Bine ai venit, Vizitator
Username: Password:

SUBIECT: Taxe si Impozite

Rasp: Taxe si Impozite #38818

EXCLUSIV: Cu cat ar putea creste taxele si impozitele din 2015

Potrivit asa-zisului document al Ministerului de Finante, obtinut de Realitate TV, cladirile vor fi impozitate ca nerezidentiale daca nu sunt de domiciliu sau sediu de firma. Efectul va fi majorarea impozitului platit, in cazul terenurilor, de opt ori. Mai exact:

De la 10353 lei/ha la 83.000 zona A
De la 8597 lei/ha la 68.800 zona B
De la 6499lei/ha la 52.000 zona C
De la 4447lei/ha la 36.000 zona D


Astfel, pentru o cladire din beton, cu instalatii, de la 935 lei/mp, impozitul va creste la 2430 lei/mp. Mai exact, pentru o cladire de 60 mp cu o valoare de 155.000 lei, impozitul era 0.1%, iar pentru a doua locuinta era (0.1% x 155.000) x 1.65 = 255 lei/an. In proiect, pentru o cladire de 60 mp, valoarea va creste in felul urmator: 60 mp x 2430 lei/mp x 1.4 (coeficient de transformare) x 1 (rang localitatea buc)= 204.120 lei.

Pe de alta parte, prin hotararea adoptata de consiliile locale, se stabileste intre 0.25 - 1.5% cota impozitare pentru cladiri nerezidentiale reevaluate si 2% pentru cele nereevaluate. Adica 4082 de lei, fata de 244 lei. Consiliile locale vor fi obligate sa stabileasca ele, pentru cladirile reevaluate, cota de impozitare intre 0.25 si 1.5%.

In ceea ce priveste autoturismele, pentru cele cu capacitatea cilindrica de 1600 cmc, cetatenii plateau 64 de lei, insa, prin noul proiect al MFP, vor fi nevoiti sa scoata din buzunar 160 lei, sustine Realitatea TV. Pentru cele cu 2000 cmc, unde impozitul era de 180 de lei, acesta este prevazut sa ajunga la 300 de lei. Mai departe, pentru cele cu capacitatea cilindrica de 3000 cmc, de la 2160 de lei, impozitul creste 2250 de lei, iar pentru cele cu 4000 cmc, de la 5800 de lei, impozitul scade la 4000 de lei. In ultimul rand, pentru cele cu capacitatea cilindrica de peste peste 4000 cmc, proiectul prevede alocarea a 250 de lei, pentru fiecare 200 cm.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15969
  • Thank you received: 5130
  • Karma: 39
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Rasp: Taxe si Impozite #38822

Nu e bine de loc !

Noroc este ca persoana cu dizabilitati este scutita de la impozitul pe locuinta.

As vrea sa precizez o chestie.

Stiu ca in anii trecuti, impozitul pe terenul agricol era in jur de 40-45 de lei hectarul.

De aceea ma intreb, de unde au aparut cifrele astea !?

Inteleg doar ca impozitul se mareste de 8 ori . Ca la "Caritas".

Este aberant.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6028
  • Thank you received: 728
  • Karma: 14
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Taxe si Impozite #39063

Atac la Ponta: Mitomanul oficial nu le spune romanilor ca facturile la energie vor creste

Lucian Bode, deputat si secretar executiv al ACL, i-a cerut premierului Victor Ponta, candidatul PSD-UNPR-PC la alegerile prezidentiale, sa le explice romanilor ca vor plati mai multi bani pentru energia electrica, ca urmare a schemei pentru certificatele verzi.

"Ii solicit public prim-ministrului Victor Ponta sa raspunda romanilor cine va plati contravaloarea certificatelor verzi de care este scutita industria energo-intensiva pe o perioada de 10 ani, incepand cu luna decembrie a acestui an.

Are curaj mitomanul oficial al Romaniei sa le spuna romanilor ca, din ianuarie 2015, facturile lor vor veni marite?", a declarat deputatul Lucian Bode, secretar executiv al ACL si fost ministru al Economiei, se arata intr-un comunicat remis Ziare.com.

El mai sustine ca Ponta anunta in preajma alegerilor cresterea pensiilor si marirea salariilor, dar nu spune care este procentul pe care toti contribuabilii il vor plati in plus la facturile de electricitate si alte produse si servicii ce vor fi afectate implicit de aceasta masura.

Bode adauga ca premierul da cu o mana si ia cu doua.

"Ponta nu-i mai poate prostii pe romani! In legislatia actuala prevederile sunt foarte clare, toti consumatorii de energie, casnici sau industriali, altii decat fabricile care se califica pentru aceasta schema de ajutor de stat, vor achita certificatele verzi ramase neplatite.

In timp ce Ponta minte cu nerusinare ca 'doar el a scazut taxele', o noua povara cocoseaza romanii. Timp de 10 ani, fiecare gospodarie va plati mai mult la factura de energie electrica pentru a achita cele 750 de milioane de euro de care sunt scutiti marii consumatori industriali", incheie secretarul executiv al ACL.

Marii consumatori, scutiti de plata certificatelor verzi

Guvernul a aprobat in primavara acestui an scutirea de la plata a certificatelor verzi pentru unele companii. In principal, sunt vizati marii consumatori de energie, care nu vor mai plati 40, 60 sau cel mult 85% din cota obligatorie a certificatelor verzi. Durata maxima a acestei pasuiri este de 10 ani.

Numarul estimat al beneficiarilor este 300, printre care se numara si Arcelor Mittal Galati, Alro Slatina, Feral Tulcea, Holcim etc. Bugetul total estimat alocat schemei de ajutor de stat este de 750 milioane euro.

Exista trei praguri:
  • sunt scutite de la plata a 85% din certificatele verzi companiile cu intensitate energetica mai mare de 20%
  • sunt scutite de la plata a 60% din certificate, firmele cu intensitate intre 10 si 20%
  • sunt scutite de plata a 40% din certificate societatile cu electrointensitate intre 5 si 10%.
Ce sunt certificatele verzi

Energia produsa din surse regenerabile este sprijinita de Executiv prin schema certificatelor verzi, care a fost introdusa de Guvernul Boc. Fiecare producator primeste gratuit de la Transelectrica un anumit numar de certificate verzi pentru energia pe care o produce si o livreaza in retea.

Mai departe, producatorii vand aceste certificate verzi catre furnizori, care sunt obligati prin lege sa le cumpere, scopul fiind ca o anumita parte din consumul final de energie sa fie asigurata de sursele regenerabile. Furnizorii isi recupereaza costurile cu achizitia certificatelor verzi prin includerea in tarife a acestor cheltuieli.

In 2013, energia regenerabila acoperea aproximativ 8% din consumul final. Investitiile derulate in constructia de unitati de productie a energiei verzi depasesc 3 miliarde de euro, fiind realizate in principal de companii private.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15969
  • Thank you received: 5130
  • Karma: 39
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Rasp: Taxe si Impozite #39093

Document Finante: Cota progresiva din 2016 de 15%, 25% si 35%

Guvernul ar intentiona sa renunte la cota unica de 16%, incepand din 2016, si sa introduca cote progresive de impozitare a venitului, in trei trepte, de 15%, 25% si 35%.

Informatia apare intr-un document elaborat de Ministerul Finantelor Publice (MFP), ministrul delegat pentru Buget si obtinut de Mediafax.

Astfel, in document sunt incluse mai multe propuneri de masuri fiscale, una dintre ele fiind: "Introducerea impozitului progresiv pe venit, incepand cu 2016 (3 cote progresive de 15%, 25% si 35%) ". Propunerile ar fi fost prezentate in Consiliul Consultativ al Ministrului Delegat pentru Buget.




Propunerile au fost prezentate in Consiliul Consultativ al Ministrului Delegat pentru Buget.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15969
  • Thank you received: 5130
  • Karma: 39
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Rasp: Taxe si Impozite #39107

In 2016 vine Dreapta la putere ! :)

Pur si simplu ! Iar P.S.D.ul nu-si va face de cap in 2016 pentru ca se va dilua, ai sa vezi !
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6028
  • Thank you received: 728
  • Karma: 14
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Taxe si Impozite #39308

Accizele si cursul fantomatic: Ministerul Finantelor foloseste legislatia doar cum ii convine, astfel incat sa umfle artificial valoarea accizelor

Accizele vor fi calculate si in 2015 dupa un curs umflat si anormal de 4,74 lei/euro. Asa a decis Ministerul Finantelor, chiar daca au existat numeroare critici legate de acest mod de calcul. Daca ar fi aplicat legislatia asa cum este acum, in 2015, valoarea accizelor ar fi trebuit sa scada incepand din 2015, urmand sa fie calculate la un curs de 4,52 lei/euro, insa la fel ca anul trecut, Ministerul Finantelor forteaza cadrul legal pentru a obtine un nivel al acestora cat mai mare. In urma cu exact un an, Ministerul Finantelor, condus atunci de Daniel Chitoiu, a constatat ca daca aplica legea, accizele ar fi mai mici decat cu un an in urma. Asa ca a schimbat legislatia si a inventat cursul e 4,74 lei/euro. Anul acesta, povestea se repeta, deoarece ca nici inflatia si nici cursul de schimb nu sunt pe placul Ministerului Finantelor.

Ioana Petrescu a fost intrebata in mai multe randuri, incepand din vara, cum vor fi calculate la anul accizelor. De fiecare data a evitat sa dea un raspuns clar, spunand ca exista un grup de lucru care analizeaza. Nici macar criticile venite din partea mediului de afaceri nu au determinat-o sa dea raspunsuri mai clare si din timp. A uitat si de principiul predictibilitatii cu care se tot lauda cand a preluat conducerea Ministerului Finantelor. Abia acum, pe ultima suta de metri, cu o luna inainte de finalul anului, a iesit sa anunte exact ceea ce nu dorea mediul de afaceri sa auda, ca va fi mentinut cursul aberant de 4,74 lei/euro pentru calculul accizei. Scopul este unul singur: trebuie adusi cat mai multi bani la buget pentru a fi acoperite toate promisiunile electorale.

Reamintim ca Ioana Petrescu, ministrul finantelor, a confirmat joi pentru HotNews.ro ca accizele "ingheata" in 2015 la actualul nivel, calculat la un curs inexistent de 4,73 lei/euro, iar din 2016, intentia este ca ele sa fie indexate cu inflatia.

Pana anul trecut, erau calculate in functie de cursul de schimb publicat de Banca Centrala Europeana la data de 1 octombrie a anului precedent. Insa prin octombrie 2013, Guvernul a constatat ca la 1 octombrie 2013, cursul de schimb era sub cel de la 1 octombrie 2012, ceea ce ar fi insemnat ca accizele sa fie indexate in jos. Asa ca a schimbat legislatia. Au modificat in asa fel incat sa fie ales cursul cel mai mare din ultimii doi ani, iar acesta sa se indexeze cu media anuala a inflatiei din septembrie. Anul trecut acesti indicatori erau convenabili pentru a obinute un curs de schimba aberant. Asa a aparut OG 102/2013 privind modificarea Codului Fiscal, in care a fost introdusa si o formula care a determinat un curs fictiv de 4,74 lei, in functie de care sa fie platite accizele la bugetul statului. Practic, pentru 2014, Guvernul a stabilit un curs valutar care nu exista, cu 6,4% mai mare decat cel real.

In fiecare an de cand se platesc accize in Romania s-a calculat in functie de cursul de la 1 octombrie. Pana anul trecut, cand Guvernul a constatat ca la 1 octombrie 2013, cursul de schimb a fost sub cel de la 1 octombrie 2012. In octombrie 2012, cursul de schimb a fost de 4,5223 lei pentru un euro, valoare la care s-au platit accizele pe tot parcursul anului 2013. Pentru 1 octombrie 2013 (valoare de referinta pentru calculul accizei in 2014), Banca Centrala Europeana a anuntat un curs de 4,4485 lei pe euro, mai redus cu 1,6% fata de rata de schimb de 4,5223 lei/euro utilizata la calculul accizelor in 2013.

Anul acesta, povestea se repeta. Formula de calcul inventata anul trecut nu este favorabila pentru 2015, asa ca Ioana Petrescu a decis sa forteze pastrarea unei valori anormale ale cursului de 4,74 lei/euro. Ramane de vazut cum va arata Ordonanata de Urgenta prin care se ingheata acest curs. Daca ar fi aplicata formula de calcul stabilita prin OG 102/2013, cursul de schimb pentru accize ar fi trebuit sa fie in 2015 de 4,52 lei/euro. Tot un curs mai mare decat cel real, insa mai usor de acceptat. Aceasta pentru ca Banca Centrala Europeana (BCE) a anuntat pentru 1 octombrie 2014 un curs de schimb de 4,4093 lei pentru un euro, iar media anuala a inflatiei din septembrie a fost de 1,5%. Mult prea putin ca sa fie pe placul Ministerului Finantelor. Aplicarea formulei ar fi insemnat incasari mult mai mici din accize, iar pentru la anul este nevoie de incasari serioase la buget pentru acoperirea pomenilor electorale.
***
Pe scurt, statul Roman ne fura. Diferenta intre cursul BNR 4,42 lei/euro si 4,74 lei/euro la cat se calculeaza accizele reprezinta o crestere de 7,23%. Ce tara-i asta in care cursul BNR este unul si ministerul finantelor lucreaza cu alt curs?
Alo, DNA-ul! Cetateanul roman este furat :evil:
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15969
  • Thank you received: 5130
  • Karma: 39
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Rasp: Taxe si Impozite #39786

Cresc taxele pe jocuri de noroc

Ministerul Tineretului si Sportului (MTS) va primi, din februarie, 2% din taxele percepute pentru desfasurarea jocurilor de noroc, ca forma de sprijin pentru activitatile sportive din Romania.

"Alocarea unei parti din taxele pe jocuri de noroc catre tineret si sport reprezinta o practica intalnita in toate statele din Europa Occidentala, aici ma gandesc mai ales la aportul Loteriei din Marea Britanie la finantarea Jocurilor Olimpice de la Londra, din 2012, sau la cazul Irlandei, tara in care Loteria a fost fondata chiar cu scopul de a sustine domenii ca sportul, tineretul sau sanatatea", a declarat Gabriela Szabo, ministrul Tineretului si Sportului, intr-un comunicat remis Ziare.com.

Taxele colectate de catre stat de pe urma jocurilor de noroc ajung anual in jurul sumei de 700 de milioane de euro, potrivit datelor Guvernului.

Din aceasta suma, MTS va incasa 2%, conform OUG 92/2014, proiectul fiind initiat de Oficiul National pentru Jocuri de Noroc si Ministerul Finantelor Publice.

Cand a fost adoptata ordonanta

Guvernul a promovat in ultima sedinta din 2014 aceasta ordonanta, prin care se reglementeaza sectorul jocurilor de noroc online si care prevede ca taxa de licenta pentru cazinouri sa creasca de la 400.000 de lei la 100.000 de euro.

De asemenea, au fost crescute si alte biruri, iar cele mai multe vor fi percepute in lei, nu in euro.

Cresterea taxelor a fost argumentata de Guvern prin faptul ca regimul fiscal in acest domeniu este nemodificat din 2009. In plus, sunt necesare "surse de finantare pentru dezvoltarea economica", potrivit ordonantei.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15969
  • Thank you received: 5130
  • Karma: 39
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Taxe si Impozite #39787

Calendarul fiscal: ce taxe şi impozite vom plăti în anul 2015 şi la ce termene

Declararea şi plata impozitelor din acest an se vor face în zilele obişnuite de 25 ale fiecărei luni, dar există şi termene speciale pentru taxele introduse în ultimii ani.

În principiu, zilele de 25 ale fiecărei luni sunt cele mai importante termene, atât pentru luna anterioară, cât şi pentru trimestrul anterior sau, după caz, trimestrul următor.

De exemplu, ziua de 25 martie este importantă pentru raportările aferente lunii februarie, dar şi pentru trimestrul I sau, anticipativ, pentru trimestrul II al anului.

Iată noile repere ale anului fiscal 2015:

** 15 ianuarie. Persoanele fizice care realizează venituri din chirii trebuie să depună Declaraţia 220 privind aceste venituri.

** 27 ianuarie. Puteţi depune o notificare privind aplicarea sau încetarea aplicării sistemului TVA la încasare, care a devenit opţională. De altfel, în prima lună din fiecare trimestru (ianuarie, respectiv aprilie, iulie şi octombrie) puteţi depune o astfel de notificare, dacă este cazul.

** 31 ianuarie. Persoanele juridice care optează pentru plata impozitului pe veniturile microîntreprinderilor trebuie să-şi depună declaraţia de înregistrare fiscală în acest scop.

** 25 februarie. ONG-urile şi societăţile agricole trebuie să-şi declare profitul pe 2014 şi să plătească impozitul aferent acestui câştig (în cazul în care nu beneficiază de scutiri).

** 25 martie. Plătitorii de impozit pe profit trebuie să-şi declare şi să plătească acest impozit pe anul 2014. Tot până în această zi trebuie plătite contribuţiile la asigurările sociale de sănătate (CASS) aferente trimestrului I.
Atenţie, CASS se plătesc şi pentru veniturile realizate din chirii sau investiţii (dobânzi bancare, dividende, câştiguri bursiere etc.).

** 31 martie. Proprietarii trebuie să-şi plătească taxele locale pe clădiri, terenuri şi autovehicule.

** 30 aprilie. Instituţiile publice şi ONG-urile trebuie să depună bilanţurile pe 2014.

** 25 mai. Persoanele fizice care au realizat venituri din activităţi independente, din chirii sau din activităţi agricole trebuie să-şi declare aceste venituri pe 2014. Tot la această dată trebuie declarată destinaţia sumei reprezentând până la 2% din impozitul anual. De asemenea, până la 25 mai trebuie declarată şi plătită prima tranşă pe acest an din impozitul pe construcţiile speciale, celebra „taxă pe stâlp“.

** 1 iunie. Societăţile comerciale private sau de stat trebuie să-şi depună bilanţurile pe 2014.

** 25 iunie. Trebuie plătite CASS aferente trimestrului II. ** 27 iulie. Persoanele fizice care îşi închiriază locuinţa personală în scop turistic trebuie să plătească o primă rată de 50% din impozitul aferent acestui tip de venit.

** 25 septembrie. A doua rată la „taxa pe stâlp“. Tot până în această zi trebuie plătite CASS aferente trimestrului III.

** 25 octombrie. Agricultorii plătesc anticipat 50% din impozitul pe venitul din activităţile agricole (prima rată).

** 25 noiembrie. A doua rată (50%) la impozitul ce trebuie plătit de persoanele fizice care îşi închiriază locuinţa personală în scop turistic.

** 15 decembrie. A doua rată (50%) la impozitul agricol.

** 21 decembrie. Trebuie plătite CASS aferente trimestrului IV.

Calendarul fiscal complet, publicat de ANAF, poate fi consultat AICI ;)
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15969
  • Thank you received: 5130
  • Karma: 39
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Rasp: Taxe si Impozite #40314

Salariul minim se indreapta vertiginos spre 1 euro pe ora: Cum castiga statul mai mult decat salariatul

De la 1 iulie 2015, salariul minim pe economie ar urma sa treaca pragul psihologic de 1 euro pe ora, potrivit actului normativ pe care Guvernul vrea sa-l implementeze. Ca prima treapta spre acest deziderat, se vor acorda 975 lei pe luna brut (5,781 lei/ora) de la 1 ianuarie si 1.050 lei pe luna brut (6,225 lei/ora) de la 1 iulie.

In expresie neta (bani in mana), este vorba despre o crestere a salariului minim de la 724 lei de la 1 ianuarie 2015 la 777 lei la 1 iulie 2015. Ceea ce ar insemna 4,60 lei pe ora lucrata la salariul minim pe economie de la mijlocul anului viitor. Sau ceva mai mult de 1 euro pe ora, daca se pastreaza stabilitatea actuala a cursului de schimb.

Este o crestere semnificativa a puterii de cumparare la nivelul paturilor sociale aflate in situatia de saracie relativa dar care, din pacate, nu tine cont de situatia familiala a fiecaruia. De retinut, odata cu majorarea semnificativa a salariului minim statul va recupera sume importante din taxarea suplimentara a angajatului la asigurari sociale, sanatate, somaj si impozit pe venit si din aplicarea la o suma mai mare a celelorlalte contributii achitate de angajator in afara de CAS-ul redus cu 5%.

Coincidenta sau nu, diminuarea cu cinci puncte procentuale a contributiilor de asigurari sociale la angajator va echivala cu exact aceleasi dari catre stat achitate de angajator pe medie in 2015 ca si in prima jumatate a lui 2014. Asta deoarece 26,3% la un salariu brut de 975 lei in prima parte a anului si 1.050 lei in cea de a doua e tot una cu 20,8% la un salariu brut de 850 lei (266 lei).

Daca ne uitam la evolutia din ultimii sase ani, practic, pe ansamblul anului 2015 salariul minim va creste la fel ca in 2013 si 2014, dar in doua trepte a cate 75 de lei si nu de 50 de lei. Pe media anuala, cresterea salariului brut in 2015 fata de 2014 ar urma sa fie de 15,7% iar cea a salariului net de 14,7% ( ceea ce arata inca odata, daca mai era nevoie, faptul ca nu avem efectiv o cota de impozitare unica).



De remarcat, prin prisma schimbarilor care au avut loc la guvernare, trecerea de la paliere de doi ani (2009 – 2010 si 2011 – 2012), cu un salt de circa 10 euro, la accelerarea cresterii salariului minim, anuala si tot mai pronuntata (12 euro, 15 euro, 20 euro la valorile medii ale salariului minim net si la cursul prognozat al euro).



Cum castiga statul mai mult decat salariatul

Daca se face raportul dintre salariul minim net (bani in mana, efectiv incasati) si cel brut (folosit ca baza de calcul pentru impozitare), se poate observa cum partea ce ramane salariatului se diminueaza cu trei procente pe parcursul a sapte ani, in timp ce cota care revine statului prin taxare va urca in 2015 pana la 26%, fata de doar 23% in 2009.

Explicatia consta in pastrarea nemodificata a deducerii personale de 250 lei inca din anul 2005, atunci cand a fost introdusa. Indexarea deducerii cu inflatia pe ultimii zece ani si extinderea ei la membrii familiei ar fi dus la un cuantum de aproape 500 de lei in prezent, care ar fi permis aplicarea unui impozit pe venit egal cu zero in cazul salariatilor cu nevasta casnica sau cu un copil in intretinere.

Totodata, impozitarea ar fi fost mai mica la angajator, deoarece s-ar fi putut acorda acelasi salariu net cu un salariu brut mai redus. Astfel, am fi avut avantaje si in planul protectiei sociale si in cel al costurilor cu forta de munca. Singura, dar marea problema, este ca nu ar mai fi crescut la fel de mult si de repede incasarile la bugetul statului din impozitarea muncii.

Este si motivul pentru care s-a preferat varianta mai facila a majorarii venitului salarial minim, combinata cu amnezia in privinta indexarii deducerii personale. Salariul minim brut de la momentul cand a fost stabilita deducerea de 250 lei era de doar 310 lei, cu un raport intre deducere si salariu de 80%.

La cotele actuale de impozitare pentru pensii, sanatate si somaj, celor 310 lei salariu brut le-ar fi corespuns un impozit pe venit de 1 leu si 40 de bani. La cei 1.050 de lei de la mijlocul anului viitor, salariatii vor ”sarbatori” trecerea pragului de 100 lei dari similare achitate catre stat. Altfel spus, la un salariu de 3,4 ori mai mare, impozitul va fi de 67 ori mai mare, adica de aproape 20 de ori mai mult.

Ceea ce conteaza atunci cand se percep impozitele pentru circa 1,5 milioane salariati (dintre care aproape o treime bugetari). :whistle:
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15969
  • Thank you received: 5130
  • Karma: 39
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Rasp: Taxe si Impozite #40359

  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15969
  • Thank you received: 5130
  • Karma: 39
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Rasp: Taxe si Impozite #40435

Romanii, obligati sa achite impozit si pentru terenul ocupat de locuinte

Populatia va fi obligata sa achite impozit si pentru terenul ocupat de constructiile pe care le detine, inclusiv locuinte, Guvernul precizand, in proiectul Codului Fiscal aprobat miercuri, ca introducerea noului impozit va avea un impact asupra veniturilor persoanelor fizice.

Impozitarea terenurilor pe care sunt construite cladiri a fost avuta in vedere de Guvernul Boc, dar nu a mai fost aplicata, fiind insa introdusa acum de actualul Executiv prin proiectul noului Cod Fiscal.

Noul Cod Fiscal - Vesti importante despre taxele locale: Cand cresc si cine va fi responsabil

"O alta masura care va avea impact asupra veniturilor persoanelor fizice este eliminarea scutirii pentru terenul de sub constructii", arata Guvernul in nota de fundamentare a proiectului, la capitolul privind taxele si impozitele locale.

Actualul Cod Fiscal stabileste ca impozitul pe teren nu trebuie datorat pentru terenul aferent unei cladiri si pentru suprafata de teren care este acoperita de o cladire.

In martie 2010, Guvernul Boc a redactat un proiect de modificare a Codului Fiscal, care elimina scutirea de impozit pe terenurile acoperite de cladiri. Proiectul nu a mai fost aprobat.

Deci, ce n-a putut impozita Boc, o face Ponta. Bravos miselule :S
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15969
  • Thank you received: 5130
  • Karma: 39
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Rasp: Taxe si Impozite #41639

Ai, n-ai venituri, platesti taxe! Capcana din noul Codul Fiscal pentru categoriile defavorizate

Plata contributiei la sanatate (CASS) pentru persoanele fara venituri nu va mai fi facultativa, ci va deveni obligatorie odata cu intrarea in vigoare a noului Cod Fiscal.

Dar care e situatia actuala?

In actualul Cod Fiscal exista o prevedere destul de neingrijit scrisa, care arata ca persoanele ce nu realizeaza venituri, insa intentioneaza sa devina asigurati, pentru a dobandi calitatea de asigurat, aveau obligatia platii contributiei individuale la asigurarile de sanatate.

Tinand cont ca actul normativ privind impozitarea este Codul Fiscal, iar Casa de Asigurari de Sanatate nu este asimilata unui organ fiscal, traducerea in practica a acestei prevederi normative a fost ca persoanele ce nu au venituri si nici nu sunt scutite de plata contributiei de sanatate prin efectul legii, platesc contributia individuala de sanatate in mod voluntar, prin decizia personala a fiecaruia.

Noile reglementari prezentate sintetic

Noul Cod Fiscal, promulgat in aceasta saptamana de presedintele Klaus Iohannis, scoate la iveala o fata mai putin cunoscuta si mai putin agreabila a taxarii, respectiv o majorare a contributiilor sociale platite de persoanele fizice atat sub forma contributiei obligatorii la pensii datorata de PFA, cat si sub forma contributiei obligatorii la sanatate introdusa mai nou de art. 180 - 182 din noul Cod Fiscal, din care analizam cateva prevederi:

Art. 180. - (1) Persoanele fizice care nu realizeaza venituri de natura celor mentionate la art. 155 si nu se incadreaza in categoriile de persoane exceptate de la plata contributiei sau in categoriile de persoane pentru care plata contributiei se suporta din alte surse, datoreaza lunar contributie de asigurari sociale de sanatate si au obligatia sa solicite inregistrarea la organul fiscal competent, in termen de 15 zile de la data la care se incadreaza in aceasta categorie.

(2) Contributia prevazuta la alin. (1) se calculeaza prin aplicarea cotei individuale de contributie asupra bazei de calcul reprezentand valoarea salariului minim brut pe tara si se datoreaza pe toata perioada in care sunt incadrate in aceasta categorie.

Art. 181. - (1) Persoanele fizice prevazute la art. 180 alin. (1) au obligatia sa depuna la organul fiscal competent, in termen de 15 zile de la data la care se incadreaza in aceasta categorie, o declaratie in vederea stabilirii obligatiilor de plata.

Art. 182. - (2) Pentru persoanele fizice prevazute la art. 180 alin. (1), plata contributiei de asigurari sociale de sanatate stabilita potrivit alin. (1) se efectueaza trimestrial, pana la data de 25 inclusiv a ultimei luni din fiecare trimestru.

Ca sa analizam aceste prevederi normative, amintim ca persoanele fizice pot fi structurate in 3 categorii din perspectiva obligatiei platii contributiei de sanatate:

a. persoane ce realizeaza venituri asupra carora se calculeaza contributia de sanatate cum sunt salariatii, persoanele ce desfasoara activitati independente sau persoanele ce realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor - iar lista poate continua.
b. persoane ce sunt asigurate in sistemul de sanatate prin efectul legii, fara plata contributiei la sanatate, cum sunt copiii minori in varsta de pana la 18 ani, elevii si studentii in varsta de pana la 26 ani cand urmeaza o forma de invatamant si nu realizeaza alte venituri, femeile insarcinate sau lauzele, sotul/sotia sau parintii unei persoane deja asigurate in sistemul public de sanatate.
c. persoane care nu realizeaza venituri si nici nu sunt scutite in mod expres prin efectul legii de plata contributiei la sanatate, persoane care au obligatia incepand cu 1 ianuarie 2016 sa achite contributia individuala de sanatate.

Situatia persoanelor fara venituri

Sa dezvoltam analiza noastra raportandu-ne la aceasta din urma categorie sociala, persoane fara venituri, ce nu sunt asigurate prin efectul legii cu scutire la plata contributiei de sanatate, ce au obligatia sa depuna declaratie la ANAF pentru plata acestei contributii.

Cine se incadreaza, mai exact, in aceasta categorie?

Fac obiectul platii contributiei persoanele ce muncesc la negru, nu realizeaza in mod oficial venituri. Desigur, pornim de la prezumtia ca celalalt sot, daca exista, nu are calitate de asigurat.

Regasim, de asemenea, agricultorii ce nu au calitate de persoana fizica obligata la plata impozitului pe venitul stabilit prin transe de venit, respectiv persoanele ce detin pana la doua vaci sau cultiva mai putin de doua hectare de cereale.

In general, in aceasta categorie regasim persoanele ce practica agricultura de subzistenta, fara a fi pensionari si fara a primi ajutor social, ai caror descendenti nu sunt asigurati. Mai regasim si persoanele apte de munca ce lucreaza in strainatate, cand acestia realizeaza venituri dar in alte state membre insa apeleaza la servicii medicale din Romane.

Tot aici regasim si elevii si studentii ce nu mai sunt in sistemul de invatamant, au beneficiat de indemnizatie de somaj iar ulterior finalizarii acestui ajutor cauta un loc de munca.

Cate persoane sunt afectate?

Categoriile acestea de persoane se afla intr-o zona de populatie inactiva, pentru care datele statistice de la ultimul recensamant nu sunt foarte concludente. In acest sens, putem doar sa aproximam ca in sfera acestei contributii s-ar putea regasi intre 1,5 si 2 milioane de persoane, potrivit celui mai recent recensamant.

Cat este valoarea lunara a contributiei?

Contributia este de 5,5%, procent aplicat la valoarea salariului minim brut pe economie din luna respectiva. Pornind de la ipoteza ca salariul minim pe economie din anul 2016 va fi in suma de 1.200 lei, valoarea lunara a contributiei este de 66 lei, ceea ce reprezinta o plata anuala de 792 lei.

Ce se intampla daca o persoana nu cunoaste aceasta reglementare si nu isi achita contributia?

Probabil in aceasta situatie se va regasi marea majoritate a persoanelor ce ar fi trebuit sa plateasca contributia. Cazurile in care pot fi identificate astfel de persoane sunt relativ putine, respectiv momentul in care aceasta persoana solicita servicii medicale din sistemul public. Trebuie sa avem in vedere ca aceasta situatie este mult mai usor de pus in practica prin aplicarea efectiva a cardului de sanatate.

Pentru aceste persoane fizice care nu au realizat venituri pe o perioada mai mare de 6 luni si nu au efectuat plata contributiei lunare pentru aceasta perioada, persoana obligata la plata contributiei va achita suma aferenta contributiei pentru 7 luni anterioare.

S-ar datora penalitati de intarziere?

Avand in vedere ca scadenta lunara a contributiei este 25 a ultimei luni din fiecare trimestru si faptul ca nu regasim o scutire expresa de la plata acestor penalitati, ne face indreptatiti sa consideram ca se vor calcula si astfel de penalitati. O sa vedem insa mai exact modul de abordare al autoritatilor in legatura cu aceste situatii.

Posibile explicatii

Incercam sa apreciem si noi aplicarea acestei contributii, gasind o justificare. Bugetul statului este alimentat din banii contribuabililor, iar cine doreste servicii publice are obligatia sa contribuie la acestea. Prin urmare, existenta taxei poate fi inteleasa pe principiul platii serviciului primit.

In alta ordine de idei, taxa se adreseaza persoanelor ce nu au venituri, adica mai bine spus, celor care (cel putin teoretic) nu au bani pentru plata contributiei. Prin urmare, eficienta impunerii ne asteptam sa fie scazuta.

Mai mult, ne aflam in situatia de majorare a bazei de impozitare la salariul minim pe economie, situatie ce a mai dus la mai multe dispute constitutionale si chiar la aparitia legii privind amnistia fiscala.

In concluzie, retinem introducerea acestei contributii pentru persoanele ce nu au venituri impozabile, normalitatea taxei se justifica prin faptul ca orice persoana ce beneficiaza de servicii publice trebuie sa participe la finantarea acestora, iar ca orice taxa, sumele stranse trebuie sa fie utilizate doar in favoarea cetateanului.

Deci, aceste taxe vrem sa le vedem in spitale moderne si curate, dar si in cresteri corecte de salarii ale oamenilor din sistemul medical.

Consultant fiscal,
Auditor financiar,
Adrian Benta
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15969
  • Thank you received: 5130
  • Karma: 39
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Rasp: Taxe si Impozite #41648

Teoretic, orice persoana valida, apta de munca ar trebuii sa plateasca o cota minima la Asigurarile de Sanatate.
Cu asta suntem de acord, pare logic. Insa, de unde sa iei acei bani ? Vine Fiscul si te sechestreaza ?!

E o nebunie.

Pe de alta parte, in Constitutie este stipulat Dreptul la sanatate.

Partidul Socialist impune cea mai liberala solutie. Acesta este paradoxul romanesc.

Daniele, e simplu! Acum sa vedem aceste persoane vulnerabile daca ii mai voteaza cu mult entuziasm ?! :)

Sa n-ai bani de paine, insa sa platesti taxa pe sanatate. ;)
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6028
  • Thank you received: 728
  • Karma: 14
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Taxe si Impozite #42270

Impozite pe locuințe și sedii de firme în 2016: Cât vei plăti în funcție de oraș?

Sistemul de impozitare a locuinţelor va fi modificat substanţial de la 1 ianuarie 2016, odată cu intrarea în vigoare a noului Cod fiscal. Astfel, impozitul pe clădiri se va calcula în funcţie de destinaţia clădirii, adică rezidenţială sau nerezidenţială, şi nu în funcţie de proprietarul ei, persoană fizică sau juridică. Cum termenul-limită până la care consiliile locale şi primăriile trebuiau să stabilească nivelurile taxelor şi impozitelor locale aplicabile la anul a expirat, AvocatNet.ro vă prezintă în materialul de faţă care este impactul impozitelor locale datorate pentru clădiri de persoanele fizice, dar şi care sunt oraşele cu cele mai mari, respectiv cele mai mici impozite, cu ajutorul unui studiu la nivelul întregii ţări realizat de analiştii fiscali Adrian Benţa şi Dragoş Pătroi şi expertul contabil Robert Croitoru.

Citeste mai departe... ;)
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15969
  • Thank you received: 5130
  • Karma: 39
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Rasp: Taxe si Impozite #42467

Consiliul Capitalei a aprobat cotele de impozit pentru 2016. Majorarea va ajunge până la 30%

Cotele de impozit în București vor fi 0,1% pentru clădirile de locuit și 0,2% pentru clădirile comerciale ale persoanelor fizice, respectiv 1,5% pentru imobilele nerezidențiale și 0,2% pentru cele rezidențiale ale firmelor. Prin Codul fiscal, a fost majorată și baza asupra căreia se calculează cotele, fapt ce va duce la o majorare a sumelor datorate de până la 30% pentru locuințele aflate în proprietatea persoanelor fizice.

Consiliul General al Municipiului București a aprobat hotărârea privind taxele locale pentru anul viitor, în acord cu prevederile noului Cod fiscal.

Din 2016, cotele de impozit vor fi diferite în funcție de destinația clădirii. Prin urmare, persoanele fizice care dețin imobile comerciale vor datora o cotă dublă față de cea actuală. În schimb, companiile care au clădiri de locuit vor plăti o cotă mult mai mică, de 0,2%, față de 1,5% în prezent.

Taxele pentru terenuri vor fi 10.353 lei/ha (zona A), 8.597 lei/ha (zona B), 6.499 lei/ha (zona C), 4.447 lei/ha (zona D).
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15969
  • Thank you received: 5130
  • Karma: 39
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Prin accesarea acestui site, ești de acord cu faptul că folosim cookies .