Bine ai venit, Vizitator
Username: Password:

SUBIECT: Stiri sociale

Stiri sociale #47166

Procedura de acreditare a furnizorilor de servicii sociale a fost simplificată, iar nomenclatorul serviciilor sociale a fost completat, 3 iulie 2019

2018_logo_MMJS.jpg


Comunicat de presă

Procedura de acreditare a furnizorilor de servicii sociale a fost simplificată, iar nomenclatorul serviciilor sociale a fost completat



Guvernul a decis simplificarea administrativă pentru acreditarea furnizorilor de servicii sociale și licențierea serviciilor sociale, în sensul revizuirii formularelor de solicitare a certificatului de acreditare și licenței de funcționare, dar și în sensul eliminării din lista documentelor justificative a autorizațiilor administrative eliberate de alte autorități publice.

Măsurile de simplificare au fost decise la mai mult de trei ani de implementare a procesului de asigurare a calității în domeniul serviciilor sociale, respectiv de acordare a certificatelor de acreditare și a licențelor de funcționare. În acest timp au fost eliberate peste 3.848 de certificate de acreditare pentru furnizori de servicii și 3.578 de licențe de funcționare, deținute de 1.244 de furnizori de servicii sociale.

Proiectul de hotărâre a Guvernului privind modificarea și completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale elimină din lista documentelor justificative pentru acreditarea furnizorului de servicii sociale CV-ul și copia contractului individual de muncă, acestea fiind incluse în lista documentelor justificative pentru acreditarea serviciilor sociale.

Actul normativ mai include și o soluție de simplificare administrativă care constă în eliminarea din lista documentelor justificative pentru acordarea licențelor de funcționare a serviciilor sociale a autorizațiilor administrative eliberate de alte autorități publice, obligativitatea verificării domeniilor respective revenind acelor instituții.

În ceea ce privește Nomenclatorul serviciilor sociale, acesta a fost revizuit, fiind introduse telefonul copilului, serviciul pentru sprijinirea victimelor infracţiunilor, linie telefonică de urgenţă (help line) destinată victimelor violenţei domestice.

Serviciul Comunicare, Mass-Media și Relații cu Publicul
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6113
  • Thank you received: 730
  • Karma: 14
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Stiri sociale #47238

Angajații care au grijă de rude grav bolnave vor avea dreptul la un concediu de îngrijitor

De curând, Consiliul European (CE) a adoptat o directivă care introduce drepturi noi pentru angajații care au în îngrijire rude cu probleme medicale grave. Schimbările prevăzute de directivă vor trebui transpuse în legi și în România, în cel mai scurt timp. Printre altele, directiva oferă dreptul la concediu de îngrijire persoanelor care au grijă de rudele grav bolnave.

Schimbările sunt prevăzute în Directiva Parlamentului European și a Consiliului privind echilibrul dintre viața personală și cea privată a părinților și îngrijitorilor. Pe lângă dreptul la concediu al îngrijitorilor și formulele de lucru flexibile, directiva aduce modificări la nivel european și în ceea ce privește concediul de paternitate și concediul de creștere a copilului.

Directiva a fost adoptată de CE pe 13 mai și va intra în vigoare la douăzeci de zile de la data publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. După intrarea în vigoare, statele membre vor avea la dispoziție trei ani pentru a adopta acte cu putere de lege și actele administrative necesare pentru a se conforma directivei.

Astfel, prin această directivă se introduce un concept nou la nivelul Uniunii Europene (UE), anume cel de concediu de îngrijitor. Acesta se oferă angajaților care au în grijă rude ce necesită îngrijire sau sprijin din cauza unor probleme medicale grave. UE nu reglementează ce înseamnă „probleme medicale grave”, lăsând definirea acestui termen la latitudinea fiecărui stat membru.

Prin urmare, cei care sunt îngrijitori pentru rude (copiii, părinții sau soțul/soția) vor beneficia de un concediu de cinci zile lucrătoare pe an.

Pe lângă acest nou tip de concediu, directiva UE mai oferă lucrătorilor care sunt îngrijitori și posibilitatea de a-și adapta programul de lucru prin formule flexibile, sub forma lucrului de la distanță, a programelor flexibile de muncă sau a programelor cu timp redus de lucru.

Practic, această directivă obligă statele membre să ia măsurile necesare pentru ca nu doar angajații cu copii de până în opt ani, ci și îngrijitorii să aibă „dreptul de a solicita formule flexibile de lucru în scopuri de îngrijire”, după cum se specifică în textul actului normativ.

Atenție! Prezenta directivă a Parlamentului European va intra în vigoare la douăzeci de zile după publicarea în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. După ce se va aplica, statele membre vor avea la dispoziție trei ani pentru a reglementa în legislație modificările aduse de acest act normativ.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6113
  • Thank you received: 730
  • Karma: 14
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Stiri sociale #47265

Eurostat: România a alocat în 2017 doar 14% din PIB pentru protecția socială, cel mai mic procent înregistrat de o țară mebmbră a Uniunii Europene

Screen-Shot-2018-05-23-at-11.41.29-AM.png


În anul 2017, România a alocat doar 14% din Produsul Intern Brut pentru protecţia socială, acesta fiind cel mai mic procent înregistrat de o ţară membră UE şi totodată la jumătate faţă de media de 27,9% din PIB înregistrată la nivelul Uniunii, arată datele publicate vineri de Eurostat.

Comparativ, în 2017 procentul din PIB alocat pentru protecţia socială a fost de peste 30% în Franţa (34%), Danemarca (32%) şi Finlanda (31%), informează Agerpres.

Screen-Shot-2019-11-22-at-1.58.03-PM.png


Cea mai mare parte a prestațiilor de protecție socială în aproape toate statele membre s-au concentrat pe ponderea beneficiilor pentru bătrânețe și supraviețuitori, după cum umrează: Cea mai mare s-a înregistrat în Grecia (63%), Portugalia și Italia (ambele 58%), România și Cipru (ambele 56%), în timp ce a fost cea mai mică în Irlanda (34%), Germania. și Danemarca (39%) și Luxemburg (40%).

Beneficiile de sănătate / îngrijire medicală și de invaliditate au reprezentat 37% din totalul prestațiilor sociale în medie în UE în 2017. Printre statele membre, ponderea acestor prestații a variat de la 23% în Cipru și 26% în Grecia la 45% în Irlanda, 44 % în Croația și Germania, 43% în Olanda și 42% în Estonia.

Beneficiile pentru familie și copii au reprezentat puțin sub 9% din totalul prestațiilor sociale în medie în UE în 2017, ajutoarele pentru șomaj 4%, iar pentru locuințe și excluderea socială, de asemenea, 4%. Ponderea prestațiilor familiale în total a variat de la 4% în Olanda și 5% în Portugalia și Spania la peste 15% în Luxemburg și 13% în Polonia și Estonia.

Beneficiile pentru șomaj au variat între mai puțin de 1% în România și 1% în Regatul Unit până la 9% în Irlanda și 8% în Spania. Beneficiile pentru locuință și excludere socială au variat de la 1% sau mai puțin în Polonia, Portugalia și Estonia la 9% în Cipru și 7% în Danemarca, Olanda și Regatul Unit.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6113
  • Thank you received: 730
  • Karma: 14
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Stiri sociale #47304

Este oficial! Salariul minim brut va crește de la 1 ianuarie 2020

Vineri, 13 decembrie, în ședință de Guvern se va adopta Hotărârea pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată. Potrivit hotărârii de Guvern, salariul minim brut va crește de la 2.080 de lei la 2.230 de lei, începând cu 1 ianuarie 2020, ceea ce reprezintă o creștere de 7,2% față de luna decembrie 2019.

”Începând cu data de 1 ianuarie 2020, salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată, prevăzut la art. 164 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se stabileşte în bani, fără a include sporuri şi alte adaosuri, la suma de 2.230 lei lunar, pentru un program normal de lucru în medie de 167,333 ore pe lună, reprezentând 13,327 lei/oră.

Prin excepţie de la prevederile alin. (1), începând cu data de 1 ianuarie 2020, pentru personalul încadrat pe funcţii pentru care se prevede nivelul de studii superioare, cu vechime în muncă de cel puţin un an în domeniul studiilor superioare, salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată, fără a include sporuri şi alte adaosuri, se stabilește la suma de 2.350 lei lunar, pentru un program normal de lucru de 167,333 ore în medie pe lună, reprezentând 14,044 lei/oră”, se arată în Hotărârea de Guvern.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15990
  • Thank you received: 5151
  • Karma: 39
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Stiri sociale #47401

Mega Image, decizie de ultimă oră: Ore speciale de acces pentru persoane în vârstă și cele cu dizabilități

În plină pandemie de coronavirus, retailerul Mega Image a luat o decizie de ultimă oră ca să vină în sprijinul persoanelor în vârstă și cu dizabilități.

mega-image-696x392.jpg


Astfel, această categorie va avea ore speciale de acces în magazine.
Astfel, magazinele Mega Image și Shop&Go vor fi deschise special pentru aceste persoane în intervalul orar 07.00 – 08.00.

Începând cu 23 martie, în acest interval, va fi permis accesul în magazin doar pentru persoanele cu vârsta de peste 65 de ani și cele cu dizabilități.

Sursa: antena3.ro
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6113
  • Thank you received: 730
  • Karma: 14
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Stiri sociale #47402

DIFERITI DAR EGALI OFICIAL

90509425_3552583301478702_3878295338745856_o.jpg


Ministerul Afacerilor Interne, Romania

Bogdan are 31 de ani, este absolvent de Psihopedagogie Specială și este interpret în limbaj mimico-gestual în cadrul Asociației Naționale a Surzilor din România.
El este cel care ne ajută de fiecare dată când avem nevoie ca mesajele noastre să ajungă și la oamenii cu dificultăți de auz.
Un om de o modestie remarcabilă a venit după prima noastră transmisie live și ne-a spus:
- Vă mulțumesc!
- Pentru ce, Bogdan?
- Pentru că m-ați chemat și ați dat astfel, unei categorii aparte de oameni, șansa de a afla cum trebuie să se protejeze în această perioadă.
- Noi îți mulțumim pentru că din timpul tău liber vii să ne ajuți.
- În zilele acestea nu există timp liber! Mă bucur că pot face asta!
- E miezul nopții ai cu ce să te întorci acasă?
- Nu vă faceți probleme, vă rog! Mă descurc. Dar am o singura rugăminte, îmi puteți da o masca de protecție pentru acasă? Am grijă de o pisică pe care trebuie să o duc zilnic la tratament și as vrea să mă protejeze când ies din casă. Contra cost sau o să cumpăr una și v-o aduc data viitoare!
Dar noi am auzit doar "Data viitoare", din care am înțeles angajamentul și dorința unui om cu suflet mare de a contribui la efortul pe care cu toții îl facem pentru limitarea îmbolnăvirilor.
El este Bogdan. Un român care și-a asumat să ne ajute dintr-un motiv pe care poate încă nu și l-a căutat, dar pe care noi i l-am găsit: din patriotism.
Mulțumim, Bogdan!
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6113
  • Thank you received: 730
  • Karma: 14
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Stiri sociale #47403

90065493_2924912100949550_2269016138551656448_o.jpg
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6113
  • Thank you received: 730
  • Karma: 14
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Petru

Stiri sociale #47406

89664975_931622280591775_6942393817383305216_n.jpg
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6113
  • Thank you received: 730
  • Karma: 14
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Stiri sociale #47407

Mega Image livrează gratuit, cu ajutorul asociațiilor, cumpărături la domiciliu pentru vârstnici

sun-mega.jpg


În contextul extinderii măsurilor de prevenție COVID-19, Mega Image se alătură inițiativelor de voluntariat din întreaga țară și alocă linia telefonică Sună Mega! pentru a facilita accesul la cumpărături livrate gratuit la domiciliu persoanelor cu vârste de peste 65 de ani și celor cu dizabilități.

Astfel, pe toată perioada măsurilor de urgență COVID-19, la numărul de telefon 0800.410.900, care poate fi apelat în mod gratuit, non-stop, operatorii din call-center-ul Sună Mega! vor prelua apelurile persoanelor care se află în indisponibilitatea de a se deplasa și, în funcție de adresa la care locuiesc, le vor redirecționa către asociații și organizații care asigură livrări gratuite cu ajutorul voluntarilor.

„În aceste momente dificile, ne dorim să sprijinim cât mai mult oamenii care au cea mai mare nevoie în comunitățile din care facem parte și să venim cu soluții sigure pentru ei. În continuare, siguranța angajaților și clienților noștri este foarte importantă, iar această inițiativă vine în întâmpinarea recomandărilor și eforturilor autorităților de a limita extinderea COVID-19 la persoanele cu risc crescut de infectare. Salutăm pe această cale inițiativele civice pentru ajutorul acestor persoane și apelăm, încă o dată, la implicarea, responsabilitatea și înțelegerea întregii comunități pentru a trece cu bine, împreună, peste această perioadă”, declară Mircea Moga, CEO Mega Image.

Inițiativele de voluntariat către care vor fi redirecționate apelurile și solicitările primite la linia Sună Mega! sunt în prezent: Direcția Generală de Asistență Socială București (DGASMB), Asociația Studenților la Construcție din București (ASCB), Geeks for Democracy, Inițiativa civică a Angelei Buzuloiu, Asociația Beard Brothers, Federația Tinerilor din Bacău, Centrul de Urgențe Speciale (în colaborare cu Asociația CIVITA), Bine Boutique.

Orașele care beneficiază de livrări gratuite de alimente pentru vârstnici și persoane cu dizabilități sunt București, Timișoara, Cluj, Bacău, Iași, Buzău, Botoșani, Slatina, Târgoviște, Constanța, Caracal, Pitești, costul comenzii urmând a fi achitat la livrare, conform bonului fiscal. Toți voluntarii vor respecta regulile de prevenție și siguranță prin echipament de protecție.

Mega Image face apel și la alte inițiative de voluntariat similare să se alăture pentru a redirecționara direct din linia specială Sună Mega! cât mai multe persoane, din mai multe zone și orașe din țară.

Credit foto: ID 131297684 © Irina Viatokha | Dreamstime.com
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6113
  • Thank you received: 730
  • Karma: 14
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Stiri sociale #47409

IAȘI: Direcția de Asistență Socială caută vârstnicii care au nevoie de ajutor pe timp de carantină

La început de carantină generală cauzată de epidemia de coronavirus, autoritățile locale încearcă să identifice și să le ducă cele necesare vârstnicilor.

De miercuri, persoanele de peste 65 de ani pot părăsi domiciliul doar între orele 11.00 și 13.00 pentru cumpărături absolut necesare.

Direcția de Asistență Socială Iași a început deja să dea telefoane pentru a intra în contact cu cei care ar putea avea nevoie de sprijin.

Persoanele de peste 65 de ani au la dispoziție un număr de telefon, pe care îl găsesc online sau pe pagina de Facebook a instituției, la care pot suna pentru a informa asistenții sociali că au nevoie de ajutor pentru aprovizionare.

La rândul lor, angajații Direcției ieșene sună la numerele de telefon din baza de date pe care o au deja.

Săptămâna aceasta, o bază națională de date va centraliza toate persoanele de pe 65 de ani.

Vârstnicii care nu au niciun fel de venit urmează să primească, la ușă, pachete cu cele necesare cumpărate din banii primăriei, după cum ne-a spus șefa Direcției județene de Asistență Socială, Luminița Munteanu.

Vârstnicii de peste 65 de ani care au pensie, dar locuiesc singuri, și le e greu să se deplaseze la cumpărături, pot înmâna banii unui asistent social care să le aducă cele necesare.

Numai la Iași, sunt în jur de 59.000 de persoane peste 65 de ani care au nevoie de ajutor la aprovizionare.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6113
  • Thank you received: 730
  • Karma: 14
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Stiri sociale #47410

DIFERITI DAR EGALI OFICIAL

Direcția Generală de Asistență Socială a Municipiului București

PRECIZARI CU PRIVIRE LA PROGRAMUL DE DISTRIBUTIE MANCARE OFERIT DE PRIMARIA CAPITALEI PRIN DIRECTIA GENERALA DE ASISTENTA SOCIALA A MUNICIPIULUI BUCURESTI:
Orice persoana care doreste poate primi mâncare caldă de luni pană vineri (vineri se acorda suplimente de week-end provenind din donatii) între orele 12-15, în următoarele locații:
- Complexul de Servicii Sociale Ominis din Strada Turnu Magurele nr 17A, sector 4

- Cantina Ferentari din Calea Ferentari nr. 91, sector 5

- Cantina Sfântul Constantin din Strada Sfântul Constantin nr. 8, sector 1

- Cantina Grivița din Calea Griviței nr. 216 , sector 1

- Complexul de Servicii Sociale Sfântul Ioan din Bulevardul Theodor Pallady nr. 64, sector 3.

- Clubul Copiilor din Strada Mitropolit Filaret nr. 41 – 41A

MENIUL ZILEI DE JOI, 26.03.2020: supa de pui cu tăiței ( 400gr), pulpe de pui la tavă (150gr) cu cartofi natur (150gr), pâine (150gr) și un mãr.
MENIUL ZILEI DE VINERI, 2703.2020: ciorba țărănească de pui ( 400gr), iahnie de fasole cu afumătură (300gr cu 120 gr afumătură), pâine (150gr) și biscuiți (1 pachet), fiind vineri , în plus, pentru weekend o să primiți un pachețel, produsele provenind din donații de la partenerii noștri.
Persoanele care pot mânca sunt cei care NU BENEFICIAZA în mod regulat de serviciile cantinelor sociale, acestia fac obiectul unei alte proceduri de distribuție în masă.

Dacă esti persoană fără venit, nedeplasabil sau pensionar cu venit sub 705 lei, familie monoparentala în dificultate socio – economică, aveți DOUA OPTIUNI:
A. optiunea de hrană caldă la domiciliu, care vi se livreaza prin voluntari din doua in doua zile
SAU
B. optiunea pentru pachetul de baza care conține: 1 litru ulei, pasta de tomate – borcan 750 gr , conserva pate ficat 200gr – 2 cutii, conserva peste 170 gr – 2 cutii, fasole verde/galbena 720 grame – 1 borcan, mazare boabe 720 gr – 1 borcan, paste fainoase 500 gr – 1 pachet, 1kg zahar, 1 kg făină, 1 kg mălai, 1 kg orez, biscuiti/croissant – 1 pachet/bucată. Acest pachet este calculat cu produse pentru 30 zile pentru doua persoane. Pachetul se acordă o singură dată cu mențiunea că după încetarea stării de urgență , în baza dosarului pentru cantină socială, beneficiați de masa în programul de cantină socială.
Pentru informatii suplimentare, în legaturã cu programul de hranã caldã, puteti suna la numãrul 0800.821.218.

ÎN CAZUL ÎN CARE SUNTEȚI PERSOANE AFLATE ÎN AUTOIZOLARE VĂ RUGĂM SĂ SUNAȚI LA DIRECȚIILE GENERALE DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ ȘI PROTECȚIA COPILUI DIN SECTORUL UNDE AVEȚI DOMICILIUL.

SENIORII 65+ SUNT RUGAȚI SĂ SUNE LA DIRECȚIILE GENERALE DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ ȘI PROTECȚIA COPILUI DIN SECTORUL UNDE AVEȚI DOMICILIUL PENTRU A FI LUAȚI ÎN EVIDENȚĂ.

26 martie 2020.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6113
  • Thank you received: 730
  • Karma: 14
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Stiri sociale #47417

SOMAJTEHNIC.LEGISLATIAMUNCII.RO Rentrop & Straton

Important: Lucrarea este actualizata cu prevederile OUG nr. 32/2020 publicata in Monitorul Oficial nr. 260/30 martie 2020

Ce avantaje va aduce
trimiterea angajatilor in somaj tehnic?

Somajul tehnic este reglementat de Codul muncii care, la art. 53, face urmatoarele precizari privind intreruperea sau reducerea activitatii angajatorului:

Art. 53
(1) Pe durata reducerii si/sau a intreruperii temporare a activitatii, salariatii implicati in activitatea redusa sau intrerupta, care nu mai desfasoara activitate, beneficiaza de o indemnizatie, platita din fondul de salarii, ce nu poate fi mai mica de 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat.
(2) Pe durata reducerii si/sau a intreruperii temporare prevazute la alin. (1), salariatii se vor afla la dispozitia angajatorului, acesta avand oricand posibilitatea sa dispuna reinceperea activitatii.

Cu alte cuvinte, trimiteti oamenii acasa pentru perioada necesara, fara ca asta sa insemne incetarea raporturilor de munca. Ei raman in continuare angajatii dvs. si vor veni la lucru imediat ce ii veti chema din nou.

Iar dvs., angajatorul, reduceti astfel nu numai cheltuielile cu salariile si contributiile, ci si cheltuielile indirecte pe care le atrage dupa sine simpla prezenta a unui angajat in firma: consumabile, decontari diverse, energie electrica, apa la baie, convorbiri telefonice in interes personal.

De asemenea, lucrarea este actualizata cu prevederile OUG nr. 32/2020 publicata in Monitorul Oficial nr. 260/30 martie 2020.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6113
  • Thank you received: 730
  • Karma: 14
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Stiri sociale #47418

OUG AMANARE PLATA RATELOR. CONDITII NOI DE AMANARE PENTRU FIRME. FACILITATI PENTRU CEI FARA RESTANTE

Ordonanta privind amanarea ratelor la banca, publicata luni in Monitorul Oficial, include trei masuri principale, anuntate cu putin timp in urma de premierul Ludovic Orban.

Astfel, cele trei masuri prezentate de premierul Ludovic sunt urmatoarele:

"1. La creditele ipotecare va fi dobinda 0. Nu exista dobanda la dobanda;

2. Se prelungeste termenul pana la care se poate depune cererea, adica 45 de zile de la publicarea in MO, fata de perioada starii de urgenta precizata initial;

3. Se da posibilitatea ca pana la momentul in care solicita amanarea, daca au restante, sa isi aduca creditele la zi. Cand solicita trebuie sa nu aiba restante", a explicat premierul.

In noua ordonanta publicata in Monitor, se precizeaza ca perioada maxima de creditare prevazuta in reglementarile creditorilor poate fi depasita cu o perioada egala cu durata suspendarii obligatiei de plata.

Obligatia de plata a ratelor scadente aferente imprumuturilor, reprezentand rate de capital, dobanzi si comisioane se suspenda la cererea debitorului pentru o perioada de pana la noua luni, dar nu mai mult 31 decembrie 2020.

De asemenea, pentru debitorii persoane fizice pentru care prelungirea maturitatii creditelor depaseste limita de varsta prevazuta prin reglementarile creditorilor de acordare a creditelor, creditorii procedeaza la restructurarea creditului cu incadrarea in limita de varsta, informeaza Agerpres.

De aceasta facilitate beneficiaza cei care au credite fara restante la data instituirii starii de urgenta sau pentru debitorii care au efectuat plata acestor restante pana la data solicitarii suspendarii ratelor.

Totodata, aceeasi sursa subliniaza ca masura prevazuta se acorda exclusiv debitorilor ale caror venituri au fost afectate direct sau indirect de situatia grava generata de pandemia COVID - 19, conform normelor de aplicare a ordonantei.

“Pentru a beneficia de suspendarea rambursarii ratelor, dobanzilor si comisioanelor, debitorii trimit creditorilor o solicitare in acest sens in format letric sau prin posta electronica cel mai tarziu pana la 45 de zile de la intrarea in vigoare a ordonantei. In cazul in care debitorul nu poate transmite cererea prin unul dintre cele doua mijloace acesta o poate formula pe cale orala, prin telefon, situatie in care creditorul are obligatia inregistrarii convorbirii.

Dobanda datorata de debitori corespunzatoare sumelor scadente a caror plata este suspendata se capitalizeaza la soldul creditului la finele perioadei de suspendare. Capitalul astfel majorat se plateste esalonat pe durata ramasa pana la noua maturitate a creditelor, ulterior perioadei de suspendare.

Pentru creditele ipotecare contractate de persoane fizice dobanda aferenta perioadei de suspendare se calculeaza potrivit prevederilor contractului de credit si reprezinta o creanta distincta si independenta in raport cu celelalte obligatii izvorate din contactul de credit. La aceasta creanta dobanda este zero si plata catre debitor a acestei creante se va face esalonat in 60 de rate lunare egale, incepand cu luna imediat urmatoare incheierii perioadei de amanare”, informeaza sursa citata.

De asemenea, in ce priveste creditele ipotecare contractate de persoane fizice, dobanda aferenta perioadei de suspendare se calculeaza potrivit prevederilor contractului de credit si reprezinta o creanta distincta si independenta in raport cu celelalte obligatii izvorate din contactul de credit. Conform aceleiasi surse, la aceasta creanta dobanda este zero si plata catre debitor a acestei creante se va face esalonat in 60 de rate lunare egale, incepand cu luna imediat urmatoare incheierii perioadei de amanare

Firmele creditoare trebuie sa indeplineasca cumulativ doua conditii:

- intrerup activitatea total sau partial ca efect al deciziilor emise de autoritatile publice competente potrivit legii si detin certificatul de situatii de urgenta emis de Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri, prin care se constata, pe baza declaratiilor pe propria raspundere ale debitorilor, diminuarea veniturilor sau a incasarilor cu minimum 25% in luna martie 2020, prin raportare la media lunilor ianuarie si februarie 2020,

- sau intrerup partial sau total activitatea ca efect al deciziilor emise de autoritatile publice competente pe perioada starii de urgenta decretate si nu se afla in insolventa la data solicitarii suspendarii rambursarii creditului, conform informatiilor disponibile pe pagina web a Oficiului National al Registrului Comertului, transmise de sursa citata.

Ministerul Finantelor Publice va elabora normele de aplicare, aprobate prin Hotarare a Guvernului in termen de 15 zile de la intrarea in vigoare a Ordonantei de Urgenta.

de LegislatiaMuncii.ro
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6113
  • Thank you received: 730
  • Karma: 14
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Stiri sociale #47422

Părinții își pot lua zile libere plătite pentru a avea grijă de copii și pe timpul vacanței școlare

ODYwNWIyNDRmZWU5NzE0ZDVlZTI1NmZmNQ.thumb.jpg


Violeta Alexandru, ministrul Muncii, a anunțat joi în ședința guvern un proiect de hotărâre care să prelungească posibilitatea acordării de zile libere plătite pentru părinții care stau acasă să aibă grijă de copii inclusiv pe perioada vacanței școlare.

Guvernul a stabilit că părinții care nu au cu cine lăsa acasă copiii pe perioada cât școlile sunt închise își pot lua zile libere plătite pentru a avea grijă de cei mici. Ministrul Muncii a anunțat joi, în ședința de guvern, inițierea unei hotărâri care să prelungească această prevedere și pe perioada vacanței școlare.

Pe durata stării de urgență, cât școlile sunt închise, unul dintre părinți are dreptul să primească zile libere plătite pentru a sta acasă cu copiii. Pentru fiecare zi liberă, angajatorul acordă părintelui o indemnizație de 75% din salariul de bază, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat. Indemnizația este asimilată veniturilor din salarii și supusă impozitării și plății contribuțiilor, conform Codului Fiscal.

Zilele libere se acordă doar după epuizarea tuturor opțiunilor prevăzute de legislație pentru desfășurarea activității și cu obligația asigurării continuității activității.

Editor: Bogdan Păcurar / 02.04.2020
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6113
  • Thank you received: 730
  • Karma: 14
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Stiri sociale #47424

Info Tulcea (infotulcea.ro)

91206974_1555639271269003_2076372995466592256_o.jpg


Conform O.U.G. 32/2020 - Art. VI
Persoanele îndreptăţite pentru efectuarea concediului pentru creşterea copiilor şi pentru indemnizaţia lunară dar și persoanele îndreptățite pentru plata stimulentului de inserţie transmit Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială Tulcea, prin poşta electronică, documentele doveditoare.

Persoanele beneficiare ale indemnizaţiei pentru creşterea copiilor, care se află în plata indemnizaţiei pentru creşterea copilului la data instituirii stării de urgenţă, plata acestei indemnizaţii se asigură pe toată durata instituirii stării de urgenţă şi în situaţia în care copilul a împlinit vârsta de 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu handicap sau urmează să împlinească vârsta prevăzută de lege, în această perioadă.

Se poate opta între acordarea stimulentului de inserţie sau reîntoarcerea în concediul pentru creşterea copiilor şi acordarea indemnizaţiei aferente acestuia.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6113
  • Thank you received: 730
  • Karma: 14
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Prin accesarea acestui site, ești de acord cu faptul că folosim cookies .