Bine ai venit,
Vizitator
|
Aplicație pentru identificarea produselor alimentare certificate calitativ
O aplicaţie pentru telefoane mobile, care găseşte drumul către 850 de produse agroalimentare atestate de Ministerul Agriculturii, se află acum la dispoziţia cumpărătorilor. Aplicația a fost lansată, zilele trecute, de Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale, la Târgul internațional de produse și echipamente în domeniul agriculturii, horticulturii, viticulturii și zootehniei INDAGRA 2018. Prin intermediul ei, cumpărătorii pot afla ce producători atestaţi sunt într-o anumită zonă, care sunt produsele certificate şi care sunt reţetele acestor produse – spune directorul Agenţiei pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale, Adrian Chesnoiu. „Această aplicație este o inițiativă de voluntariat pe care am avut-o la nivelul Agenției și vine din dorința noastră de a ajuta consumatorii să aleagă acele produse alimentare care sunt sigure și autentice. Departamentul nostru de IT lucrează în acest moment la modulul care va permite ca fiecare produs atestat să aibă un cod care va putea fi scanat, consumatorul având imediat la dispoziție toate datele acestuia, inclusiv valabilitatea certificatului de atestare ca produs tradițional. De asemenea, am inițiat discuții cu producătorii pentru a le pune la dispoziție gratuit înscrierea în această aplicație. Doresc să le mulțumesc colegilor din departamentul IT pentru implicarea și dăruirea de care au dat dovadă și fac precizarea că la nivelul AFIR desfășurăm o multitudine de proiecte de responsabilitate socială și culturală prin care să aducem plus valoare actului administrativ”, a declarat Adrian CHESNOIU, directorul general AFIR. Aplicația CPAC este disponibilă, într-o primă etapă, în Google Play Store/ Magazin Play accesând: CPAC – AFIR.DIT. În etapa următoare aplicația va fi disponibilă și în AppStore. 6 |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Cine poate beneficia de sprijin din partea Guvernului pentru dotare cu panouri fotovoltaice
Proprietarii locuințelor care nu au curent electric și ale căror case se află la cel puțin 2 kilometri de rețeaua de distribuție pot primi de la Guvern 25.000 de lei pentru montarea unor panouri fotovoltaice. Ministerul Mediului a pus în dezbatere publică programul prin care se acordă acest sprijin financiar. Pot beneficia de program numai proprietarii locuinţelor fără energie electrică, dar care folosesc permanent casele pentru care cer banii și care nu au datorii la stat. Ei trebuie să facă o cerere către primăriile locale, iar primăriile le vor trimite autorităților de mediu. Cei 25.000 lei – finanțare nerambursabilă – ar trebui să acopere atât cumpărarea întregului sistem fotovoltaic (panouri, acumulatori și altele), cât și instalarea lui. Specialiştii susţin că un astfel de sistem costă, cu tot cu montaj, cel mult 18.000 de lei. Suma dată de stat acoperă astfel şi instalaţiile interioare şi exterioare şi o eventuală manoperă de montaj mai scumpă din cauza locurilor mai greu accesibile în care se află respectivele locuinţe. La recensământul din 2011, aproape 300.000 de locuințe nu aveau curent electric. Cele mai multe se regăseau în Vaslui, Vâlcea și Teleorman. |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
SCHIMBĂRI! Polițiștii vor avea voie să intre în locuințe/spații și fără acordul proprietarului!
Proiectul de Lege privind autoritatea polițistului a fost votat în Camera Deputaților, Camera decizională. Legea va fi trimisă la Administrația Prezidențială, spre promulgare. Acesta instituie reguli clare și transparente referitoare la procedurile de legitimare, de control corporal, al bagajelor sau al vehiculului. Totodată, sunt clarificate condițiile în care o persoană poate fi condusă la sediul poliției și situațiile în care polițistul poate utiliza forța, respectiv sunt introduse garanții suplimentare pentru respectarea drepturilor cetățeanului. Legea devine astfel mai predictibilă, fiind mai clar pentru cetățeni cum se desfășoară interacțiunea cu polițistul, ce drepturi și obligații revin fiecăruia, au transmis reprezentanții MAI. Este înăsprit cadrul juridic pentru o serie de fapte antisociale, precum refuzul persoanei de a da relații pentru stabilirea identității sale sau organizarea de petreceri private în spațiul public, în proximitatea imobilelor cu destinația de locuințe. Iată care sunt cele mai importante intervenții normative adoptate: Poliţistul are dreptul să solicite persoanei care face obiectul legitimării să ţină mâinile la vedere şi, după caz, să renunţe temporar la mijloacele ce pot fi folosite pentru un atac armat; Poliţistul are dreptul să conducă o persoană la sediul poliţiei, atunci când: - nu s-a putut stabili (pe loc) identitatea acesteia, ori există motive verosimile pentru a bănui că identitatea declarată nu este reală sau documentele prezentate nu sunt veridice; - din cauza comportamentului, locului, momentului, circumstanţelor, ori bunurilor aflate asupra sa, creează motive verosimile pentru a bănui că pregăteşte sau a comis o faptă ilegală; - prin acţiunile sale periclitează viaţa, sănătatea sau integritatea corporală, a sa ori a altei persoane, sau ordinea publică; - luarea unor măsuri legale, pe loc, ar putea crea un pericol pentru aceasta sau pentru ordinea publică; Persoana este condusă la cea mai apropiată unitate de poliţie la care se poate realiza identificarea sa, verificarea situaţiei de fapt şi, după caz, luarea măsurilor legale; Verificarea situaţiei de fapt şi, după caz, luarea măsurilor legale faţă de persoana condusă la sediul poliţiei se realizează de îndată, fără a depăși 8 ore de la momentul iniţierii deplasării. În situaţia în care identitatea persoanei nu a putut fi stabilită, din motive obiective, termenul de 8 ore se poate prelungi cu perioada necesară stabilirii identităţii, verificării situaţiei de fapt şi, după caz, luării măsurilor legale, fără a depăși 12 ore de la momentul iniţierii deplasării; textul legii în vigoare face referire la un termen de 24 de ore, în care nu intră și perioada necesară deplasării la sediul poliției; Ca element de absolută noutate, se introduc garanții pentru persoana condusă la sediul poliției, aceasta având următoarele drepturi: - de a fi informată cu privire la motivele conducerii la sediul poliției, înainte de inițierea măsurii; - de a fi informată cu privire la drepturile ce-i revin; - de a contesta măsura dispusă; - de a fi asistată de un avocat și de a comunica direct cu acesta; - de a solicita informarea unui membru de familie sau a altei persoane pe care o indică; - de a fi asistată de un medic; - de a-i fi informați părinții, tutorele sau reprezentantul legal, dacă este vorba de un minor; - de a primi o copie a procesului-verbal întocmit cu această ocazie. Polițiștii vor avea voie să pătrundă într-o locuință și fără acordul proprietarului, în anumite condiții Polițistul are dreptul de a pătrunde, în orice mod, într-o locuinţă sau în orice spaţiu delimitat ce aparţine ori este folosit de o persoană fizică sau juridică, fără consimţământul acesteia sau al reprezentatului legal, pentru a salva viaţa sau integritatea corporală a unei persoane, dacă există indicii că în acel spaţiu este o persoană aflată în pericol; a preveni răspândirea unei epidemii, dacă există indicii că în acel spaţiu este o persoană decedată; a prinde autorul unei infracţiuni flagrante, comisă prin folosirea unei arme ori substanţe explozive, narcotice sau paralizante, prin violenţă, ori de către o persoană mascată, deghizată sau travestită, dacă există indicii că acesta/aceasta se află în acel spaţiu, sau autorul unor acte de terorism, dacă există indicii că acesta se află în acel spaţiu. Prin proiectul de lege se introduce prezumția săvârșirii unei acțiuni violente împotriva polițistului, dacă persoana care a fost avertizată prin mesajul Poliţia, stai! – Nu te apropia!, continuă să se apropie de polițist. Acțiunea persoanei va da dreptul polițistului de a interveni, utilizând forța, proporțional și strict cât este necesar pentru a înlătura pericolul și pentru a lua măsurile legale necesare. Proiectul propus de MAI și adoptat prin votul Parlamentului României nu vizează domeniul adunărilor publice (mitinguri, activități de protest etc.). Pentru o perioadă de 180 de zile de la data intrării în vigoare a legii, Ministerul Afacerilor Interne, Poliţia Română şi Poliţia de Frontieră Română vor desfăşura activităţi de informare a populaţiei cu privire la drepturile şi obligaţiile persoanelor, respectiv drepturile şi obligaţiile organelor de aplicare a legii. Menționăm că proiectul de lege a fost inițiat de MAI, în urma unor consultări consistente cu polițiștii și polițiștii de frontieră, în principal cei care execută activități în teren, cu organizația profesională și organizațiile sindicale ale acestora. Proiectul de lege a fost aprobat de Guvernul României în luna februarie a.c., după mai bine de 4 luni de consultare cu societatea civilă, proces în urma căruia au fost preluate propuneri ale organizațiilor neguvernamentale și au fost eliminate prevederi care au fost contestate în spațiul public. L.C. miercuri, 12 decembrie 2018 |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Un 'bunic' le-a venit de hac: Bărbat și femeie arestați în FLAGRANT în timp ce doreau să păcălească un bătrân prin metoda accidentul
Un bărbat şi o femeie din comuna Străoane, bănuiţi că au înşelat un bătrân de 77 de ani prin metoda "Accidentul", au fost prinşi în flagrant de poliţiştii Biroului de Investigaţii Criminale din cadrul Poliţiei Municipiului Focşani şi arestaţi pentru 30 de zile, potrivit unui comunicat al Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) Vrancea, relatează Agerpres. "Ieri, 24 decembrie, în jurul orei 13,40, poliţiştii focşăneni au fost sesizaţi direct de către un bărbat, în vârstă de 77 de ani, cu privire la faptul că a fost victima infracţiunii de înşelăciune, fiind contactat de o persoană de sex masculin, care ar fi pretins suma de 40.000 de lei, întrucât fiul său ar fi fost implicat într-un accident rutier", se arată în comunicatul IPJ Vrancea. În urma cercetărilor, poliţiştii au stabilit că persoane necunoscute, dându-se drept procuror sau medic, i-ar fi solicitat bătrânului suma de 40.000 lei şi şase cartele telefonice, sub pretextul că fiul său ar fi provocat un accident rutier soldat cu decesul unei persoane. Bătrânul a plătit 10.000 de lei, însă ulterior a alertat organele de Poliţie, care au stabilit flagrantul. "În cadrul activităţilor desfăşurate, bărbatul s-a întâlnit pe raza municipiului Focşani cu cel în cauză, un bărbat de 35 de ani, pentru a-i înmâna o altă parte din bani, moment în care poliţiştii au procedat la interceptarea acestuia şi conducerea la sediul Poliţiei Municipiului Focşani. Totodată, poliţiştii au stabilit că bărbatul ar fi fost transportat la locul stabilit cu persoana vătămată de către o femeie de 36 de ani", precizează IPJ Vrancea. Cele două persoane au fost reţinute de poliţişti în Centrul de Reţinere şi Arestare Preventivă din cadrul IPJ Vrancea. În cauză a fost întocmit dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunii de complicitate la înşelăciune, iar magistraţii au dispus arestarea preventivă a celor două persoane, pentru o perioadă de 30 de zile. Cercetările continuă în vederea documentării întregii activităţi infracţionale a bănuiţilor şi pentru recuperarea prejudiciului. Poliţiştii reamintesc faptul că, în caz de accident, nu există noţiunea de plată a unor despăgubiri, decât ca urmare a unei hotărâri judecătoreşti în acest sens sau prin societăţile de asigurări. |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
MINISTERUL DE INTERNE INFORMEAZA
In general evitati ORICE contact necunoscut si retelele de socializare (mai ales nu postati informatii despre dv.) FOLOSITI BCC!!!!! Informatii utile Un nou tip de frauda face ravagii: esti sunat de cineva care se da drept operator la Cosmote , Orange sau Vodafone. Poate fi un fost angajat al firmei respective, pentru ca are acces la baza de date. Iti spune ca e ceva in neregula cu factura ta si te roaga sa tastezi un cod de cifre. Daca ai facut asta, ii incarci cartela respectivului cu 300 EURO! Da mai departe daca vrei sa ajuti si pe altii. Cu respect, Adrian Daniel Apostol - Referent - Biroul Instante si Proceduri Judiciare - Directia Juridica - Tel: 0372262306 |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Termenul de plată a taxelor locale se extinde cu trei luni
Ministrul Finanţelor, Florin Cîţu, a scris pe pagina sa de facebook ca primul termen de plată pentru impozitul pe casă şi maşină, scadent la 30 martie, va fi extins până la 30 iunie. Iată postarea lui Cîţu: “Pentru a veni in sprijinul contribuabililor, în contextul riscului de răspândire a epidemiei cu COVID-19, se prorogă primul termen de plată a impozitului pe clădiri, a impozitului pe teren, respectiv a impozitului pe mijloacele de transport, aferente acestui an de la 31 martie 2020 la 30 iunie 2020, De asemenea, pentru anul 2020, contribuabilii care achită integral, până la 30 iunie 2020, impozitul pe clădiri, impozitul pe teren, respectiv impozitul pe mijloacele de transport beneficiază de bonificația stabilită de Consiliul Local. Aceste modificări urmează să fie reglementate prin ordonanță de urgenta în prima ședință de guvern” Astfel, contribuabilii care achită integral, până la 30 iunie 2020, impozitul pe clădiri, impozitul pe teren, respectiv impozitul pe mijloacele de transport beneficiază de bonificaţia stabilită de Consiliul Local. |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan
|
STOP violenței împotriva femeilor și fetelor cu dizabilități
Ziua Internaţională pentru Eliminarea Violenţei împotriva Femeilor este marcată, anual, la data de 25 noiembrie. Pe lângă pandemia de COVID-19, există o epidemie globală de violență împotriva femeilor și fetelor, care reprezintă o piedică majoră în calea dezvoltării incluzive și durabile. Violența îmbracă mai multe forme: fizică, psihică, verbală și sexuală. Este o problemă crucială a drepurilor omului. Ziua Internaţională pentru Eliminarea Violenţei împotriva Femeilor a fost stabilită de către Adunarea Generală a Naţiunilor Unite în anul 2000, prin Rezoluţia nr. A/RES/54/134, şi reprezintă un instrument juridic prin care guvernele, agenţiile Naţiunilor Unite, organizaţiile internaţionale şi neguvernamentale sunt invitate să organizeze evenimente, în această zi, pentru a atrage atenţia publicului asupra problemei violenţei împotriva femeilor. Ministerul Apărării Naționale marchează evenimentul, prin iluminarea sediului central din Bucureşti, astăzi, începând cu ora 20:00, în culoarea portocaliu – culoare dedicată luptei împotriva violenţei asupra femeilor. Cu această ocazie, Forumul european pentru persoane cu dizabilități (EDF) subliniază unele instrumente importante care promovează drepturile femeilor cu dizabilități, cum ar fi: Convenția Organizației Națiunilor Unite privind drepturile persoanelor cu dizabilități, în vigoare în Uniunea Europeană începând cu 22 ianuarie 2011, care recunoaște în preambul că femeile și fetele cu dizabilități sunt adesea expuse unui risc mai mare, atât în interiorul, cât și în afara familiei, de violență, vătămare corporală sau abuz, maltratare sau exploatare. Agenda 2030, prin Obiectivul de dezvoltare durabilă nr. 5, care încearcă să pună capăt tuturor formelor de discriminare împotriva femeilor și fetelor și să elimine toate formele de violență împotriva femeilor și fetelor atât în sfera publică, cât și în cea privată, inclusiv traficul și exploatarea sexuală; Convenția Consiliului Europei privind prevenirea și combaterea violenței împotriva femeilor și a violenței domestice (cunoscută sub numele de Convenția de la Istanbul), care a fost ratificată de treizeci și patru de țări europene, inclusiv douăzeci și unu de state membre ale Uniunii Europene; „O Uniune a Egalității: Strategia privind Egalitatea de Gen 2020-2025” a Comisiei Europene, care recunoaște că femeile cu probleme de sănătate și cu dizabilități sunt mai expuse riscului de a suferi diferite forme de violență și angajează Comisia să elaboreze și să finanțeze măsuri de combatere a abuzului, violenței, forțelor sterilizarea și avortul forțat. EDF dorește să-și exprime îngrijorarea față de situația în care mii de femei și fete cu dizabilități din Europa se găsesc, fiind victime sau expuse riscului grav de a fi victime ale violenței împotriva femeilor și ale violenței de gen, în toate formele, fără excepție – situație care rămâne invizibilă în politicile publice din acest domeniu. ,,Anul 2020, a fost marcat de izbucnirea neașteptată a pandemiei COVID-19, care a provocat o stare de urgență ce nu este doar legată de sănătate, ci și o urgență politică și socială de dimensiuni imprevizibile. Este încă imposibil să se evalueze impactul global al pandemiei. Cu toate acestea, pandemia a scos la lumină încălcările drepturilor omului cu care se confruntă mii de femei și fete cu dizabilități, precum și mame și femei care îngrijesc rude cu dizabilități în timpul stării de izolare introduse în multe țări, ca măsură necesară pentru a opri răspândirea epidemiei de COVID-19. Această realitate a dezvăluit neajunsurile unei societăți care încă consideră anumite resurse și servicii esențiale pentru femeile și fetele cu dizabilități din viața de zi cu zi ca fiind dispensabile, ducând la încălcarea drepturilor lor fundamentale în aceste circumstanțe excepționale”, au declarat reprezentanții EDF. Potrivit sursei citate, cel mai îngrijorător aspect a fost și continuă să fie creșterea numărului de cereri de informații și sprijin înregistrate de serviciile specializate pentru victimele violenței bazată pe gen și impactul negativ al restricțiilor pentru multe femei, care au fost forțate să locuiască cu agresorii lor deoarece nu aveau altă alternativă. Multe femei cu dizabilități au suferit violențe și abuzuri într-un mod și mai îngrozitor. Resursele și serviciile disponibile au devenit și mai puțin accesibile în lunile de izolare. Multe femei cu dizabilități, în special femeile în vârstă cu dizabilități, au rămas instituționalizate în centre, ceea ce a condus la consecințe grave pe parcursul pandemiei. În plus, situația femeilor cu dizabilități care sunt supuse exploatării și traficului sexual s-a deteriorat în această perioadă. Femeilor cu dizabilități li se refuză accesul la justiție, ca urmare a lipsei accesibilității și a adaptărilor procedurale în sistemele juridice. Consilierea juridică nu le este accesibilă. Judecătorii, procurorii, avocații și oficialii legii nu sunt adesea informați cu privire la drepturile femeilor cu dizabilități și demonstrează diferite stereotipuri negative privind femeile cu dizabilități în practicile lor de lucru. Este esențial să se pună în aplicare politici adecvate care să ia în considerare cerințele specifice și nevoile de sprijin ale femeilor și fetelor cu dizabilități și să nu trateze aceste încălcări flagrante ale drepturilor lor umane ca fiind excepții izolate. În ciuda legislației naționale privind violența împotriva femeilor, datele oferite de statisticile oficiale sunt încă extrem de neclare cu privire la violența bazată pe gen și violența împotriva femeilor cu dizabilități. Cu ocazia Zilei Internaționale pentru Eliminarea Violenței împotriva Femeilor, EDF solicită Institutului European pentru Egalitatea de Gen, în parteneriat cu Comisia Europeană și statele membre ale UE, să efectueze un studiu privind violența împotriva femeilor și fetelor cu dizabilități și violența împotriva mamelor și femeilor care îngrijesc rudele cu dizabilități. Acest studiu ar trebui să faciliteze o evaluare a măsurilor legale, administrative și politice actuale pentru protecția și recuperarea acestora și ar trebui să ia în considerare în mod corespunzător riscurile concrete și factorii agravanți, cum ar fi lipsa capacității juridice, instituționalizarea, sărăcia, vârsta și tipul de handicap. De asemenea, EDF solicită accesibilitate universală la adăposturi și programe de sprijinire pentru victimele violenței, instanțe și campanii de sensibilizare și materiale informative accesibile, în conformitate cu CRPD și Convenția de la Istanbul și acces garantat la justiție pentru femeile și fetele cu dizabilități, asigurarea accesibilității depline la toate garanțiile procedural. Printre alte solicitări se numără: supravegherea eficientă a tuturor instituțiilor rezidențiale, centrelor de sănătate mintală, centrelor de zi și de către autoritățile independente, pentru a preveni cazurile de neglijare, maltratare, abuz și violență; eforturi pentru a încuraja asistența personală în domeniul violenței de gen și al violenței împotriva femeilor, ca instrument pentru a oferi sprijin adaptat acelor femei cu dizabilități care au nevoie de aceasta; programe de formare privind violența împotriva femeilor și fetelor cu dizabilități pentru personalul justiției, practicienii care lucrează în servicii specializate de sprijin pentru victimele violenței de gen, personalul medical și personalul serviciilor sociale. Această formare ar trebui să dărâme aceste obstacole bazate pe stereotipuri și prejudecăți împotriva femeilor și fetelor cu dizabilități. ,,De asemenea, este importantă dezvoltarea protocoalelor de coordonare cu actorii-cheie implicați în abordarea violenței de gen și a violenței împotriva femeilor: agenții de aplicare a legii, servicii sociale, servicii medicale și organizații sociale specializate. Mișcarea pentru persoane cu dizabilități și, în special, organizațiile reprezentative ale femeilor cu dizabilități, pot juca un rol esențial în această activitate. O lecție pe care am învățat-o din această pandemie, este aceea că drepturile tuturor persoanelor cu dizabilități, inclusiv ale femeilor și fetelor cu dizabilități, trebuie să rămână în vigoare și că aceste circumstanțe excepționale nu trebuie să ducă la încălcarea drepturilor omului”, mai menționează membrii EDF. |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Aplicația de verificare a certificatelor digitale COVID, și pe iPhone
Aplicația CHECK DCC de verificare a certificatelor digitale COVID este disponibilă acum și pe telefoanele mobile cu sistem de operare iOS. Cei care folosesc iPhone sau iPad pot descărca gratuit aplicația din magazinul AppStore, anunță Serviciul de Telecomunicații Speciale. Până acum, scanarea codurilor QR se putea face doar pe telefoanele Android sau prin versiunea web a aplicației. CHECK DCC este dezvoltată de STS și este singura aplicație oficială aprobată pentru verificarea informațiilor legate de vaccinarea anti-COVID, testarea negativă sau recuperarea recentă după COVID, prin scadarea codului QR de pe certificatul unei persoane. Aproape nouă milioane de certificate digitale au fost generate până acum. Ariticol copiat/descarcat de pe Radio Romania Actualitati |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Sigur, ne pasa fiecaruia dintre noi !
Plafonarea prețurilor la energie și gaz și compensarea facturilor, adoptate de Parlament. Cum se aplică și cum se vor calcula facturile Proiectul de lege care prevede plafonarea prețurilor la energie și compensarea facturilor a fost adoptat de Parlament, măsurile urmând să se aplice de la 1 noiembrie, după ce legea va fi promulgată de președintele Klaus Iohannis. Pe lângă consumatorii casnici, prețurile plafonate se vor aplica și unor noi categorii de consumatori, precum spitalele (publice și private), unitățile de învățământ (publice și private), creșele (publice și private), ONG-urile, furnizorii de servicii sociale publici și privați și unitățile de cult. Astfel, prețurile vor fi plafonate la cel mult 1 leu/kWh pentru energia electrică și la cel mult 0,37 lei/kWh pentru gaze naturale. De asemenea, facturile vor fi compensate cu cel mult 0,291 lei/kWh, în cazul energiei electrice și cu cel mult 33% din valoarea componentei prețului gazelor naturale. Guvernul estimează că 6 milioane de familii din România vor beneficia de aceste reduceri care vor apărea direct în facturi, fără că oamenii să facă vreun demers. În comisiile de specialitate deputații au mai decis ca pentru perioada cuprinsă între 1 noiembrie 2021 – 31 martie 2022, Guvernul să aloce bugetelor unităților administrativ teritoriale o subvenție pentru acoperirea creșterii prețului gigacaloriei în valoare de 50% din diferența rezultată între prețul de achiziție al gazelor naturale și prețul plafonat al gazelor naturale de 0,250 lei/kwh. Legea prevede și posibilitatea consumatorilor vulnerabili de a amâna plata facturilor pentru o perioadă cuprinsă între o lună și șase luni fără costuri suplimentare. Ce prevede legea Pentru perioada 1 noiembrie 2021 - 31 martie 2022 se stabileşte o schemă de sprijin pentru plata facturilor aferente consumului de energie electrică şi gaze naturale pentru clienții casnici, IMM-uri, cabinete medicale și alte profesii liberale, microîntreprinderi, persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale, întreprinderi familiale; spitale publice și private; unităţi de învăţământ publice și private; ONG-uri, precum și unități de cult. Schema de sprijin prevăzută cuprinde următoarele măsuri: a) pentru clienții casnici - acordarea unei compensații unitare în valoare de cel mult 0,291 lei/kWh, în cazul energiei electrice și în valoare de cel mult 33% din valoarea componentei prețului gazelor naturale din contractul de furnizare al clientului beneficiar, în cazul gazelor naturale b) pentru toţi operatorii economici, clienţi finali, din celelalte categorii, pentru fiecare loc de consum: exceptarea, în cazul energiei electrice, de la plata contravalorii tarifelor reglementate, respectiv tariful de introducere/extragere din rețea, tariful de distribuție, tariful de servicii de sistem, tariful de transport, precum și de la plata certificatelor verzi, contribuției pentru cogenerare de înaltă eficiență şi accizei. / exceptarea, în cazul gazelor naturale, de la plata contravalorii costului de transport, tarifului de distribuție și accizei. Limita maximă a consumului pentru toată perioada de aplocare a măsurilor este:a) 1500 kWh energie electrică, alocat în transe lunare.b) echivalentul în kWh a 1000 m3 de gaze naturale la un factor de conversie de 10.6 kWh per m3. La limitele prevăzute se acceptă o abatere în favoarea beneficiarului de maximum 10%. În perioada aplicării prezentei ordonanțe, prețurile la energie electrică și gaze naturale se plafonează, pentru clienții casnici, după cum urmează:a) prețul final facturat al energiei electrice se plafonează la cel mult 1 leu/kWh, din care componenta de preț a energiei electrice va fi în valoare de maximum 0,525 lei/kWh;b) prețul final facturat al gazelor naturale se plafonează la cel mult 0,37 lei/kWh, din care componenta de preț al gazelor naturale va fi în valoare de maxim 0,250 lei/kWh. Prețul de referință al energiei electrice este de 0,68 lei/kWh și include tarifele reglementate pentru servicii de rețea, contribuția pentru cogenerare de înaltă eficiență, contravaloarea certificatelor verzi, acciză și TVA, aplicabile la data de 30 octombrie 2021. Preţul de referinţă al gazelor naturale este de 125 lei/MWh şi nu include TVA, taxe și tarife reglementate, tarife de înmagazinare, precum și acciza, aplicabile la data de 30 octombrie 2021. Pe perioada de aplicare a dispoziţiilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 118/2021, cu modificările şi completările aduse prin prezenta lege, la cererea debitorului, client final din categoria consumatorilor vulnerabili, aşa cum aceasta este definită în Legea nr.226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie, se suspendă obligaţia de plată a facturilor la energie electrică şi gaze naturale, pentru o perioadă cuprinsă între minimum o lună şi maximum şase luni, fără costuri suplimentare pentru acesta.” Producătorii de energie electrică pe bază de combustibili fosili, inclusiv cogenerare, vor fi exceptați de la impozitarea cu 80% a venitului suplimentar realizat de producătorii de energie electrică rezultat din diferența dintre prețul de vânzare al energiei electrice și prețul de 450 lei/MWh. Care este limita maximă lunară pentru care se aplică compensarea Energie electrică: Consum lunar maxim (kWh) (+ maxim 10%) - noiembrie 297.9 kWh (327.69 kWh); decembrie 307.83 kWh (338.61 kWh); ianuarie 307.83 kWh (338.61 kWh); februarie 278.04 kWh (305.84 kWh); martie 307.83 kWh (338.61 kWh). Gaze naturale: Consum lunar (kWh) - noiembrie 1649,05; decembrie 2405,61; ianuarie 2762,51; februarie 2512,56; martie 2330,27. Exemple de calcul al compensației facturilor la energie Exemplul 1 Emitere factură în data de 25.11.2021 Perioada de facturare 25.10 – 24.11.2021 Valoare unitară a compensației 0.291 lei/kWh Cazul 1 Consumul aferent perioadei de facturare 190 kwh Perioada de aplicare a compensației este 01 – 24.11.2021 (24 de zile) Consum de referință: 10.92 kWh/zi x 24 zile = 262.08 kWh/perioada de facturare Consum minim: 1 kWh /zi Consum minim în perioada de facturare: 1 kWh x 24 zile = 24 kWh. Consumul aferent perioadei de aplicare a compensației 6.12 kWh/zi x 24 de zile = 146.88 kWh (unde 6.12 kWh/zi este consumul zilnic aferent perioadei de facturare = 190 kWh/31 de zile) Se verifică condiția: Consum minim < Consumul aferent perioadei de aplicare a compensației ≤ Consumul de referință Condiția este îndeplinită: 24 kWh < 146.88 kWh < 262.08 kWh Valoare maximă a compensației acordate 146.88 kwh x 0.291 lei/kwh = 42.74 lei Valoarea finală a compensației nu poate reduce prețul final al clientului sub 0.68 lei / kWh cu toate taxele incluse. Cazul 2 Consumul aferent perioadei de facturare = 350 kwh Perioada de aplicare a compensației este 01– 24.11.2021 (24 de zile) Consum de referință: 10.92 kWh/zi x 24 zile = 262.08 kWh/perioada de facturare Consum minim: 1 kWh /zi Consum minim în perioada de facturare: 1 kWh x 24 zile = 24 kWh. Consumul aferent perioadei de aplicare a compensației 11.29 kWh/zi x 24 de zile = 270.96 kWh (unde 11.29 kWh/zi este consumul zilnic aferent perioadei de facturare = 350 kWh/31 de zile) Se verifică condiția: Consum minim < Consumul aferent perioadei de aplicare a compensației ≤ Consumul de referință Condiția nu este îndeplinită: 24 kWh < 270.96 kWh > 262.08 kWh Valoare compensație acordată = 0 lei Exemplul 2 Emitere factură în data de 20.02.2022 Perioada de facturare 10.01 – 19.02.2022 Valoarea unitară a compensației 0.291 lei/kWh Cazul 1 Consumul aferent perioadei de facturare: 220 kWh Perioada de aplicare a compensației este 10.01 – 19.02.2022 (41 de zile) Consum de referință: 10.92 kWh/zi x 41 zile = 447.72 kWh/perioada de facturare Consum minim: 1 kWh /zi Consum minim în perioada de facturare: 1 kWh x 41 zile = 41 kWh Consumul aferent perioadei de aplicare a compensației 5.37 kWh/zi x 41 de zile = 220 kWh (unde 5.37 kWh/zi este consumul zilnic aferent perioadei de facturare = 220 kWh/41 de zile) Se verifică condiția: Consumul minim < Consumul aferent perioadei de aplicare a compensației ≤ Consumul de referință Condiția este îndeplinită: 41 kWh < 220 kWh < 447.72 kWh Valoare maximă a compensației acordate 220 kWh x 0.291 lei/kWh = 64.02 lei Valoarea finală a compensației nu poate reduce prețul final al clientului sub 0.68 lei/kWh cu toate taxele incluse. Cazul 2 Consumul aferent perioadei de facturare: 500 kwh Perioada de aplicare a compensației este 10.01– 19.02.2022 (41 de zile) Consum de referință: 10.92 kWh/zi x 41 zile = 447.72 kWh/perioada de facturare Consum minim: 1 kWh /zi Consum minim în perioada de facturare: 1 kWh x 41 zile = 41 kWh Consumul aferent perioadei de aplicare a compensației 12.19 kWh/zi x 41 de zile = 500 kWh (unde 12.19 kWh/zi este consumul zilnic aferent perioadei de facturare = 500 kWh/41 de zile) Se verifică condiția: Consum minim < Consumul aferent perioadei de aplicare a compensației ≤ Consumul de referință Condiția nu este îndeplinită: 41 kWh < 500 kWh > 447.72 kWh Valoare compensație acordată = 0 lei Exemple de calcul al compensației facturilor la gaze naturale Compensarea se aplică pentru clienții casnici care au contracte de furnizare de gaze naturale cu un preț al gazelor naturale mai mare decât prețul de referință de 125 lei/MWh, luat în calcul în cadrul schemei de compensare. Cota procentuală aferentă compensării se determină prin raportare la prețul gazelor naturale. Compensarea se determină prin calcularea unei cote procentuale din valoarea consumului de gaze naturale, reprezentând 33% din această valoare. Valoarea consumului lunar de referință de gaze naturale se determină prin raportare la limitele de consum lunare de gaze naturale determinate în baza prezentei anexe. În situația în care, în urma aplicării compensării, valoarea reprezentând diferența dintre prețul gazelor naturale din contract și suma de compensare este mai mică de 125 lei/MWh, se compensează doar diferența dintre prețul gazelor naturale și prețul de referință. Pentru exemplificare: Exemplul 1 Prețul gazelor naturale din contract este 145 lei/MWh Prețul de referință al gazelor naturale este 125 lei/MWh. Valoarea compensației determinată ca procent de 33% este 145 lei/MWh x 33% = 47.85 lei/MWh Valoarea luată în calcul pentru compensare prin raportare la procentul de 33% este 145 lei/MWh – 47.85 lei/MWh = 97.15 lei/MWh Valoarea compensației acordate: Prețul gazelor naturale - Preț de referință este 145 lei/MWh - 125 lei/MWh = 20 lei/MWh Exemplul 2 Prețul gazelor naturale din contract este 225 lei/MWh Prețul de referință al gazelor naturale este 125 lei/MWh Valoarea compensației acordate, determinată ca procent de 33% este 225 lei/MWh x 33% = 74.25 lei/MWh Valoarea rezultată ca urmare a aplicării compensației în procent de 33% este 225 lei/MWh – 74.25 lei/MWh = 150.75 lei/MWh Întrucât valoarea rezultată ca urmare a aplicării compensării în procent de 33% este mai mare de 125 lei/MWh, valoarea compensației este cea determinată procentual. |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Alerta dată de Poliția Română. Noua înșelăciune care face ravagii la noi: „Nu răspundeți”
Alerta dată de Poliția Română. Un nou tip de fraudă digitală face ravagii în România. Infractorii împrumută identitatea vizuală a Organizație internaționale de cooperare a forțelor de poliție, cunoscută sub numele Interpol, sub pretextul unor acuzații legate de pornografie infantilă sau pedofilie. Este foarte important să nu accesați atașamentele sau linkurile primite. Reprezentanții Poliției Române au avertizat, marți, 25 octombrie, în legătură cu o nouă campanie de emailuri periculoase ce are loc printre români. De această dată, infractorii se folosesc de imaginea Interpol pentru a obține acces la datele utilizatorului. Totul, prin intermediul unui virus periculos. Înainte de a explica în ce constă demersul propriu-zis, trebuie să amintim că Interpol nu trimite notificări prin emailuri referitoare la astfel de situații. De regulă, dacă emailul nu a fost solicitat, nu ar trebui să ajungă la utilizatorul vizat de unele măsuri sau avertismente. Prin urmare, este foarte importantă evitarea interacțiunii când utilizatorul primește mesaje suspecte din partea oricărei instituții. Indiferent dacă vorbim despre mesaje SMS sau emailuri. Este crucial ca atașamentele suspecte dintr-un mesaj să nu fie accesate pe niciun fel de dispozitive electronice – nici pe telefon, nici pe tabletă, nici pe laptop. Poliția Română a condamnat noua metodă de înșelăciune care ia amploare printre cetățenii români. Mulți primesc emailuri în care sunt informați că sunt acuzați de pornografie infantilă sau pedofilie. Este un nou tip de fraudă digitală care are loc în țara noastră, sub pretextul unor informații de natură falsă. Ce trebuie să faci dacă ai primit un astfel de email Dacă și tu ai primit un mesaj pe o platformă dedicată emailurilor, autoritățile recomandă să nu răspunzi la el. Indicat este să nu accesezi niciun atașament din cadrul emailului și să te prezinți la cea mai apropiată unitate de Poliție din regiunea ta. Poți solicita intervenția autorităților și online, pe portalul de petiții al Poliției Române. „În situația în care primiți astfel de email-uri, nesolicitate, vă recomandăm să nu răspundeți. Nu accesați eventualele linkuri sau atașamente. Vă recomandăm să vă adresați celei mai apropiate unități de poliție sau online, pe portalul de petiții al Poliției Române – LINK AICI”, au transmis reprezentanții Poliției Române. În urmă cu câteva săptămâni, infractorii s-au folosit și de imaginea ANAF pentru a fura datele personale ale românilor. Atunci, se vorbea despre unele datorii pe care cetățenii le-ar avea la stat. De fapt, la accesarea informațiilor, dispozitivul electronic utilizat era virusat. |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Alerta alimentară! Comisarii ANPC au găsit zeci de produse expirate în supermarketurile Mega Image! Horia Constantinescu: “Vom stinge lumina multor ma
Președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Horia Constantinescu, declară „război” lanțului de magazine Mega Image, după ce în urma unor controale efectuate, s-a dovedit că retailer-ul nu se pune la punct cu standardele impuse de lege. Președintele ANPC spune într-o postare pe facebook că de doi ani lanțul Mega Image este unul al contrastelor. Doi ani de amenzi, de promisiuni, de lipsă de respect față de dumneavoastră și ANPC, trebuie să se încheie! Lanțul Mega Image este unul al contrastelor! Cu magazine impecabile si cu multe dezastruoase, tot amână aducerea tuturor la nivelul pe care îl meritați!”, spune Horia Constantinescu. Președintele ANPC: Le vom stige lumina! „Vom opri acțiunea când nu va mai fi nevoie să sortați dvs legumele și fructele sau să suportați lipsa de igienă! Până atunci, unor magazine le vom stige lumina!”, a conchis Horia Constantinescu |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Dosar penal în care mai mulţi cetăţeni italieni ar fi obţinut diplome pentru exercitarea profesiei de asistent medical generalist pe teritoriul UE
Au fost percheziţii, ieri, la Inspectoratul Şcolar Judeţean Mureş şi la o şcoală postliceală sanitară din Reghin, într-un dosar în care mai mulţi cetăţeni italieni ar fi obţinut diplome pentru exercitarea profesiei de asistent medical generalist pe teritoriul Uniunii Europene. Articol de Florin Lepădatu, 20 Februarie 2024, 07:59 RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI - Au fost percheziţii, ieri, la Inspectoratul Şcolar Judeţean Mureş şi la o şcoală postliceală sanitară din Reghin, într-un dosar în care mai mulţi cetăţeni italieni ar fi obţinut diplome pentru exercitarea profesiei de asistent medical generalist pe teritoriul Uniunii Europene. Numai că italienii nu trecuseră pe la şcoală şi nici măcar limba română nu o cunoşteau. În cursul serii, după cum transmite corespondenta Radio România Actualităţi în judeţul Mureş, Marcela German, Inspectoratul Şcolar Judeţean a comunicat că nu instituţia, ca persoană juridică, este vizată de anchetă, ci doi funcţionari din inspectorat. Reporter: Marcela German - ”Precizarea a fost făcută de conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean Mureş, după ce poliţia a anunţat că efectuează 12 percheziţii domiciliare în judeţele Ilfov şi Mureş. Din cercetări a reieşit că, din anul 2019 şi până în prezent, la nivelul unei şcoli postliceale ar fi fost dezvoltat un mecanism ilegal, constând în şcolarizarea fictivă a unor cetăţeni italieni care nu cunosc limba română şi care nu s-au prezentat la cursuri şi nici la stagii de practică, urmată de eliberarea de diplome pentru exercitarea profesiei de asistent medical generalist pe teritoriul Uniunii Europene. Poliţiştii pun în executare mandate de aducere emise pe numele a opt persoane cercetate în acest caz, ce vizează săvârşirea infracţiunilor de constituire a unui grup infracţional organizat, fals intelectual, uz de fals şi divulgarea informaţiilor secrete de serviciu sau nepublice.”/RADOR RADIO ROMÂNIA/ |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|