Bine ai venit, Vizitator
Username: Password:

SUBIECT: Noi si Statul

Noi si Statul #42271

Topic in care sunt postate informatii cu privire la relatia dintre cetatean si stat.

Legea votului prin corespondenţă a fost publicată. Românii din străinătate vor vota şi în acest mod la alegerile parlamentare

Românii cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate vor vota la alegerile parlamentare şi prin corespondenţă, potrivit unui act normativ publicat în Monitorul Oficial. Miercuri, Curtea Constituţională (CCR) a decis, în unanimitate, că documentul respectă prevederile Legii fundamentale, respingând astfel o sesizare de neconstituţionalitate formulată de un grup de 50 de deputaţi.

Prevederile sunt cuprinse în Legea nr. 288/2015 privind votul prin corespondență, precum și modificarea și completarea Legii nr. 208/2015 privind alegerea Senatului și a Camerei Deputaților, precum și pentru organizarea și funcționarea Autorității Electorale Permanente, promulgată joi de preşedintele României şi publicată în aceeaşi zi în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 866 din 19 noiembrie 2015.

Cum se va vota prin corespondenţă

Potrivit Legii nr. 288/2015, alegătorul român cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate îşi va putea exercita dreptul de vot prin corespondenţă o singură dată la fiecare tur de scrutin, sub sancţiunea legii penale. Acesta va avea obligaţia să respecte caracterul secret al votului, divulgarea opţiunii de vot exprimate prin corespondenţă către alte persoane fiind interzisă.

Totodată, exercitarea votului în numele altei persoane va intra sub sancţiunea legii penale, aspect ce nu se regăsea în textul proiectului de act normativ adoptat de Senat.

Referitor la înregistrarea alegătorilor care votează prin corespondenţă, documentul publicat ieri prevede că alegătorul cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate, care doreşte să-şi exercite dreptul de vot prin corespondenţă la alegerile generale pentru Senat şi Camera Deputaţilor, trebuie să se înscrie în Registrul electoral cu opţiunea pentru votul prin corespondenţă, în baza unei cereri scrise, datate şi semnate, depusă personal sau transmisă prin poştă către misiunea diplomatică sau oficiul consular din statul de domiciliu sau reşedinţă. La cerere se va anexa o copie a paşaportului cu menţionarea statului de domiciliu, în cazul cetăţenilor români cu domiciliul în străinătate, respectiv o copie a actului de identitate şi o copie a documentului care dovedeşte dreptul de şedere, eliberat de autorităţile străine, în cazul cetăţenilor români cu reşedinţa în străinătate.

Perioada de înscriere în Registrul electoral a alegătorului cu opţiunea pentru votul prin corespondenţă la alegerile generale pentru Senat şi Camera Deputaţilor este cea prevăzută la art. 42 alin. (2) din Legea nr. 208/2015, respectiv începând cu data de 1 aprilie a anului în care au loc alegeri parlamentare la termen şi până la data expirării a 48 de ore de la data începerii perioadei electorale.

Pentru exercitarea votului prin corespondenţă, alegătorii vor avea nevoie de următoarele documente:

  • un plic exterior prevăzut cu elemente de siguranţă care să asigure sigilarea acestuia, în care vor fi introduse plicul interior şi certificatul de alegător;
  • un plic interior prevăzut cu elemente de siguranţă care să asigure sigilarea acestuia, în care vor fi introduse opţiunea sau opţiunile de vot, după caz. Plicul interior va conţine un autocolant cu menţiunea „VOTAT”, prevăzut cu elemente de siguranţă stabilite prin hotărâre a Guvernului. Alegătorul lipeşte autocolantul pe opţiunea acestuia din buletinul de vot prin corespondenţă;
  • certificatul de alegător;
  • instrucţiunile privind exercitarea dreptului de vot, în care se indică şi termenul în care alegătorul trebuie să depună în cutia poştală sau la oficiul poştal documentele prevăzute la art. 14 alin. (5) -- plicurile exterioare sigilate --, astfel încât acestea să fie livrate biroului electoral competent, în termenul prevăzut de lege.

Compania Naţionala "Poşta Română" va trebui să asigure trimiterea plicurilor exterioare către alegători până cel mai târziu cu 30 de zile înaintea datei alegerilor. Plicurile exterioare vor trebui expediate cu suficient timp înaintea datei votării, pentru a asigura livrarea acestora cu trei zile înaintea votului, când vor fi desigilate.

Centralizarea şi validarea voturilor

Pentru centralizarea şi validarea voturilor prin corespondenţă, va fi constituit, potrivit actului normativ, câte un birou electoral pentru fiecare 10.000 de alegători. În situaţia în care în străinătate vor opta să voteze prin corespondenţă mai puţin de 10.000 de alegători, va fi înfiinţat un singur birou electoral.

Biroul electoral pentru votul prin corespondență va asigura, în ziua votării, după închiderea urnelor (după ora 21.00), desigilarea plicurilor, numărarea voturilor și consemnarea rezultatelor votului în procesele verbale (în forma iniţială a propunerii legislative, desigilarea plicurilor era prevăzută în intervalul orar 7.00-21.00).

Totodată, dacă în textul inițial al proiectului sediile și dotarea birourilor electorale pentru votul prin corespondență urmau să fie asigurate de Guvern și Ministerul de Externe, în forma finală a legii s-a decis ca această atribuție să revină doar Executivului.

AEP doreşte extinderea votului prin corespondenţă şi pentru românii cu drept de vot din ţară

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a anunţat în luna octombrie, prin intermediul unui comunicat de presă publicat pe site-ul propriu, că votul prin corespondență ar putea fi extins și implementat treptat și pentru cetățenii cu drept de vot din țară, care din motive obiective nu se pot prezenta la urne în ziua scrutinului, în funcție de deciziile politice și de evaluarea impactului implementării acestui tip de vot alternativ cu ocazia alegerilor parlamentare din anul 2016.

Reprezentanţii AEP au mai precizat că rolul Autorităţii în elaborarea propunerii referitoare la votul prin corespondenţă este unul pur tehnic, AEP neavând drept de iniţiativă legislativă sau decizie politică.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16143
  • Thank you received: 5260
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Noi si Statul #42272

Cum soliciți asociaţiei de proprietari adeverinţe cu cheltuielile de întreţinere defalcate? Descarcă un model de cerere

Începând de astăzi, proprietarii de apartamente pot să ceară în scris o adeverinţă cu situaţia defalcată a cheltuielilor de întreţinere. Practic, conform unui legi care a intrat azi în vigoare, preşedintele şi administratorul asociaţiei de proprietari sunt obligaţi să elibereze acest document.

Prevederile sunt incluse în Legea nr. 277/2015 pentru completarea art. 10 din Legea nr. 230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari. Documentul a apărut duminică în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 847 şi a intrat în vigoare astăzi.

Concret, proprietarii pot să ceară preşedintelui şi administratorului asociaţiei o adeverinţă cu situaţia cheltuielilor de întreţinere. Aceasta trebuie eliberată obligatoriu şi include cheltuielile defalcate pe datoria de bază şi penalităţi, precum şi modul de calcul al penalităţilor.

"La solicitarea scrisă a proprietarului, preşedintele şi administratorul asociaţiei de proprietari au obligaţia să elibereze în scris o adeverinţă prin care să prezinte situaţia cheltuielilor privind întreţinerea, defalcate pe datoria de bază şi penalităţi, precum şi modalitatea de calcul al penalităţilor", scrie în noul act normativ.

Până ieri, Legea nr. 230/2007 prevedea doar că proprietarii sunt îndreptăţiţi să ştie toate aspectele ce ţin de activitatea asociaţiei şi că pot cere acces la orice document al acesteia.

Iniţiatorii au explicat, în expunerea de motive ce a însoţit proiectul legislativ, că Legea nr. 230/2007 nu conţine destule dispoziţii referitoare la obligaţiile preşedintelui şi administratorului şi la protejarea drepturilor proprietarilor, astfel că actul normativ publicat recent vine în ajutorul acestora din urmă.

În altă ordine de idei, din luna martie a acestui an, administratorii de bloc sunt obligaţi să informeze periodic proprietarii cu privire la veniturile şi cheltuielile asociaţiei. Mai multe informaţii despre subiect găsiţi aici ;)

Notă: Anexat la acest articol găsiţi un model de cerere pentru eliberarea adeverinţei cu situaţia cheltuielilor de întreţinere.

Principalele drepturi şi obligaţii ale proprietarilor

În afară de dreptul de a cunoaşte toate aspectele ce ţin de activitatea asociaţiei, proprietarii sunt îndreptăţiţi să participe (cu drept de vot) la adunarea generală, să-şi înscrie candidatura, să candideze, să aleagă şi să fie aleşi în structura organizatorică.

Aceştia au voie să facă îmbunătăţiri sau modificări la proprietatea individuală, atât timp cât nu periclitează integritatea structurală a clădirii sau a altor proprietăţi individuale.

În acelaşi timp, Legea asociaţiilor de proprietari mai stabileşte că "zidurile dintre apartamentele sau spaţiile alăturate, care nu fac parte din structura de rezistenţă a clădirii şi din proprietatea comună, pot fi reamplasate prin acordul dintre proprietarii apartamentelor sau spaţiilor respective, pe baza autorizaţiei de modificare a construcţiei, eliberată de autoritatea publică locală şi cu înştiinţarea asociaţiei".

Referitor la obligaţii, actul normativ menţionat dispune că proprietarii trebuie să-şi menţină locuinţa în stare bună, pe cheltuiala proprie.

"Proprietarii sunt obligaţi să ia măsuri pentru consolidarea sau modernizarea clădirii, pentru reabilitarea termică şi eficienţa energetică, potrivit prevederilor legale. Indiferent de natura intervenţiilor, se va avea în vedere menţinerea aspectului armonios şi unitar al întregii clădiri", este punctat în lege.

Cei care provoacă daune oricărei părţi din proprietatea comună sau unui alt apartament sunt obligaţi să repare stricăciunile sau să acopere cheltuielile pentru reparaţii.

În fine, la vânzarea apartamentului, proprietarii trebuie să facă dovada achitării la zi a cotelor de contribuţie la cheltuielile asociaţiei. Dacă există datorii către asociaţie, vânzarea apartamentului poate fi făcută doar dacă acestea sunt preluate contractual de către cumpărător.

Model de cerere pentru eliberarea adeverintei cu situatia cheltuielilor de intretinere
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16143
  • Thank you received: 5260
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Noi si Statul #42273

Asigurarea obligatorie a locuinţei: De astăzi, PAID poate face o inspecţie de risc înainte de emiterea poliţei

Înainte de încheierea asigurării obligatorii, locuinţele pot să fie supuse unei inspecţii de risc, conform unor modificări legislative recente. În acest sens, în Monitorul Oficial a apărut astăzi un act normativ al Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) ce include situaţiile exacte în care această acţiune este necesară.

Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor naturale (PAID) poate să supună locuinţele unei inspecţii de risc înainte de încheierea asigurării obligatorii împotriva dezastrelor naturale (poliţa PAD), se arată în Legea nr. 191/2015. Totuşi, situaţiile exacte în care această acţiune este necesară trebuiau stabilite de ASF.

"În cazuri bine determinate şi reglementate prin norme ale ASF, PAID poate efectua o inspecţie de risc a locuinţei care va face obiectul asigurării obligatorii, iar cheltuiala ocazionată de aceasta va fi suportată de către PAID", prevede actul normativ.

Prin urmare, astăzi, în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 861, a apărut Norma ASF nr. 20/2015 pentru modificarea şi completarea Normei ASF nr. 7/2013 privind forma şi clauzele cuprinse în contractul de asigurare obligatorie a locuinţelor împotriva cutremurelor, alunecărilor de teren şi inundaţiilor. Aceasta se aplică de la data publicării.

Potrivit documentului, inspecţia de risc este făcută cu scopul de a stabili starea tehnică a locuinţei ce urmează să fie asigurată, în următoarele situaţii:

  • atunci când casa este într-o zonă cu potenţial ridicat de risc în ceea ce priveşte riscurile acoperite prin poliţa PAD (cutremure, alunecări de teren, inundaţii);
  • atunci când casa este într-o zonă cu istoric de daunalitate în ceea ce priveşte riscurile acoperite prin poliţa PAD şi a fost deja avariată.

De asemenea, PAID mai poate să facă o inspecţie de risc -- pentru a stabili starea tehnică a locuinţei asigurate -- după producerea unui risc asigurat, efectuarea reparaţiilor şi plata despăgubirii.

Inspecţiile de risc pot fi efectuate de către PAID, pe propria cheltuială, atât prin intermediul propriilor angajaţi, cât şi prin intermediul unor firme specializate în acest sens, mai este precizat în Norma ASF nr. 20/2015.

Atenţie! Inspecţia de risc nu este necesară în cazul poliţelor PAD reînnoite în baza cărora nu s-au plătit despăgubiri de către PAID.

Proprietarii care vor asigurare facultativă sunt nevoiţi să prezinte poliţa PAD

O altă noutate adusă de Legea nr. 191/2015 este că poliţa facultativă a locuinţei nu mai poate fi încheiată în lipsa poliţei obligatorii.

Astfel, la încheierea asigurării facultative, societăţile de asigurare-reasigurare verifică existenţa asigurării obligatorii în două moduri: prezentarea poliţei sau verificarea în baza de date.

"Verificarea încheierii PAD de către asigurătorul ce încheie o asigurare facultativă pentru locuinţă se realizează solicitând prezentarea PAD sau prin verificarea în baza de date a locuinţelor asigurate pusă la dispoziţie de către PAID", scrie în noua normă ASF.

Totuşi, dacă nu poate să prezinte poliţa PAD sau dacă baza de date PAID nu furnizează informaţiile necesare, proprietarul poate declara pe propria răspundere că deţine asigurarea obligatorie, angajându-se să prezinte dovada acestui fapt în cel mult 30 de zile. Iar declaraţia pe propria răspundere trebuie să includă şi motivele pentru care proprietarul nu poate să prezinte poliţa PAD.

"Prin excepţie (...), în situaţia în care asiguratul nu poate prezenta PAD la încheierea unui contract de asigurare facultativă pentru locuinţe sau baza de date PAID nu furnizează informaţiile necesare, acesta va putea declara pe propria răspundere că deţine PAD, precum şi motivele pentru care nu o poate prezenta, angajându-se să prezinte asigurătorului dovada existenţei PAD într-un termen de maximum 30 de zile", este explicat în document.

De reţinut este că persoanele care au poliţe facultative multianuale trebuie să încheie poliţa obligatorie la momentul primei aniversări anuale.

În altă ordine de idei, la încheierea asigurării obligatorii, proprietarii primesc de-acum doar poliţa PAD. Certificatul de asigurare -- care atesta existenţa poliţei -- nu se mai eliberează.

Poliţa PAD acoperă daunele produse din cauza dezastrelor naturale (cutremurele de pământ, alunecările de teren şi inundaţiile). Preţul acesteia şi suma asigurată diferă în funcţie de tipul locuinţei (20 de euro pentru casele de tip A, cu o sumă asigurată de 20.000 de euro; 10 euro pentru casele de tip B, cu o sumă asigurată de 10.000 de euro). Mai multe informaţii despre poliţa obligatorie şi poliţa facultativă găsiţi în acest articol ;)
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16143
  • Thank you received: 5260
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Petru, Mona si Dan

Noi si Statul #43007

Din 17 martie, fumatul va fi interzis complet în spaţiile publice închise. Legea a apărut în Monitorul Oficial

Legea nr. 15/2016 care interzice complet fumatul în spaţiile publice închise a fost publicată în Monitorul Oficial, la doar câteva zile după confirmarea constituţionalităţii acesteia şi promulgarea prin decret prezidenţial. Potrivit documentului, începând din 17 martie, fumatul va fi interzis complet în toate spaţiile publice închise, inclusiv în baruri, discoteci şi restaurante, precum şi în spaţiile închise de la locul de muncă şi în locurile de joacă pentru copii.

Fumatul va fi interzis complet, de asemenea, în unităţile de învăţământ şi în cele destinate protecţiei şi asistenţei copilului, nu doar în unităţile sanitare şi în mijloacele de transport în comun, aşa cum prevede legea acum. Singura excepţie va fi reprezentată de celulele deţinuţilor din penitenciarele de maximă siguranţă.

Atenţie! Spre deosebire de regulile din prezent, noul act normativ prevede şi interzicerea folosirii ţigărilor electronice în mijloacele de transport în comun, care vor fi considerate orice vehicule pentru transportul contra-cost al persoanelor.

Fumatul NU va mai fi permis nici în baruri, discoteci şi restaurante
Reglementarea actuală dispune, mai exact, că se poate fuma în baruri, discoteci, restaurante şi alte spaţii publice asemănătoare doar dacă există încăperi special amenajate în acest sens.

La a treia abatere, unităţile persoanelor juridice vor fi închise

Persoanele juridice care nu vor respecta interdicţiile propuse referitoare la fumat vor risca din partea autorităţilor sancţiuni cu înăsprire graduală, reiese din Legea nr. 15/2016. Mai exact, vizate vor fi următoarele fapte:

- permiterea fumatului în spaţiile publice închise, în spaţiile închise de la locul de muncă, în mijloacele de transport în comun, în locurile de joacă pentru copii în unităţile sanitare, cele de învăţământ şi cele destinate protecţiei şi asistenţei copilului;
- vânzarea la bucată a ţigaretelor, ţigărilor de foi şi cigarillos;
- comercializarea pachetelor de ţigarete care conţin mai puţin de 20 de bucăţi;
- comercializarea produselor din tutun prin automate;
- vânzarea produselor din tutun tinerilor cu vârsta sub 18 ani;
- comercializarea produselor din tutun în unităţile sanitare şi cele de învăţământ;
- folosirea unei embleme sau a denumirii unei mărci de tutun pentru promovarea ori comercializarea altor produse.

În funcţie de a câta abatere este, sancţiunile aplicabile persoanelor juridice pentru faptele de mai sus vor fi următoarele:

- la prima abatere - amendă de 5.000 de lei;
- la a doua abatere - amendă de 10.000 de lei, la care se va adăuga suspendarea activităţii până la remedierea situaţiei care a dus la aplicarea acestei sancţiuni complementare;
- la a treia abatere - amendă de 15.000 de lei, la care se va adăuga închiderea unităţii.


Referitor la persoanele fizice, acestea vor risca amenzi cuprinse între 100 şi 500 de lei dacă fumează în spaţiile publice închise, în spaţiile închise de la locul de muncă, în mijloacele de transport în comun sau în locurile de joacă pentru copii. De asemenea, sancţiunea va fi valabilă pentru consumul de tutun în unităţile sanitare, cele de învăţământ şi cele destinate protecţiei şi asistenţei copilului.

Atenţie! Noua lege va intra în vigoare în 45 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial. Acest termen expiră pe 16 martie, astfel că fumatul va fi interzis complet începând cu ziua următoare, 17 martie.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16143
  • Thank you received: 5260
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Noi si Statul #43009

Eu sunt nefumator. Insa a interzice fumatul aproape in toate locurile publice gasesc a fi o mare exagerare. :(
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6745
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Noi si Statul #43108

BCR, învinsă în instanţă de un client
Alexandra Petrovici / 21 feb 2016

După un an de dobândă fixă, clienții BCR care au luat credite ipotecare în euro înainte de criză au avut neplăcerea să constate că au de plătit o dobândă aproape dublă din cel de-al doilea an. După 2010, clienții BCR au început să cheme banca în judecată, nemulțumiți de majorarea dobânzilor.

ciocan_instanta_36962000_95038800.jpg


Aşa a procedat şi posesorul unui credit în euro contractat la finele lui 2007.

Aventura lui în instanță a început în 2011 și s-a terminat abia săptămâna trecută, când a obținut cea mai bună soluție pe care a dat-o Înalta Curte de Casație și Justiție unui client BCR până acum, potrivit ziuaconstanta.ro.

Instanța Supremă a decis că formula dobânda de referință variabilă reprezintă o clauză abuzivă și trebuie eliminată din contract. Mai mult, la solicitarea clientului, instanța a admis ca aceasta să fie înlocuită cu cotația monetară interbancară Euribor la o lună, care are o valoare negativă în prezent, de -0,25%, urmare a politicii de relaxare monetară a Băncii Centrale Europene. Lângă Euribor, se adaugă marja inițială din contract de 1,5%, astfel că rata curentă scade vertiginos de la 10,4%, cât plătește clientul în prezent, potrivit avocatului său, Alexandru Șeulean.

Instanța a decis și că banca trebuie să restituie toate sumele încasate fără temei, estimate de avocat la 15.000-20.000 de euro
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6745
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Noi si Statul #43433

ANAF simplifică Declaraţia 088


Agenţia Naţională de Administrare Fiscală continuă procesul de debirocratizare şi propune o noua Declaraţie 088 simplificată prin numărul mai mic de întrebări, scutirea deţinătorilor codului de TVA de obligaţia redepunerii declaraţiei şi eliminarea unor formalităţi inutile.
dosare-shutterstock-2.jpg

La debirocratizarea procesului contribuie eliminarea obligaţiei depunerii cazierul fiscal şi apostilării diplomelor de studii, încadrarea veniturilor administratorilor în categorii generice fără precizarea sumelor şi simplificarea declarării situaţiilor de insolvenţă.

ANAF a iniţiat aceste modificări în urma dialogului cu reprezentanţii mediului de afaceri şi după ce a identificat soluţii pentru corelarea unor seturi de date deja stocate în bazele de date interne.

Pe lângă obiectivele majore de creştere a conformării voluntare şi de combatere a evaziunii fiscale, ANAF urmăreşte şi asigurarea unui program de cooperare şi consultare cu mediul de afaceri în vederea identificării problemelor şi stabilirii în comun a unor soluţii care să permită eficientizarea activităţii administrative.

În acest context, urmare a analizării efectelor şi influenţelor aplicării procedurii de evaluare a intenţiei şi a capacităţii persoanelor impozabile de a desfăşura activităţi economice în sfera TVA, precum şi analizei propunerilor venite din partea mediului de afaceri în legătură cu aceasta, a fost elaborat un proiect de ordin care modifică şi completează atât ordinul în vigoare, cât şi anexa – Declaraţia 088 – simplificată în raport cu cea existentă.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6745
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Noi si Statul #43664

Guvernul schimbă regulile care pun românii pe drumuri. Ce se întâmplă cu copia legalizată şi cazierul judiciar

Guvernul va aproba o ordonanţă de urgenţă care va elimina unele prevederi briocratice referitoare la cazierul judiciar, la copia legalizată, la plata taxelor pentru emiterea cărţii de identitate şi paşaport, precum şi adeverinţa pentru înscriere la ajutorul de şomaj, a spus premierul Dacian Cioloş.

“Mâine (marţi-nr.), în şedinţa de Guvern, avem pe ordinea de zi un proiect de ordonanţă de urgenţă care va veni cu un pachet consistent de simplificare şi de reducerea birocraţiei (…) Cazierul judiciar se va solicita doar între instituţii, deci 2,5 milioane de drumuri la poliţie pentru ridicarea unui cazier judiciar vor fi eliminate pentru că instituţiile care vor avea nevoie de un cazier judiciar vor putea să-l solicite direct, la poliţie, fără să ceară cetăţeanului să treacă de la un ghişeu la altul şi să ia o hârtie ca s-o ducă la alt ghişeu”, a anunţat premierul, într-o emisiune la postul public de radio.

Cioloş a mai adăugat că în cazul copiilor după cartea de identitate, OUG prevede posibilitatea expedierii acestora online, scanate, iar copiile legalizate se elimină.

“Instituţiile care vor cere astfel de copii după anumite documente vor putea să le legalizeze «Conform cu originalul« pe loc. La ridicarea buletinului şi a paşaportului, cetăţenii vor plăti o singură taxa şi într-un singur loc, nu vor mai trebui să plătească diferite taxe la diferite instituţii. Şi celebrele adeverinţe pentru înscrierea la şomaj vor fi eliminate”, a mai spus Cioloş.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6745
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Noi si Statul #43698

Plata pentru eliberarea pașapoartelor/permiselor - prin internet banking, virament bancar, mandat poștal sau numerar

Plata pentru eliberarea permiselor de conducere și a pașapoartelor se poate face prin internet banking, virament bancar, mandat poștal sau în numerar, ca urmare a intrării în vigoare a ordonanței privind măsurile de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative.
imageResize-18.jpg

Potrivit unui comunicat al MAI transmis marți AGERPRES, plata în numerar a acestor servicii nu se mai face prin casieriile CEC Bank.

''Odată cu intrarea în vigoare a OUG nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, plata taxei de pașaport, precum și a tarifelor aferente confecționării și valorificării plăcilor cu numere de înmatriculare, atribuirii unui număr de înmatriculare preferențial, păstrării combinației numărului de înmatriculare, contravaloarea certificatelor de înmatriculare, a autorizațiilor provizorii și a permiselor de conducere se poate face prin internet banking, virament, mandat poștal sau în numerar. Plata se poate face online în sistem internet banking, dar și de la orice bancă unde persoana are deschis un cont bancar, prin virament către contul unic deschis de către fiecare Instituție a Prefectului'', precizează MAI.

Conform sursei citate, plata în numerar se poate face la casieriile unităților Trezoreriei Statului, casieriile Instituțiilor Prefectului (pentru pașapoarte), la ghișeele serviciilor publice comunitare regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor (pentru documentele emise de acestea) din cadrul Instituțiilor Prefectului și prin mandat poștal. MAI menționează că plata în numerar a acestor taxe nu se mai face prin casieriile CEC Bank.

În București, pentru facilitarea obținerii acestor documente, la punctul de lucru din șoseaua Pipera va fi deschisă o casierie a Trezoreriei Statului pentru încasarea taxei de pașapoarte.

Sumele se încasează într-un cont unic de disponibil deschis la unitățile teritoriale ale Trezoreriei Statului pe numele Instituției Prefectului.

Astfel, fiecare Instituție a Prefectului va deschide în cursul zilei de marți un cont unic distinct pentru aceste plăți, acesta fiind anunțat pe site-ul fiecărei Instituții a Prefectului. De asemenea, pentru a veni în sprijinul cetățenilor, pe site-ul fiecărei instituții a prefectului vor fi afișate: numărul contului IBAN, numărul codului fiscal, mențiuni legate de informațiile care trebuie completate de cetățeni pe documentele de plată, adresele trezoreriilor și ale casieriilor instituțiilor prefectului unde se poate face plata în numerar.

Pe documentul de plată vor fi înscrise CNP-ul și numele persoanei beneficiare a serviciului solicitat, contul IBAN, codul fiscal și denumirea instituției prefectului unde va fi depusă cererea de eliberare a pașaportului, permisului de conducere, certificatului de înmatriculare sau a altor documente, după caz, suma și tipul de documente pentru a cărui contravaloare se încasează plata, se mai arată în comunicatul citat.

Conform ordonanței, pentru reducerea birocratizării, în situația pașapoartelor se va face o singură plată într-un cuantum care va cumula contravaloarea pașaportului, taxa pentru serviciul public prestat și, după caz, tariful suplimentar, valoarea rămânând neschimbată față de cât este în prezent.

Atât în cazul pașapoartelor simple temporare, cât și al pașapoartelor simple electronice, în situația în care plata taxei de pașaport s-a efectuat prin mijloace de plată online, la momentul depunerii cererii, solicitantul trebuie să prezinte extrasul de cont doveditor, certificat de bancă. Când plata se efectuează prin mandat poștal este necesară prezentarea ca document doveditor al plății factura aferentă emisă de oficiul poștal.

Actele necesare și termenele de eliberare a documentelor emise de MAI rămân neschimbate.

MAI precizează că cetățenii pot depune cereri pentru eliberarea pașapoartelor simple electronice, precum și pentru pașapoartele simple temporare la orice serviciu public comunitar, indiferent de locul de domiciliu.

Pașaportul simplu electronic poate fi ridicat de la orice serviciu public comunitar pentru eliberarea și evidența pașapoartelor, nu doar acela de unde s-a depus cererea, cu condiția ca cetățeanul să fi optat pentru acest lucru la momentul depunerii cererii. De asemenea, la solicitare, pașapoartele simple electronice se pot livra, prin curier, la adresa de domiciliu sau la reședință, în schimbul unei taxe suplimentare care se plătește la momentul primirii documentului.

AGERPRES/(AS — autor: Cristina Tatu, editor: Andreea Rotaru)

marţi, 5 Iul 2016,
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6745
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Noi si Statul #43704

Lista completa a impozitelor si taxelor pe care le putem cu cardul la Trezorerie

De acum putem plati zeci de taxe cu cardul, dupa ce legea care reglementeaza acest lucru a fost publicata, marti, in Monitorul Oficial.

Astfel, Guvernul enumera o serie de taxe si impozite care, potrivit Legii 943/2016, vor putea fi platite de persoanele fizice, printre care si plata diferitelor amenzi.

"Se aproba tipurile de creante fiscale care pot fi platite prin intermediul cardurilor bancare prin POS", se precizeaza la primul articol, precizandu-se ca legea se aplica doar persoanelor fizice identificate fiscal pe baza CNP-ului.

Printre cele aproximativ 60 de taxe, impozite, contributii, indemnizatii sau amenzi care se vor putea plati cu cardul se numara, de exemplu, taxa pentru eliberarea pasaportului, contributiile la asigurarile de sanatate sau diferite impozite pe venituri.

Iata lista taxelor si impozitelor ce pot fi platite cu cardul ;)

Platile se pot efectua in cadrul unitatilor Ministerului de Finante sau ale ANAF care sunt dotate cu astfel de aparate.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16143
  • Thank you received: 5260
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Noi si Statul #44034

Situaţie fără scăpare: cu taxele plătite, şi totuşi datori

Şi cu banii daţi, şi conturile blocate. În această situaţie ajung mulţi români, care află acum că au restanţe vechi de câţiva ani, asta deşi se ştiau cu plăţile la zi. Situaţia se complică pentru cei care nu au păstrat dovezile plăţilor făcute către Fisc şi care acum trebuie să achite din nou. Asta pentru că nu se pot baza pe evidenţele ANAF-ului. Chiar şi cu dovezile în faţă, autorităţile fiscale nu se grăbesc să ridice popririle pe conturi. Aşa că cei care apar cu restanţe mici preferă să dea încă o dată banii decât să aştepte rezolvarea ...

Situaţie fără scăpare: cu taxele plătite, şi totuşi datori
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6745
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Noi si Statul #44146

CASS se va aplica și pentru profitul din economiile bancare



O nouă taxă s-a adăugat de la 1 ianuarie pentru profiturile din economiile bancare și pentru cei care câștigă din dividende, acțiuni bursiere sau drepturi de proprietate intelectuală. Astfel că, salariații, pensionarii și persoanele fizice autorizate vor trebui să plătească pentru câștigurile de mai sus încă 5,5%, taxă reprezentând contribuția pentru asigurări de sănătate (CASS).

Dacă luăm cazul unui depozit de 1.000 de lei, care are o dobândă de 2%, asta înseamnă că beneficiarul are parte de un câștig brut de 20 de lei. Din aceștia până acum se scădeau acei 16%, impozitul pe profit, iar de la 1 ianuarie se mai scad alți 5,5%, adică se ajunge la un total impozitat de 21,5%. Asta înseamnă că din puținul profit se scădeau până acum 3,2 lei, echivalentul a 16%, iar acum se mai scad alți 1,1 lei, CASS. Astfel că, după un an, în care deponentul și-a ținut banii într-un depozit, va reuși să retragă, puțin peste 1.015 lei, în condițiile în care nu va mai avea și alte comisioane sau taxe impuse de bancă.

De menționat că, băncile care au depozite cu bonificații de 2% sunt rare, aceasta fiinc considerată o dobândă deja mult prea mare, din simplul motiv că băncile nu au venoie de lichiditate și nu simt nevoia să plătească mai mult de atât pentru a vă rula banii.

Cum stau românii la capitolul economii

În prezent, băncile noastre țin depozitele a 10 milioane de români, dar cu toate acestea, 4 milioane de români au depozite mai mici de 100 de lei. Pentru aceștia impozitarea și cea de 16% si cea de 5,5% sunt aproape nule. Presupunând că toti au depozite cu dobândă de 2%, câștigul brut ar fi de cel mult 2 lei. 2 lei impozitați cu cele două taxe ar rămâne aproape 1,5 lei.

În schimb, mai sunt două milioane de români care au economii cu valoare cuprinsă între 100 și 1.000 de lei, potrivit datelor BNR. De asemenea, 3 milioane de depozite au valoare de până în 50.000 de lei, iar alte 600.000 de astfel de depozite sunt cu o valoare mai mare de 50.000 de lei.

Dividendele, vin cu aceeași poveste

Cei care au sperat că se vor îmbogăți din dividende ar trebui să se gândească de două ori pentru că statul a dat cu o mână și a luat cu cealaltă. Așa se face că, la debutul anului trecut, guvernul a acordat „o facilitate fiscală” și a diminuat impozitul pentru dividende, de la 16%, la 5%. Din păcate pentru beneficiari, minunea statului român nu a durat decât un an, pentru că de acum, la cele 5 procente impozit s-au mai adăugat aceste alte 5,5%, astfel ridicându-se nivelul de impozitare la 10,5%.

Partea bună este că, impozitarea este plafonata la echivalentul a cel mult cinci salarii medii pe economie, calculata pe un an.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6745
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Noi si Statul #44454

Restituirea taxei auto este incertă. Statul nu are soluții pentru înapoierea banilor

Românii care au plătit taxa de primă înmatriculare sau timbrul de mediu îşi aşteaptă încă banii înapoi. Reprezentanţii Guvernului nu pot preciza o dată exactă când vor restitui cele aproape 6 miliarde şi jumătate de lei datorate plătitorilor. Întârzierea plăţilor ar putea costa însă mai mult bugetul de stat, din cauza proceselor în instanţă.

După aproape două luni şi jumătate de la eliminarea timbrului de mediu, statul nu are soluţii pentru românii care vor înapoi banii plătiţi la înmatricularea autovehiculelor.

Deciziile judecătoreşti ar putea creşte semnificativ nota de plată a statului.

Între timp, autorităţile nu se grăbesc să vină cu o nouă taxă de poluare pentru maşini. Noul ministru al mediului spune că va analiza situaţia din celelalte state europene înainte de a lua o decizie. Aşa că nu se ştie ce se va întâmpla cu propunerea ecovinietelor avansată de predecesorul său.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6745
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Noi si Statul #44471

Extrasul de carte funciară poate fi obținut și direct din fața calculatorului. Cum trebuie să procedezi?

Pentru a-i ajuta pe cei care nu au timp de pierdut la ghișee, Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) a dezvoltat o aplicație electronică prin care se pot obține și online anumite servicii de la birourile de publicitate imobiliară. În versiunea actuală a acestei aplicații singurul document care poate fi obținut direct din fața unui dispozitiv conectat la internet este extrasul de carte funciară pentru informare. Pentru a obține însă acest document, precum și pentru oricare dintre serviciile care vor fi disponibile în viitor, cel interesat trebuie să-și facă un cont în această aplicație.

Cei care nu au timp să-și procure un extras de carte funciară pentru informare direct de la un birou de cadastru și publicitate imobiliară trebuie să știe că pot, mai nou, să-l obțină și online. În acest sens, ANCPI a pus la dispoziția celor interesați un serviciu electronic (ePayment ANCPI) prin care pot să ceară direct din fața unui calculator/ laptop acest document. Serviciul este disponibil la această adresă.

Pentru aceasta, cel interesat trebuie să aibă un cont pe ePayment ANCPI. Pentru crearea acestui cont sunt necesare datele personale ale persoanei fizice/ juridice care se înscrie, printre care adresa, numărul de telefon și codul numeric personal (aplicația cere și introducerea seriei și numărului de buletin, însă acestea nu sunt obligatorii pentru autentificare). Cel care-și face contul își alege un nume de utilizator, care poate fi chiar adresa acestuia de mail, precum și o parolă pe care le va folosi ulterior pentru a se autentifica.



Odată reușită înregistrarea, cel care și-a făcut contul va primi un mail prin care i se va solicita confirmarea înregistrării. În urma confirmării, contul de pe aplicația ePayment ANCPI poate fi folosit pentru toate operațiunile puse la dispoziție de autoritate (la acest moment nu este disponibilă decât obținerea extrasului de carte funciară pentru informare).



Pentru orice comandă pe care vrem să o facem pe aplicația ePayment ANCPI trebuie să fim mai întâi logați în contul pe care ni l-am făcut (adică să ne introducem numele de utilizator și parola pe care le-am stabilit). Extrasul de carte funciară pentru informare poate fi comandat din secțiunea de "Servicii" din bara de sus a paginii, apăsând pe butonul "Adaugă în coș".



Coșul de cumpărături, care poate fi accesat tot din bara de sus a paginii, va conține comanda făcută pentru extrasul de carte funciară. Pasul următor este să configurăm extrasul respectiv, adică să introducem anumite date de identificare, apăsând pe butonul "Configurează".



Concret, va trebui să introducem următoarele date: detaliile de localizare ale imobilului (județul și unitatea administrativ teritorială) și identificatorii imobilului (numărul de carte funciară, numărul cadastrului și numărul topografic). Ultimul pas este să alegem metoda de livrare.



Atenție! Configurarea este completă în momentul în care butonul "Configurează" este de culoare verde.

Odată ce alegem și metoda de livrare, vom putea plasa comanda pentru extrasul de carte funciară apăsând butonul "Cumpără". Aplicația ne va mai solicita să confirmăm această comandă, în caz că am introdus anumite date greșit. În fine, ultimul pas este să facem plata efectivă. Tariful perceput pentru extrasul de informare are același preț indiferent cum îl procurăm, respectiv 20 de lei, iar emiterea acestuia se face în două zile, potrivit Ordinului Ministrului Afacerilor Interne nr. 39/2009.

Extrasul de carte funciară poate fi obținut însă și în decurs de o zi, adică în regim de urgență, însă suma pe care va trebui să o plătim este de cinci ori mai mare, respectiv 100 de lei.

Pagina de internet a serviciului ePayment ANCPI pune la dispoziție o secțiune întreagă de informații detaliate pentru cei care nu sunt lămuriți cum funcționează acest serviciu. Secțiunea poate fi accesată aici și conține referiri și la serviciile care vor fi disponibile în curând, pe lângă obținerea extrasului de carte funciară.

Notă: Extrasele de carte funciară sunt de două feluri: cele pentru autentificare, pe care le obține notarul și care sunt necesare la întocmirea unor acte notariale, și cele pentru informare. Extrasele pentru informare se pot obține de către orice persoană interesată și sunt folosite în orice alte scopuri. Din aceste documente reies informațiile importante în legătură cu imobilele înscrise în cartea funciară: suprafețele concrete, vecinii proprietăților respective, cine este proprietarul, ce alte drepturi există în legătură cu acel imobil (un uzufruct sau un drept de superficie, de pildă), dacă există ipoteci ș.a.m.d.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16143
  • Thank you received: 5260
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Noi si Statul #44584

UNSICAR: Legea RCA este anticoncurenţială. Vom notifica CE dacă va fi promulgată

Uniunea Naţională a Societăţilor de Intermediere şi Consultanţă în Asigurări va notifica CE, dacă legea RCA va fi promulgată. UNSICAR consideră că prevederile acesteia sunt anticoncurenţiale, informează un comunicat al asociaţiei.

rca-concurs-promotor-00.jpg


“Considerăm că noua lege reprezintă o continuare a reglementărilor neconcurenţiale care, pe termen mediu şi lung, vor avea un efect contrar intenţiilor legiuitorului. Condiţiile de oligiopol ale pieţei RCA se vor accentua, ceea ce înseamnă că vom avea o calitate redusă a serviciilor şi, pe cale de consecinţă, cei care vor avea de suferit vor fi tocmai aceia care trebuie să fie despăgubiţi ca urmare a unui eveniment rutier. Noua lege este una organică, care ar trebui să reglementeze echilibrat, pe termen mediu şi lung, toate categoriile de actori implicaţi în piaţa RCA. Din păcate, această lege reglementează, pe termen scurt, o problemă punctuală, în favoarea unui segment foarte îngust de clienţi, cu o rată a daunei foarte mare, şi defavorizează cea mai mare parte a consumatorilor de poliţe RCA, în principal persoanele fizice”, a declarat Bogdan Andriescu, preşedinte UNSICAR.

UNSICAR solicită instituţiilor statului ca dezbaterea publică a unui proiect de lege să reprezinte mai mult decât o bifă procedurală şi să ia în calcul şi argumentele legitime propuse de toate părţile interesate, aşa cum nu s-a întâmplat în cazul proiectului de lege RCA.

În ultimele două săptămâni, în cadrul comisiilor parlamentare cu drept decizional pe proiectul legii RCA, au fost cinci dezbateri, întâlniri la care au fost invitate la discuţii doar asociaţiile din afara pieţei de asigurare – transportatori şi service-uri auto.

UNSICAR consideră că numai o concurenţă consistentă în piaţa RCA va regla cu adevărat tarifele acestui tip de asigurare şi orice formă artificială de plafonare poate avea ca efect principal o protecţie inadecvată a celor care trebuie să beneficieze de acoperirile incluse în poliţa RCA. În plus, orice tip de plafonare, fie de tarife sau de elemente care intră în calculul tarifelor, nu poate promova şi atrage investiţii serioase în această piaţă, ci doar limitează concurenţa şi modelele de business ale brokerilor şi asigurătorilor. De altfel, s-a constatat că după expirarea perioadei de plafonare, nu au fost înregistrate creşteri ale tarifelor RCA, ceea ce demonstrează că piaţa se poate autoregla, fără a fi necesare limitările menţionate în lege.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6745
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.