mare cu 8%) pentru a se acoperi creşterea punctului de pensie, a pensiei minime şi a scutirii de impozit şi de la plata contribuţiilor la sănătate.

Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat are o alocare de la bugetul de stat, pentru 2017, de 778,259 milioane de lei, din care 777,517 milioane de lei sunt pentru cheltuieli curente.

În 2017, Ministerul Apărării Naţionale va avea un buget care reprezintă 2% din PIB, comparativ cu 1,7% din PIB în 2016.

Bugete suplimentate vor avea în acest an şi ministerele Educaţiei Naţionale şi cel al Culturii şi Identităţii Naţionale pentru a se acoperi majorările de salarii.

În schimb, Ministerul Energiei va primi în acest an de la bugetul de stat o sumă de 205,8 milioane de lei, cu 53% mai mică decât execuţia preliminată a anului trecut.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5919
  • Thank you received: 724
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Stiri sociale #44263

Fonduri europene pentru creşterea transparenţei şi integrităţii în sistemul public



Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene, prin Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Capacitate Administrativă (AM POCA), deschide o nouă linie de finanţare, cu un buget alocat de 40.000.000 de lei. Pot obţine finanţare instituţiile publice.

ghiseu-andrei-spirache.jpg


Este vorba despre Axa prioritară 2 a programului - Administraţie publică şi sistem judiciar accesibile şi transparente, Obiectivul Specific 2.2: Creşterea transparenţei, eticii şi integrităţii în cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice.

Cererea de proiecte nr. IP7/2017 - Sprijin pentru secretariatul tehnic al Strategiei Naţionale Anticorupţie şi măsuri privind remedierea lacunelor legislative cu privire la consilierul de etică, protecţia avertizorului în interes public şi interdicţiile post-angajare (pantouflage-ul) are drept solicitanţi eligibili următoarele entităţi publice: Ministerul Justiţiei; Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene; Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici; Ministerul Finanţelor Publice.

Odată cu lansarea cererii de proiecte, este pus la dispoziţia potenţialilor beneficiari Ghidul solicitantului cu anexele aferente.

Pentru proiectele ce urmează a fi depuse în cadrul acestei cereri de proiecte este alocată o sumă de aproximativ 40.000.000 de lei. Proiectele ce vor fi finanţate vor contribui la rezultate precum: aplicare unitară a normelor, mecanismelor şi procedurilor în materie de etică şi integritate în autorităţile şi instituţiile publice; grad crescut de implementare a măsurilor referitoare la prevenirea corupţiei şi a indicatorilor de evaluare în autorităţile şi instituţiile publice; grad crescut de conştientizare a corupţiei atât în rândul cetăţenilor, cât şi al personalului din administraţia publică.

Termenul limită de depunere a fişelor de proiect, în cadrul acestei cereri de proiecte, este 20 februarie 2017. Pentru cererile de finanţare ce derivă din fişele de proiect agreate de AM POCA, termenul de depunere este 15 martie 2017.

POCA 2014-2020 este cofinanţat din Fondul Social European (FSE) - obiectivul tematic nr. 11-Consolidarea capacităţii instituţionale a autorităţilor publice şi a părţilor interesate şi eficienţa administraţiei publice. Gestionat de MDRAPFE, în calitate de Autoritate de Management, POCA reprezintă continuarea Programului Operaţional Dezvoltarea Capacităţii Administrative (PODCA) 2007-2013.

Programul finanţează proiecte ale administraţiei publice care urmăresc crearea unei administraţii moderne, eficiente, servicii publice competitive, investiţii şi reglementări de calitate, proceduri clare, simple şi predictibile de funcţionare şi profesionalizarea funcţionarilor publici, contribuind astfel la implementarea măsurilor de reformă şi la atingerea obiectivelor Strategiei Europa 2020.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5919
  • Thank you received: 724
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Stiri sociale #44484

Construirea podului suspendat TULCEA-BRĂILA, estimată să dureze 4 ani și jumătate!

pod-2-820x300.jpg


Podul de la Brăila va fi cea mai complexă lucrare de infrastructură din ultimii 27 de ani. După ce va fi construit, Podul suspendat de la Brăila se va număra printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrală (1.120 metri).

Cu o valoare pentru proiectare şi execuţie de 2.025.494.965 Lei fără TVA (aproximativ 500 de milioane de euro), acesta reprezintă cel mai mare contract pentru un proiect de infrastructură, atribuit in ultimii 27 de ani, se arată într-un comunicat al CNAIR.

Anunţul de participare pentru proiectarea şi execuţia Podului suspendat peste Dunăre la Brăila a fost validat ieri de către ANAP, iar de astăzi va putea fi vizualizat în SEAP.

CNAIR a stabilit ca termen limită pentru primirea ofertelor data de 11.08.2017, ora 16:00. Contractul va fi atribuit în baza celui mai bun raport calitate-preţ, iar durata acestuia va fi de 114 luni. Astfel, 18 luni sunt alocate proiectării, 36 de luni execuţiei lucrărilor, iar perioada de garantie va fi de minim 60 de luni.

Proiectul de investiţie, cu o lungime totală de 23,413 km cuprinde inclusiv proiectarea şi executia drumului principal, Brăila – Jijila şi a drumului de legatura cu DN22, Smârdan – Măcin.

Informaţii suplimentare:

Podul suspendat. Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legatură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării.
Lungimea totală a acestuia va fi de 1.974,30 metri la care se adaugă două deschideri laterale de 489,65 metri, pe malul dinspre Brăila şi 364,65 metri pe malul dinspre Tulcea. De o parte şi de alta vor fi construite doua viaducte de acces, în lungime de câte 110 metri, care se vor adăuga lungimii podului suspendat. Gabaritul pe verticală al podului suspendat va fi de cel putin 38 m de la nivelul maxim de inundaţie al Dunării, astfel încat să fie indeplinite criteriile de navigaţie fluvială. Laţimea totală a podului suspendat de la Brăila va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22,00 metri şi va fi alcatuită din 4 benzi de circulaţie de câte 3,50 m laţime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m laţime, două acostamente de 1,50 m lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3,00 m. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, 2 benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având laţimi de câte 2,80 m fiecare.
Podul suspendat va fi poziţionat între km 4+596,10 şi km 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).

Podul suspendat peste Dunăre este cuprins în Master Planul General de Transport al României şi face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiţii Teritoriale Integrate), finanţabile din POIM 2014 – 2020, Axa Prioritară 2 „Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient”.

Drumul principal Braila – Jijila. Va avea o lungime de 19,095 Km şi va fi prevazut cu două benzi de circulaţie pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană şi zona de parapete.
Pe tronsonul cuprins între km 4+486,10 şi km 6+680,30, unde drumul traversează fluviul Dunărea, se vor construi doua viaducte de acces în lungime de câte 110,00 metri fiecare.

Traseul include o ramificaţie pe direcţia Sud, până la intersecţia cu drumul existent Smârdan – Măcin (DN22).

Drumul de legatură cu DN22 Smârdan – Măcin. Cu o lungime de 4,328 km, acest drum va fi prevăzut cu o bandă de circulaţie pe sens. Drumul de legatură urmează să pornească de la km 7+940 al drumului principal (Braila- Jijila) şi se va intersecta cu DN22 Smârdan-Măcin.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5919
  • Thank you received: 724
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Stiri sociale #44516

Claudiu Voiculeţ cere una dintre cele mai mari indemnizaţii de creştere a copilului din România: "Ce, fotbaliştii nu au voie? E vorba de 60.000 de lei

ionut-larie-claudiu-voiculet-antonio-jacolis-publimedia-dan-taut.jpg


Fotbalistul Claudiu Voiculeţ, vicecampion în 2015 cu ASA Târgu Mureş, a solicitat o indemnizaţie de creştere a copilului de 90.000 de lei, potrivit unor surse oficiale. Sportivul a declarat, pentru MEDIAFAX, că este vorba de 60.000 de lei şi nu înţelege de ce se face "atâta circ".

Surse oficiale au declarat pentru agenţia de presă MEDIAFAX că fotbalistul Claudiu Voiculeţ a solicitat o indemnizaţie de creştere a copilului în valoare de 90.000 de lei lunar. În cazul în care instituţiile statului vor accepta această solicitare, Voiculeţ ar intra în top-ul părinţilor care beneficiază de cele mai mari indemnizaţii din România.

Sportivul a declarat că a ales să se ocupe de creşterea copilului şi spune că nu înţelege de ce se face "atâta circ" în jurul indemnizaţiei de care beneficiază, în condiţiile în care este vorba de o sumă de 60.000 de lei.

“Nu văd de ce e aşa mare circ. Acum e povestea cu plafonarea indemnizaţiilor şi probabil de aceea sunt dat eu exemplu. Dosarul e depus şi trebuie să obţin. Ce, fotbaliştii nu au voie? E vorba de 60.000 de lei. Aveam de ales ori o ţară străină ori asta. Am ales să mă ocup de creşterea copilului. Ultima perioadă din fotbal mi-a lăsat un gust amar, chiar nu mai doream să joc în Liga I. Nici afară n-am vrut să merg să joc. Am 32 de ani şi de la 14 ani sunt tot plecat de acasă. Mi-a ajuns şi vreau să mă ocup şi eu de ale mele”, a declarat, pentru MEDIAFAX, Claudiu Voiculeţ.

Cea mai mare indemnizaţie de creştere a copilului este acordată, în prezent, unui avocat din Bucureşti, care încasează lunar peste 159.000 de lei, potrivit datelor oficiale. Pe locul doi se află un constănţean, care primeşte peste 141.000 de lei în fiecare lună. În acest top al indemnizaţiilor acordate pentru creşterea copilului se mai află un bucureştean, care primeşte aproape 95.000 de lei lunar şi o persoană din Constaţa, care a deţinut funcţia de director general, primind în prezent aproximativ 88.000 de lei. Alte şase indemnizaţii-record sunt plătite unor persoane din Bucureşti, Arad, Buzău, Galaţi, Sălaj şi Maramureş, ce variază între 45.000 şi 60.000 de lei lunar, beneficiarii având profesii ca avocat, executor judecătoresc sau director comercial.

Peste 100.000 de persoane (n.r.: 108.438 persoane) primesc lunar o indemnizaţie de creştere a copilului sub 1.233 de lei, ceea ce înseamnă un efort bugetar total de aproximativ 130 de milioane de lei (n.r.: 129.897.482 lei). La aceştia se adaugă alţi 45.000 de beneficiari (n.r.: 45.208 beneficiari), a căror indemnizaţie este cuprinsă între 1.234 de lei şi 5.000 de lei, însumând aproape 100 de milioane de lei (n.r.: 98.457.713 lei). De asemenea, sunt puţin peste 3.500 de părinţi (n.r.: 3.504 persoane) care beneficiază de o indemnizaţie de creştere a copilului cuprinsă între 5.000 şi 10.000 de lei, statul achitând, în total, aproape 2,3 milioane de lei acestora (n.r.: 2.289.907 lei). În categoria beneficiarilor care primesc o indemnizaţie de peste 10.000 de lei lunar se încadrează 623 de persoane, care primesc, în total, aproape 10 milioane de lei (n.r.: 9.990.658 lei).

Ministrul Muncii, Olguţa Vasilescu, a precizat, marţi, că prin măsura plafonării indemnizaţiilor se va opri o „industrie” a celor care au bulversat sistemul şi au pus statul în situaţia de a le plăti sume foarte mari.

„Anul trecut era 3.400 lei această sumă, după care s-a scos efectiv plafonul şi a devenit un haos generalizat. Să iei 35.000 euro timp de doi ani de zile de la statul român doar pentru că ai un copil în creştere este mult prea mult. Nu există aşa ceva în toată această lume. Am spus că se transformă într-o industrie pentru că, faţă de anul trecut unde până la jumătatea anului am plătit o sumă, aceeaşi sumă de bani am plătit-o acum în primele trei luni de zile”, a declarat, marţi, ministrul Muncii.

Olguţa Vasilescu a mai declarat că opţiunea sa personală pentru plafonul indemnizaţiei de creştere a copilului este de 8.000 de lei/lună, ea menţionând că aceasta ar fi cea mai bună variantă.

„Deocamdată analizăm, între 5.000 şi 10.000 lei va fi (n.r. plafonul). Aşa cum v-am spus, sunt foarte puţine persoane care vor fi afectate, dar în mod cert vom opri o industrie. Probabil că cea mai potrivită variantă va fi undeva la 8.000 lei, care este o sumă foarte corectă”, a spus ministrul Muncii.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5919
  • Thank you received: 724
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Stiri sociale #44559

  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5919
  • Thank you received: 724
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Stiri sociale #44590

Se amână aplicarea Legii privind reducerea risipei alimentare

cumparaturi-supermarket-800x451.jpg


Aplicarea legii privind diminuarea risipei alimentare se amână până la sfârșitul anului – anunță Ministerul Agriculturii.

Legea trebuia să intre în vigoare pe 21 mai, dar normele de aplicare nu au fost publicate. Ministrul Agriculturii, Petre Daea, spune, încă, că – în actuala formă – Legii nr.217/2016 nu poate fi aplicată și că un grup de experți ai ministerului lucrează la îmbunătățirea ei.

Legea prevede o serie de măsuri de reducere a risipei alimentare, printre care vânzarea la preţ redus sau donarea produselor aflate aproape de expirare, dar şi direcţionarea alimentelor expirate către transformarea în compost şi biogaz .

Potrivit legii, prin risipă alimentară se înţelege situaţia în urma căreia alimentele ies din circuitul consumului uman din pricina degradării şi sunt distruse, conform legislaţiei în vigoare.

Prevederile actuale arată că operatorii economici din domeniul agroalimentar pot oferi către asociaţii, fundaţii şi întreprinderi sociale, alimentele aflate aproape de expirarea datei-limită de consum, contra unei sume maxime de 3% + TVA din preţul de achiziţie, în cazul comercianţilor, şi de 3% + TVA din preţul de producţie, în cazul producătorilor şi procesatorilor.

De asemenea, asociaţiile şi fundaţiile pot comercializa alimentele oferite, cu maximum 25% + TVA din preţul de achiziţie, în cazul preluării de la comercianţi, respectiv cu maximum 25% + TVA din preţul de producţie, în cazul preluării de la producători sau procesatori.

În actuala lege sunt prevăzute și amenzi de la 1.000 la 10.000 de lei.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5919
  • Thank you received: 724
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Stiri sociale #44602

Raed Arafat: Unitățile SMURD din Cluj și Constanța vor primi motociclete cu defibrilator

Unitățile SMURD din Cluj și Constanța urmează să primească, cel mai probabil în decurs de o lună, motociclete dotate cu defibrilator care se pot deplasa rapid în condiții de trafic aglomerat și pot duce acest tip de instrument foarte repede acolo unde este nevoie, în caz de urgență, a anunțat secretarul de stat în Ministerul Afacerilor Interne (MAI) Raed Arafat.

imageResize-68.jpg


Prezent sâmbătă seară la o conferință organizată de studenții mediciniști din Cluj, Raed Arafat a susținut o prezentare a sistemului de urgență 112 și a vorbit despre măsurile care pot fi luate în continuare pentru mai o bună funcționare a acestuia.

'În București deja avem șase motociclete cu defibrilator pe ele, ca să ajungă foarte rapid la caz. În Cluj, în următoarea lună sper să aveți și voi două motociclete aici pentru că orașul deja este foarte aglomerat. Urmează să introducem două motociclete la SMURD cu defibrilatoare pe ele. La fel la Constanța. Ca să ajungă repede', a spus Raed Arafat.

În prezentarea sa, secretarul de stat s-a referit și la modul în care cetățenii se pot sprijini sistemul de urgențe. Într-un plan cu termen mai lung, Raed Arafat ar vedea clădirile publice, locurile foarte aglomerate din oraș și chiar și blocurile de locuințe dotate cu defibrilatoare. El a subliniat faptul că prezența acestui aparat în locuri care să fie la îndemâna populației și folosit de către oamenii obișnuiți este foarte importantă, având în vedere că la fiecare minut pierdut scad cu 10% șansele de supraviețuire în cazul neacordării primului-ajutor în caz de stop cardio-respirator.

'În alte țări au mers și mai departe. Cine credeți că este așteptat să facă defibrilarea precoce? Dumneavoastră! Au pus defibrilatoare în stradă, la gară. (...) Sunt defibrilatoare inteligente care nu vă permit să greșiți, dar care dacă le scoateți și le folosiți puteți salva o viață încă înainte să ajungă echipa de prim ajutor. E un proiect care mă supără foarte mult pentru că a fost victima mediei și a unei persoane iresponsabile, acum câțiva ani, pentru că noi era cât de cât să introducem în lege obligativitatea defibrilatoarelor semiautomate în locații cum ar fi teatre, cinematografe, malluri. Dar a ieșit cineva și a acuzat că este o afacere mare, care este un tun care vrea să-l tragă Ministerul Sănătății, a preluat-o o parte din media și a urlat și lumea politică s-a speriat și a căzut din lege articolul', a spus Raed Arafat.

Acesta a precizat că proiectul de lege la care a făcut referire a fost elaborat în perioada 2012-2013, iar locațiile în care ar fi urmat să se plaseze defibrilatoarele ar fi fost stabilite de către Guvern.

Potrivit secretarului de stat, prin actul normativ s-ar putea stabili și numărul necesar de defibrilatoare raportat la numărul persoanelor care intră într-un imobil, iar dotarea ar putea fi făcută chiar de constructorul sau de administratorul clădirii respective.

'Într-o sală ca aceasta, peste un număr trebuie să aibă unul (n. r. — defibrilator), un bloc de birouri în care sunt sute sau poate mii de oameni trebuie să aibă unul la două-trei etaje, un mall în care pe zi intră mii de oameni trebuie să aibă unul pe etaj. Cât costă unul? 1.000-1.500 de euro. Vă dați seama că suma este infimă pentru un investitor care rulează afaceri de milioane de euro, când spui că trebuie să pui unul sau două defibrilatoare care costă o mie de euro. Nu vorbim de aparatură medicală extraordinar de complexă', a spus Arafat.

El a afirmat că un defibrilator ar putea fi folosit foarte rar, poate o dată la câțiva ani, dar, a spus el, 'dacă salvează o viață, atunci eu zic că merită'.

Raed Arafat a participat sâmbătă seară la conferința 'Medici pentru Tine', care a avut ca temă prevenția și a fost organizată de studenții de la Universitatea de Medicină și Farmacie 'Iuliu Hațieganu' din Cluj-Napoca. La eveniment au mai participat psihologul Cristian Andrei și cardiologul Laura Poantă.

AGERPRES/(A — autor: Elena Stanciu, editor: Mihai Simionescu, editor online: Anda Badea)
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5919
  • Thank you received: 724
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Stiri sociale #44625

Tichetele de vacanță, acordate pe suport electronic; persoanele care își vând voucherul, amendate cu până la 14 salarii minime brute (proiect)

Voucherele de vacanță vor fi acordate, de la 1 iulie 2017, pe suport electronic, vor fi nominale, iar persoanele care își vând tichetul altora sunt pasibile de amenzi ce pot echivala cu până la 14 salarii minime brute, se arată în proiectul de Ordonanță de Urgență a Guvernului privind acordarea tichetelor de vacanță, postat în consultare publică pe site-ul Ministerului Turismului.

imageResize-70.jpg


Proiectul de act normativ prevede totodată că impactul bugetar anual determinat de acordarea acestor tichete este de estimat la 1,73 miliarde lei, calculat la valoarea unui salariu minim brut pe economie, de 1.450 de lei.

În același timp, modificările și completările aduse OUG nr.8/2009 ar urma să aibă un impact direct și efectiv în economie de aproximativ 400 milioane de euro acordate sub forma unor vouchere celor aproximativ 1,2 milioane de persoane angajate în sistemul bugetar.

De asemenea, se estimează creșterea semnificativă a contribuției actuale a veniturilor din sectorul turismului la bugetul de stat, care se situează, la ora actuală, la aproximativ 1,5% din Produsul Intern Brut (PIB).

'Prin Programul de Guvernare 2017-2020, Guvernul României s-a angajat că 'toți salariații din sistemul public vor beneficia anual, începând cu (...) 2017, de un tichet de vacanță egal cu valoarea salariului minim brut din acel an'. Mai mult, tot în cadrul documentului Program de Guvernare 2017-2020 anterior citat, 'măsurile urmărite de Guvern vor conduce la creșterea numărului de locuri de muncă și astfel la păstrarea forței de muncă în România'. Astfel, obiectivul Guvernului este să oprească 'exodul forței de muncă din domeniul turismului către alte state din relativa vecinătate a României' stimulând acest domeniu prin 'acordarea unui tichet de vacanță pentru angajații din sistemul public'', se arată în proiectul de modificare și completare a OUG.

Voucherele de vacanță vor fi emise pe suport electronic și pot fi alimentate exclusiv cu valoarea nominală a tichetelor acordate de către angajator și pot fi utilizate doar pentru achiziționarea de servicii turistice în unitățile afiliate, se stipulează la articolul 2, alineatul 22 al actului normativ. Tot în acest context, se menționează faptul că valorile nominale permise pentru voucherele de vacanță pe suport hârtie pot fi multiplu de 10 lei, până la 100 lei, 'valoare nominală maximă pe voucher', iar plafonul maxim cumulat al comisionului perceput de la angajator și unitatea afiliată, de către unitățile emitente, este de maximum 1% din valoarea voucherului de vacanță.

În ceea ce privește contravențiile suportate de către cei care nu respectă prevederile legale prevăzute în OUG nr. 8/2009, proiectul de modificare și completare precizează că acceptarea de către unitatea afiliată de vouchere de vacanță de la alte persoane decât titularul tichetului se va sancționa cu 4 până la 7 puncte de amendă.

Un punct de amendă este echivalent cu contravaloarea unui salariu de bază minim brut pe țară garantat în plată (1.450 lei) stabilit, în condițiile legii.

Pe de altă parte, constituie contravenție și se sancționează cu 4-14 puncte amendă și retragerea certificatului de clasificare, respectiv a licenței de turism acceptarea de către unitățile afiliate de vouchere de vacanță pentru achiziționarea de servicii care nu îndeplinesc condițiile pachetului minim de servicii, respectiv cu 7-14 puncte de amendă și retragerea licenței de turism agenției de turism, în calitate de unitate afiliată, fapta agenției de turism de a emite pachete de servicii turistice pentru achiziționare cu vouchere de vacanță la un preț mai mare decât prețul pachetului similar de servicii achiziționat prin alte mijloace de plată.

În plus, se va sancționa cu 7-14 puncte de amendă următoarele situații: fapta unității afiliate de a da rest în bani la voucherul de vacanță, comercializarea voucherelor de vacanță de către angajați, angajatori, unitățile afiliate și structurile de primire turistice, diminuarea valorii nominale a voucherelor de vacanță utilizate de angajați, emiterea de vouchere de vacanță cu alte valori nominale și emiterea de vouchere de vacanță de către alte entități decât cele prevăzute în textul legii.

Proiectul de act normativ privind modificarea și completarea OUG privind acordare voucherelor de vacanță se va afla în consultare publică pe site-ul Ministerului Turismului până la data de 7 iunie, iar observațiile și propunerile pot fi transmise la ministerul de resort.

AGERPRES/(AS — autor: Daniel Badea, editor: Mariana Nica, editor online: Simona Aruștei)
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5919
  • Thank you received: 724
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Stiri sociale #44635

Normele pentru „Prima chirie” au fost aprobate de Guvern

7418028-mediafax-foto-alexandru-dobre.jpg


Normele de aplicare ale Programului „Prima chirie”, prin care se acordă o primă de relocare şomerilor înregistraţi la agenţiile teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă, care îşi schimbă domiciliul la o distanţă mai mare de 50 de km pentru a se încadra în muncă, au fost aprobate joi.

"În cadrul şedinţei de Guvern a fost adoptată o hotărâre de Guvern pentru aprobarea normelor de aplicare ale programului <Prima chirie>. Prin acest program se acordă o primă de relocare şomerilor înregistraţi la agenţiile teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă şi care-şi schimbă domiciliul la o distanţă mai mare de 50 de kilometri de domiciliu pentru a se încadra în muncă. Această primă, important de precizat, se acordă la cerere, lunar, pe o perioadă de maximum 36 de luni, dacă persoanele care solicită acest drept se încadrează cu normă întreagă pentru cel puţin 12 luni. De asemenea, această primă de relocare se ridică la 75% din suma necesară pentru acoperirea cheltuielilor pentru locuire, adică şi chirie şi utilităţi, în limita sumei de 900 de lei lunar", a declarat purtătorul de cuvânt al Executivului, Alina Petrescu.

Pentru a beneficia de prima de relocare, persoanele îndreptăţite trebuie să depună la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă în evidenţele cărora sunt înregistrate, documente care să ateste îndeplinirea condiţiilor menţionate în lege, în termen de 60 de zile de la data încadrării în muncă.

"O precizare importantă pe care a făcut-o şi ministrul Muncii în deschiderea şedinţei de Guvern, pot depune cereri şi cei care s-au încadrat în muncă din ianuarie până acum, adică din momentul adoptării iniţiale a OUG 6/2017", a mai spus Petrescu.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5919
  • Thank you received: 724
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Stiri sociale #44678

Majorări de salarii DECALATE în Educaţie şi Sănătate. Olguta Vasilescu: Amendamentele calculate pe impact faţă de varianta iniţială ne-au dus la situa

Ministrul Muncii a anunţat, marţi, că majorările salariale în Educaţie şi Sănătate se vor face etapizat, respectiv cu 25% de la 1 ianuarie pentru toţi bugetarii, urmând ca de la 1 martie să se facă restul majorărilor salariale, adică de până la 50% pentru profesori şi până la 100% pentru medici şi asistenţi.

olguta.jpg


"De la 1 ianuarie 2018, toţi bugetarii vor avea o creştere a salariului brut de 25%, de la 1 martie încă 20% pentru profesori, care adăugat la creşterea de 25% înseamnă o creştere de 50%. Tot de la 1 martie, medicii şi asistenţii au creşteri de peste 100%, ajungând la nivelul grilei din 2022. Este varianta cu care noi vom intra în comisie", a spus Ministrul Muncii, marţi, la Antena 3.

Decizia a venit în urma unei discuţii între Lia Olguţa Vasilescu şi ministrul de Finanţe, Viorel Ştefan, care, potrivit ministrului Muncii, a anunţat-o că pentru anul 2018 trebuie să se încadreze într-o anvelopă bugetară de 75 de miliarde de lei.

Iniţial, au existat patru variante de lucru, însă s-a convenit ca în şedinţa Comisiei de muncă din Camera Deputaţilor să se intre cu această variantă.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5919
  • Thank you received: 724
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Stiri sociale #44682

Ministerul Muncii și Justiției Sociale
·
Câteva date despre legea salarizării și răspunsuri la întrebări frecvente:

1. Legea respecta programul de guvernare cu 56 la suta creșteri salariale, pe medie, pana in 2020.

2. Anvelopa bugetară, pana in anul 2020, care se adaugă la cei 68 de miliarde in plata la nivelul anului 2017, e 32 mld, iar pana in 2022 e 43 mld.

3. Creșterile cele mai mari sunt in baza de jos a piramidei salariale unde ajung și la 300 la suta in apărare. Aproximativ 60 la suta dintre bugetari vor avea salarii duble. La mai puțin de 3 la suta scad, pentru ca erau atât de mari încât dacă nu se tăiau, dezechilibrele nu se corectau nici in 2022.

4. Legea se aplica de la 1 Iulie, nu de la 1 Ianuarie 2018 cum afirma unii lideri de sindicat. Anul acesta se aplica administrației locale, salariile fiind aprobate in consiliile locale și județene.

5. Nu toate salariile demnitarilor cresc. La miniștri, conducerea parlamentului, președinte, consilieri miniștri etc. scad.

6. NU primarii și președinții de CJ aproba salariile, ci consiliile. Consiliile aproba întregul buget, iar pana acum doar salarizarea era impusă de lege, nu prin hotărâre. E primul pas spre descentralizarea reala. Organizațiile din administrație au aprobat in unanimitate acest text de lege, deși au și primari sau președinți de CJ liberali.

7. Exista o grila și la administrație, dar fără cuantum. Nu se poate plati secretara mai mult decât juristul pentru ca grila stabilește o ierarhie. Cu certitudine nu se poate depăși salariul viceprimarului sau vicepreședintelui CJ, după caz.

8. Salariile cresc semnificativ, dar cei cărora le scad sau unii lideri de sindicat sunt mai vocali. Desigur, când s-au tăiat salariile cu 25 la suta erau foarte liniștiti...

9. S-au spus multe minciuni. Ca salariile celor cu funcții de conducere sunt mai mici decât la ceilalți. Nu e cazul decât la unele spitale, la ai căror directori, dacă se mai mareau, treceau peste președintele României. Ca infirmiera e egala cu consilierul din minister (de la dl. Hosu citire). E dublu consilierul. Multe minciuni...

10. Raportul e de 1 la 12, fata de 1 la 15 cum era pana azi, sau de 1 la 13 cum anunțau liberalii ca ar vrea sa facă legea. Nu au făcut-o , deși au anunțat ca la 1 Martie o introduc in parlament.

11. Anul acesta s-au făcut deja majorări salariale in cuantum de 6 miliarde lei: in educație, sănătate, administrație, cultura, agenții de mediu, OPC, IMM etc. Deci, a spune ca doar la demnitari creste de la 1 Iulie e minciuna. De fapt, la ceilalți au crescut înainte de 1 Iulie prin ordonanțe de urgentă.

12. Se mai fac majorări salariale și săptămâna viitoare, la categorii care au rămas fără creșteri anul acesta, pe o ordonanța care e la Camera Deputaților. In legea salarizării se prevede ca anul viitor creșterea e de 25 la suta la toți bugetarii, de la 1 Ianuarie, inclusiv la sănătate și educație.

13. De la 1 Martie, cresc in continuare salariile celor din educație, pana la limita de 50 la suta și in sănătate unde se urca direct pe grila din 2022. De ce au fost amânați pana in martie? Pentru ca au fost multe amendamente de creștere a salariilor unor bugetari, iar noi trebuia sa respectam anvelopa de 32 mld pana in 2020. După calcule, aceasta a fost decizia.

14. Anul acesta se dau in continuare tichete de masa și vaucerul de vacanța, care au aplicativitate pana anul viitor. De exemplu, vaucerul de vacanța dat anul acesta va putea fi folosit pana in Septembrie 2018. De anul viitor, din Decembrie, se da in bani, in sporuri salariale, contravaloarea vaucerului și a doua norme de hrana, acestea totalizând încă trei salarii minime pe economie.

15. Vechimea (gradațiile) se aplica separat de ceea ce apare in grila, iar la suma care totalizează salariul plus vechimea se aplica sporurile, ceea ce presupune o creștere a venitului. Niciun spor nu s-a tăiat. Dimpotrivă, au fost adăugate la sănătate, apărare, ordine publica etc.

16. Au fost corectate prin ordonanțe de urgentă disfuncțiile din apărare-ordine publica. De exemplu, solda de funcție a crescut la nivelul salariului minim, iar sporurile au crescut procentual cu aceasta, deci nu mai sunt la nivelul anului 2009, prin ordonanța de urgentă aflată in vigoare de luna aceasta, iar sistemul de acordare a gradațiilor din aceasta familie ocupationala s-a modificat prin legea salarizării. Deja, venitul soldaților și polițiștilor va creste și vor vedea luna viitoare.

8 iunie 2017
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5919
  • Thank you received: 724
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Stiri sociale #44738

“Implicații legale ale prescrierii de medicamente în România: de la răspunderea personală la impactul asupra pacienților!”

apcr_logo_png.png


Alianța Pacienților Cronici din Romania – APCR în parteneriat cu Comisiile de Sănătate din Publică din Senat și Camera Deputaților – au desfășurat în Parlamentul României, marți, 6 iunie 2017, dezbaterea cu tema: “Implicații legale ale prescrierii de medicamente în România: de la răspunderea personală la impactul asupra pacienților!” Dezbaterea vine ca urmare a scăderii prescripției tratamentelor pentru pacienții cu afecțiuni cronice, începând cu 01.03.2017

Pacienții au semnalat faptul că unele tratamente au fost întrerupte, iar altele nu au fost inițiate, procesul devenind și mai anevoios în urma desființării comisiilor de specialitate din cadrul CNAS, care aprobau tratamentele scumpe pentru o serie de afecțiuni cornice, scăzând cu 20% numărul prescripțiilor pentru bolnavii cronici.

APCR a susținut acest demers care părea să aducă normalitate și care conferă medicilor prescriptori puterea de a decide cel mai potrivit tratament pentru pacienții lor. Din păcate, începând cu lună martie, realitatea a arătat altceva. Semnalele primite de la pacienți spun că din păcate, acest lucru nu se întâmplă.

Pentru unele arii terapeutice, decizia medicală cu privire la prescrierea de medicamente poate fi ghidată de anumite documente, însă medicul este cel care decide cea mai potrivită formă de tratament pentru pacienții săi. Mai mult decât atât, la nivel local sau de spital, pot fi avute în vedere abordări multidisciplinare, ce permit luarea de decizii informate și pot ajuta la eliminarea răspunderii personale, mai ales în cazurile neclare.

În sprijinul acestor demersuri, APCR lansează proiectul unei campanii intitulată, “Ați fost tratați corect?”.
Pacienții din toată țara vor putea trimite sesizări și reacții, prin sms sau e-mail.

Datele colectate de reprezentanții Alianței Pacienților Cronici din România (APCR), vor ajuta la constituirea unei hărți a excelenței medicale din România. În același timp, în urma feedback-ului venit de la pacienți, APCR va transmite informațiile autorităților medicale, iar rezultatul ar trebui să fie îmbunătățirea condițiilor din spitale și a sistemului de sănătate în general.
Infochioșcurile ar trebui să înlocuiască formularul implementat de guvernul Cioloş.

În luna martie, aproximativ 330 de pacienţi au reclamat că li s-au solicitat bani sau atenţii. Iar 245 dintre ei au raportat responsabililor anticorupţie că au fost obligaţi să dea şpagă.

„Acest lucru se întâmplă din mai multe motive. Cel mai important factor e că doctorii au o presiune permanentă asupra lor și sunt foarte atenți la ceea ce prescriu. Fiindcă nu au informații clare despre tratamente, se feresc să le recomande, în special pe cele scumpe. Ar fi trebuit instruiți toți medicii prescriptori, de pe toate patologiile, dar acest lucru nu s-a întâmplat. Am cerut desființarea comisiilor, pentru ca doctorii să aibă autonomie în prescriere, dar le e cam frică să facă acest lucru. Soluția, pe termen scurt, acolo unde e posibil, este să constituim comisii la nivelul spitalelor, interdisciplinare, pentru a echilibra cumva răspunderea eliberării tratamentelor. Pentru a nu mai pune toată răspunderea pe umerii unui singur medic”, ne-a declarat Cezar Irimia, președintele Federației Asociațiilor Bolnavilor de Cancer (FABC).

La dezbatere au participat reprezentanți ai Ministerului Sănătății, Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, Agenției Naționale a Medicamentului și Dispozitivelor Medicale, Administrației Prezidențiale, Președinții Comisiilor Consultative din Ministerului Sănătății, parlamentari, lideri de societăți profesionale, (SNOMR, SRH, SRP, SRC, etc) medici prescriptori, lideri și reprezentanți ai asociațiilor de pacienți, specialiști în drept și asigurări, jurnaliști, companii farmaceutice.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5919
  • Thank you received: 724
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Stiri sociale #44789

2, 8 milioane de persoane au pensii sub 900 de lei. Acestea vor beneficia de medicamente compensate în proporție de 90%

images_ziar_2016_septembrie_medicamente.jpg


Pensionarii cu venituri din pensii și indemnizație socială de până la 900 de lei/lună vor beneficia, de la 1 iulie, de compensarea medicamentelor (din sublista B, prevăzută de HG nr. 720/2008) în proporție de 90%, indiferent dacă realizează sau nu alte venituri, potrivit unei Hotărâri adoptate vineri de Guvern.

Până în prezent, beneficiau de această compensare pensionarii cu venituri numai din pensii de până la 700 de lei; veniturile realizate numai din pensii reprezintă drepturi de asigurări sociale care se cuvin în temeiul contribuțiilor de asigurări sociale achitate către bugetul de asigurări sociale de stat, fiind calculate pe baza veniturilor realizate de persoana asigurată.

De asemenea, a fost simplificată procedura de declarare a veniturilor, nemaifiind necesară declarația pe proprie răspundere a pensionarilor. În prezent, pentru a beneficia de această compensare, pensionarii cu venituri numai din pensii trebuie să prezinte medicului de familie talonul de pensie din care rezulta cuantumul pensiei, precum și o declarație pe propria răspunedere cu privire la faptul că nu realizează alte venituri. S-a constata însă că, deși pensionarii declară că nu obțin alte venituri, în evidențele ANAF aceștia figurează că realizează și alte venituri, în general venituri mici. Astfel, au fost identificate situații în care declarațiile pe propria răspundere au fost date de către beneficiari fără a avea cunoștință despre existența unor sume considerate venituri (dobanda bancară, venituri din dividende ca urmare a faptului că sunt posesorii unor certificate de acțiuni, situație în care se impune recuperarea de la această categorie de asigurați a procentului de 40% reprezentând diferența dintre 50-90%).

Fondurile necesare pentru această măsură vor fi asigurate, în proporție de 50%, din bugetul Fondului Național Unic de Asigurări de Sănătate și, respectiv de 40%, din venituri proprii ale Ministerului Sănătății, prin transferuri din bugetul FNUASS.

Din evidențele CNAS, în prezent, există un număr de 1,8 milioane de persoane cu venituri numai din pensii. În cadrul programului social privind compensarea cu 90% a medicamentelor pentru pensionari, în 2016 au fost eliberate un număr de 2,379 milioane de rețete aferente unui număr de 430.812 pensionari cu o valoare în cuantum de 167,6 milioane lei. Din datele CNAS, se estimează că, începând cu data de 1 iulie 2017, numărul de beneficiari cu venituri din pensii de până la 900 lei/lună va fi de aproximativ 2,8 milioane de persoane.

Totodată, Guvernul a modificat şi completat anexa la Hotărârea Guvernului nr. 720/2008 pentru aprobarea Listei cuprinzând denumirile comune internaţionale corespunzătoare medicamentelor de care beneficiază asiguraţii, cu sau fără contribuţie personală, pe bază de prescripţie medicală, în sistemul de asigurări sociale de sănătate, precum şi denumirile comune internaţionale corespunzătoare medicamentelor care se acordă în cadrul programelor naţionale de sănătate. Astfel, prin acest proiect de hotărâre se introduc două DCI-uri noi aferente Programului național de oncologie, ca urmare a deciziei de includere necondiţionată emise în urma procedurii de evaluare; se rectifică în SUBLISTA C denumirea unui DCI, în cadrul Subprogramului de tratament al bolnavilor cu tuberculoză, astfel încât acesta să fie preluat în Lista preţului de decontare, aşa cum a fost aprobat ca preţ de Ministerul Sănătăţii. De asemenea, se introduce un nou DCI de care vor beneficia pacienţii cu transplant hepatic, în conformitate cu prevederile HG nr. 155/2017 pentru aprobarea programelor naţionale de sănătate.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5919
  • Thank you received: 724
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Stiri sociale #44806

Dispozitivele digitale, vinovate pentru sindromul ochiului uscat în rândul copiilor

Înmulțirea numărului de cazuri de sindrom al ochiului uscat în rândul copiilor este cauzată de utilizarea excesivă a dispozitivelor digitale, conform unui raport universitar publicat miercuri în Statele Unite, citat de Xinhua.

imageResize-88.jpg


Dr. Amber Gaume Giannoni, specialistă în optometrie în cadrul Colegiului de Optometrie al Universității Houston, a declarat pentru Houston Public Media că pe măsură ce copiii își petrec mai mult timp cu ochii în ecran pe atât ei au tendința de a clipi mai rar, ceea ce duce apariția simptomelor specifice sindromului ochiului uscat.

Clipitul contribuie la stimularea glandelor care ajută la umezirea ochilor.

Potrivit unui studiu recent, copiii cu vârste fragede, chiar și de opt ani, pot petrece șase ore pe zi în fața unui ecran.

Giannoni a sugerat că părinții ar trebui să limiteze timpul petrecut de copiii lor în fața ecranelor și să fie atenți la simptome precum clipitul forțat, frecarea ochilor cu mâna și roșeață a ochilor.

Ea a recomandat metoda ''20-20-20'' pentru scăderea suprasolicitării ochilor — 20 de secunde de pauză la fiecare 20 de minute de utilizare a unui dispozitiv digital și privitul la 20 de picioare (circa șase metri) distanță.

AGERPRES/(AS — autor: Dana Purgaru, editor: Mariana Ionescu, editor online: Ada Vîlceanu)
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5919
  • Thank you received: 724
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Stiri sociale #44898

De la 1 august, angajatii cu contracte part time vor plati CAS si CASS cel putin la nivelul salariului minim

Contributiile la pensii si la sanatate platite la stat nu vor putea fi mai mici decat valoarea calculata la nivelul salariului minim brut pe economie, chiar daca salariatul are un contract part time sau cu plata in acord si este platit cu mai putin decat salariul minim.

Exista cateva exceptii de la aceasta regula:
- elevi sau studenti cu varsta pana in 26 de ani;
- ucenici in varsta de pana la 18 ani; persoane cu dizabilitati care, prin lege, au posibilitatea sa lucreze mai putin de opt ore pe zi;
- pensionari pentru limita de varsta in sistemul publice de pensii, cu exceptia celor care beneficiaza de pensii de serviciu in baza unor legi/statute speciale, precum si a celor care cumuleaza pensia pentru limita de varsta cu cea din sistemele de pensii neintegrate sistemului public de pensii;
- persoanele care cumuleaza venituri de cel putin nivelul salariului minim brut pe tara garantat in plata din mai multe contracte individuale de munca.

Noile reglementari urmeaza sa intre in vigoare la 1 august si sa se aplice incepand cu veniturile aferente lunii august 2017.

"Social, masura are rolul sa protejeze aceste categorii de salariati asigurandu-le dreptul la pensie si la servicii medicale in sistemul public. Din punct de vedere economic, noile prevederi au scopul sa limiteze situatiile in care contractele de munca cu timp partial sunt incheiate pentru evitarea impozitarii potrivit regulilor prevazute pentru contractele individuale de munca cu timp normal de lucru si, implicit, sa elimine inechitatile fata de angajatorii care incheie contracte individuale de munca cu timp normal si asigura salariul minim brut pe tara propriilor salariatilor", precizeaza sursa citata.

Conform comunicatului, noile reglementari au fost stabilite in conditiile in care, potrivit datelor statistice si studiilor efectuate in acest sens, "exista circa 1,1-1,2 milioane de contracte de munca cu timp partial (...), 370.000 salariati activi au un singur contract de munca cu timp partial" si "aproximativ 710.000 asigurati cu contracte de munca cu timp partial au un venit mediu brut de 903 lei/lunar (decembrie 2016) ".

"O astfel de practica genereaza, de asemenea, inechitati fata de angajatorii care incheie contracte individuale de munca cu timp normal si asigura salariul minim brut pe tara propriilor salariati.

Problematica este cu atat mai importanta cu cat in ultimii doi ani cu crestere economica ridicata, numarul locurilor de munca cu timp partial a crescut mai repede decat cele cu timp complet, respectiv cu 3,7% in medie pe an fata de 2,1% in medie", potrivit aceleiasi surse.

Totodata, Guvernul subliniaza ca practica subsalarizarii fortei de munca iese in evidenta si prin faptul ca in medie in fiecare luna circa 55.000 salariati sunt fara venituri declarate la Casa de Pensii, deci fara contributii care sa se regaseasca in pensiile viitoare.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15911
  • Thank you received: 5082
  • Karma: 39
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Prin accesarea acestui site, ești de acord cu faptul că folosim cookies .