Bine ai venit, Vizitator
Username: Password:

SUBIECT: Spune-ne si noua

Rasp: Spune-ne si noua #32032

Serviciul ANAF - Acces date prin SMS prin care se pot obtine informatii publice despre o firma prin SMS costa 15 eurocenti (plus TVA)



Serviciul 'Acces date prin SMS', prin care cei interesati pot obtine informatii publice despre o firma transmitand un mesaj text reprezentand codul de identificare fiscala al societatii respective, prin SMS, la numarul 1300, costa 15 eurocenti plus TVA, a anuntat vineri Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS), care a sprijinit ANAF in realizarea acestui serviciu. Raspunsul cu informatii se primeste tot prin SMS. Informatii privind continutul mesajului de raspuns se pot obtine accesand portalul www.anaf.ro. Serviciul este disponibil momentan doar in retelele Orange si Vodafone. Nici ANAF si nici STS nu percep taxe pentru transmiterea acestor mesaje.

Acest serviciu a devenit operational la data de 30 aprilie 2013.

"Serviciul este disponibil in retelele operatorilor de telefonie mobila S.C. Orange Romania S.A. si S.C. Vodafone Romania S.A., urmand ca si ceilalti operatori de telefonie mobila prezenti in piata sa finalizeze operatiunile tehnice necesare, astfel incat serviciul sa poata fi utilizat din toate retelele de telefonie mobila", se arata in comunicatul STS.

Serviciul 'Acces date prin SMS' a fost dezvoltat pe platforma de transmitere SMS a Serviciului de Telecomunicatii Speciale .
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15911
  • Thank you received: 5083
  • Karma: 39
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Spune-ne si noua #32064

Rovinieta poate fi platita si prin SMS, incepand de azi

Incepand de luni, 13 mai, puteti plati rovinieta si prin SMS.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale impreuna cu Serviciul de
Telecomunicatii Speciale lanseaza serviciul prin care incasarea rovinietei se poate face si prin SMS in reteaua Vodafone.

Astfel, soferul trebuie sa aiba abonament Vodafone sau o cartela preplatita si va transmite, prin SMS, la numarul 7500 urmatoarele date:
- numarul de inmatriculare al masinii,
- categoria rovinietei, corespunzatoare tipului vehiculului (ex. B54AJV A)

Apoi, va primi un SMS, prin care va fi informat ca rovinieta va fi emisa pentru datele
furnizate si cu privire la costul rovinietei si costul total al tranzactiei

Iata un exemplu de mesaj: Vrei rovinieta cat. A (autoturism) - 7 zile pt. B54AJV, tarif 3 euro. Cost total SMS 3,4 Euro. Trimite DA pentru confirmare.

Soferul va confirma emiterea rovinietei prin transmiterea, la acelasi numar, a unui nou SMS cu textul "DA". Va primi un SMS de confirmare a emiterii rovinietei, moment in care va fi tarifat cu suma corespunzatoare rovinietei alese, mesaj ce va contine urmatoarele informatii:
- seria rovinietei;
- nr. de inmatriculare vehicul;
- categoria rovinietei;
- anul, luna, ziua si ora expirarii valabilitatii acesteia

Daca un sofer nu stie sau nu este sigur de categoria rovinietei ce trebuie achizitionata, are posibilitatea de a obtine aceasta informatia transmitand la numarul 7500 in reteaua Vodafone, prin SMS, textul "INFO" (tarif 5 eurocenti/SMS trimis).

Cine doreste detalii suplimentare privind achitarea rovinietei prin SMS poate suna la 1761 (numar cu tarif normal in reteaua Vodafone), ce va putea fi apelat de luni pana joi in intervalul orar 08:30 - 16:30 si vineri in intervalul orar 08:30 - 14:00.

Iata tarifele rovinietei luate prin SMS:

  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15911
  • Thank you received: 5083
  • Karma: 39
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Spune-ne si noua #32173

Document / Strategia Guvernului 2014-2016. Fiscalitate, bugete si cele 22 de proiecte de investitii

Ipotezele Executivului, depasite de scumpirea energiei. Guvernul va scadea in urmatorii patru ani contributiile la asigurarile sociale de stat pe partea angajatorilor si taxa pe valoare adaugata, insa numai in functie de o crestere a veniturilor la bugetul de stat, se arata in proiectul Strategiei Fiscal-Bugetare 2014-2016, obtinut de cursdeguvernare.ro.

Proiectul de strategie cuprinde planurile guvernului pentru fiscalitate, buget si investitii pana in anul 2016. Documentul, elaborat de Ministerul Finantelor, urmeaza sa fie aprobat la Palatul Victoria. Noul document vine dupa ce, in ianuarie 2013, Guvernul a revizuit Strategia fiscal-bugetara pe care o adoptase in anul 2012 (2013-2015).

Descarca de AICI proiectul Strategiei Fiscal-Bugetare 2014-2016 ;)
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15911
  • Thank you received: 5083
  • Karma: 39
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Spune-ne si noua #32180

ne asteapta vremuri grele din pacate.....
  • george1988
  • Avatarul lui george1988
  • Deconectat
  • New Member
  • Posts: 15
  • Thank you received: 2
  • Karma: 0
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Spune-ne si noua #32421

Modificari la sustinerea examenului auto - Afla ce s-a schimbat

Modificarile sunt cuprinse in Ordinul Ministerului Afacerilor Interne nr. 82/2013 pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului administratiei si internelor nr. 268/2010 privind procedura de examinare pentru obtinerea permisului de conducere, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 340, din 11 iunie 2013, adica la putin peste 3 luni de la lansarea in dezbatere publica de catre Ministerul Afacerilor Interne, pe pagina proprie de internet.

Actul normativ publicat marti nu include, insa, toate modificarile propuse de MAI in luna martie. Astfel, o schimbare majora se referea la modalitatea de sustinere a examenului pentru obtinerea permisului de conducere. Concret, institutia propunea atunci ca proba de traseu sa poata fi sustinuta de cate ori va fi nevoie pe parcursul unui an fara a mai repeta, in prealabil, proba teoretica. "Calificativul <<admis>> la proba teoretica permite, pentru o perioada de un an de la data absolvirii cursurilor de pregatire teoretica si practica, accesul la sustinerea probei practice", se arata in varianta lansata in consultare publica de MAI.

De asemenea, MAI propunea ca, in cazul in care candidatul este respins la proba de traseu, el poate relua proba dupa cel putin 15 zile de la data obtinerii calificativului cu doua conditii: sa prezinte dovada efectuarii a 6 ore de pregatire practica si sa nu depaseasca termenul de un an de la data absolvirii cursurilor de pregatire teoretica si practica.

Aceste prevederi nu au fost incluse in varianta finala, publicata in 11 iunie in Monitor. Mai precis, referitor la modalitatea de desfasurare a examinarii, documentul citat precizeaza urmatoarele:

„Art. 31. - (1) Examinarea se desfasoara prin sustinerea, succesiv, a probei teoretice si a probei practice, in zile diferite

(2) Probele teoretice pentru mai multe categorii pot fi sustinute in aceeasi zi, exceptand situatia in care obtinerea unei categorii este conditionata de detinerea prealabila a unei alte categorii"


Totusi, comparativ cu vechile reglementari, Ordinul MAI nr. 82/2013 aduce cateva modificari in domeniu. Astfel, examinarea se va efectua dupa indeplinirea, de catre candidat, a formalitatilor necesare, la sediul serviciului public comunitar competent, formalitati constand in: verificarea dosarului de examen, preluarea imaginii faciale si inregistrarea in aplicatia informatica de examinare.

O noutate introdusa prin actul normativ este faptul ca, de-acum, examinarea candidatilor se va realiza in aceeasi zi in care acestia se inscriu pentru sustinerea examinarii. "Candidatii vor sustine proba teoretica in aceeasi zi in care sunt inregistrati in aplicatia informatica de examinare. In caz contrar, inregistrarea isi pierde valabilitatea", se precizeaza in actul normativ.

In plus, conform documentului citat, solicitarea si datele necesare inregistrarii in aplicatia informatica de examinare se pot transmite si de catre scolile de conducatori auto in care acestia au urmat cursurile de pregatire teoretica si practica, prin utilizarea unei aplicatii informatice puse la dispozitie gratuit de catre DRPCIV.

In aceasta situatie, candidatii aflati la prima examinare se vor prezinta in vederea verificarii dosarului de examen, preluarii imaginii faciale, precum si sustinerii probei teoretice, in cel mult 3 zile lucratoare de la data transmiterii solicitarii de catre scoala de conducatori auto. In caz de neprezentare, solicitarea isi pierde valabilitatea.

Ca si pana acum, candidatii declarati «admis» la proba teoretica se programeaza pentru sustinerea probei practice, in limita locurilor disponibile si in ordinea solicitarii

Cum se va obtine permisul pentru mopede?

Potrivit noilor reglementari rutiere, aplicabile de la 19 ianuarie 2013, mopedele sunt considerate autovehicule, ceea ce inseamna ca pentru a le conduce este nevoie de permis de conducere. Motiv pentru care in Codul Rutier s-a introdus categoria de permis AM, care poate fi obtinut numai de persoane cu varsta minima de 16 ani impliniti.

Actul normativ publicat recent intregeste, practic, procedura de examinare in vederea obtinerii permisului de conducere din categoria AM (mopede), ca urmare a includerii acestora in categoria autovehiculelor, respectiv procedura de examinare in traseu a conducatorilor de vehicule din categoria A, A1, si A2.

In acest sens, Articolul 10 al Ordinului MAI nr. 268/2010 privind procedura de examinare pentru obtinerea permisului de conducere se va completa cu noua categorie AM, dupa cum urmeaza: "a) pentru categoriile AM, A1, A2 si A, testul cuprinde 20 intrebari, timpul de solutionare fiind de 20 minute. Se declara „admis” candidatul care raspunde corect la cel putin 17 intrebari".

In plus, potrivit prevederilor cuprinse de actul normativ, testul va cuprinde si notiuni specifice categoriilor pentru care se sustine examinarea, astfel ca pentru categoriile AM se va tine cont si de urmatoarele:
  • folosirea echipamentelor de protectie, cum ar fi: manusile, cizmele, imbracamintea si casca;
  • vizibilitatea motociclistilor pentru ceilalti participanti la trafic;
  • riscurile legate de diferitele conditii de circulatie, acordandu-se atentie si portiunilor alunecoase de sosea, gurilor de canal, marcajelor rutiere aplicate pe carosabil, sinelor de tramvai etc;
  • elementele mecanice legate de siguranta conducerii auto, acordandu-se atentie si comutatorului pentru intreruperea curentului in cazuri de urgenta, curelei de transmisie si nivelului de ulei;

In ceea ce priveste sustinerea probei practice, noile reglementari stabilesc ca aceasta se va realiza astfel:
  • numai in poligon, pentru autovehiculele din categoria AM;
  • in poligon si traseu, pentru autovehiculele din categoriile A1, A2 si A;
  • numai in traseu, pentru autovehiculele din categoriile B1, B, BE, C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE, Tr, Tb si Tv.
Proba practica pentru categoria AM consta numai in verificarea aptitudinilor in poligoane special amenajate, sfarsitul probei consemnandu-se la momentul ajungerii in punctul <<Sosire>>. "Proba practica de conducere a moped-ului in poligon este promovata de candidatii care parcurg traseul in cel mult 2 minute si nu au cumulat mai mult de 15 puncte de penalizare", se arata in ordin.

Atentie! Conform Ordinului MAI nr. 82/2013, pana la data de 19 ianuarie 2014, candidatii la obtinerea unui permis de conducere din categoria AM, care fac dovada absolvirii anterior datei de 19 ianuarie 2013 a cursului de legislatie rutiera specific conducerii mopedelor pe drumurile publice in cadrul unei scoli de conducatori auto, se pot programa la examen fara sa mai faca dovada absolvirii unei scoli de soferi, adica doar in baza urmatoarelor documente:
  • cererea-tip, semnata de candidat
  • certificatul de cazier judiciar in termenul de valabilitate
  • copia actului de identitate valabil
  • dovada de plata a taxelor si tarifelor aferente obtinerii permisului de conducere

In plus fata de documentele de mai sus, candidatul va prezenta si documentul care atesta ca este apt din punct de vedere medical pentru conducerea autovehiculelor din grupa I, eliberat de o unitate de asistenta medicala autorizata, si documentul care atesta ca este apt din punct de vedere psihologic pentru a conduce autovehicule pe drumurile publice, eliberat de un laborator de specialitate autorizat.

----

Modificarile mentionate au intrat deja in vigoare la data publicarii, adica in 11 iunie 2013.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15911
  • Thank you received: 5083
  • Karma: 39
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Spune-ne si noua #32504

Cartile de identitate, inlocuite cu unele electronice incepand din 1 iulie

Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 82/2012 pentru modificarea si completarea unor acte normative privind evidenta persoanelor, actele de identitate ale cetatenilor romani, precum si actele de rezidenta ale cetatenilor statelor membre ale Uniunii Europene si Spatiului Economic European rezidenti in Romania a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 838, din 12 decembrie 2012 si a intrat in vigoare la data publicarii.

Conform actului normativ, incepand cu anul 2013 se vor elibera carti electronice de identitate, acestea devenind unul dintre documentele de calatorie pe baza caruia cetatenii romani pot calatori in statele membre ale Uniunii Europene.

"In sensul prezentei ordonante de urgenta, prin act de identitate se intelege cartea de identitate, cartea electronica de identitate, cartea de identitate provizorie si buletinul de identitate, aflate in termen de valabilitate", se arata in documentul citat. In preambulul OUG, Guvernul mentioneaza ca aceasta masura este necesara intrucat se impune producerea unor acte de identitate sigure, evitandu-se, in acest fel, utilizarea de documente de identitate false sau falsificate.

Pe de alta parte, insa, specialisti din cadrul Ministerului de Interne, citati de presa centrala, asigura ca buletinul electronic nu va fi impus. "Cine nu doreste carte de identitate electronica poate opta pentru una normala, care va fi asemanatoare cu cea electronica, dar nu va contine cipul si amprentele detinatorului“, a explicat Laura Cusa, seful serviciului juridic din Directia pentru Evidenta Persoanelor, relateaza presa nationala.

Potrivit sursei citate, implementarea noilor buletine se va face in mod treptat, in termen de maximum 6 luni de la data emiterii primei carti electronice de identitate.

Ce date vor fi inscrise in cartea electronica de identitate?

In OUG nr. 82/2012 se arata ca documentul este de tip smart card si va contine atat date in format tiparit sau in format inscriptionat prin tehnologie laser, cat si in format electronic. Mai mult chiar, noul document va contine si elemente de particularizare si de siguranta. Concret, datele personale care se inscriu pe cartea electronica de identitate, in format tiparit, vor fi cele care apar si in cartile de identitate, adica:
  • numele si prenumele titularului;
  • sexul;
  • cetatenia titularului;
  • data si locul nasterii titularului;
  • semnatura olografa a titularului;
  • fotografia titularului;
  • CNP;
  • adresa de domiciliu a titularului.

Totusi, noile reguli arata ca in formatul electronic al documentului vor fi inscrise, in plus fata de cele ce apar pe formatul tiparit, si alte informatii, precum:
  • prenumele parintilor titularului;
  • certificate digitale;
  • date biometrice ale titularului, constand in imaginea faciala si imaginile impresiunilor papilare a doua degete (amprente, n.red.).

Conform actului normativ, datele biometrice pentru cartea electronica de identitate se vor colecta de catre Directia Generala de Pasapoarte, procedurile de preluare a acestor date urmand a fi stabilite ulterior prin hotarare a Guvernului.

In ceea ce priveste imaginile impresiunilor papilare, acestea se colecteaza numai cu acordul expres al solicitantului cartii electronice de identitate sau, in cazul minorilor si al incapabililor, numai cu acordul expres al parintilor sau, dupa caz, parintelui care exercita autoritatea parinteasca ori al reprezentantului legal. In plus, noile reglementari arata ca la cererea solicitantului, cartile electronice de identitate pot fi eliberate fara a contine aceste imagini.

Potrivit OUG nr. 82/2012, se vor elibera si carti electronice de rezidenta, iar acestea vor cuprinde aceleasi date inscrise in cartile electronice de identitate.

Important! In actul normativ se precizeaza ca datele cu caracter personal, inclusiv datele biometrice inscrise in cipul cartii electronice de identitate si cipul cartii electronice de rezidenta sunt protejate prin utilizarea unei infrastructuri de chei publice si a unor mecanisme de acces standardizate ICAO.

De cand se elibereaza noile documente?

OUG nr. 82/2012 stabileste ca pana la data de 30 iunie 2013 se va realiza o platforma-pilot pentru constituirea sistemului informatic de emitere a cartii electronice de identitate si punerea in circulatie a cartii electronice de identitate si a cartii electronice de rezidenta.

Totodata, in actul normativ se precizeaza ca punerea in circulatie a cartii electronice de identitate se realizeaza, in mod esalonat, in termen de maximum 6 luni de la data emiterii primei carti electronice de identitate, pe masura asigurarii cu suportul tehnic necesar a serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor.

Atentie! Potrivit OUG publicat la sfarsitul anului, data oficiala de punere in circulatie a cartii electronice de identitate se va stabili prin hotarare a Guvernului.

OUG nr. 82/2012 stabileste inclusiv un calendar al preschimbarilor actelor de identitate in carti electronice de identitate, Concret, actul normativ stabileste ca toate actele de identitate eliberate pana la punerea in circulatie a cartii electronice de identitate se vor preschimba in functie de anul nasterii, pe o perioada de 3 ani, dupa cum urmeaza:
  • actele de identitate eliberate persoanelor nascute dupa data de 1 ianuarie 1981 se preschimba in perioada 1 iulie 2013-30 iunie 2014;
  • actele de identitate eliberate persoanelor nascute in perioada 1 ianuarie 1966-31 decembrie 1980 se preschimba in perioada 1 iulie 2014-30 iunie 2015;
  • actele de identitate eliberate persoanelor nascute in perioada 1 iulie 1946-31 decembrie 1965 se preschimba in perioada 1 iulie 2015-30 iunie 2016;
  • actele de identitate eliberate persoanelor nascute pana la data de 31 decembrie 1945 se preschimba in perioada 1 iulie 2016-31 decembrie 2016

Cartea electronica de identitate va avea o valabilitate de 4 ani, pentru persoanele cu varsta cuprinsa intre 14 si 18 ani, si de 5 ani, dupa implinirea varstei de 18 ani.

Cartea electronica de identitate: scurt istoric

Cadrul legal pentru eliberarea acestui document a fost creat de Ordonanta Guvernului nr. 69/2002 privind regimul juridic al cartii electronice de identitate. Actul normativ stabilea ca data de punere in circulatie a noilor carti de identitate va fi 1 ianuarie 2011. Totusi, la 30 decembrie 2010, o alta ordonanta, de urgenta de aceasta data, OUG nr. 124/2010, abroga prevederea respectiva si, in acelasi timp, stabilea ca data de punere in circulatie va fi stabilita prin hotarare a Guvernului.

Pe de alta parte, OUG nr. 124/2010 stabilea ca asigurarea cu echipamente si programe informatice necesare eliberarii noilor documente a autoritatilor si institutiilor publice se va realiza esalonat, astfel:
  • in municipiile resedinta de judet, in termen de 18 luni de la data punerii in circulatie a cartii electronice de identitate;
  • in celelalte municipii si orase, in termen de 3 ani de la data punerii in circulatie a cartii electronice de identitate;
  • in comune, in termen de 4 ani de la data punerii in circulatie a cartii electronice de identitate.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15911
  • Thank you received: 5083
  • Karma: 39
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Rasp: Spune-ne si noua #32535

Roamingul se desfiinteaza in Europa. Vom vorbi in strainatate la preturile din tara

Uniunea Europeana se pregateste sa desfiinteze tarifele mari din roaming. De anul viitor, clientii vor putea da si primi apeluri telefonice, trimite SMS-uri si naviga pe Internet oriunde in UE la preturi egale cu cele pe care le platesc atunci cand folosesc aceste servicii in tara lor. Masura face parte dintr-un efort de a crea o singura piata de telecom in Europa.

27 de comisari europeni au fost de acord, joi, in Bruxelles, ca proiectul sa se lanseze la timp pentru alegerile europene care au loc in mai anul viitor, pentru ca tarifele mici sa se aplice de la 1 iulie 2014, scrie The Telegraph.

Daca totul merge bine, in vara anului viitor nu vom mai avea facturi exagerate la mobil atunci cand vom pleca in vacante sau in calatorii de afaceri in Uniunea Europeana.

De la 1 iulie 2013, regulamentul Uniunii Europene privind serviciile de roaming prevede scaderea cu 36% fata de anul trecut a plafoanelor tarifare pentru transferul de date, devenind astfel mult mai ieftin sa se utilizeze harti, sa se vizioneze materiale video, sa se verifice adresa de posta electronica si sa se acceseze retelele de socializare atunci cand se calatoreste pe teritoriul UE, a anuntat joi Comisia Europeana.

  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15911
  • Thank you received: 5083
  • Karma: 39
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Spune-ne si noua #32691

Libon, aplicatia de Android si iOS prin care poti vorbi gratis cu prietenii

Cu noua aplicatie Libon de la Orange, disponibila pe smartphone-urile cu sisteme de operare Android si iOS, poti vorbi gratuit cat de mult vrei tu prin apeluri la calitate HD si mesaje cu alti utilizatori ai aplicatiei, aflati oriunde in lume.

Prin aceasta aplicatie, gandita special pentru tineri, Orange face un pas intr-o directie noua, aceea a apelurilor si mesajelor pe telefon prin Internet.



Experienta apelurilor prin Libon este foarte asemanatoare cu cea a apelurilor telefonice obisnuite. Atunci cand suni pe cineva, o notificare apare pe ecranul telefonului acelei persoane, iar sunetul apelului este HD.

Aplicatia asigura o calitate exceptionala a apelurilor, asadar cei dragi aflati la distanta iti vor auzi vocea clar, ca si cum ar fi langa tine. O alta veste buna este ca beneficiezi de mesagerie vocala vizuala si poti seta mesaje de intampinare personalizate dupa bunul tau plac.

Iata cat este de simplu de utilizat:


Mai multe detalii AICI ;)
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15911
  • Thank you received: 5083
  • Karma: 39
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Spune-ne si noua #32718

Daca te uiti cu atentie pe tot materialul, sunt niste conditii care mai limiteaza posibilitatea tuturor de ex. de a beneficia de avantajele respective! Multa sanatate si... Doamne-ajuta!
  • ihdsimmeu
  • Avatarul lui ihdsimmeu
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Ţarcurile au premers lagarelor! Iubesc libertatea!
  • Posts: 3639
  • Thank you received: 556
  • Karma: 17
Tot ce vreti sa va faca voua oamenii, faceti-le si voi la fel...Matei 7:12
Doamne...ajuta-ma ca azi, sa fiu mai aproape de Tine decat ieri si maine (daca mai e o zi pentru mine) mai aproape decat azi! AMIN!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Spune-ne si noua #32720

Comisia Europeană: Tarifele de roaming, mai ieftine cu 36% începând de săptămâna viitoare

Comisia Europeană a anunţat joi că tarifele de roaming pentru servicii de email, video şi accesarea reţelelor sociale scad în UE cu 36% , începând de la 1 iulie. De asemenea, vor fi operate reduceri şi pentru serviciile de voce şi text, în conformitate cu reglementările comunitare.

Operatorii de telefonie mobilă pot taxa clienţii care călătoresc în Uniunea Europeană cu maximum 45 de eurocenţi pe megabit, pentru servicii de date, se arată într-un comunicat al CE. Limita maximă actuală de 70 de eurocenţi pe meagabit a fost stabilită în urmă cu un an.

Din iulie 2014, plafonul maxim pentru servicii de date va fi de 20 de cenţi.

Aceste reduceri fac parte din strategia vicepreşedintelui CE Neelie Kroes de a unifica piaţa europeană a telecomunicaţiilor

Potrivit Bloomberg, operatorii de telecomunicaţii s-au plâns că iniţiativele lui Kroes, favorabile consumatorilor, sunt prea restrictive pentru companii şi afectează investiţiile în reţele şi tehnologie. UE a redus tarifele de retail cu 80% din 2007.

"Cele mai recente reduceri ale tarifelor lasă mai mulţi bani în buzunarele utilizatorilor, din vară, şi sunt un pas esenţial spre eliminarea acestor suprataxe. Este bine atât pentru consumatori cât şi pentru companii, pentru că elimină temerile din piaţă", a precizat Kroes în comunicat.

Tarifele de roaming pentru transmiterea de date în Croaţia, ţară care intră în UE la 1 iulie, vor scădea de aproape 15 ori şi trimiterea de SMS-uri sau serviciile de voce vor fi de 10 ori mai ieftine în această ţară.

La nivelul UE, efectuarea apelurilor de voce va costa maximum 24 de eurocenţi/minut plus TVA, cu 17% mai puţin decât în 2012.

În cazul apelurilor primite, plafonul este de 7 cenţi/minut plus TVA, în scădere cu 12,5% faţă de anul trecut.

Trimiterea unui mesaj text va fi taxată cu maximum 8 eurocenţi plus TVA, cu 11% mai puţin comparativ cu 2012.

În iulie 2014, vor avea loc noi reduceri ale tarifelor de roaming. Tarifele vor scădea la 19 eurocenţi pe minut pentru efectuarea de apeluri de voce, la 5 cenţi pentru apeluri primite şi la 6 eurocenţi în cazul SMS-urilor.

La sfârşitul lunii mai, Kroes a făcut apel pentru crearea unei "pieţe unice" a telecomunicaţiilor în Europa.
Multa sanatate si... Doamne-ajuta!
  • ihdsimmeu
  • Avatarul lui ihdsimmeu
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Ţarcurile au premers lagarelor! Iubesc libertatea!
  • Posts: 3639
  • Thank you received: 556
  • Karma: 17
Tot ce vreti sa va faca voua oamenii, faceti-le si voi la fel...Matei 7:12
Doamne...ajuta-ma ca azi, sa fiu mai aproape de Tine decat ieri si maine (daca mai e o zi pentru mine) mai aproape decat azi! AMIN!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Spune-ne si noua #33507

Reorganizare ANAF

Toate unitatile fiscale din tara, rearondate teritorial unei directii regionale. Tu de care apartii acum?



Activitatea Finantelor la nivel teritorial a fost reoganizata, prin HG nr. 520/2013, in opt directii regionale, care au sedii in orasele:

  • Iasi,
  • Galati,
  • Ploiesti,
  • Craiova,
  • Timisoara,
  • Cluj-Napoca,
  • Brasov,
  • Bucuresti.

Aceste directii regionale sunt institutii publice cu personalitate juridica au fost infiintate prin fuziunea prin absorbtie a celorlalte directii judetene ale finantelor publice din aria de competenta.

Toate unitatile fiscale din tara au fost reorganizate si ele, astfel incat sa apartina uneia dintre noile directii regionale. Fiscul a publicat in 2 septembrie, in Monitorul Oficial nr. 544, Ordinul nr. 2211/2013 care prezinta noua structura teritoriala a autoritatilor fiscale, care a intrat in vigoare la data publicarii.

Conform actului normativ, Directia Regionala a Finantelor Publice Ploiesti va cuprinde 34 de unitati fiscale:
  • Administratia judeteana a finantelor publice Arges
  • Serviciul fiscal municipal Campulung
  • Serviciul fiscal municipal Curtea de Arges
  • Serviciul fiscal orasenesc Costesti
  • Serviciul fiscal orasenesc Topoloveni
  • Administratia judeteana a finantelor publice Calarasi
  • Serviciul fiscal municipal Oltenita
  • Serviciul fiscal orasenesc Lehliu
  • Serviciul fiscal orasenesc Budest Administratia judeteana a finantelor publice Dambovita cu sediul in Municipiul Targoviste
  • Serviciul fiscal orasenesc Moreni
  • Serviciul fiscal orasenesc Gaesti
  • Serviciul fiscal orasenesc Pucioasa
  • Serviciul fiscal orasenesc Titu
  • Administratia judeteana a finantelor publice Giurgiu,
  • Serviciul fiscal orasenesc Bolintin Vale
  • Serviciul fiscal orasenesc Mihailesti
  • Biroul fiscal comunal Hotarele
  • Administratia judeteana a finantelor publice Ialomita
  • Serviciul fiscal municipal Fetesti
  • Serviciul fiscal municipal Urziceni
  • Administratia judeteana a finantelor publice Prahova cu sediul in Municipiul Ploiesti
  • Serviciul fiscal municipal Campina
  • Serviciul fiscal orasenesc Baicoi
  • Serviciul fiscal orasenesc Mizil
  • Serviciul fiscal orasenesc Busteni
  • Serviciul fiscal orasenesc Slanic
  • Serviciul fiscal orasenesc Valeni
  • Biroul fiscal comunal Brazi
  • Administratia judeteana a finantelor publice Teleorman
  • Serviciul fiscal municipal Turnu Magurele
  • Serviciul fiscal municipal Rosiorii de Vede
  • Serviciul fiscal orasenesc Videle
  • Serviciul fiscal orasenesc Zimnicea

De Directia Regionala a Finantelor Publice Timisoara vor apartine, conform prevederilor propuse de ANAF, 26 de unitati fiscale:
  • Administratia judeteana a finantelor publice Arad
  • Serviciul fiscal orasenesc Chisinei Cris
  • Serviciul fiscal orasenesc Lipova
  • Serviciul fiscal orasenesc Ineu
  • Serviciul fiscal orasenesc Sebis
  • Biroul fiscal comunal Savarsin
  • Administratia judeteana a finantelor publice Caras-Severin
  • Serviciul fiscal municipal Caransebes
  • Serviciul fiscal orasenesc Baile Herculane
  • Serviciul fiscal orasenesc Moldova Noua
  • Serviciul fiscal orasenesc Oravita
  • Serviciul fiscal orasenesc Otelul Rosu
  • Biroul fiscal comunal Bozovici
  • Administratia judeteana a finantelor publice Hunedoara, cu sediul in Deva
  • Serviciul fiscal municipal Brad
  • Serviciul fiscal municipal Hunedoara cu sediul in municipiul Hunedoara
  • Serviciul fiscal municipal Orastie
  • Serviciul fiscal municipal Petrosani
  • Serviciul fiscal orasenesc Hateg
  • Administratia judeteana a finantelor publice Timis, cu sediul in Timisoara
  • Serviciul fiscal municipal Lugoj
  • Serviciul fiscal orasenesc Deta
  • Serviciul fiscal orasenesc Faget
  • Serviciul fiscal orasenesc Buzias
  • Serviciul fiscal orasenesc Jimbolia
  • Serviciul fiscal orasenesc Sannicolau Mare

Acelasi proiect de act normativ elaborat de ANAF stabileste ca de Directia Regionala a Finantelor Publice Cluj Napoca vor apartine 30 de unitati fiscale:
  • Administratia judeteana a finantelor publice Bihor cu sediul in municipiul Oradea
  • Serviciul fiscal orasenesc Alesd
  • Serviciul fiscal orasenesc Beius
  • Serviciul fiscal orasenesc Marghita
  • Serviciul fiscal orasenesc Salonta
  • Administratia judeteana a finantelor publice Bistrita-Nasaud, cu sediul in Bistrita
  • Serviciul fiscal orasenesc Beclean
  • Serviciul fiscal orasenesc Nasaud
  • Serviciul fiscal orasenesc Sîngeroz Bai
  • Birou fiscal comunal Prundu Bargaului
  • Birou fiscal comunal Lechinta
  • Administratia judeteana a finantelor publice Cluj cu sediul in Municipiul Cluj-Napoca
  • Serviciul fiscal municipal Turda
  • Serviciul fiscal municipal Dej
  • Serviciul fiscal municipal Gherla
  • Serviciul fiscal orasenesc Huedin
  • Administratia judeteana a finantelor publice Maramures
  • Serviciul fiscal municipal Sighetu Marmatiei
  • Serviciul fiscal orasenesc Targu Lapus
  • Serviciul fiscal orasenesc Viseu de Sus
  • Birou fiscal comunal Somcuta Mare
  • Administratia judeteana a finantelor publice Satu Mare
  • Serviciul fiscal municipal Carei
  • Serviciul fiscal orasenesc Negresti-Oas
  • Serviciul fiscal orasenesc Tasnad
  • Administratia judeteana a finantelor publice Salaj
  • Serviciul fiscal orasenesc Simleu Silvaniei
  • Serviciul fiscal orasenesc Jibou
  • Serviciul fiscal orasenesc Cehu Silvaniei
  • Birou fiscal comunal Nusfalau

Alte 29 de unitati fiscale vor apartine teritorial de Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Iasi, si anume:
  • Administratia judeteana a finantelor publice Bacau
  • Serviciul fiscal municipal Onesti
  • Serviciul fiscal orasenesc Buhusi
  • Serviciul fiscal orasenesc Moinesti
  • Biroul fiscal comunal Podu-Turcului
  • Administratia judeteana a finantelor publice Botosani cu sediul in Municipiul Botosani
  • Serviciul fiscal municipal Dorohoi
  • Serviciul fiscal orasenesc Darabani
  • Serviciul fiscal orasenesc Saveni
  • Administratia judeteana a finantelor publice Iasi cu sediul in municipiul Iasi
  • Serviciul fiscal municipal Pascani
  • Serviciul fiscal orasenesc Harlau
  • Serviciul fiscal orasenesc Targu Frumos
  • Biroul fiscal comunal Raducaneni
  • Administratia judeteana a finantelor publice Neamt, cu sediul in Piatra
  • Neamt
  • Serviciul fiscal municipal Roman
  • Serviciul fiscal orasenesc Targu-Neamt
  • Serviciul fiscal orasenesc Bicaz
  • Administratia judeteana a finantelor publice Suceava
  • Serviciul fiscal municipal Campulung Moldovenesc
  • Serviciul fiscal municipal Falticeni
  • Serviciul fiscal municipal Radauti
  • Serviciul fiscal municipal Vatra Dornei
  • Serviciul fiscal orasenesc Gura Humorului
  • Serviciul fiscal orasenesc Siret
  • Administratia judeteana a finantelor publice Vaslui
  • Serviciul fiscal municipal Barlad
  • Serviciul fiscal municipal Husi
  • Serviciul fiscal orasenesc Negresti

In Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov vor fi cuprinse teritorial 33 de unitati fiscale:
  • Administratia judeteana a finantelor publice Alba
  • Serviciul fiscal municipal Aiud
  • Serviciul fiscal municipal Blaj
  • Serviciul fiscal municipal Sebes
  • Serviciul fiscal orasenesc Campeni
  • Serviciul fiscal orasenesc Cygur
  • Serviciul fiscal orasenesc Zlatna
  • Administratia judeteana a finantelor publice Brasov
  • Serviciul fiscal municipal Fagaras
  • Serviciul fiscal orasenesc Sacele
  • Serviciul fiscal orasenesc Codlea
  • Serviciul fiscal orasenesc Rupea
  • Serviciul fiscal orasenesc Victoria
  • Serviciul fiscal orasenesc Zarnesti
  • Serviciul fiscal orasenesc Rasnov
  • Administratia judeteana a finantelor publice Covasna
  • Serviciul fiscal municipal Targu Secuiesc
  • Serviciul fiscal orasenesc Baraolt
  • Administratia judeteana a finantelor publice Harghita
  • Serviciul fiscal municipal Odorheiu
  • Serviciul fiscal municipal Toplita
  • Serviciul fiscal orasenesc Gheorgheni
  • Administratia judeteana a finantelor publice Mures cu sediul in Targu-
  • Mures
  • Serviciul fiscal municipal Sighisoara
  • Serviciul fiscal municipal Reghin
  • Serviciul fiscal municipal Tarnaveni
  • Serviciul fiscal orasenesc Ludus
  • Serviciul fiscal orasenesc Sovata
  • Administratia judeteana a finantelor publice Sibiu cu sediul in Sibiu
  • Serviciul fiscal municipal Medias
  • Serviciul fiscal orasenesc Agnita
  • Serviciul fiscal orasenesc Saliste
  • Serviciul fiscal orasenesc Avrig

De Directia Generala Regionala A Finantelor Publice Craiova vor apartine teritorial 26 de unitati fiscale:
  • Administratia judeteana a finantelor publice Dolj,
  • Serviciul fiscal orasenesc Calafat,
  • Serviciul fiscal orasenesc Filiasi
  • Serviciul fiscal orasenesc Segarcea,
  • Serviciul fiscal orasenesc Bechet
  • Serviciul fiscal orasenesc Bailesti,
  • Administratia judeteana a finantelor publice Gorj cu sediul in Municipiul Targu-Jiu
  • Serviciul fiscal orasenesc Motru
  • Serviciul fiscal orasenesc Novaci
  • Serviciul fiscal orasenesc Targu-Carbunesti
  • Serviciul fiscal orasenesc Rovinari
  • Administratia judeteana a finantelor publice Mehedinti, cu sediul in Drobeta-Turnu Severin
  • Serviciul fiscal orasenesc Strehaia
  • Serviciul fiscal orasenesc Orsova
  • Serviciul fiscal orasenesc Vanju
  • Serviciul fiscal orasenesc Baia de Arama
  • Administratia judeteana a finantelor publice Olt cu sediul in Slatina
  • Serviciul fiscal municipal Caracal
  • Serviciul fiscal orasenesc Bals
  • Serviciul fiscal orasenesc Corabia
  • Administratia judeteana a finantelor publice Valcea, cu sediul in Municipiul Ramnicu - Valcea
  • Serviciul fiscal municipal Dragasani
  • Serviciul fiscal orasenesc Balcesti
  • Serviciul fiscal orasenesc Gura Lotrului
  • Serviciul fiscal orasenesc Horezu
  • Serviciul fiscal orasenesc Babeni

Directia Generala Regionala A Finantelor Publice Galati va cuprinde teritorial urmatoarele 27 de unitati fiscale:
  • Administratia judeteana a finantelor publice Braila
  • Serviciul fiscal orasenesc Însuratei
  • Serviciul fiscal orasenesc Faurei
  • Serviciul fiscal orasenesc Ianca
  • Administratia judeteana a finantelor publice Buzau
  • Serviciul fiscal municipal Ramnicu-Sara
  • Serviciul fiscal orasenesc Pogoanele
  • Serviciul fiscal orasenesc Patarlagele
  • Administratia judeteana a finantelor publice Constanta
  • Serviciul fiscal municipal Mangalia
  • Serviciul fiscal municipal Medgidia
  • Serviciu fiscal orasenesc Eforie
  • Serviciul fiscal orasenesc Harsova
  • Serviciul fiscal orasenesc Navodari
  • Serviciul fiscal orasenesc Baneasa,
  • Administratia judeteana a finantelor publice Galati
  • Serviciul fiscal municipal Tecuci
  • Serviciul fiscal orasenesc Targu Bujor
  • Biroul fiscal comunal Liesti
  • Administratia judeteana a finantelor publice Tulcea
  • Serviciul fiscal orasenesc Babadag
  • Serviciul fiscal orasenesc Macin
  • Serviciul fiscal orasenesc Sulina
  • Biroul fiscal comunal Baia
  • Administratia judeteana a finantelor publice Vrancea cu sediul in Focsani
  • Serviciul fiscal municipal Adjud
  • Serviciul fiscal orasenesc Panciu

A opta directie regionala, cea din Bucuresti, va ingloba din punct de vedere teritorial noua unitati fiscale:
  • Administratia judeteana a finantelor publice Ilfov
  • Administratia Sector 1 a finantelor publice
  • Administratia Sector 2 a finantelor publice
  • Administratia Sector 3 a finantelor publice
  • Administratia Sector 4 a finantelor publice
  • Administratia Sector 5 a finantelor publice
  • Administratia Sector 6 a finantelor publice
  • Serviciul fiscal orasenesc Buftea
  • Serviciul fiscal orasenesc Bragadiru

Atentie!
Fiecare unitate fiscale are mai multe unitati teritoriale arondate. Puteti consulta in fisierul atasat lista completa a localitatilor care apartin de unitatile fiscale mentionate.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15911
  • Thank you received: 5083
  • Karma: 39
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Petru

Rasp: Spune-ne si noua #33753

Te-au prins fara bilet? Uite ce NU au voie sa-ti faca controlorii RATB si ce drepturi ai cand incerci sa trisezi!

In Bucuresti, mersul fara bilet, poate fi considerat un adevarat sport extrem mai ales daca in drumul celui care vrea sa mearga gratuit apar controlorii. Dar care sunt drepturile unui cetatean prins fara bilet?

Controlorii RATB pot chema politia daca cei prinsi fara bilet sunt violenti sau nu se legitimeaza

Controlorii RATB colaboreaza cu Directia Generala de Jandarmi a Municipiului Bucuresti si astfel agentii de control RATB sunt instruiti ca, in anumite situatii, sa solicite sprijinul fortelor de ordine, la apelul de urgenta 112. Odata veniti, oamenii legii au dreptul sa legitimeze pe oricine si sa ia masurile cuvenite.

Au voie controlorii sa te legitimeze?

In conformitate cu H.C.G.M.B nr. 156/2001 cu modificari si completari ulterioare, calatorul este obligat sa prezinte agentului constatator, la cererea acestuia, actul de identitate. Conducerea RATB atentioneaza ca agentul de control nu este imputernicit sa ceara calatorului sa ii prezinte continutul personal al gentii. Cu alte cuvinte daca ii spui ca nu ai buletinul la tine, controlorul va trebui sa te creada pe cuvant si nu are dreptul sa te perchezitioneze.

Au voie controlorii RATB sa te inchida in mijlocul de transport in comun si sa nu te lase sa cobori?

Legea spune clar ca activitatea de control se desfasoara in mijlocul de transport, unde se intocmeste si procesul-verbal de contraventie sau se elibereaza suprataxa de calatorie, dupa caz. Astfel, calatorul ramane in vehicul pana la incheierea procesului-verbal sau pana la achitarea suprataxei. ATENTIE! Orice retinere dureaza mai mult de 30 de minute, se transforma automat in privare de liberate si se pedepseste cu inchisoare de la 3 la 10 ani, conform articolului 189 din Codul Penal.

Controlorii sunt obligati sa poarte uniforma

Directorul Comercial al RATB, Dragos Zaharia a declarat pentru B365.ro ca angajatii corpului de control trebuie sa poarte obligatoriu o uniforma: "Controlorii trebuie sa aibe o uniforma albastru-bleumarin inchis si camasa bleu. In momentul in care fac controlul ei trebuie sa prezinte cateva elemente de identificare: delegatie si insigna. De regula au si o aparatura specifica (cititorul portabil de carduri)".

Controlorii nu au voie sa te umileasca

Controlorii nu au dreptul sa abuzeze verbal calatorii chiar, indiferent daca au sau nu bilet. Mai mult, acestia nu au voie sa te intimideze, sa ameninte sau sa ii injoseasca in public pe cei prinsi fara tichet. Ei au doar dreptul sa le ceara sa se legitimeze celor prinsi fara bilet ca sa le taie amenda.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15911
  • Thank you received: 5083
  • Karma: 39
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Rasp: Spune-ne si noua #34036

Bilete de la 99 de euro la Tarom dus-intors, pe toate destinatiile sale - vezi conditiile

Compania Tarom vinde bilete pentru o calatorie dus-intors pentru toate destinatiile sale cu preturi incepand de la 99 euro, cu toate taxele incluse.

Biletele dus-intors pot fi achizitionate pentru urmatoarele destinatii Tarom: Atena, Amman, Amsterdam, Barcelona, Belgrad, Beirut, Bruxelles, Budapesta, Bologna (din Iasi), Dubai, Dublin, Frankfurt, Istanbul, Larnaca, Londra (din Bucuresti sau Iasi), Madrid, Munchen (din Bucuresti sau Sibiu), Nisa, Paris, Praga (din Bucuresti sau Cluj), Roma (din Bucuresti sau Iasi), Salonic, Sofia, Tel Aviv, Torino (din Iasi), Viena (din Bucuresti), se precizeaza intr-un comunicat al companiei.

Preturile biletelor de avion incep de la 99 euro, pentru un bilet dus - intors, cu toate taxele incluse. Biletele sunt disponibile la vanzare atat pe site-ul Tarom - www.tarom.ro, cat si prin agentiile proprii Tarom.

Oferta de toamna este valabila pentru calatoriile efectuate in perioadele 01 noiembrie - 19 decembrie 2013 si 06 ianuarie- 28 februarie 2014.

La aceasta oferta locurile sunt limitate. De asemenea, se excepteaza cursele operate in code share, cursele din si spre Chisinau si unele zboruri Bucuresti-Dubai-Bucuresti, Bucuresti-Viena-Bucuresti.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15911
  • Thank you received: 5083
  • Karma: 39
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Rasp: Spune-ne si noua #34231

Curierat rapid pe bicicleta in Bucuresti



Ce facem:

Pe scurt: curierat rapid pe bicicleta in Bucuresti. Pe sistemul “door-to-door” curierii nostri va ridica pachetul direct din fata usii si il predau destinatarului in mana. Durata medie a unei curse este de 30 de minute din momentul ridicarii pachetului.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15911
  • Thank you received: 5083
  • Karma: 39
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Spune-ne si noua #34889

Salarizarea bugetarilor pe 2014 a fost publicata. Cresc doar veniturile profesorilor debutanti si ale medicilor rezidenti

Anul viitor salariile brute ale bugetarilor vor fi mentinute la acelasi nivel cu cele din luna decembrie 2013, conform unui act normativ publicat vineri in Monitorul Oficial. Exceptie de la aceasta prevedere fac profesorii debutanti si medicii rezidenti, care urmeaza sa beneficieze de remuneratii ceva mai mari decat in acest an.

Ordonanta de Urgenta a Guvernului (OUG) nr. 103/2013 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2014, precum si alte masuri in domeniul cheltuielilor publice a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 703 din 15 noiembrie 2013.

Salariile profesorilor debutanti cresc cu 10%

In anul 2014, cuantumul brut al salariilor de baza/soldelor functiei de baza/salariilor functiei de baza/indemnizatiilor de incadrare de care beneficiaza personalul platit din fonduri publice se mentine la acelasi nivel cu cel ce se acorda pentru luna decembrie 2013, iar valoarea de referinta se mentine la 600 de lei, conform noii OUG.

In plus, anul viitor, cuantumul sporurilor, indemnizatiilor, compensatiilor si al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare care fac parte din salariul brut, solda lunara bruta/salariul lunar brut, indemnizatia bruta de incadrare se mentine la acelasi nivel cu cel ce se acorda personalului platit din fonduri publice pentru luna decembrie 2013, in masura in care personalul isi desfasoara activitatea in aceleasi conditii.

Prin exceptie de la aceste prevederi, incepand cu luna ianuarie 2014, cuantumul brut al salariilor de baza, astfel cum au fost stabilite pentru luna decembrie 2013, se majoreaza cu pana la 10%, fara a depasi salariul de baza, pentru personalul didactic, atat din invatamantul preuniversitar de stat, cat si din invatamantul universitar de stat, care are o vechime in invatamant de pana la 6 ani.

Astfel, salariul de baza in invatamant se determina prin inmultirea coeficientului de ierarhizare corespunzator clasei de salarizare aferenta functiei detinute cu valoarea de referinta, care este de 600 lei, corespunzand celei mai mici clase, 1. Acest salariu de baza este stabilit prin Legea-cadru nr.284/2010, cu modificarile ulterioare. Potrivit acestei legi, cel mai mare coeficientul de ierarhizare este 15 corespunzand clasei de salarizare 110, iar diferenta dintre doua clase de salarizare succesive este de 2,5% din salariul de baza, solda/salariul de functie, indemnizatia lunara de incadrare, utilizandu-se rotunjirea la a doua zecimala a coeficientilor de ierarhizare aferenti claselor de salarizare.

In plus, potrivit noului act normativ, salariul de baza stabilit pentru luna decembrie 2013, care se majoreaza, cuprinde: salariul de incadrare al functiei didactice si, dupa caz, indemnizatia de conducere, indemnizatia pentru invatamant special, gradatia de merit, indemnizatia pentru personalul didactic care indeplineste activitatea de diriginte, pentru invatatori, educatoare, institutori si profesor pentru invatamantul prescolar si primar, sporul de vechime, sporul de predare simultana si compensatiile tranzitorii.

De asemenea, pentru cadrele didactice care au sub 6 ani de experienta, incepand cu luna ianuarie 2014, cuantumul sporurilor, indemnizatiilor si al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare, care nu fac parte din salariul de baza, se majoreaza tot cu 10%, acelasi procent cu care a fost majorat salariul de baza, in masura in care personalul isi desfasoara activitatea in aceleasi conditii.

Atentie! Cadrele didactice tinere care vor avea in decembrie 2013 un salariu mai mare decat salariul de baza nu li se va creste salariul cu 10% de la 1 ianuarie 2014.

De asemenea, tinerele cadre didactice si personalul ale carui raporturi de munca sau serviciu au fost suspendate in conditiile legii si care si-au reluat activitatea in anul 2014 primesc si sporurile pentru conditii de munca.

In cazul in care personalul didactic de predare promoveaza la o transa de vechime in invatamant superioara sau la un grad didactic superior si salariul de baza pentru noua incadrare, similar in plata, este mai mic decat cel avut anterior promovarii, se mentin in plata drepturile salariale avute, daca isi desfasoara activitatea in aceleasi conditii, se mentioneaza in noua OUG.

In plus, in anul 2014 personalul nedidactic angajat in unitatile de invatamant preuniversitar de stat poate fi transferat intre unitatile de invatamant preuniversitar de stat, in cadrul aceleiasi unitati administrativ-teritoriale, intr-o functie pentru care sunt indeplinite conditiile specifice prevazute in fisa postului, cu acordul scris al angajatului transferat, la solicitarea conducatorului institutiei, cu aprobarea consiliului de administratie al fiecarui angajator, pe baza unei metodologii aprobate prin ordin al ministrului educatiei nationale.

"Avand in vedere importanta deosebita a acestui sector in dezvoltarea generala a societatii romanesti se impune asigurarea unei remuneratii mai atractive pentru aceasta categorie de personal si in special pentru cadrele didactice tinere. Astfel, o mai buna motivare a acestora ar putea conduce la cresterea performantelor profesionale si implicit la o mai buna pregatire a elevilor si studentilor. O alta categorie de personal, pentru pregatirea careia statul asigura fonduri importante, sunt medicii rezidenti. In prezent medicii rezidenti beneficiaza de venituri salariale care nu ii motiveaza sa isi desfasoare activitate in unitati sanitare din tara noastra, inregistrandu-se in ultima perioada migrari masive ale acestora catre unitati sanitare din alte tari", se mentioneaza in nota de fundamentare a acestei ordonante.

Din totalul personalului platit din fonduri publice, personalul didactic din invatamantul preuniversitar si universitar reprezinta circa 21%, conform notei de fundamentare a proiectului de OUG.

Burse pentru medicii rezidenti

Incepand cu 1 ianuarie 2014, medicii si farmacistii rezidenti cu un salariu lunar brut mai mic decat 3000 lei, care nu include drepturile aferente garzilor efectuate pentru asigurarea continuitatii asistentei medicale in afara normei legale de munca si a programului normal de lucru de la functia de baza, beneficiaza de o bursa de rezidentiat in cuantum lunar de 670 lei, potrivit actului normativ.

Aceasta bursa nu face parte din salariul brut, nu este supusa impozitului pe venit si nu constituie baza de calcul pentru contributiile de asigurari sociale de stat, asigurari pentru somaj, asigurari sociale de sanatate sau pentru accidente de munca si boli profesionale. Plata bursei de rezidentiat se realizeaza din bugetul de stat, prin bugetul aprobat Ministerului Sanatatii.

Numarul de posturi la institutiile publice ”ingheata” la valoarea din noiembrie

Conform noii OUG, in cazul functionarilor publici nou-incadrati sau promovati, nivelul de salarizare in plata pentru functiile similare este cel corespunzator treptei 3 de salarizare utilizate in anul 2010.

In anul 2014, pentru personalul militar, politistii si functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, indemnizatiile, compensatiile, sporurile, primele, ajutoarele, platile compensatorii, despagubirile, compensatiile lunare pentru chirie si alte drepturi acordate potrivit actelor normative in vigoare se stabilesc in raport cu nivelul bazei de calcul al acestora utilizate pentru luna decembrie 2011, potrivit actului normativ.

In plus, anul viitor, numarul maxim de posturi care se finanteaza din fonduri publice, pentru institutiile si autoritatile publice indiferent de modul de finantare si subordonare, este numarul de posturi ocupate la data de 15 noiembrie 2013, inclusiv posturile ocupate temporar la aceasta data. Suplimentar fata de acest numar, pot fi finantate urmatoarele posturi:
  • posturile a caror ocupare a fost aprobata de Guvern prin Memorandum/Nota pana la data de 15 noiembrie 2013, in temeiul OUG nr. 77/2013 si care nu au fost inca ocupate pana la aceasta data;
  • numarul suplimentar de posturi aprobat prin acte normative in anul 2013, dupa data intrarii in vigoare a OUG nr. 77/2013;
  • 350 posturi la Ministerul Justitiei pentru pregatirea sistemului judiciar pentru intrarea in vigoare a noilor Coduri;
  • posturile pentru care au fost deja demarate procedurile de ocupare pana la data de 15 noiembrie 2013.
Mai mult, ministerele isi pot stabili numarul maxim de posturi care se finanteaza in anul 2014, pentru aparatul propriu si institutiile si autoritatile publice din subordine, coordonare, sub autoritate sau finantate prin bugetul acestora si pot efectua si redistribuiri de posturi intre acestea, cu incadrare in numarul total de posturi pe fiecare sursa de finantare, respectiv: cu finantare integrala de la bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, cu finantare din venituri proprii si subventii acordate de la bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale sau cu finantare integrala din venituri proprii, dupa caz.

Exceptie de la aceste prevederi fac institutiile publice autonome finantate integral de la bugetul de stat, care pot finanta in anul 2014 un numar maxim de posturi care sa nu depaseasca numarul maxim de posturi aprobat prin acte normative, numai cu conditia incadrarii in sumele aprobate in bugetul propriu pentru cheltuieli de personal.

Disponibilizari la CFR Marfa

Anul viitor se vor face concedieri colective la CFR, deoarece societatea este angajata in procesul de privatizare pana in luna mai 2015. Astfel, Guvernul doreste ca prin disponibilizari de personal sa echilibreze situatia financiara a CFR, care in prezent are multe datorii, printre care cea la furnizorii de energie electrica, si se afla intr-o situatie dificila. Persoanele disponibilizate vor primi salarii compensatorii.

Guvernul a anuntat ca actiunile CFR urmeaza sa fie tranzactionate pe Bursa Romana de la mijlocul anului 2015.

De ce nu se majoreaza salariile tuturor bugetarilor

Masurile propuse prin proiectul de act normativ au un impact financiar in anul 2014 asupra cheltuielilor bugetare de circa 30,6 miliarde de lei si reprezinta in jur de 4,6% din produsul intern brut estimat pentru anul viitor.

De asemenea, conform OUG 103/2013, daca s-ar majora salariile tuturor bugetarilor anul viitor, acest fapt ar conduce la nerespectarea angajamentelor asumate de Romania prin acordurile de imprumut cu organismele internationale.

In plus, in anul 2014, ordonatorii principali de credite/ordonatorii de credite pot aproba demararea procedurilor privind promovarea pe functii, grade sau trepte profesionale a personalului numai cu conditia incadrarii in bugetul anual aprobat la cheltuieli de personal.

Mai mult, a fost amanata, din nou, pentru anul viitor aplicarea prevederile art. 21 din Legea-cadru nr. 284/2010, cu modificarile ulterioare. Acest articol prevede ca: locurile de munca, categoriile de personal, marimea concreta a sporului pentru conditii de munca, precum si conditiile de acordare a acestuia se stabilesc prin regulament elaborat de catre fiecare dintre ministerele coordonatoare ale celor 6 domenii de activitate bugetara - administratie, sanatate, invatamant, justitie, cultura, diplomatie, de catre institutiile de aparare, ordine publica si siguranta nationala, precum si de catre autoritatile publice centrale autonome, care se aproba prin hotarare a Guvernului, la propunerea fiecaruia dintre ministerele coordonatoare, fiecareia dintre institutiile de aparare, ordine publica si siguranta nationala sau autoritatile publice centrale autonome, cu avizul Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale si al Ministerului Finantelor Publice si cu consultarea federatiilor sindicale reprezentative domeniului de activitate.

Potrivit noii OUG, in anul 2014, autoritatile si institutiile publice, indiferent de modul de finantare, nu vor acorda premii si prime de vacanta, cu exceptia sportivilor si colectivelor tehnice care au obtinut performante deosebite la actiunile sportive internationale, elevii care au obtinut distinctii la olimpiadele si concursurile internationale pe obiecte de invatamant si pentru profesorii care i-au pregatit pe acestia.

Conform unui comunicat de presa al MFP, de pe 11 noiembrie, anul viitor, un numar de 354.155 salariati din sectorul bugetar, reprezentand circa 30% din totalul numarului de posturi ocupate la nivelul lunii septembrie 2013, vor beneficia de majorari salariale, astfel:
  • 274.000 de persoane de majorari salariale, ca urmare a majorarii salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata la 850 lei incepand cu luna ianuarie 2014 si 900 lei incepand cu luna iulie 2014; din acest numar 90.328 sunt functii specifice din domeniul asistentei sociale, 20.836 sunt functii de specialitate medico-sanitara si auxiliar sanitar, 11.748 sunt cadre didactice si didactice auxiliare, 106.931 personal contractual, 32.829 functionari publici, 2.621 sunt functii specifice din institutii de cultura: spectacole, biblioteci, muzee si 8.707 alte categorii de functii bugetare;
  • 65.370 de cadre didactice din invatamantul preuniversitar si universitar de stat, cu vechime invatamant de pana la 6 ani, vor beneficia de o majorare salariala de pana la 10%, dar nu mai mult decat salariul de baza stabilit potrivit Legii-cadru nr. 284/2010;
  • 14.815 medici si farmacisti rezidenti din unitatile sanitare publice, cu salariul brut lunar mai mic de 3.000 lei, vor beneficia de o bursa lunara neimpozabila de 670 lei (reprezentand 150 euro).
Prin aceste masuri se asigura majorarea veniturilor pentru categoriile de personal bugetar cu nivelurile de salarizare cele mai mici, se subliniaza in comunicatul MFP.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15911
  • Thank you received: 5083
  • Karma: 39
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Prin accesarea acestui site, ești de acord cu faptul că folosim cookies .