Bine ai venit,
Vizitator
|
|
Guvernul a primit circa 3.000 de sugestii de simplificare a birocraţiei pe platforma online dedicată acestui demers.
Astfel, eliberarea cazierului judiciar şi a cărţii de identitate vor fi scutite de taxa de timbru. De asemenea, copiile legalizate ale diferitelor acte vor fi înlocuite de o declaraţie pe propria răspundere. „O să aveți surprize uriaşe. Cazierele. Nu vor mai fi plimbaţi oamenii şi vor lua instituţiile una de la alta. Copia legalizată nu are nicio logică, să dăm bani notarului, să mergem cu aceeaşi copie la aceeaşi instituţie”, a explicat ministrul Fondurilor Europene, Cristian Ghinea. Anul trecut au fost eliberate două milioane şi jumătate de caziere de către Poliție, iar celor care le-au cerut le-au trebuit ore bune ca să le obţină, după ce au fost la Poştă pentru timbrul fiscal și apoi la CEC pentru plata taxei de eliberare. Acolo unde eliminarea taxei de timbru nu poate fi eliminată, vor exista mai multe variante de plată. Taxele vor putea fi plătite în numerar, cu cardul sau online. Toate instituţiile vor trebui să accepte plăţile moderne până în 2018. Unul dintre motivele pentru marile probleme ale românilor în relația cu instituțiile și timpul pierdut la ghișee este faptul că sistemele informatice ale diferitelor instituţii NU comunică între ele. „Ca să te înscrii la şomaj, trebuie să te duci tu, om sărac să iei adeverinţă de la ANAF că n-ai venituri. E o prostie colosală că Agenţia de Şomaj nu cere direct de la ANAF”, a spus ministrul Cristian Ghinea. Fiscul lucrează deja la modernizarea sistemului informatic, iar proiectul ar putea fi gata peste doi ani şi jumătate. via |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Buna dimineta!As dori sa am un raspuns exact in legatura cu scutirea impozitului pe venit provenit din activitati independente,insa nu cu trimitere la lege pentru ca am citit si nu gasesc raspuns la problema mea.Fiica mea (23 ani) are handicap grav.As dori sa infiintez o Societate Comerciala si as dori sa stiu daca am scutire pe impozitul pe venit!Societatea va fi pe numele meu deoarece fii ca mea nu are discernamant....si probabil nu va putea fi administratorul unei societati.In concluzie:Societatea pe numele meu,depun actele de handicap al fetei dovedesc si ca sunt insotitorul ei voi fi scutita de impozitul pe venit sau nu?
|
|
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Proiect de ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală pentru aprobarea formularelor privind definitivarea impozitului anual pe venit și a contribuțiilor sociale datorate de persoanele fizice - publicat în data de 27.12.2016
ORDIN Anexa 1 - Formularul 200 - Declaraţie privind veniturile realizate din România INSTRUCŢIUNI privind completarea formularului 200 "Declaraţie privind veniturile realizate din România" Formularul 230 - Cerere privind destinaţia sumei reprezentând până la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii INSTRUCŢIUNI de completare a formularului 230 "Cerere privind destinaţia sumei reprezentând până la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii" |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan
|
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat recent pe pagina sa de internet o versiune actualizată la zi a Codului fiscal și a normelor sale de aplicare, ce conține și adnotări cu toate ordinele -- emise de ANAF și Ministerul Finanțelor Publice (MFP) până la finalul lunii mai 2017 -- pentru aplicarea prevederilor fiscale.
|
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan
|
ANAF a realizat un Ghid pentru inspecţia fiscală
Pe portalul www.anaf.ro s-a publicat Ghidul pentru inspecția fiscală. Scopul acestui material este de a asigura îmbunătăţirea relaţiei dintre A.N.A.F. şi contribuabili/plătitori prin sporirea transparenţei procesului de inspecţie fiscală precum şi creşterea gradului de motivare şi angajament ale personalului A.N.A.F., premiză esenţială a procesului de modernizare a administraţiei fiscale. Pentru mai multe informatii puteti accesa https://goo.gl/UohJXa |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan
|
PFA și alte activități independente: Termen MFP 2018 pentru depunerea noii declarații unice pentru impozit și contribuții
Persoanele fizice autorizate, și alte persoane fizice cu venituri din activități independente, din chirii, agricultură vor depune la ANAF o declarație unică pentru contribuțiile sociale și impozitul pe venit, potrivit unui proiect propus de Ministerul Finanțelor Publice, precizând termenul pentru anii 2018 și următorii (Descarca de la finalul articolului proiectul noii declaratii unice). Potrivit prezentării MFP, noua declarație unică care va fi depusă de PFA și alte persoane fizice cu venituri din activități independente va înlocui 7 formulare actuale: D200 - veniturile realizate din România D201 - veniturile realizate din străinătate D220 - venitul estimat/norma de venit D221 - norme de venit-agricultură D600 - venitul baza pentru CAS D604 - stabilire CASS persoane fara venit D605 - stopare CASS persoane fara venit. Termenul pentru depunerea declarației unice pe anul 2018 va fi 15 iulie, pentru definitivarea anului fiscal 2017 și estimare de venit pe 2018. Începând cu anul 2019, termenul de depunere va fi 31 martie, anul următor celui în care se realizează venitul (definitvare an fiscal precedent și estimare an curent). Până acum, erau două termene de depunere a declarațiilor: 31 ianuarie, respectiv 25 mai. Potrivit MFP, 964.166 de persoane ar urma să fie obligate să depună noua declarație unică pentru impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate. De asemenea, termenul de plată va fi 31 martie, anul următor realizării veniturilor. Până în prezent erau 4 plăți anticipate (25 martie, 25 iunie, 25 septembrie, 21 decembrie) și o regularizare. În plus, MFP spune că are în analiză și un sistem de bonificații la plată pentru contribuabilii care au depus declarația unică pe internet, prin Spațiul Privat Virtual: 10% dacă obligațiile fiscale datorate sunt achitate integral până la 15 iulie 2018 5% dacă obligațiile fiscale datorate sunt achitate integral până la 30 septembrie 2018. Dacă declarația a fost depusă pe hârtie, bonificațiile ar urma să fie mai mici. 5%, respectiv 2%. Noul mecanism privind declararea și plata impozitului și a contribuțiilor sociale de către PFA și alte persoane fizice cu activități independente, profesii libere, venituri din agricultură, sau chirii ar fi următoarele: 1. Simplificarea obligațiilor declarative, prin depunerea unei singure declarații 2. Un singur termen de plată, la 31 martie anul următor celui în care se realizează veniturile 3. Posibilitatea de a efectua plăți pentru Impozitul pe venit la venitul estimat pentru anul curent 4. Evaluarea pentru încadrarea ca plătitor CAS și CASS se face în funcție de venitul estimat pentru anul curent 5. Posibilitatea de rectificare a declarației până la termenul de plată. Declarația unică ar urma să fie aplicată persoanelor fizice autorizate (PFA), persoanele fizice cu venituri din activități independente, din profesii liberale, din chirii, din agricultură sau din investiții. În schimb, potrivit unui document al MFP citat de Agerpres, pentru contribuțiile la sănătate (CASS) se analizeaza posibilitatea reintroducerii mecanismului de retinere la sursa, atat pentru DDA-uri, cat si pentru veniturile din arenda si din asocieri cu persoane juridice. DECLARATIEUNICAR2017E2018martie2.pdf MECANISM |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Ministerul de Finante: Angajatorul sa poata vira direct 2% din impozitul pe venit catre ONG-uri in fiecare luna
Ministerul de Finante analizeaza posibilitatea ca optiunea pentru redirectionarea a 2% din impozitul pe venit pentru o anumita entitate sa ramana valabila maximum trei ani, daca nu se opteaza in alt mod intre timp, potrivit unui document al institutiei. "Se analizeaza posibilitatea ca optiunea exercitata pentru directionarea cotei de 2% din impozitul pe venit pentru o anumita entitate sa ramana valabila in fiecare an pana la exercitarea unei noi optiuni sau pana la anularea optiunii existente, dar nu mai mult de trei ani consecutivi", se arata in document. Totodata, ministerul a mai venit cu o propunere pe acelasi subiect. "Pentru distribuirea cotei de pana la 2% din impozitul anual datorat pe veniturile din salarii, se analizeaza varianta retinerii si distribuirii lunare a acesteia de catre angajatori. Salariatul va putea opta pentru retinerea de catre angajator la sursa sau pentru depunerea Declaratiei 230", mentioneaza sursa citata. |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan
|
Cum arată declarația fiscală unică pe care o vor depune aproape un milion de persoane fizice
eclarația unică pentru persoanele fizice, care va înlocui în curând mai multe formulare fiscale, printre care 200, 220 și 600, a fost publicată recent de Ministerul Finanțelor Publice (MFP). Aceasta va fi folosită, în principal, de persoanele fizice autorizate (PFA) și de ceilalți contribuabili care obțin venituri din activități independente. Autoritățile estimează că aproape un milion de persoane vor depune noua declarație unică. Guvernul urmează să modifice radical mecanismul de impozitare a veniturilor și de stabilire a contribuțiilor de pensii (CAS) și sănătate (CASS) pentru persoanele fizice care obțin venituri din activități independente. Practic, Declarația unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice (descarc-o din fișierul anexat) va înlocui șapte formulare fiscale folosite în prezent: 200, 201, 220, 221, 600, 604 și 605. Modelul acesteia a fost făcut public vineri pe site-ul MFP, însă autoritățile încă n-au anunțat perioada dezbaterii publice în care oricine va putea să vină cu propuneri de îmbunătățire a mecanismului pregătit. Prin intermediul declarației unice pentru persoanele fizice, PFA-urile și alți contribuabili vor declara veniturile realizate în anul anterior, veniturile estimate pentru anul în curs și contribuțiile sociale datorate pentru anul în curs. Pe scurt în baza documentului se vor stabili impozitul pe venit și CAS și CASS ce trebuie achitate la stat de persoanele fizice. Pentru anul 2018, declarația unică ar urma să fie depusă până pe 15 iulie, iar începând cu anul viitor va exista un termen unic pentru declarare și plată: data de 31 martie. Informații mai multe pot fi găsite aici. Atenție! Măsurile pregătite de MFP nu se aplică momentan. Pentru a intra în vigoare, acestea trebuie incluse într-un proiect de act normativ care să fie aprobat și publicat în Monitorul Oficial. |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan
|
Declarația unică 212 - proiect ANAF
Declarația unică (declarația 212) a fost pusă la dispoziție de ANAF prin intermediul unui proiect de ordin postat ieri, pe site-ul propriu. Iată cum arată noul, formular, ce cuprinde, care sunt informațiile pe care le cere fiscul persoanelor fizice, care sunt termenele pentru depunere … Înainte de toate, declarația unică se va numi "Declarație unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice" și, în lista de formulare, va avea numărul 212-Declarația 212 sau Formularul 212. Pe scurt, prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr.18/2018 privind adoptarea unor măsuri fiscal-bugetare și pentru modificarea și completarea unor acte normative au fost modificate prevederile titlurilor IV și V din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, fiind reglementat un nou mecanism de declarare și plată a impozitului pe venit și a contribuțiilor sociale datorate de persoanele fizice. Având în vedere modificările legislative menționate, prin prezentul proiect de ordin se propune aprobarea modelului, conținutului și instrucțiunilor de completare a formularului 212 ”Declarație unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice”. Noul formular înlocuiește un număr de 7 declarații care se depuneau la organul fiscal de persoanele fizice care desfășoară activități economice sau care realizează unele categorii de venituri:
Astfel, informațiile cuprinse în cele 7 formulare au fost restructurate, iar informațiile cuprinse în declarația unică pentru persoanele fizice, asigură un mecanism mai simplu de stabilire, declarare și plată a obligațiilor fiscale. Formularul propus este structurat în două părți principale (capitole) prin care persoanele fizice declară: a) în prima parte, informații privind veniturile realizate în anul 2017, precum și informații referitoare la opțiunea contribuabilului cu privire la destinația sumei reprezentând până la 2% din impozitul datorat pe venitul net/câștigul net anual impozabil; b) în cea de-a doua parte, informații privind impozitul pe veniturile estimate a se realiza în România și contribuțiile sociale datorate în anul 2018. De asemenea, prin intermediul formularului, contribuabilii au posibilitatea stabilirii unor bonificații (5% din obligația anuală estimată) care se acordă, potrivit legii, în situația în care sumele datorate se plătesc integral până la data de 15 decembrie 2018. Pe site-ul ANAF sunt disponibile următoarele informații (documente):
|
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan
|
Fiscalitate 2019 / Principalele 10 modificări care vor intra în vigoare de anul viitor
Anul 2019 vine cu noi modificări în materie de fiscalitate. Eugen Teodorovici, ministrul Finanțelor Publice, a anunțat miercuri, într-o conferință, că a lucrat în Comisia de buget-finanțe din Camera Deputaților la modificarea unei ordonanțe prin care se introduc mai multe elemente în materie de fiscalitate, precum clasificarea firmelor. HotNews.ro a obținut lista modificărilor care vor avea loc și care au fost adoptate de comisie. De asemenea, este foarte posibil ca acestea să fie adoptate săptămâna viitoare în Plenul Camerei Deputaților. Modificările fac referire la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.25/2018 privind modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru aprobarea unor măsuri fiscal-bugetare. Vezi documentul aici Principalele prevederi fiscale: 1. Una dintre cele mai importante pentru mediul de afaceri este legată de plafonul deductibil în privința împrumuturilor. Se prevede modificarea regulilor de limitare a costurilor excedentare ale îndatorării ca urmare a solicitărilor mediului de afaceri și a nivelurilor de deducere adoptate de celelalte state membre UE astfel: a) majorarea plafonului deductibil, de la 200.000 euro la 1.000.000 euro; b) majorarea limitei de deducere în funcție de EBITDA, de la 10% la 30%; c) reformularea prevederii referitoare la deducerea costurilor excedentare ale îndatorării în cazul în care baza de calcul are o valoare negativă sau egală cu zero, în sensul deducerii în limita plafonului, și în astfel de situații; d) reglementări legate de dreptul de reportare a costurilor excedentare ale îndatorării în cazul operațiunilor de reorganizare. 2. Se extindere acordarea deducerii pentru sponsorizările efectuate către entitățile nonprofit și unitățile de cult, care la data încheierii contractului sunt înscrise în Registrul entităților/unităților de cult pentru care se acordă deduceri fiscale prevăzut la art. 25 alin. (4^1). "Precizăm faptul că, referitor la aceste prevederi au fost organizate discuții cu reprezentanții entităților respective, în vederea identificării criteriilor de eligibilitate pentru încadrarea ONG-urilor în categoria celor care pot beneficia, astfel, de finanțare, context în care, aceștia și-au exprimat acordul de principiu, în sensul celor de mai sus", se arată în document. 3. Microîntreprinderile care efectuează sponsorizări, potrivit prevederilor Legii nr. 32/1994, cu modificările şi completările ulterioare, pentru susţinerea entităţilor nonprofit şi a unităţilor de cult, care la data încheierii contractului sunt înscrise în Registrul entităților/unităților de cult pentru care se acordă deduceri fiscale potrivit art. 25 alin. (4^1), scad sumele aferente din impozitul pe veniturile microîntreprinderilor până la nivelul valorii reprezentând 20% din impozitul pe veniturile microîntreprinderilor datorat pentru trimestrul în care au înregistrat cheltuielile respective. 4. Contribuabilii pot dispune asupra destinaţiei unei sume reprezentând până la 3,5% din impozitul stabilit la alin. (4), pentru susţinerea entităţilor nonprofit care se înfiinţează şi funcţionează în condiţiile legii şi a unităţilor de cult, precum şi pentru acordarea de burse private, potrivit legii, în conformitate cu reglementările art. 123^1. Anterior legea spunea: Contribuabilii pot dispune asupra destinaţiei unei sume reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul stabilit la alin. (4) pentru veniturile din drepturi de proprietate intelectuală, după cum urmează: a) în cotă de 2% pentru susţinerea entităţilor nonprofit care se înfiinţează şi funcţionează în condiţiile legii şi a unităţilor de cult, precum şi pentru acordarea de burse private, conform legii; sau b) în cotă de 3,5% pentru susţinerea entităţilor nonprofit şi a unităţilor de cult, care sunt furnizori de servicii sociale acreditaţi cu cel puţin un serviciu social licenţiat, în condiţiile legii. 5. Se propune menționarea expresă a veniturilor din transferul de monedă virtuală, încadrate și în prezent, în categoria venituri din alte surse, pentru care obligația declarării veniturilor revine persoanei fizice prin Declarația unică. De asemenea, impozitul pe venit datorat se calculează de către contribuabil, pe baza Declaraţiei unice, prin aplicarea cotei de 10% asupra venitului brut. Propunerea de menționare expresă în cuprinsul Codului fiscal, este solicitată atât de către mediul de afaceri, cât și de către ANAF ca urmare a analizelor efectuate cu privire conformarea contribuabililor la declararea veniturilor obținute din transferul monedelor virtuale, menționează sursa citată. Propunerea ANAF are ca obiectiv îmbunătățirea conformării fiscale în domeniul taxării veniturilor obținute din transferul monedelor virtuale prin reducerea incertitudinii şi clarificarea acestuia din punct de vedere al taxării, fiind raportată la normele actuale și ținând cont de impactul bugetar estimat: - pentru perioada 2016-2017, au fost estimate venituri totale de circa 90 milioane euro (405 milioane lei), cvasi-majoritatea obţinute de persoane fizice, valoare căreia îi corespunde un impozit pe venit de aproximativ 14,3 milioane euro (64,8 milioane lei). - în anul 2018 au fost estimate venituri totale de circa 72.000.000 euro (330 milioane lei), valoare căreia îi corespunde un impozit pe venit de aproximativ 33 milioane lei. 6. Se propune modificarea prevederilor art. 291 alin. (3) lit. c) pct. 3. din Codul fiscal, în sensul aplicării cotei reduse de TVA de 5% pentru livrarea de locuințe cu suprafața utilă de maximum 120 m2 și valoarea de maximum 450.000 lei, fără celelalte condiții suplimentare prevăzute de lege în prezent. Astfel, se propune eliminarea condiției ca terenul pe care este construită locuința să nu depășească 250 m2, precum și a condiției cu privire la achiziționarea unei singure locuințe supuse cotei reduse de TVA. "Această măsură este prevăzută de Programul de Guvernare. Impactul bugetar este negativ, dar nu poate fi cuantificat", spune documentul. 7. Se introduce ratingul fiscal În cazul creanțelor fiscale administrare de organul fiscal central, procedurile de administrare se realizează în funcţie de clasa/subclasa de risc fiscal în care sunt încadraţi contribuabilii urmare analizei de risc efectuată de organul fiscal. Contribuabilii se încadrează în 3 clase principale de risc, după cum urmează: a) contribuabili cu risc fiscal mic; b) contribuabili cu risc fiscal mediu; c) contribuabili cu risc fiscal ridicat. Criteriile generale în funcţie de care se stabileşte clasa/subclasa de risc fiscal sunt următoarele: a) criterii cu privire la înregistrarea fiscală ; b) criterii cu privire la depunerea declarațiilor fiscale; c) criterii cu privire la nivelul de declarare ; d) criterii cu privire la realizarea obligațiilor de plată către bugetul general consolidat şi către alţi creditori. Dezvoltarea claselor principale de risc în subclase de risc și dezvoltarea criteriilor generale în subcriterii, precum și procedurile de stabilire a subclaselor și subcriteriilor se aprobă prin ordin al președintelui A.N.A.F. Procedura de soluționare a contestațiilor nu se realizează în funcție de clasa/subclasa de risc doar în raport de termenul de soluționare a contestației. Analiza de risc se efectuează periodic, caz în care organul fiscal stabileşte şi clasa/subclasa de risc fiscal a contribuabilului, pe care o publică pe site-ul propriu. Contribuabilul nu poate face obiecţii cu privire la modul de stabilire a riscului și a clasei/subclasei de risc fiscal în care a fost încadrat. Procedurile de administrare corespunzătoare fiecărei clase/subclase de risc fiscal se stabilesc prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. Ordinele prevăzute la alin. ( ![]() 8. În cazul actelor administrative fiscale emise de către organul fiscal central, mijloacele electronice de transmitere la distanţă, procedura de comunicare a actelor administrative fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, precum şi condiţiile în care aceasta se realizează se aprobă prin ordin al ministrului finanţelor publice, cu avizul Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale. Actele administrative fiscale emise de organul fiscal central care se transmit obligatoriu prin asemenea mijloace se stabilesc prin ordin al ministrului finanţelor publice. 9. Procedură de mediere În vederea realizării procedurii de mediere debitorul notifică organul fiscal cu privire la intenția sa în termen de 15 zile de la primirea somației. La notificare se anexează documente și informații care să susțină situația sa economică și financiară. În termen de maxim 10 zile de la primirea notificării prevăzute la alin. (1) organul fiscal are obligația să organizeze întâlnirea cu contribuabilul în vederea procedurii de mediere. Procedura de mediere constă în: a) clarificarea întinderii obligației fiscale înscrisă în somație dacă respectivul debitor are obiecții cu privire la aceasta; b) analiza de către organul fiscal împreună cu debitorul a situației economice și financiare a debitorului în scopul identificării unor soluții optime de stingere a obligațiilor fiscale, inclusiv posibilitatea de a beneficia de înlesnirile la plată prevăzute de lege. (4) Rezultatul medierii precum și soluțiile optime de stingere a obligațiilor fiscale se consemnează într-un proces-verbal. (5) În situația în care în termen de 15 zile de la finalizarea medierii nu se stinge debitul sau nu se solicită înlesnirea la plată organul fiscal continua măsurile de executare silită. (6) Procedura de executarea silită nu începe de la data la care debitorul notifică organului fiscal intenţia de mediere. (7) Pe parcursul procedurii de mediere organul fiscal poate dispune măsuri asigurătorii în condițiile art. 213. ( ![]() 10. Se reformulează aplicarea regulilor SSC pentru conformitate cu prevederile Directivei ATAD, reducerea costurilor de administrare și claritate în aplicare se propune ca reglementările privind societăţile străine controlate să nu se aplice pentru situația în care o societate străină controlată își are rezidenţa fiscală sau este situată într-un stat membru/stat terţ care este parte la Acordul privind SEE și desfăşoară o activitate economică semnificativă, susţinută de personal, echipamente, active şi spaţii, astfel cum o demonstrează faptele şi circumstanţele relevante. Acestea au fost adoptate în bloc de către Comisia de buget-finanțe, nefiind măcar citite, potrivit lui Claudiu Năsui, deputat USR. “Noi le-am primit parțial, în niciun caz alea esențiale. Ne-au vorbit cumva despre ele. Ieri la ora 9, în Comisie, vicepreședintele care a condus ședința a propus să fie adoptate în bloc, lucru care nu mi s-a mai întâmplat până acum și înțeleg că nu e conform cu procedura parlamentară. Măcar dacă ar fi fost citite, ca să fie pe stenogramă", a spus Năsui. |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan
|
Schimbări majore de la ANAF: Fiscul anunţă anularea Declaraţiei unice la o săptămână de când a intrat în vigoare
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a pus în dezbatere publică, miercuri, un proiect de act normativ prin care abrogă un alt act normativ propriu care a intrat în vigoare acum o săptămână, anunţându-şi intenţia de a anula noua Declaraţie unică. „La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 49/2019 pentru aprobarea modelului, conţinutului, modalităţii de depunere şi de gestionare a formularului «Declaraţie unică privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice», publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 43 din data de 16.01.2019”, arată un proiect de Ordin al preşedintelui ANAF publicat miercuri pe site-ul instituţiei. Mai mult, referatul de aprobare al noului act normativ arată că decizia a fost luată pentru a simplifica sistemul de impozitare. „Având în vedere decizia de simplificare a sistemului declarativ cu privire la impozitul pe venit şi contribuţiile sociale obligatorii datorate de persoanele fizice, precum şi decizia de abrogare a Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală 49/2019 prin care a fost aprobat modelul şi conţinutul formularului «Declaraţie unică privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice» este necesară parcurgerea etapelor legislative pentru punerea în aplicare a acestor decizii”, menţionează referatul citat. De asemenea, prologul proiectului de act normativ menţionează că noua decizie a fost luată în temeiul prevederilor din Hotărârea Guvernului nr.520/2013 privind organizarea şi funcţionarea ANAF şi având în vedere dispoziţiile din Codul de procedură fiscală, precum şi ca urmare a unui aviz al Ministerului Finanţelor Publice. Această declaraţie trebuia depusă până la 15 martie de către persoanele fizice care nu realizează venituri şi care optează pentru plata contribuţiilor pentru sănătate şi pensii. |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan
|
ANAF reduce la cel mult 5 zile soluționarea solicitărilor de înscriere în Registrul entităților/unităților de cult pentru care acordă deduceri fiscale TAXE ȘI CONSULTANȚĂ
ANAF urmează să reducă până la cel mult cinci zile termenul de soluționare a solicitărilor de înscriere în Registrul entităților/unităților de cult pentru care se acordă deduceri fiscale. De asemenea, înscrierea în Registru ar urma să fie efectuată în ziua aprobării cererii de înscriere, în loc de data comunicării Deciziei privind aprobarea cererii de înscriere, potrivit unui proiect de ordin al președintelui ANAF. Modificările au fost cerute de Ministerul Finanțelor. La mai puțin de două săptămâni de la publicarea pe portalul www.anaf.ro, 2.255 de asociații non-profit sunt înscrise în Registrul entităților/unităților de cult pentru care se acordă deduceri fiscale, a anunțat ANAF, printr-un comunicat. Registrul poate fi consultat în secțiunea Servicii online. Cererile de înscriere/radiere în/din Registrul entităților/unităților de cult pentru care se acordă deduceri fiscale (Formular 163 - disponibil pe site-ul ANAF) se depun online, prin intermediul portalului e-guvernare.ro. Începând cu 1 aprilie 2019, organizațiile fără scop lucrativ/unități de cult către care se face sponsorizarea trebuie să fie înscrise, la data încheierii contractului, în Registrul entităților/unităților de cult pentru care se acordă deduceri fiscale. "Deși la o primă vedere acest Registru reprezintă o nouă cerință birocratică, în acest fel societățile care vor să acorde sponsorizări vor avea posibilitatea să caute informații relevante despre entitățile non-profit către care fac sponsorizări, iar informațiile privind activitatea desfășurată de acestea vor fi public disponibile. De asemenea, este important de menționat că, pentru a beneficia de creditul fiscal aferent sponsorizării prevăzut de Codul fiscal, aceste entități fără scop lucrativ/unități de cult trebuie să fie înscrise, la data încheierii contractului, în Registru. Prin urmare, pentru a beneficia de creditul fiscal, entitățile non-profit către care se face sponsorizarea trebuie să fie înregistrate în Registru", potrivit firmei de consultanță Deloitte. Codul fiscal prevede că înscrierea în Registru se realizează pe baza solicitării entității, dacă sunt îndeplinite cumulativ, la data depunerii cererii, următoarele condiții: a) desfășoară activitate în domeniul pentru care a fost constituită, pe baza declarației pe propria răspundere; b) și-a îndeplinit toate obligațiile fiscale declarative prevăzute de lege; c) nu are obligații fiscale restante la bugetul general consolidat, mai vechi de 90 de zile; d) a depus situațiile financiare anuale, prevăzute de lege; e) nu a fost declarată inactivă, potrivit art. 92 din Codul de procedură fiscală. Condițiile de mai sus sunt verificate de administrația fiscală care gestionează respectiva entitate non-profit în calitate de plătitor de impozite și taxe. Este necesară prezentarea certificatelor de atestare fiscală eliberate de direcțiile de impozite și taxe din subordinea unităților administrativ-teritoriale, deoarece ANAF nu deține informații privind impozitele și taxele locale datorate de contribuabili unităților administrativ-teritoriale. |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan
|
Donarea celor 3,5% din impozitul pe venit pentru ONG-uri: Situația centralizatoare, în Monitorul oficial
Contribuabilii pot depune cererea privind destinația sumei reprezentând de până la 3,5% din impozitul anual datorat (formularul 230) la ONG-ul beneficiar, ori direct prin site-ul ANAF (SPV). Fiscul a actualizat acum procedura în cazul în care o persoană fizică, de exemplu, dorește să o depună la ONG: respectiv situația centralizatoare. Adică organizația beneficiară se va ocupa de restul procedurii. Acum, conform noului ordin ANAF publicat în Monitorul oficial, entității nonprofit/unității de cult îi revine obligația transmiterii prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, la organul fiscal competent, a unui formular prin care centralizează cererile primite de la contribuabili, până la data de 25 mai. Ordinul nr. 80/2022 privind modificarea şi completarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 15/2021 pentru aprobarea Procedurii privind stabilirea sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual datorat pentru susţinerea entităţilor nonprofit care se înfiinţează şi funcţionează în condiţiile legii şi a unităţilor de cult, precum şi pentru acordarea de burse private, conform legii, precum şi a modelului şi conţinutului unor formulare |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan
|
ANAF va încasa o parte din sponsorizările făcute de firme către organizațiile non-guvernamentale (ONG) și le va direcționa către acestea după verificările privind respectarea legislației.
Ordinul nr. 1679 pentru aprobarea procedurii privind redirecţionarea impozitului pe profit |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
|