Bine ai venit, Vizitator
Username: Password:

SUBIECT: Stiri medicale

Stiri medicale #48024

Durata vizitelor făcute bolnavilor din spitale, limitată oficial la 30 de minute

Programul de vizite în spitalele publice a fost modificat, potrivit unui ordin al Ministerul Sănătății (MS) ce se aplică deja, una dintre schimbări fiind limitarea, la 30 de minute, a duratei unei vizite făcute unui bolnav internat în spital.

Astfel, potrivit Ordinului MS 3.670/2022, programul de acces al vizitatorilor pacienților internați în spitalele publice este stabilit de către conducerea acestora, având o durată de minimum patru ore, în intervalul orar 10:00-20:00, de luni până vineri, iar în zilele de sâmbătă și duminică, o durată de minimum șase ore, în intervalul orar 9:00-20:00.

Apoi, accesul vizitatorilor în salon este permis de-acum după cum urmează:
un vizitator/pacient în saloanele cu un număr de cel mult trei paturi, pacienții putând fi vizitați doar pe rând;
un vizitator/pacient în saloanele cu un număr de patru-șase paturi, putând fi vizitați maximum doi pacienți în același timp;
un vizitator/pacient în saloanele cu un număr mai mare de șase paturi, putând fi vizitați maximum trei pacienți în același timp.
În plus, și regulile privind durata vizitei la un bolnav internat în spital au fost modificate. Mai precis, durata unei vizite în spital este limitată la 30 de minute.

Totodată, în cazul unor evenimente epidemiologice deosebite, programul de vizită va putea fi limitat la cel mult 15 minute, iar în secțiile ori compartimentele în care se află internate persoane aflate la risc pentru dezvoltarea unor forme severe de boală, el va putea fi chiar suspendat.

Anterior, potrivit Ordinului MS 1.284/2012, dacă doi pacienți dintr-un salon cu mai mult de trei paturi erau vizitați în același timp, pentru a da posibilitatea vizitei şi pentru ceilalţi pacienţi, și dacă existau solicitări în acest sens, durata vizitei putea fi limitată la 60 de minute.

De asemenea, noile reguli nu permit accesul vizitatorilor care prezintă semne clinice de infecții acute sau aflați în stare de ebrietate sau sub influența unor substanțe halucinogene. Totodată, în timpul vizitei, vizitatorii au următoarele obligații:

  • să poarte echipament de protecție adaptat în funcție de gradul de risc al secției, ce este asigurat, în mod gratuit, de către spital;
  • să respecte instrucțiunile personalului spitalului privind măsurile interne de prevenire a transmiterii infecțiilor.

Regulile stabilite recent prevăd ca, la internare, spitalul să aloce fiecărui pacient un cod numeric unic, care va fi comunicat aparținătorilor și care va fi folosit de aceștia pentru a primi informații despre starea de sănătate a pacientului.

Spitalele de stat au obligația ca, până pe 7 ianuarie 2023, să elaboreze proceduri și să implementeze un sistem de informare a aparținătorilor pacienților, care să permită ca, la cel mult două ore de la internarea pacientului, să le fie comunicate, telefonic sau prin SMS, la cerere, următoarele informații: secția/ compartimentul unde este internat pacientul, numărul salonului, etajul, numele medicului curant și numărul de telefon apelabil pentru informații despre starea de sănătate a pacientului.
Citește mai mult despre internare spital, spital, spitale, spital de stat, spitale publice, bolnavi, pacienti
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16141
  • Thank you received: 5258
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Stiri medicale #48084

Acuzații grave lansate de un medic la adresa Spitalului Județean Târgu Jiu

soare-claudiu.jpg


Unul dintre medicii din cadrul Spitalului Județean de Urgență din Târgu Jiu face dezvăluiri cu privire la situația unității medicale. În cadrul unei emisiuni la o televiziune locală, medicul Claudiu Soare, șeful Secției Chirurgie II, din cadrul Spitalului Județean de Urgență din Târgu Jiu, vorbește despre existența unor deficiențe cu privire la modernizarea unității medicale din strada Tudor Vladimirescu, sistemul de achiziții, lipsa unor materiale și medicamente. Medicul chirurg spune că modernizarea UPU are în vedere și o extindere, însă numărul de paturi ar urma de fapt să scadă de la 14 la 13. „Nu știm dacă se mai lucrează sau nu. Ar fi probleme cu prețurile și s-ar mai fi promis bani. Termenul de finalizare este august 2023, dar mă îndoiesc. Nu înțeleg cum se extinde UPU și va fi mai puțin cu un pat decât acum? Logic era să avem o capacitate mărită. Au fost luate spațiile cu vestiare de la subsol – acolo se schimba personalul, să nu mai intre îmbrăcat, în civil, în secții. La un moment dat amenajaseră vestiare la bibliotecă. Apoi ni se spune că s-au înmulțit nosocomialele. Nu știu cât mai durează lucrările pe Tudor, dar pacienții erau puși la un moment dat să se schimbe în stradă, în fața spitalului, într-o zonă improvizată acolo. Cine intră în spital trece prin șantier și duce cu el praful peste tot. Apoi liftul principal de acces către celelalte secții este și va fi în mijlocul UPU. Toată lumea va trece prin UPU și aparținătorii, pentru a ajunge la pacienți. Care e explicația?”, a declarat Claudiu Soare. Acesta a menționat că a avut probleme și cu Farmacia Spitalului Județean. De aici a cerut albumină pentru un pacient și a fost pus să motiveze solicitarea. De asemenea, s-a întâmplat și să lipsească mănușile speciale folosite de medici pentru intervențiile în cazul unor pacienți cu boli transmisibile, precum SIDA sau hepatită. DSP a și făcut un control la unitatea medicală, ca urmare a lipsei mănușilor de protecție.

Medicul Claudiu Soare a precizat că sunt și probleme cu resursa umană. Astfel, personalul „se calcă pe picioare în unele secții”. Și cu sistemul de achiziții și contractarea unor servicii medicale ar fi probleme. Exemplul dat de doctorul Soare fiind al unor mașini de spălat cumpărate recent pentru sterilizarea instrumentarului medical. „Acestea au o capacitate foarte mare și presupun un consum de energie uriaș. Deși au fost achiziționate de ceva vreme, mașinile de spălat instrumentar nu sunt folosite pentru că au nevoie de o rețea electrică separat. În loc să spună că s-a greșit sau ce s-a întâmplat și să se aducă mașini mai mici se insistă cu aceste echipamente. Vor trebui să tragă linii electrice special pentru aceste mașini. Presupun un consum mare de energie și pe de altă parte trebuie să fie redus consumul de energie. Noi tot manual dezinfectăm. Dacă pe secție avem într-o zi trei operații folosim o mașină de sute de litri în care încape instrumentarul de pe 4 secții. Vă dați seama ce consum de energie. Nu știu cine face și pe cine întreabă și la ce se raportează când face aceste achiziții.”, a mai spus medicul.

Claudiu Soare a precizat că de la 1 ianuarie s-a schimbat sistemul de decontare de către CAS a serviciilor medicale și Spitalul Județean s-ar putea confrunta cu probleme financiare, mai ales că 85% din buget este cheltuit cu plata salariilor. „În pandemie se deconta tot. Acum decontarea este pe caz rezolvat”. Claudiu Soare a afirmat că sunt și alți medici care cunosc problemele din SJU, dar care se feresc să vorbească, pentru a nu-și complica existența. „La ședințele cu directorul medical ni se prezintă indicatorii lunari pentru fiecare secție. Datele respective le primim și noi pe email, lunar. Dacă vii cu o propunere sau cu o soluție pentru a îmbunătăți activitatea secției sau calitatea actului medical se spune că nu se poate decât într-un anumit fel. Atunci renunți.”


Medicul Soare vorbește și despre necesitatea de a introduce uniforme, pe culori, pentru personalul medical. În plus, ar fi nevoie și de „chestionare de satisfacție” pentru personalul medical, pentru a se vedea dacă atmosfera de lucru mai este una corespunzătoare. Astfel, s-ar explica și deciziile unor medici de a pleca de la SJU.


Managerii SJU nu au venit cu o replică la acuzațiile medicului chirurg Claudiu Soare. Acesta a precizat că nu este interesat de vreun post de conducere la unitatea medicală, cu toate că i s-a oferit o astfel de variantă și nu ar exista niciun substrat de natură politică în ceea ce privește decizia sa de a vorbi despre situația Spitalului Județean de Urgență din Târgu Jiu.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6739
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Stiri medicale #48135

Noi analize medicale decontate de la 1 iulie 2023






Odată cu intrarea în vigoare a noului Contract-cadru, de la 1 iulie 2023 vor intra în vigoare și Normele metodologice de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul Ministerului Sănătății 1.857/2023, oficializat acum câteva zile. Cele două acte normative creează împreună un cadru legal inovator, informează Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS), într-un comunicat.

Principalele modificări, pe care le aduce noul Contract-cadru al CNAS, pe domenii de asistență medicală:

În asistența medicală primară, pe lângă dezvoltarea serviciilor preventive pentru toate persoanele înscrise pe lista medicului de familie, se introduc noi servicii diagnostice și terapeutice, cum ar fi: recoltarea probelor biologice pentru efectuarea testului Babeș-Papanicolau pentru femeile simptomatice sau care planifică o sarcină, efectuarea testului Frax – utilizat pentru calculul riscului de fractură la pacienții cu osteoporoză, efectuarea de tratamente intravenoase cu injectomat, imobilizarea unei fracturi, tratamentul entorselor și luxațiilor, spălătura gastrică, etc.

În asistența medicală ambulatorie clinică de specialitate se extinde lista cuprinzând afecțiunile care permit prezentarea direct la medicul de specialitate, incluzând și hemofilia, talasemia, sifilisul (genital primar și secundar al pielii și mucoaselor), HIV/SIDA, dermatita atopică, deficitul congenital de factor VII, trombastenia Glanzmann, hemipareze, parapareze și tetrapareze indiferent de etiologie.

Potrivit CNAS, pentru comunicarea rapidă a informațiilor necesare tratării pacienților, medicii de familie vor consemna în biletele de trimitere adresa de e-mail a cabinetului, la care poate fi transmisă electronic scrisoarea medicală de la ambulatoriul de specialitate sau de la spital, precum și rezultatul analizelor/investigațiilor paraclinice, după caz.

În lista serviciilor diagnostice și terapeutice au fost introduse o serie de servicii specifice pentru anumite specialități. Printre acestea se numără:

descărcarea și interpretarea rapoartelor specifice dispozitivelor utilizate în gestionarea diabetului zaharat (dispozitive de monitorizare glicemică continuă, sisteme de infuzie subcutanată a insulinei – pompe de insulină, aplicații de monitorizare a valorilor glicemice) – specialitatea diabet zaharat, nutriție și boli nutriție;
tomografia în coerență optică – specialitatea oftalmologie;
extracția dispozitivului intrauterin – specialitatea obstetrică – ginecologie;
tratamentul tumorilor exulcerate, suprainfectate, îngrijire complicații stome, fistule tumorale, tratamentul limfedemului – efectuate de medici cu atestat de îngrijiri paliative;
uroflowmetria – specialitatea urologie;
imunoterapia specifică cu vaccinuri alergenice standardizate cu administrare subcutanată – specialitatea alergologie şi imunologie clinică;
puncție biopsie mamară ghidată ecografic – efectuată de medici cu specialitatea chirurgie generala, obstetrică-ginecologie, oncologie medicală cu atestat/competență în senologie imagistică, radioterapie cu atestat/competență în senologie imagistică.
Totodată, se extinde lista serviciilor medicale în scop diagnostic-caz cu servicii acordate pacientelor pentru depistarea precoce a cancerului de sân.

În asistența medicală ambulatorie de medicină fizică şi de reabilitare, pentru pacienții cu diagnostic confirmat de accident vascular cerebral (în primele 4 luni de la AVC), pentru cei cu paralizie cerebrală, pentru pacientele cu limfedem după excizia ganglionară şi pentru cele cu anexectomie, precum și pentru marii arși (în primele 4 luni de la externare) se vor putea deconta servicii pentru o perioadă dublă decât până acum (maximum 42 zile pe an/asigurat). Această perioadă va putea fi împărțită în două fracțiuni, la recomandarea medicului de specialitate medicină fizică și de reabilitare, în funcție de afecțiunea de bază.

De asemenea, în asistența medicală dentară se introduce un nou serviciu decontat, detartraj cu ultrasunete și periaj profesional, care se efectuează pentru toată dantura, un asigurat putând beneficia anual de un astfel de serviciu, iar pe lista investigațiilor imagistice ce pot fi efectuate de medicii stomatologi se adaugă și tomografiile dentare CBCT.

Totodată, valoarea orientativă lunară de contract crește cu 50% față de cea din prezent, pentru mediul rural aplicându-se încă o majorare cu 50% (ajungând astfel la valoarea de 6.000 lei în mediul urban, respectiv 9.000 lei în mediul rural, pentru un program de lucru de 3 ore/zi).

În asistența medicală paraclinică din ambulatoriu se introduc, din iulie, noi analize de laborator decontate. Mai exact, este vorba despre:

transferină serică;
alfa amilază;
lipază;
lactatohidrogenaza (LDH);
rezervă alcalină ( determinarea bicarbonatului seric);
vitamina B 12;
acid folic;
raport albumină/creatinină într-un eșantion de urină spontană.
Printre noile servicii medicale de radiologie imagistică medicală și medicină nucleară decontate se numără: mamografia cu tomosinteză unilaterală și mamografia cu tomosinteză bilaterală (investigații ce pot fi recomandate pentru monitorizarea pacientelor cu cancer de sân), mamografia digitală 2D, tomografia dentară CBCT mandibulară, maxilară, respectiv bimaxilară, ecografia musculoscheletală, ecografia cutanată, ecografia aparatului urinar/genital masculine, ecocardiografia de efort, RMN șold – articulație coxo-femurală nativ și cu substanță de contrast, RMN whole-body, limfoscintigrafia planară.

Conform CNAS, apar noi servicii în pachetul de îngrijiri medicale la domiciliu, și anume: logopedie individuală, masajul limfedemului, evaluarea manuală a fecaloamelor și recoltarea produselor biologice (sânge, urină, materii fecale).

De asemenea, vor fi introduse noi activități de transport sanitar neasistat: transportul de la și la domiciliu al bolnavilor oncologici nedeplasabili cu propriile forțe pentru efectuarea radioterapiei sau chimioterapiei, transportul de la și la domiciliu al bolnavilor nedeplasabili cu propriile forțe pentru administrarea parenterală a unor medicamente sub supraveghere specială, precum și pentru administrarea nutriției parenterale și transportul la externare al pacienților post-transplant nedeplasabili cu propriile forțe. Toate serviciile de transport menționate mai sus se asigură inclusiv în alt județ.

,,La dispozitivele medicale destinate recuperării unor deficienţe organice sau funcţionale în ambulatoriu, pentru reducerea birocrației, se elimină taloanele lunare pentru dispozitivele medicale acordate prin închiriere, utilizarea cardului naţional de asigurări sociale de sănătate este necesară numai la acordarea dispozitivului medical, iar durata prescripțiilor medicale pentru dispozitivele necesare pacienților cu unele afecțiuni ireversibile sau cu încadrare în grad de handicap accentuat ori grav definitiv va fi nelimitată”, se precizează în comunicat.

În plus, modelul de scrisoare medicală, folosită în sistemul asigurărilor sociale de sănătate, a fost completat cu atenționarea că nerespectarea obligației medicului de specialitate din ambulatoriul clinic de specialitate sau din spital de a iniția tratamentul, prin prescrierea primei reţete pentru medicamente compensate, astfel cum este prevăzut în protocoalele terapeutice, precum și de a elibera prescripția medicală/bilete de trimitere/concediu medical/recomandări pentru îngrijiri la domiciliu/prescripții pentru dispozitive medicale, în fiecare caz pentru care este necesar, se sancționează potrivit contractului încheiat de furnizor cu casa de asigurări de sănătate.

Pentru transpunerea în practică a noilor acte normative și asigurarea continuității furnizării de servicii medicale, medicamente și dispozitive medicale către asigurați, casele de asigurări de sănătate din întreaga țară încep perioada de semnare de noi contracte cu furnizorii, care vor fi valabile de la 1 iulie, mai informează CNAS.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6739
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: daniel

Stiri medicale #48139

Kinetoterapie și masaj, decontate de stat. La ce servicii de medicină fizică și de reabilitare au dreptul asigurații, de la 1 iulie

Asigurații în sistemul de sănătate au dreptul anual și la servicii medicale de tratament și de recuperare, printre care kinetoterapie sau masaj, acestea fiind acordate însă doar pentru anumite diagnostice. Pachetul de bază de servicii medicale, care intră în vigoare de la 1 iulie, oferă inclusiv acces la sanatorii și stațiuni balneare. Confortul suplimentar, însă, se plătește, iar asigurații trebuie să achite separat dacă vor condiții mai bune de cazare.

Calitatea de asigurat oferă oricărui cetățean român acces la un pachet de bază de servicii medicale, printre care se numără și acelea de medicină fizică și de reabilitare.

Această specialitate medicală se ocupă cu evaluarea, diagnosticarea și tratamentul tulburărilor musculoscheletale, neurologice și medicale care afectează funcția fizică și capacitatea de mișcare a pacienților.

Medicina fizică și de reabilitare tratează o gamă largă de afecțiuni, inclusiv leziuni sportive, accidente vasculare cerebrale, afecțiuni neurologice (cum ar fi scleroza multiplă sau poliomielita), traumatisme ale măduvei spinării, afecțiuni musculoscheletale (cum ar fi artrita sau hernia de disc), oncologice, status post Covid 19, afecțiuni digestive, metabolice etc.

Pachetul de servicii medicale de bază oferă acces la o varietate de metode și tehnici care ajută pacienții să își recâștige funcțiile compromise și să-și îmbunătățească calitatea vieții.

Aceste metode pot include terapie fizică, terapie ocupațională, terapie prin exerciții, terapie prin masaj, manipulare vertebrală, electroterapie, kinetoterapie, manipulări vertebrale și de articulații, băi, împachetări și altele.

Perioada pentru care se decontează procedurile specifice de medicină fizică și de reabilitare este de maximum 21 zile pe an, atât la copii, cât și la adulți. Costul serviciilor medicale acordate peste durata de spitalizare de 21 de zile sunt suportate în întregime de către asigurați. Excepție fac pacienții cu diagnostic confirmat de accident vascular cerebral în primele 4 luni, cei cu paralizie cerebrală, pacientele cu limfedem secundar limfadenectomiei axilare și cele cu anexectomie, precum și marii arși în primele 4 luni de la externare.

Pentru aceste categorii de pacienți se decontează proceduri medicale specifice de medicină fizică și de reabilitare pentru o perioadă de maximum 42 de zile pe an.

Confortul suplimentar se plătește

Normele de aplicare a legislației care reglementează accesul cetățenilor la serviciile medicale prevăd că asigurații primesc în mod gratuit la servicii hoteliere la un nivel de ”confort standard” aferente internării în sanatorii. Prin ”confort standard”, în ceea ce privește cazarea, se înțelege salon cu minimum 3 paturi, grup sanitar propriu, cu respectarea normelor igienico-sanitare și fără dotări suplimentare (televizor, radio, telefon, frigider, aer condiționat și altele asemenea).

În cazul în care un asigurat solicita servicii hoteliere cu un grad superior de confort, va trebui să suporte diferența de preț. Totuși, contravaloarea serviciilor de cazare nu poate depăși 300 de lei pe zi, iar tariful pentru servicii de cazare nu se percepe pentru ziua externării.

Mai trebuie cunoscut faptul că sanatoriile și preventoriile vor suporta contravaloarea serviciilor hoteliere standard și pentru însoțitorii copiilor bolnavi în vârstă de până la 3 ani, precum și pentru însoțitorii persoanelor cu handicap grav sau accentuat.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16141
  • Thank you received: 5258
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Stiri medicale #48239

Cât va costa o consultaţie la medicul de familie din 1 februarie 2024. Taxele şi pentru un bilet de trimitere



Situația în sectorul sănătății din București se îndreaptă către un posibil impas, deoarece medicii de familie amenință să nu mai încheie contracte cu Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) pentru luna februarie, dacă tarifele de decontare nu vor fi majorate. Ce sume ar trebui să plătească pacienții din buzunar?

Medicii, deciși să ofere servicii contra cost
Începând cu 1 februarie, pacienții români ar putea fi nevoiți să plătească o taxă pentru consultațiile la medicul de familie, în urma unor schimbări semnificative în sistemul de sănătate.

În contextul reducerii tarifului pentru consultațiile specialiștilor de la 30 de lei la mai puțin de 20 de lei, atât medicii de familie, cât și cei din ambulatoriile de specialitate au exprimat nemulțumirea față de condițiile de finanțare.

Drept consecință, aceștia au anunțat că nu vor mai încheia acte adiționale cu Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS).

Conform declarațiilor făcute de Mihnea Stroe, președintele Patronatului Medicilor de Familie București – Ilfov, într-o conferință de presă recentă, peste jumătate dintre medicii de familie din Capitală sunt hotărâți să renunțe la colaborarea cu CNAS.

Acest lucru înseamnă că, dacă nu vor fi mărite sumele decontate de Casa de Asigurări, medicii de familie ar putea continua să ofere servicii medicale, însă acestea vor fi contra cost și nu vor mai fi decontate.

Această decizie ar putea avea un impact semnificativ asupra pacienților, care se bazează pe serviciile oferite prin sistemul de asigurări de sănătate public.

În lipsa încheierii unui acord, mulți pacienți ar putea fi nevoiți să plătească integral pentru consultațiile de bază și pentru alte servicii medicale oferite de medicii de familie.

Când s-ar putea remedia situația medicilor
Situația este complicată de faptul că medicii ar putea primi fonduri suplimentare de la Guvern doar la următoarea rectificare bugetară sau printr-un memorandum, ceea ce înseamnă că ar putea aștepta luni de zile pentru o posibilă creștere a tarifelor pentru serviciile medicale.

Dacă acest scenariu se materializează, pacienții care se prezintă în cabinetele medicilor de familie sau în ambulatorii ar putea fi obligați să plătească pentru servicii, inclusiv pentru consultații, rețete sau trimitere.

Suma estimată pentru o consultație ar putea fi de cel puțin 40 de lei. Tarifele pentru o consultație ar putea ajunge la minimum 50 de lei, iar în cazul anumitor specialiști, acestea ar putea crește până la 200 de lei.

Mai mult, potrivit unor surse din domeniul medical, prețurile pentru investigații imagistice și alte proceduri specializate ar putea, de asemenea, să crească semnificativ, ajungând la sute de lei.

Această situație tensionată vine în contextul în care medicii de familie și cei din ambulatoriile de specialitate se pregătesc pentru discuții cruciale cu Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS).

Întâlnirea este programată pentru ziua de joi și va include și prezența unui reprezentant din rândul medicilor de familie, după numirea recentă a Valeriei Herdea în fruntea CNAS.

Sandra Alexiu, președintele Asociației Medicilor de Familie București-Ilfov, a subliniat că orice decizie privind oferirea de servicii medicale contra cost va fi discutată și luată la nivel național.

Deși medicii nu exclud varianta de a oferi servicii contra cost, Alexiu afirmă că medicii de familie nu și-au lăsat niciodată pacienții fără servicii medicale.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6739
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Stiri medicale #48245

Alianţa Pacienţilor Cronici din România solicită Parlamentului şi Guvernului să anuleze taxarea cu 10% a concediilor medicale


img-11.jpg


07 Februarie 2024, 16:43
Comisia de Muncă a Senatului a amânat luni, cu o săptămână, dezbaterea ordonanţei de urgenţă a guvernului care vizează impozitarea cu 10% a concediilor medicale.

RADOR RADIO ROMÂNIA (7 februarie) - Alianţa Pacienţilor Cronici din România solicită Parlamentului şi Guvernului să anuleze taxarea cu 10% a concediilor medicale atât pentru bolile cronice, cât şi pentru afecţiunile acute cele de maternitate, pentru îngrijirea copilului bolnav şi cele acordate ca urmare a unor accidente. După cum se precizează într-un comunicat, această măsură pune o presiune nejustificată pe bolnavii cronici, care se adaugă celorlalte probleme generate de un sistem medical prost finanţat, respectiv lipsa fondurilor pentru analizele medicale, probleme cu găsirea medicamentelor sau întârzieri în finanţarea spitalelor şi farmaciilor. Comisia de Muncă a Senatului a amânat luni, cu o săptămână, dezbaterea ordonanţei de urgenţă a guvernului care vizează impozitarea cu 10% a concediilor medicale de la 1 ianuarie.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6739
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.