Bine ai venit, Vizitator
Username: Password:

SUBIECT: Legea Antreprenorului Social

Legea Antreprenorului Social #21695

PARLAMENTUL ROMANIEI

LEGEA ANTREPRENORULUI SOCIAL


Senatul adopta prezentul proiect de lege:

Art.I. - Antreprenorul social este persoana fizica sau juridica romana care recunoate existenta unei probleme sociale si doreste sa se rezolve prin implicarea sa nemijlocita, cu respectarea principiului solidaritatii si coeziunii sociale.

Art.2. - Scopul principal al antreprenorului social este, dupa caz, sprijinirea, initierea sau dezvoltarea unei afaceri etice, durabile, cu impact social direct pozitiv si caritabil pentru comunitatea beneficiara, cu recuperarea - cel mult a investitiei realizate, fara alte avantaje materiale.
Pentru actualii beneficiari de asistenta sociala, scopul principal al antreprenorului social este de permutare a accentului de pe asistenta social pe promovarea practicilor de incluziune sociala, respectiv de transformare a persoanelor defavorizate din consumatori de resurse in generatori de valoare adaugata.

Art.3.
- In sensul prezentei legi, au calitatea de antreprenor social:
a) statul, care acorda facilitati fiscale - cel putin pana la nivelul intreprinderilor mici si mijlocii - pentru investitiile in proiecte de economie sociala;
b) autoritatile si institutiile administratiei publice locale, pentru proiectele sociale initiate si sustinute prin atragerea fondurilor structurale ale Uniunii Europene, in special cele finantate de Fondul Social European in vederea dezvoltarii si consolidarii economico sociale;
c) marile corporatii multinationale/nationale, care se implica sa sustind integral unul sau mai multe proiecte sociale, conditionat de recuperarea, in parte sau integral, a investitiei in obiectivul realizat;
d) intreprinderile mici si mijlocii care, urmare a investitiilor realizate in proiecte sociale, beneficiaza de facilitatile fiscale, constand din recuperarea integrala a investitiei si - cand este cazul - de dreptul de participare si adjudecare, la pret egal, cu precadere a achizitiilor publice la nivel local;
e) asociatiile, fundatiile, unitatile cooperatiste (mestesugaresti, agricole, de consum, banci cooperatiste, alte unitati cu statut autorizat), casele de ajutor reciproc, celelalte organizatii de tip ONG , care au in obiectul de activitate actiuni de antreprenoriat social sau doresc sa se implice - in parteneriat cu antreprenorii mentionati la lit.a) - d) - pentru indeplinirea scopului prezentei legi, prevut la art.2;
f) persoana fizica/persoana fizica independenta cu statut legal si fiscal specific (PFA), orice persoana care se poate implica in activitati de antreprenoriat, fie prin alocarea de fonduri proprii pentru realizarea de proiecte de dezvoltare a economiei sociale, fie prin participare directa, desfasurand activitati/actiuni la entitatile societatii civile prevazute la lit.e), ori prin furnizarea de servicii/produse de care au nevoie persoanele/comunitatile defavorizate, precum si prin prestarea de servicii celor care beneficiaza de asistenta sociala.

Art.4. - Potrivit legislatiei Uniunii Europene, antreprenoriatul social este inteles fie in sensul de responsabilitate sociala corporatista (Corporate Social Responsibility-CSR) care tine de managementul unei companii, fie ca investitii responsabile social (Socially Responsible Investing-SRI), care exprima optiunile investitorilor pentru un fond de investitii responsabil social, precum si deciziile fondului de a investi in companiile care probeaza un anumit nivel de performanta sociala.
Facilitatile acordate de stat sau de autoritatile/institutiile administratiei publice locale antreprenorilor sociali constau in deducerile, in parte sau integrale, a contributiilor financiare realizate, fara insa a se depaisi 10 % din venitul brut realizat in anul precedent.

Art.5.
- Pentru stimularea investitiilor de economic sociala, in caietele de sarcini pentru achizitii publice organizatorii sunt obligati sa introduca si un set de masuri minime cu caracter social privind implementarea prioritatilor Uniunii Europene - in special a strategiei Lisabona, ori din Strategia Nationalala de Dezvoltare Durabila privind crearea unei economii sociale in Romania.
Numai antreprenorii fumizori de investitii de economie sociala, prevazuti la alin. 1, beneficiaza de facilitatile prevazute de prezenta lege.

Art.6. - Antreprenorii sociali prevazuti la art.3 lit.a) - d) sunt abilitati sa solicite constituirea Fondului de garantare pentru microcreditele destinate infiintii si dezvoltarii de intreprinderi sociale, care sa preia de la autoritatile si institutiile de stat, prin externalizare, serviciile/activitatile sociale obtiunite la nivel local.
Intreprinderile sociale prevazute la alin.1 promoveaza modele de economie sociala care faciliteaza accesul la piata muncii al persoanelor cu dizabilitti sau altfel defavorizate si pot fi organizate ca fabrici, sectii, ateliere protejate, initiere si organizare de targuri, piete, magazine etc.. pentru promovarea produselor si serviciilor proprii, la concurenta cu produsele similare de pe piata libera.
Intreprinderile sociale prevazute la alin.(1) si (2) por fi detinute si administrate in procent de cel putin 80% de aceste categorii de persoane defavorizate.

Art.7.
- In termen de 45 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei legi, Guvernul va emite o hotarare prin care va stabili domeniile si obiectivele sociale vizate de prezenta lege, modul de infiintare, organizare si functionare a intreprinderilor sociale, modalitatile de cuantificare a investitiilor realizate in economia sociala, pentru acordarea facilitatilor legale, precum si statutul antreprenorului social.
In termen de 90 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei legi, managerii si membrii consiliilor de administratie ale intreprinderilor existente din economia sociala, incompatibili cu prevederile acesteia, vor fi inlocuiti cu personal care indeplineste cerintele prezentei reglementari.

Art.8. - De la intrarea in vigoare a prezentei legi, dispozitiile contrare in materie se abroga.

Acest proiect de lege a fost adoptat de Senat in sedinta din 16 mai 2011, cu respectarea prevederilor articolului 76 alineatul (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

p. PRESEDINTELE SENATULUI,
loan Chelaru
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16141
  • Thank you received: 5258
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Legea Antreprenorului Social #21696

FDSC invita ONG-urile sa semneze Scrisoarea de protest privind Legea Antreprenorului Social

Fundatia pentru Dezvoltarea Societatii Civile invita organizatiile neguvernamentale sa isi exprime opiniile cu privire la Legea Antreprenorului Social si sa sustina acest protest care va fi transmis sub forma unor recomandari si catre Comisiile din Camera Deputatilor in cursul acestei saptamani.

Pentru a sustine demersul FDSC, va rugam sa semnati Scrisoarea de protest trimitand denumirea organizatiei dumneavostra, numele si functia, precum si pozitia cu privire la aceasta lege pe adresa de email Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., persoana de contact Diana Berceanu, Advocacy Director FDSC.

Sursa
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16141
  • Thank you received: 5258
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Legea Antreprenorului Social #21973

Camera Deputatilor a decis amanarea Legii antreprenorului social

In data de 25 mai 2011, Fundatia pentru Dezvoltarea Societatii Civile semnala votul favorabil dat de catre Senat unei initiative legislative in domeniul economiei sociale – Legea antreprenorului social. Avand sustinerea celor peste 100 de organizatii semnatare ale scrisorii de protest, a fost demarata o campanie de constientizare a opiniei publice si a parlamentarilor, cu privire la impactul negativ pe care o astfel de lege il poate avea la nivelul entitatilor care desfasoara activitati de economie sociala. Aceasta initiativa a avut ecou si a condus la amanarea discutiilor cu privire la Legea antreprenorului social.

Aspectele combatute in lege de catre organizatiile semnatare ale scrisorii se refera la definirea incorecta a termenului de antreprenor social si responsabilitate sociala corporatista si la ignorarea entitatilor active in domeniul economiei sociale in etapa de pregatire a acestei legi si in justificarea care a fundamentat aparitia acesteia.

Mesajul societatii civile a fost transmis atat mediului public cat si celui politic, principalele demersuri initiate fiind:

- Transmiterea scrisorii de protest catre membrii tuturor Comisiilor responsabile cu redactarea rapoartelor si avizelor pe aceasta lege;

- Organizarea unei intalniri cu initiatorul legii, deputatul Iulian Iancu, la care au participat reprezentantii FDSC, Salvati Copiii, ONPHR, Estuar si Filantropia;

- Participarea la sedintele Comisiilor din Camera Deputatilor in care a fost discutata Legea antreprenorului social;

- Organizarea unor intalniri directe cu reprezentantii Grupurilor Parlamentare PSD, PNL si Minoritati si alti membri ai Comisiilor responsabile cu aceasta lege in Camera;

- Participarea la emisiuni difuzate de TVR si Money Channel.

Marti, 21 Iunie, in Comisia pentru politica economica, reforma si privatizare din Camera Deputatilor (comisia responsabila cu redactarea raportului), a fost decisa amanarea discutiilor cu privire la Legea antreprenorului social pentru sesiunea parlamentara din toamna. Deputatii prezenti, care au solicitat respingerea legii si au invocat necesitatea consultarii actorilor economiei sociale, au folosit scrisoarea de protest ca argument al cererii lor. In pofida sugestiei ca societatea civila sa aduca imbunatatiri la aceasta lege, mesajul transmis catre acestia a fost ca aceasta lege sa fie respinsa in totalitate deoarece revizuirea sa trebuie realizata in intregime nu doar la anumite articole.

FDSC va relua din toamna comunicarea cu membrii Comisiilor pentru a sustine respingerea acestei legi si va informa periodic pe parcursul acestei initiative.

Dorim sa va multumim pentru sustinerea Dvs. si pentru propunerile adresate si avem convingerea ca aceasta initiativa va beneficia de suportul Dvs. si pe viitor.

Demers promovat sub egida: Carta Alba a sectorului ONG, Tema 3- Sustinerea Economiei Sociale.

Sursa
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16141
  • Thank you received: 5258
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.