Bine ai venit, Vizitator
Username: Password:

SUBIECT: Spune-ne si noua

Rasp: Spune-ne si noua #34955

1000 EUR – TREI BURSE PENTRU JURNALISM DESPRE FILANTROPIE

Bursele ARC "Donez, verb activ" își propun să le ofere jurnaliştilor posibilitatea să scrie despre donatorii români care schimbă lumea în care trăiesc şi atitudinea societăţii despre actul filantropic.



Trei echipe formate dintr-un reporter și un fotograf vor primi din partea ARC o bursă de câte 1.000 de euro și vor avea la dispoziție maximum șase luni ca să spună o poveste despre oameni care donează strategic pentru o cauză care îi mişcă – povești personale care pot inspira și alți oameni să se implice în comunitatea lor prin donaţii directe.

Să demitizeze noţiunea de filantropie, dar şi să prezinte un comportament corect şi o relaţie sănătoasă, bazată pe încredere, între donator şi cauza lui. Mai exact, să arate că filantropia nu este întâmplătoare şi impulsivă, ci un mod responsabil şi legitim de a schimba lumea.

https://arcromania.ro/content/documente/Burse%20Jurnalism%20Filantropie.pdf
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15937
  • Thank you received: 5105
  • Karma: 39
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Rasp: Spune-ne si noua #35066

Proprietarii domeniilor de Internet ".ro" vor plati o taxa anuala

Proprietarii domeniilor ".ro" vor plati o taxa de inregistrare, dar si una anuala de reinnoire, la propunerea Registrului national RoTLD din ICI Bucuresti, care gestioneaza paginile de Internet din Romania.

Numarul site-urilor cu domeniul ".ro" este de circa 700.000, astfel ca suma totala obtinuta astfel va fi una foarte mare. Cuantumul taxelor urmeaza sa fie stabilit de Ministerul Comunicatiilor si Societatatii Internationale, informeaza Mediafax.
https://www.mediafax.ro/economic/proprietarii-de-domenii-ro-vor-plati-o-taxa-anuala-de-reinnoire-11741308

Costul actual pentru un domeniu de Internet inregistrat in Romania este de 51,26 de dolari, plus TVA. In schimb, in prezent nu exista taxa anuala pentru reinnoire - mentenanta.

"Taxa anuala de inregistrare si reinnoire al unui nume de domeniu '.ro' se stabileste, la propunerea Registrului, prin ordin al ministrului pentru Societatea Informationala. Data de la care se va percepe aceasta taxa pentru numele de domenii nou inregistrate este data publicarii in Monitorul Oficial a ordinului.

Pentru numele de domenii existente inregistratorii au obligatia reinnoirii acestora in termen de maxim 3 luni de la data publicarii ordinului in Monitorul Oficial. Pentru numele de domenii inregistrate in ultimele 24 de luni, reinnoirea se face in momentul in care dreptul de folosinta a numelui de domeniu este egal cu 24 luni", se arata intr-un proiect de hotarare de guvern referitor la inregistrarea domeniilor ".ro".

Taxa de reinnoire este justificata prin faptul ca RoTLD va beneficia astfel de informatii actualizate privind domeniile active, respectiv cele folosite si cele nefolosite. Astfel, domeniile care nu sunt folosite vor putea fi deblocate pentru a fi pus la dispozitia utilizatorilor dreptul de folosinta a numelui respectiv de domeniu.

Perioada minima de inregistrare a unui domeniu ".ro" este de un an, iar perioada maxima pentru care se face inregistrarea sau reinnoirea unui nume de domeniu ".ro" este doi ani.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15937
  • Thank you received: 5105
  • Karma: 39
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Spune-ne si noua #35121

Asigurarea obligatorie a locuintei vs. asigurarea facultativa. Cat de protejat esti cu fiecare dintre ele?

Proprietarii de locuinte trebuie sa incheie anual polita de asigurare obligatorie, in caz contrar ei riscand o amenda intre 100 si 500 de lei. Desi aceasta asigurare este obligatorie, ea nu acopera decat inundatiile, alunecarile de teren si cutremurele, astfel ca, pentru mai multe riscuri, proprietarii trebuie sa incheie o alta polita, cea facultativa.

Avand in vedere ca reglementarile in domeniu au fost modificate substantial in ultimii doi ani, cea mai recenta schimbare fiind operata chiar in luna iulie a acestui an, am pregatit astazi o sinteza utila cu tot ce trebuie stiut despre fiecare dintre cele doua polite, obligatorie si facultativa: ce riscuri acopera, ce avantaje si dezavantaje prezinta fiecare, precum si cum vei fi despagubit in cazul in care detii ambele tipuri de asigurari.

Cititi continuarea articolului pe
https://www.avocatnet.ro/content/articles/id_35454/Asigurarea-obligatorie-a-locuintei-vs-asigurarea-facultativa-Cat-de-protejat-esti-cu-fiecare-dintre-ele.html
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15937
  • Thank you received: 5105
  • Karma: 39
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: pokuletz78

Rasp: Spune-ne si noua #35148

Tinerii pot primi gratuit terenuri de la stat pentru a-si construi o locuinta. Care sunt conditiile de aplicare?

Tinerii cu varsta cuprinsa intre 18 si 35 de ani pot solicita primariilor de care apartin atribuirea unei suprafete de teren pe care isi vor putea construi o locuinta proprietate personala. Mai mult decat atat, conform legislatiei actuale, dupa finalizarea construirii locuintei, tinerii pot chiar cumpara terenul respectiv de la primarie.

Prin Legea nr. 15/2003 privind sprijinul acordat tinerilor pentru construirea unei locuinte proprietate personala a fost reglementat regimul atribuirii, la cerere, tinerilor cu varsta de pana la 35 de ani, a unui teren aflat in domeniul privat al unitatilor administrativ-teritoriale, pentru construirea unei locuinte proprietate personala. Prevederile legale stipuleaza ca suprafetele de teren ce pot fi atribuite tinerilor vor fi cuprinse intre 250 mp si 400 mp in orase si intre 250 mp si 500 mp in comune si satele apartinatoare unitatilor administrativ-teritoriale.

Aceste reglementari vor fi, insa, modificate, un proiect de lege in acest sens fiind adoptat recent de parlamentari si transmis deja presedintelui Romaniei spre promulgare. Este vorba despre Proiectul de Lege pentru modificarea art.2 din Legea nr.15/2003 privind sprijinul acordat tinerilor pentru construirea unei locuinte proprietate personala, adoptat prin vot final de Camera Deputatilor, forul decizional, cu 325 voturi pentru si 1 vot impotriva.

Acest act normativ stabileste ca suprafetele de teren care pot fi atribuite tinerilor pentru construirea unei locuinte proprietate personala vor fi cuprinse intre 250 mp si 1.000 mp in comune si satele apartinatoare unitatilor administrativ-teritoriale. Aceasta in conditiile in care, in momentul de fata, limita maxima este de 500 mp.

Potrivit deputatului PNL Paul Victor Dobre, initiatorul proiectului, propunerea vine ca urmare a numeroaselor reclamatii venite din partea aplicantilor din mediul rural care au sesizat ca suprafata maxima (500 mp) stabilita prin lege este insuficienta in mediul rural deoarece locuinta, anexele gospodaresti, caile de acces si zona de protectie intre vecini insumeaza intreaga suprafata de teren atribuita.

"Avand in vedere ca in mediul rural constructiile (locuintele, anexelor pentru animale, furaje, lemne, adaposturi pentru animale) se fac pe orizontala, este necesara atribuirea unei suprafete mai mari de teren", se arata in expunerea de motive. In plus, potrivit deputatului, inclusiv analiza efectuata din punct de vedere cadastral si funciar arata ca gospodariile tip din mediul rural sunt de minim 1000 mp.

Prin urmare, dupa ce noile reguli vor intra in vigoare (avand in vedere ca legea se afla deja la promulgare, publicarea in Monitorul Oficial este ultimul pas spre aplicare), tinerii vor putea primi terenuri de pana la 1000 mp in mediul rural.

Puteti consulta AICI actul normativ in forma aflata la promulgare. Vom reveni cu informatii la momentul publicarii in Monitorul Oficial.

Ce conditii trebuie indeplinite pentru a primi teren de la stat


Potrivit Legii nr. 15/2003, tinerii cu varsta cuprinsa intre 18 si 35 de ani pot solicita atribuirea unei suprafete de teren pentru construirea unei locuinte proprietate personala. Mai exact, atribuirea terenului se va face in folosinta gratuita pe durata existentei locuintei proprietate personala, in limita suprafetelor disponibile, prin hotarare a consiliului local al comunei, orasului, municipiului sau sectorului municipiului Bucuresti in care este situat terenul.

Tinerii vor primi terenurile in ordinea de prioritate stabilita pe baza unor criterii aprobate prin hotarare a consiliului local si doar in

Suprafetele de teren care pot fi atribuite tinerilor pentru construirea unei locuinte proprietate personala, potrivit prevederilor art. 1, vor fi cuprinse
  • intre 150 mp si 300 mp in municipii si sectoarele municipiului Bucuresti
  • intre 250 mp si 400 mp in orase
  • intre 250 mp si 500 mp in comune si satele apartinatoare unitatilor administrativ-teritoriale
(asa cum am aratat anterior, aceasta prevedere va fi modificata in curand, n.red.)

De aceasta facilitate beneficiaza, o singura data, tinerii care au varsta de pana la 35 de ani si indeplinesc urmatoarele conditii:
  • au implinit varsta de 18 ani;
  • la data depunerii cererii, precum si la data rezolvarii acesteia nu au avut sau nu detin in proprietate o locuinta ori un teren destinat construirii unei locuinte proprietate personala, atat in localitatea in care se solicita atribuirea in folosinta a unui teren, cat si in alte localitati.
Atentie! Consiliile locale pot stabili criterii suplimentare fata de cele prevazute mai sus in vederea atribuirii terenurilor disponibile. Spre exemplu, potrivit informatiilor publicate pe site-ul oficial al Primariei Roman, solicitantii vor atasa si acte de studii, certificat de atestare fiscala de la Serviciul de impuneri, adeverinta de la locul de munca sau certificatul de incadrare in grad si tip de handicap, daca este cazul (vedeti aici lista completa a actelor necesare, n.red.). Si Primaria Slatina solicita, in plus, acte doveditoare de venit si copie dupa actul de studii, precum si certificat de casatorie in cazul tinerilor casatoriti. De altfel, majoritatea primariilor solicita astfel de documente, dispozitiile fiind clarificate prin hotarare la nivelul fiecarei autoritati publice locale.

Ce documente trebuie depuse si care e procedura de atribuire a terenului


Cererea pentru atribuirea terenului se depune la sediul consiliului local al unitatii administrativ-teritoriale in care solicitantul isi are domiciliul si va fi insotita de urmatoarele documente:
  • copie de pe certificatul de nastere;
  • copie de pe actul de identitate;
  • declaratia solicitantului, pe propria raspundere, ca nu detine sau ca nu a detinut in proprietate o locuinta ori un teren destinat construirii unei locuinte;
  • declaratia parintilor solicitantului, pe propria raspundere, ca nu detin sau ca nu au detinut in proprietate, in ultimii 10 ani, un teren in suprafata mai mare de 500 mp in mediul urban si de 5.000 mp in mediul rural, indiferent de localitatea in care este situat terenul.
Atentie! Nedeclararea de catre solicitant ca detine sau a detinut in proprietate o locuinta ori un teren pe care se poate construi o locuinta constituie infractiunea de fals in declaratii si se pedepseste potrivit prevederilor Codului penal.

Dosarul cuprinzand cererea de atribuire a terenului si actele mentionate se analizeaza de consiliul local, care se va pronunta asupra acesteia, prin hotarare.

In cazul in care consiliul local decide aprobarea cererii, punerea in aplicare a hotararii consiliului local de atribuire in folosinta gratuita a terenului pentru construirea unei locuinte se face de catre primar, in termen de 15 zile de la data aprobarii de catre consiliul local, pe baza de proces-verbal.

Ulterior, beneficiarul terenului pentru construirea unei locuinte proprietate personala este obligat sa inceapa constructia locuintei in termen de un an de la data atribuirii terenului si sa o realizeze cu respectarea tuturor prevederilor legale in domeniul executarii lucrarilor de constructii.

Important! In cazul nerespectarii conditiilor impuse de lege, beneficiarului i se poate retrage, prin hotarare a consiliului local, dreptul de folosinta asupra terenului atribuit.

In plus fata de facilitatile oferite de stat, reglementarile in vigoare stabilesc ca tinerii beneficiari pot accesa credite in conditiile Legii locuintei nr. 114/1996 pentru a-si putea construi locuinte proprietate personala pe terenul atribuit.

Dupa finalizarea construirii locuintei, consiliul local poate hotari, la solicitarea proprietarului locuintei, vanzarea directa catre acesta a terenului respectiv. "Pretul de vanzare se stabileste prin expertiza tehnica, intocmita de un expert evaluator autorizat si aprobata de consiliul local", se precizeaza in Legea nr. 15/2003.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15937
  • Thank you received: 5105
  • Karma: 39
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Spune-ne si noua #35172

Prinzi un peste, ramai cu el: Pescarii nu vor mai avea voie sa il arunce inapoi in apa

Potrivit unei noi reglementari europene, pescarii nu vor mai avea voie sa arunce prada inapoi in apa. Masura face parte dintr-un pachet de reglamentari aprobat, marti, de catre Parlamentul European.

Reforma referitoare la pescuit isi propune sa ajute speciile de pesti prinsi in mod excesiv sa repopuleze apele, potrivit ABC News.
https://abcnews.go.com/International/wireStory/european-parliament-approves-fisheries-reforms-21159507

Noua reglementare, care va intra in vigoare incepand din 2014, presupune ca statele din Uniunea Europeana sa stabileasca niste norme pe care pescarii vor fi nevoiti sa le respecte, astfel incat acestia nu vor mai avea voie sa pescuiasca mai multi pesti dintr-o specie decat se pot reproduce ei intr-un an.

De asemenea, directiva interzice practica pescarilor de a prinde si arunca inapoi in apa pestii nedoriti, la un loc cu celelalte specii. Aceasta masura va intra in vigoare incepand cu anul 2019.

Pe de alta parte, Parlamentul European nu a adoptat si o masura care ar fi interzis traularea (metoda de pescuit industrial cu ajutorul plaselor) de pe fundul marilor adanci, ceea ce a fost numita o decizie "socanta" de catre activistii Greenpeace.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15937
  • Thank you received: 5105
  • Karma: 39
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Rasp: Spune-ne si noua #35289

Ghid practic: Cum infiintezi o intreprindere individuala si ce taxe trebuie sa platesti la stat pentru ea

Daca intentionezi sa incepi o afacere mica, poti opta pentru infiintarea unei intreprinderi individuale, insa trebuie sa demonstrezi ca ai o calificare in domeniul de activitate pe care ti l-ai ales. In plus, daca acumulezi datorii, atunci vei raspunde in fata creditorilor cu bunurile proprii. In materialul urmator iti prezentam ce etape trebuie sa parcurgi ca sa infiintezi o intreprindere individuala, ce taxe trebuie sa platesti pentru activitatea prestata si cum tii evidenta contabila.

Potrivit OUG nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, intreprinderea individuala este o intreprindere economica, fara personalitate juridica, organizata de un intreprinzator persoana fizica.

Adica, activitatea economica este desfasurata in mod organizat, permanent si sistematic, combinand resurse financiare, forta de munca atrasa, materii prime, mijloace logistice si informatie, pe riscul intreprinzatorului, in cazurile si in conditiile prevazute de lege, se precizeaza in actul normativ.

Citeste mai departe...]Etapele infiintarii unei intreprinderi individuale
https://www.avocatnet.ro/content/articles/id_35572/Ghid-practic-Cum-infiintezi-o-intreprindere-individuala-si-ce-taxe-trebuie-sa-platesti-la-stat-pentru-ea.html
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15937
  • Thank you received: 5105
  • Karma: 39
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Spune-ne si noua #35413

Din 1 ianuarie 2014 ANAF are o noua sigla. Cum functioneaza institutia acum, dupa reorganizare?

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) va avea o noua sigla din 1 ianuarie 2014, iar structurile subordonate, infiintate in urma reorganizarii incepute in iunie 2013, vor avea sigle specifice. Este vorba despre Directia Generala Antifrauda Fiscala (care a absorbit Garda financiara si Autoritatea Nationala a Vamilor), Directia Generala a Vamilor si Directiile Generale Regionale.

Astfel, pentru intreaga institutie simbolul este un scut de culoare albastra:


De asemenea, pentru fiecare structura se schimba simbolul prin care este definita competenta structurii respective. Mai exact, pentru Directia Generala Antifrauda Fiscala simbolul consta intr-un profil cap de acvila:


In cazul Directiei Generale a Vamilor, logotipului ii este asociat simbolul astrologic al comertului constand intr-un baston inaripat cu doi serpi incolaciti in jurul lui:


Simbolul Directiei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili este reprezentat printr-o serie de trei trapeze dreptunghice dispuse vertical si paralel:


Pentru Directiile Generale Regionale ale Finantelor Publice a fost adoptat ca simbol conturul hartii Romaniei, in culoare albastra, cu evidentierea de culoare alba a competentei teritoriale a unitatii respective:
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15937
  • Thank you received: 5105
  • Karma: 39
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Spune-ne si noua #35414

Prin reorganizare, s-au infiintat opt directii generale regionale ale finantelor publice

Schimbarea identitatii Fiscului face parte dintr-un amplu proces de reorganizare, demarat in iunie 2013 si reglementat prin OUG nr. 74/2013 privind unele masuri pentru imbunatatirea activitatii de administrare fiscala, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 389, din 29 iunie 2013.
https://www.avocatnet.ro/content/articles/id_33630/OUG-nr-74-2013-masuri-pentru-imbunatatirea-si-reorganizarea-activitatii-ANAF.html

Printre cele mai importante modificari operate de actul normativ s-a numarat desfiintarea celor 42 de directii generale judetene a finantelor publice, in locul acestora fiind infiintate 8 directiile generale regionale ale finantelor publice, institutii publice cu personalitate juridica, a caror arie de competenta corespunde regiunilor de dezvoltare.

Practic, noile directii regionale au fost infiintate prin transformarea directiilor generale a finantelor publice dintr-un judet, prin fuziunea prin absorbtie a celorlalte directii generale judetene ale finantelor publice din aria de competenta.

Acest lucru a insemnat comasarea celor 42 de structuri la nivel national, in 8 directii generale regionale, in functie de regiunile de dezvoltare ale Romaniei:

Regiunea de Dezvoltare Nord-Est - care grupeaza judetele Bacau, Botosani, Iasi, Neamt, Suceava si Vaslui.

Regiunea de Dezvoltare Sud-Est
- care grupeaza judetele Braila, Buzau, Constanta, Galati, Vrancea si Tulcea.

Regiunea de Dezvoltare Sud-Muntenia - care grupeaza judetele Arges, Calarasi, Dambovita, Giurgiu, Ialomita, Prahova si Teleorman.

Regiunea de Dezvoltare Sud-Vest Oltenia - care grupeaza judetele Dolj, Gorj, Mehedinti, Olt si Valcea.

Regiunea de Dezvoltare Vest - care grupeaza judetele Arad, Caras-Severin, Hunedoara si Timis.

Regiunea de Dezvoltare Nord-Vest - care grupeaza judetele Bihor, Bistrita-Nasaud, Cluj, Salaj, Satu Mare si Maramures.

Regiunea de Dezvoltare Centru - care grupeaza judetele Alba, Brasov, Covasna, Harghita, Mures si Sibiu.

Regiunea de Dezvoltare Bucuresti-Ilfov - care grupeaza municipiul Bucuresti si judetul Ilfov.

Pentru a pune in aplicare reorganizarea entitatilor din subordinea Fiscului, guvernantii au adoptat HG nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea ANAF, care a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 473, din 30 iulie 2013.

Astfel, potrivit acestui act normativ a fost creat un nou palier ierarhic la nivel teritorial, concentrat in 8 directii generale regionale al caror sediu a fost stabilit in Iasi, Galati, Ploiesti, Craiova, Timisoara, Cluj-Napoca, Brasov, Bucuresti.

Motivele alegerii acestor orase au fost ponderea economica semnificativa a municipiilor, nivelul realizat al veniturilor bugetare si numarul de contribuabili ridicate, precum si criteriul geografic, au explicat in vara lui 2013 reprezentantii Ministerului Finantelor (MFP).

De asemenea, ca urmare a infiintarii celor 8 directii generale regionale ale finantelor publice, toate unitatile fiscale din tara au fost reorganizate, astfel incat sa apartina uneia dintre noile directii regionale. Despre noua structura teritoriala a autoritatilor fiscale AvocatNet.ro a scris pe larg AICI: https://www.avocatnet.ro/content/articles/id_34075/Toate-unitatile-fiscale-din-tara-rearondate-teritorial-unei-directii-regionale-Tu-de-care-apartii-acum.html
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15937
  • Thank you received: 5105
  • Karma: 39
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Spune-ne si noua #35415

Garda financiara, inlocuita cu Directia Generala Antifrauda Fiscala

Pe langa desfiintarea finantelor publice locale, OUG nr. 74/2013 a stabilit reorganizarea Garzii Financiare si a Autoritatii Nationale a Vamilor ca structuri fara personalitate juridica in cadrul ANAF, atributiile celor doua structuri fiind preluate de un nou organism, Directia Generala Antifrauda Fiscala.

Mai exact, Autoritatea Nationala a Vamilor si Garda financiara au fost preluate prin absorbtie de Directia Generala Antifrauda Fiscala. Noua entitate este o structura fara personalitate juridica, cu atributii de combatere a actelor si faptelor de frauda si evaziune fiscala, in cadrul careia functioneaza directii regionale antifrauda fiscala, conduse de inspectori generali adjuncti antifrauda.

Sediul structurilor regionale antifrauda a fost stabilit in Suceava, Constanta, Alexandria, Targu-Jiu, Deva, Oradea, Sibiu, Bucuresti, pentru ca aceste localitati fac parte din zone care prezinta riscuri ridicate de evaziune fiscala sau sunt zone limitrofe frontierelor, conform guvernantilor.

Important! HG nr. 520/2013 a reglementat si infiintarea Directiei generale a vamilor, condusa de un director general aflat in subordinea vicepresedintelui ANAF care coordoneaza Directia generala antifrauda fiscala. Directia generala a vamilor coordoneaza si indruma activitatea birourilor vamale de frontiera si primeste toate raportarile din partea acestora, se mentioneaza in actul normativ.

Atributiile inspectorilor antifrauda

Potrivit HG nr. 520/2013, in cadrul Directiei generale antifrauda fiscala lucreaza inspectorii antifrauda fiscala, i-au inlocuit pe comisarii Garzii financiare.

Acesti inspectori, cu exceptia celor din cadrul Directiei de combatere a fraudelor fiscale, desfasoara:

  • operatiuni de control curent – acestea se executa operativ si inopinat, pe baza legitimatiei de control, a insignei si a ordinului de serviciu permanent. Aceste verificari pot fi facute in toate spatiile in care se produc, se depoziteaza sau se comercializeaza bunuri si servicii ori se desfasoara activitati comerciale, pentru prevenirea, descoperirea si combaterea oricaror acte si fapte care sunt interzise de legea romana sau cea comunitara;
  • operatiuni de control tematic – acestea se executa in baza legitimatiei de control, a insignei si a ordinului de control tematic prin care se stabilesc obiectivele de verificat, entitatile supuse controlului, perioada asupra careia se efectueaza verificarea, durata si momentul declansarii.
Potrivit aceluiasi document, la orice actiune de control participa minimum doi inspectori antifrauda.

Pe langa operatiunile de control, inspectorii antifrauda fiscala, in indeplinirea atributiilor, au dreptul sa desfasoare o serie de activitati specifice. Conform OUG nr. 74/2013, acestia pot:
  • sa verifice respectarea reglementarilor legale privind circulatia marfurilor pe drumurile publice, pe cai ferate si fluviale, in porturi, gari, autogari, aeroporturi, interiorul zonelor libere, in vecinatatea unitatilor vamale, antrepozite, precum si in alte locuri in care se desfasoara activitati economice;
  • sa verifice legalitatea activitatilor desfasurate, existenta si autenticitatea documentelor justificative in activitatile de productie si prestari de servicii ori pe timpul transportului, depozitarii si comercializarii bunurilor si sa aplice sigilii pentru asigurarea integritatii bunurilor;
  • sa confiste bunurile a caror fabricatie, depozitare, transport sau desfacere este ilicita, precum si veniturile realizate din activitati comerciale ori prestari de servicii nelegale si sa ridice documentele financiar-contabile si de alta natura care pot servi la dovedirea contraventiilor sau a infractiunilor;
  • sa dispuna luarea masurilor asiguratorii ori de cate ori exista pericolul ca debitorul sa se sustraga de la urmarire sau sa isi ascunda, sa isi instraineze ori sa isi risipeasca patrimoniul, iar daca in desfasurarea activitatii specifice constata imprejurari privind savarsirea unor fapte prevazute de legea penala in domeniul evaziunii fiscale, sa sesizeze organele de urmarire penala;
  • sa legitimeze si sa stabileasca identitatea administratorilor entitatilor controlate, precum si a oricaror persoane implicate in savarsirea faptelor de frauda si evaziune fiscala si vamala constatate si sa solicite acestora explicatii scrise;
  • sa retina documente, sa solicite copii certificate de pe documentele originale, sa preleveze probe, esantioane, mostre si alte asemenea specimene si sa solicite efectuarea expertizelor tehnice necesare finalizarii actului de control.
  • sa constate contraventiile si sa aplice sanctiunile corespunzatoare;
  • sa aplice masurile prevazute de normele legale, sa verifice din punct de vedere fiscal, sa documenteze, sa intocmeasca acte de control operativ planificat sau inopinat privind rezultatele verificarilor, sa aplice masurile prevazute de normele legale si sa sesizeze organele competente in vederea valorificarii constatarilor;
  • sa opreasca mijloacele de transport pentru verificarea documentelor de insotire a bunurilor si persoanelor transportate;
  • sa solicite date sau documente, de la orice entitate privata si/sau publica, in scopul instrumentarii si fundamentarii constatarilor cu privire la savarsirea unor fapte care contravin legislatiei in vigoare in domeniul financiar fiscal si vamal;
  • in timpul exercitarii atributiilor de serviciu sa poarte uniforma, sa pastreze, sa foloseasca si sa faca uz de armamentul si mijloacele de aparare din dotare, in conditiile legii;
  • sa utilizeze mijloacele auto purtand insemne si dispozitive de avertizare sonore si luminoase specifice, in conditiile legii;
  • sa constituie si sa utilizeze baze de date, inclusiv ale altor institutii publice, necesare pentru prevenirea evaziunii fiscale, infractiunilor economico-financiare si a altor fapte ilicite in domeniul fiscal si vamal.
  • sa efectueze verificari necesare prevenirii si descoperirii faptelor de frauda si evaziune fiscala si vamala.
In activitatile de control pe care le desfasoara, inspectorii antifrauda folosesc sigilii personalizate, documente specifice si poarta uniforme diferite in functie de anotimp.

Numirea personalului in cadrul Directiei antifrauda fiscala s-a realizat pe baza de concurs sau examen. Astfel, concursul pentru ocuparea functiilor de inspector antifrauda fiscala s-a desfasurat in perioada octombrie-noiembrie 2013, fiind disponibile 1181 de locuri in cadrul Directiei antifrauda fiscala, din care 280 la Directia de combatere a fraudelor.

Potrivit declaratiilor din luna noiembrie 2013 ale lui Octavian Deaconu, secretar general al ANAF, pana la acea data Fiscul recrutase 850 de inspectori in urma concursului organizat. Totusi, posturile ramase vacante urmeaza sa fie completate in primavara anului 2014, a mai precizat oficialul la acea data.

Despre localitatile care au inspectori antifrauda fiscala puteti citi in acest material.

De ce a fost nevoie de reorganizarea ANAF?


Restructurarea ANAF a reprezentat o preconditie pentru implementarea "Proiectului de modernizare a administratiei fiscale", proiect pentru care s-a semnat un acord de imprumut cu Banca Mondiala in valoare de 70 de milioane de euro in data de 8 mai 2013.

In cadrul acestui proiect s-a realizat o analiza interna, in urma careia au fost identificate mai multe puncte slabe ale ANAF, printre care costurile ridicate de administrare a structurii organizatorice.

In plus, inainte de restructurare personalul era distribuit ineficient intre diferitele activitati ale administratiei fiscale, precum si intre diferite unitati de la nivel teritorial, adica nu se respecta, de la un judet la altul, aceeasi proportie intre numarul de personal alocat si numarul de contribuabili administrati sau veniturile realizate.
https://www.avocatnet.ro/content/articles/id_35606/preview_1#axzz2oW4Aqd1v
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15937
  • Thank you received: 5105
  • Karma: 39
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Spune-ne si noua #35581

Noul salariu minim

Salariul minim brut a crescut de la 1 ianuarie 2014 si va ajunge la 850 de lei, fata de 800 de lei, cat a fost pana acum, actul normativ care prevede acest lucru fiind in luna noiembrie in Monitorul Oficial. Plata unor salarii mai mari nu este singura grija a patronilor, reglementarile legale impunandu-le acestora si cateva obligatii birocratice, care ignorate pot aduce amenzi de pana la 8.000 de lei. Totusi, legislatia neclara permite mai multe interpretari, astfel ca firmele nu pot fi sigure ca respecta intru totul prevederile legale.

Majorarea salariului minim pe economie la 850 de lei lunar este prevazuta in HG nr. 871/2013, publicata in Monitorul Oficial nr. 703 din 15 noiembrie, care mai stabileste inca o crestere a remuneratiei minime de la 1 iulie anul viitor, pana la valoarea de 900 lei pe luna.
https://www.avocatnet.ro/content/articles/id_35206/HG-nr-871-2013-stabilirea-salariului-de-baza-minim-brut-pe-tara-garantat-in-plata.html

Potrivit prevederilor legale, angajatorii care stabilesc salarii mai mici decat cel minim risca amenzi cuprinse intre 1.000 si 2.000 lei.

Pe langa plata salariului majorat, angajatorii au si obligatia de a raporta in Registrul de Evidenta a Salariatior aceasta crestere salariala.

Mai multe aici: https://www.avocatnet.ro/content/articles/id_35192/Noul-salariu-minim-si-transmiterea-in-Revisal-o-ecuatie-cu-multe-variabile-In-cat-timp-raportam-majorarea-salariilor.html
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15937
  • Thank you received: 5105
  • Karma: 39
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Rasp: Spune-ne si noua #35628

Schimbare importanta pentru soferi: Ce se va intampla cu ITP-ul

Soferii romani care vor circula in tarile din Uniunea Europeana trebuie sa aiba si un document care atesta inspectia tehnica periodica in limba engleza.

El este eliberat de service-urile autorizate, informeaza Digi 24.

"Documentul contine date de identificare ale autoturismului precum si codul de tranzactie si seria foliei aplicate pe certificatul de inmatriculare. Sa spunem ca este o confirmare a ceea ce se scrie pe certificatul de inmatriculare", a explicat Adrian Domnita, inspector tehnic atestat, la postul de televiziune mentionat.

Momentan, ITP-ul in limba engleza este optional, insa va deveni obligatoriu in UE peste doi ani.

In consecinta, politistii nu vor da inca amenzi in cazul in care soferii nu au asupra lor acest document.

Comisarul sef Sorin Rus de la Serviciul Rutier Cluj a amintit ca in trafic se verifica certificatul de inmatriculare si anexa pe care sunt inscrise inspectia tehnica periodica.

Recent, Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) a solicitat ca la orice autovehicul inmatriculat in Romania sa poata fi efectuata Inspectia Tehnica Periodica (ITP) in orice stat membru al Uniunii Europene, fara a mai fi nevoie ca vehiculul sa mai fie adus in tara.

Propunerea UNTRR intervine in contextul dezbaterilor europene pe marginea inlocuirii prevederilor Directivei 2009/40/CE cu un Regulament al Uniunii Europene privind testarea tehnica periodica a autovehiculelor si semiremorcilor.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15937
  • Thank you received: 5105
  • Karma: 39
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Rasp: Spune-ne si noua #35833

Cele mai nocive marci de ciocolata din Romania!

Reprezentantii Asociatiei Nationale pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania (ANPCPPS) au avut o curiozitate: sa afle cate E-uri contin marcile de ciocolata puse in vanzare pe piata autohtona.



Acesti aditivi sunt blamati in totalitate de nutritionisti, care recomanda inlocuirea dulciurilor oferite copiilor cu fructele si legumele. Metoda de lucru a celor de la “Protectia Consumatorului” dupa care au intocmit clasamentul ciocolatei in functie de numarul de E-uri a fost simpla: s-a luat eticheta si s-a calculat numarul de substante considerate daunatoare care se afla in continutul acestor dulciuri.

“Scopul acestei actiuni a fost acela de a atrage atentia consumatorilor asupra importantei citirii informatiilor pe care le au la indemana”, a subliniat Alexandra Machitescu, reprezentant relatii publice in cadrul organizatiei.

Novatini si Poiana – opt E-uri, Anidor si Lindt – zero E-uri

Conform studiului, pe primul loc in acesta ierarhie a E-urilor continute de ciocolata, cu maximul de opt, se afla Novatini (cu crema capsuni si frisca) si Poiana (cu lapte si crema cu aroma de visine). Sapte E-uri contin: Primola Fresh Cherry, Primola Fresh Lemon, Novatini (cea cu caramel si cea cu visine) si Heidi Grand Or Florentine.

In schimb, Primola Fresh Mint, Novatini Cappuccino, Africana (cu crema de capsune), Africana (cu crema de rom) si Poiana (cu frisca si capsune) au in compozitie cate sase E-uri.

Cinci astfel de aditivi contin Schogetten, Anidor (Croquant – lait and folie noisettes si amer), Primola (cu caramel sau cu capsuni), Novatini (cu coniac si cu rom), Africana (cu crema de banane) si Milka Raspberry Cream.

In continuare urmeaza Africana (cu crema de cappuccino), Poiana (varianta simpla, cea cu crema de caramel si cea cu crema de lichior), Amaretto, Dark Orange, Heidi Gourmette Heidi Cherry, Carrefour – Chocolat noir fara zahar, cu cate patru E-uri.

Alte 37 de marci de astfel de dulciuri au doar “un E”.

In schimb, Anidor Intense Noir cu 80% cacao, Anidor Charme Noir cu 70% cacao, Lindt (ciocolata alba cu migdale), Lindt (ciocolata amaruie cu migdale) si Lindt (lapte 44%, ciocolata amara 22% cu alune) nu contin niciun E.

“Astfel de dulciuri trebuie inlocuite cu legume si fructe”

In ceea ce priveste ciocolata, medicul nutritionist Gheorghe Mencinicopschi ne-a declarat ca acest produs este in general periculos pentru sanatate, mai ales pe termen lung.

“E-urile din ciocolata produc dezechilibre ale organismului mai ales pe termen lung, nu produc neaparat efecte imediate. Trebuie sa ne ferim de astfel de substante care nu fac bine sanatatii. Cu toate acestea, intreaga industrie de gen se bazeaza pe astfel de aditivi si conservanti”, a explicat specialistul.

Cei mai des intalniti aditivi din compozitia ciocolatei sunt: E420 sorbitol, E 270 acid lactic, E120 – acid carminic, E200 – acid sorbic, E1103 invertaza, respectiv E322 – lecitina din soia, E476 poliglicerol poliricinoleat si E 330 acid citric. Dintre cei opt, primii cinci sunt considerati periculosi pentru sanatate.
  • zurly
  • Avatarul lui zurly
  • Deconectat
  • Elite Member
  • good boy
  • Posts: 232
  • Thank you received: 20
  • Karma: 4
Realitatea e ruina unui vis
Ultima editare: by zurly.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Rasp: Spune-ne si noua #35960

Google ofera burse de 7000 de euro pentru anul scolar 2014-2015 studentilor cu dizabilitati de la universitati de Inginerie, Calculatoare si Informatica. Inscrierile sunt pana pe 17 februarie.

https://www.google.com/studentswithdisabilities-europe/

https://www.employ-ability.org.uk/internships/2014-google-europe-scholarship-for-students-with-disabilities-europe-israel/283/

Tkx Marta ;)
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15937
  • Thank you received: 5105
  • Karma: 39
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Rasp: Spune-ne si noua #36041

Tu știi de la ce provine denumirea județului tău??

Site-ul webcultura.ro explică însemnătatea numelui fiecărui județ din România.




.

Ce însemnătate are numele județului în care locuiești
Alba – provine de la numele orașului Alba Iulia. Mai precis de la culoarea albă a zidurilor din piatră ale cetății medievale;
Arad – se crede că provine de la numele cavalerului Orod, cavaler la curtea Regelui Ștefan I al Ungariei, care în secolul al XI-lea a ajuns în această zonă;
Argeș – provine de la denumirea râului Argeș, care pe vremea dacilor era numit Argessos (însemnând, cel mai probabil, “strălucitor”);
Bacău – există mai multe etimologii posibile: un conducător local numit Bako; strugure care crește în vecinătatea orașului Bacău și este numit “bacă” sau chiar zeul Bachus;
Bihor – unii spun că ar proveni din sârbescul “vihor” (volbură), alții sunt de părere că ar avea o etimologie traco-dacică, după numele cetății “Biharea” (din bi – doi și harati – a lua, a duce), posibil cu sens de două posesiuni;
Bistrița-Năsăud – probabil de la râul Bistrița (denumire de origine slavonă – apă repede) și de la orașul Năsăud (din cuvântul german Nussdorf – Satul nucilor);
Botoșani – de la un boier numit Botaș (cea mai veche pecete cunoscută până acum a Botoșaniului poartă inscripția “Pecetea târgului Botaș”);
Brașov – de la numele râului Brașovia, azi identificat de cei mai mulți specialiști cu râul Graft/Pietrele lui Solomon, mult mai mare și mai învolburat cu mult timp în urmă(denumire peceneagă: bara šu – apă cenușie);
Brăila – de la indo-europeanul “bhreg”, însemnând pisc vertical (cu referire la versantul Dunării, orașul numindu-se în trecut “Piscul Brăilei”);
(București – de la stâna ciobanului Bucur, care, dorind să se apere de otomani, și-a clădit o cetate și o biserică);
Buzău – cel mai probabil de la cuvântul autohton “buză”;
Caraș-Severin – de la râul Caraș (de la cuvântul sârbo-croat Kraš – zonă calcaroasă);
Călărași – din cuvântul călăraș – corp militar auxiliar în evul mediu, în Țara Românească;
Cluj – din latinescul Clusium (castru medieval), nume dat de coloniștii germani (Klausenburg);
Constanța – de la orașul Constanța (care a fost denumit Constantiana de împăratul bizantin Constantin cel Mare);
Covasna – din cuvântul slavon “cvaz” (acrișor, referitor la gustul apelor minerale din zonă);
Dâmbovița – posibil după râul Dâmbovița (de la cuvântul dâmb);
Dolj – de la cuvântul slav “dolu” (vale);
Galați – fie de la tribul celtic al galilor, care locuiau prin aceasă zonă în antichitate, fie de la regiunea Galiția;
Giurgiu – de la orașul Giurgiu, fondat de genovezi în secolul XIV pentru a controla traficul pe Dunăre, numit după Sf. Gheorghe (San Giorgio), patronul orașului lor natal;
Gorj - de la cuvântul slav “gora” (munte) și râul Jiu (“Jiul de munte”);
Harghita – probabil din har (“deal” sau “munte” în limbile semitice și turcice);
Hunedoara - de la orașul Hunedoara, provenit din numele propriu maghiar Hunyad și vára – cetate (cetatea lui Hunyad);
Ialomița - după râul Ialomița, denumire de origine slavonă (“ialov” – pustiu);
Iași - posibil de la populația sarmatică Iazygi care locuia în regiune în secolul I (în limbile sanskrită şi hindi, care au origine comună cu limba sarmaţilor, “yash” înseamnă “faimă”);
Ilfov - denumire de origine slavonă;
Maramureș - probabil compus din “mara” (origine traco-dacică: stâncă) și Mureș:
Mehedinți - din maghiară (méhed – prisacă, stupină; vechea stemă a județului avea reprezentate mai multe albine);
Mureș - după râul Mureș, cunoscut încă pe vremea dacilor sub numele de Maris;
Neamț - după orașul Piatra Neamț (“neamț” cu sensul de “german” – teutonii construind o fortificație în zonă);
Olt - după râul Olt, cunoscut încă de pe vremea dacilor sub numele de Alutus;
Prahova - după râul Prahova, denumire de origine slavonă (prah – cataractă de apă);
Satu Mare – de la Sătmar, nume venind de la Zothmar, căpetenia coloniștilor germani aduși de regina Gisella în sec. al XI-lea;
Sălaj – probabil din latinescul “silva” (pădure);
Sibiu – de la numele râului Cibin (din latinescul Cibiensis – Cibinium);
Suceava – probabil de râul Suceava, a cărui denumire vine de la arbuștii de soc;
Teleorman - denumire de origine cumană (“deliorman” – “pădure nebună”);
Timiș - după râul Timiș, denumit Tibisis de romani;
Tulcea - denumire compusă din “tul” (etimologie necunoscută) și turcescul “cay” (râu, apă curgătoare);
Vaslui - nume derivat din “vas” (care în cumană este posibil să fi însemnat “zonă împădurită”) și turcescul “uj” (râu, apă curgătoare);
Vâlcea – fie din cuvântul slav “vâlk” (lup), fie din latinescul “vallicella” (vale îngustă);
Vrancea – foarte probabil de la “frânc”, care în româna veche însemna “occidental”.
  • Petru
  • Avatarul lui Petru
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Toată lumea să trăiască numai noi să nu murim !!
  • Posts: 1036
  • Thank you received: 456
  • Karma: 10
Ce este, este.
Ce nu este, nu este.
Asta este!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Rasp: Spune-ne si noua #36070

Avem o noua sarbatoare nationala - ce si cum vom celebra pe 2 iunie


Camera Deputatilor a decis, marti, ca ziua de 2 iunie sa fie sarbatorita ca Ziua nationala a adoptiilor, aproband, in acest sens, cu 292 de voturi "pentru" si 5 abtineri, o propunere legislativa initiata de 12 parlamentari ai PDL, PNL si PSD.

Potrivit acestui proiect, autoritatile publice, institutiile publice, ONG-urile, reprezentantele diplomatice ale Romaniei, precum si alte institutii romanesti din strainatate vor organiza programe si ...citeste mai departe despre "Avem o noua sarbatoare nationala - ce si cum vom celebra pe 2 iunie" pe Ziare.com
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6004
  • Thank you received: 726
  • Karma: 14
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Prin accesarea acestui site, ești de acord cu faptul că folosim cookies .