Bine ai venit, Vizitator
Username: Password:

SUBIECT: Despre accesibilitate

Rasp: Despre accesibilitate acum 1 an 2 săptămâni #45213

Schimbare importantă pentru românii care merg cu trenul. Decizia va fi obligatorie

Comisia Europeană actualizează normele europene privind drepturile călătorilor din transportul feroviar pentru a-i proteja mai bine pe aceştia în caz de întârziere, anulare sau discriminare. În prezent, în unele state membre, călătorii primesc compensaţii pentru întârzieri mai mari de o oră.

“Călătorii din transportul feroviar ar trebui să fie pe deplin protejaţi, indiferent de destinaţia lor în UE. De asemenea, Comisia urmăreşte garantarea informării adecvate a călătorilor şi îmbunătăţirea în mod semnificativ a drepturilor călătorilor cu handicap sau cu mobilitate redusă. În acelaşi timp, propunerea Comisiei este proporţională şi recunoaşte faptul că operatorii feroviari pot, în anumite circumstanţe stricte, să fie scutiţi de obligaţia de despăgubire a călătorilor în caz de întârziere”, se arată într-un comunicat al Comisiei Europene.

Comisarul pentru transporturi, Violeta Bulc, a declarat: „Datorită Uniunii Europene, călătorii beneficiază de un set complet de drepturi, indiferent de locul în care se deplasează pe teritoriul UE. Cu toate acestea, încă există prea mulţi călători şi navetişti în transportul feroviar european care nu sunt informaţi în mod corespunzător cu privire la drepturile lor. Noua noastră propunere urmăreşte remedierea acestei situaţii. Am convingerea că iniţiativa noastră va consolida acest sector, asigurând un echilibru corect între protecţia călătorilor şi competitivitatea sectorului feroviar.”

Propunerea Comisiei actualizează normele existente privind drepturile călătorilor din transportul feroviar în cinci domenii principale:

- Aplicarea uniformă a normelor: serviciile de lungă distanţă interne şi transfrontaliere urbane, suburbane şi regionale nu mai pot fi exceptate de la aplicarea normelor privind drepturile călătorilor. În prezent, doar cinci state membre (Belgia, Danemarca, Italia, Ţările de Jos şi Slovenia) aplică integral normele, în timp ce altele au pus în aplicare diferite grade de derogări, care îi privează pe călători într-o mare măsură de drepturile lor.

- Informare şi nediscriminare: o mai bună informare a călătorilor cu privire la drepturile lor, de exemplu prin imprimarea informaţiilor pe bilet. Călătorii care utilizează servicii conectate cu bilete separate trebuie să fie informaţi dacă drepturile lor se aplică pentru întreaga călătorie sau numai pe anumite segmente. Discriminarea pe motive de naţionalitate sau loc de reşedinţă este interzisă.

- Drepturi îmbunătăţite pentru persoanele cu handicap sau cu mobilitate redusă: dreptul obligatoriu la asistenţă în toate serviciile şi despăgubirea integrală pentru pierderea sau repararea echipamentelor de mobilitate. Informaţiile relevante trebuie să fie furnizate în formate accesibile, iar personalul feroviar trebuie să beneficieze de formare în vederea sensibilizării cu privire la persoanele cu handicap.

- Asigurarea respectării legislaţiei, procedurile de soluţionare a reclamaţiilor şi sancţiuni: termene şi proceduri clare pentru soluţionarea reclamaţiilor şi responsabilităţi şi competenţe clare ale autorităţilor naţionale responsabile cu aplicarea şi asigurarea respectării drepturilor călătorilor.

- Proporţionalitate şi echitate juridică: o clauză „de forţă majoră” va scuti societăţile feroviare de obligaţia de a plăti despăgubiri în cazul unei întârzieri cauzate de catastrofe naturale care nu pot fi prevăzute sau împiedicate. Potrivit normelor actuale, societăţile feroviare trebuie să plătească despăgubiri chiar şi atunci când se confruntă cu astfel de evenimente.

Propunerea Comisiei trebuie acum să fie examinată şi adoptată de Parlamentul European şi de Consiliu (şi anume, de statele membre ale UE) înainte de a intra în vigoare.

Piaţa unică pentru transportul feroviar de călători este în prezent în curs de dezvoltare prin introducerea planificată a concurenţei pe pieţele naţionale. Un nivel ridicat de calitate a serviciilor feroviare şi protecţia drepturilor utilizatorilor sunt esenţiale pentru a îndeplini obiectivul de mărire a ponderii transportului feroviar în raport cu alte moduri de transport.

Uniunea Europeană este singura zonă din lume în care cetăţenii sunt protejaţi de un set complet de drepturi ale călătorilor - indiferent dacă aceştia călătoresc cu avionul, cu trenul, cu vaporul, cu autobuzul sau cu autocarul. Legislaţia UE privind drepturile călătorilor din transportul feroviar a intrat în vigoare în decembrie 2009.

Potrivit normelor europene, călătorii pot, de exemplu, în unele state membre, să aibă dreptul la o compensaţie financiară în cazul în care trenul ajunge la destinaţie cu o întârziere de o oră sau mai mult. Călătorii întârziaţi pot, de asemenea, să aibă dreptul la mese şi băuturi răcoritoare (în funcţie de durata de aşteptare) şi la cazare, dacă trebuie să stea peste noapte.

Toate informaţiile necesare se regăsesc pe site-ul „Europa ta” unde drepturile aplicabile ale călătorilor sunt traduse în toate limbile oficiale ale UE. O aplicaţie pentru smartphone este, de asemenea, disponibilă şi poate fi descărcată gratuit pentru Google Android, iPhone, iPad şi Windows Phone.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5537
  • Thank you received: 715
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Despre accesibilitate acum 1 an 1 săptămână #45261

Primarul Brăilei, amendat cu 10.000 de lei pentru discriminare faţă de persoanele cu dizabilităţi locomotorii

646x404-25.jpg


Edilul a fost sancţionat de Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării pentru că persoanele cu dizabilităţi locomotorii nu pot călători în Brăila cu tramvaiul, în condiţiile în care nu sunt amenajate rampe de acces în mijloacele de transport.

Primarul oraşului Brăila, Marian Dragomir, este bun de plată. Edilul a primit o amendă de 10.000 de lei de la Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării pentru că nu a amenajat până acum rampe de acces în staţiile de tramvaie pentru persoanele cu dizabilităţi locomotorii. Primarul a declarat că nu a primit deocamdată o comunicare de la Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării, dar susţine că în bugetul din acest an au fost alocate investiţii pentru amenajarea staţiilor de tramvai cu rampe de acces pentru persoanele cu dizabilităţi locomotorii. 27 de primari din România au fost amendaţi pentru discriminare faţă de această categorie de persoane, edilii din Focşani şi Buzău scăpând, deocamdată, doar cu avertismente.

P.S. Orasul Braila il cunosc foarte bine, si este adevarat prea departe de standardele minime.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5537
  • Thank you received: 715
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: acum 1 an 1 săptămână by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Despre accesibilitate acum 11 luni 2 săptămâni #45493

23172950_1756230521115819_2508419029730140016_n.jpg
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5537
  • Thank you received: 715
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Despre accesibilitate acum 11 luni 1 săptămână #45507

22549537_1725952640770037_641923992487796761_n.jpg
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5537
  • Thank you received: 715
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Despre accesibilitate acum 11 luni 1 săptămână #45542

Un lift cât o casă: Consiliul Judeţean asigură accesul persoanelor cu handicap în clădire cu aproape 100.000 de euro

CJ-BN-net-696x465.jpg


Criticat pentru că nu asigură accesul persoanelor cu handicap în clădirea care găzduieşte Consiliul Judeţean, instituţia pune la bătaie aproape 100.000 de euro pentru un lift exterior, care va fi montat pe imobil, în exterior.



La finalul lunii trecute, Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud a început procedurile unei licitaţii publice pentru achiziţionarea şi montarea unui lift pe clădirea care găzduieşte instituţia.

Câştigătorul acestei licitaţii generoase va fi cunoscut abia în luna decembrie a acestui an. Suma alocată pentru acest lift se apropie de 400.000 de lei, adică aproape 100.000 de euro, cam cât costă o vilă cochetă şi generoasă în Bistriţa. Banii necesari acestei investiţii provin din bugetul Consiliului Judeţean.

„Beneficiarul lucrării doreşte instalarea unui lift în intrandul clădirii administrative, adosat faţadei posterioare, care nu afectează caracteristicile istorice arhitecturale specifice centrului istoric al municipiului, precum şi amenajarea spaţiului verde situat în nord-estul Palatului Administrativ, care va îmbogăţi calitatea spaţiului public urban, intervenţie care, de asemenea, nu implică modificări ale aspectului centrului istoric”, se arată în memoriul tehnic arhitectural al licitaţiei.



Cum va arăta liftul „high tech”

Acest lift va fi dedicat persoanelor cu dizabilităţi locomotorii, care nu au acces în prezent la nivelele superioare ale clădirii. Liftul în cauză va asigura practic accesul persoanelor cu handicap atât la Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud, cât şi la Instituţia Prefectului, care funcţionează în aceeaşi clădire.

Ascensorul va putea transporta 8 persoane o dată. Acesta va fi amplasat în exteriorul clădirii, cu acces din holul central la fiecare nivel la care va ajunge: parter, etaj 1, etaj 2 şi mansardă.

Proiectul prevede şi căi de evacuare, parapeţi şi balustrade, iluminare şi ventilare naturală şi mecanică. De asemenea, se asigură securitatea la intruziune şi efracţie şi parapeţi de protecţie şi balustrade de minim 90 de centimetri. La lift s-a prevăzut faţada cortină din aluminiu, cu geam securizat.

Liftul nu va avea doar o izolaţie termică cu economie de energie, ci şi protecţie împotriva zgomotului, care va asigura izolarea fonică. Firma care va pune mâna pe acest contract va avea la dispoziţie mai puţin de jumătate de an pentru materializarea acestui proiect.

Spaţiul verde din apropierea zonei unde va fi montat liftul este şi el luat în calcul. Este vorba despre 2.234 de metri pătraţi. Acolo va fi amenajat un spaţiu pentru fumat, dar vor fi amplasate şi obiecte de mobilier urban. Vor fi reconfigurate aleile şi se vor realiza lucrări de întreţinere a vegetaţiei şi de plantare arbuşti.

„Vegetaţia prezentă în acest moment în zona studiată este compusă din arbori, arbuşti şi plante perene. Gazonul este degradat, amestecat cu buruieni şi neuniform. Mobilierul urban lipseşte. Aleile pietonale sunt acoperite cu dale de beton, iar în unele porţiuni incomplete sau distruse de rădăcinile arborilor din apropierea lor, platforma pentru depozitarea deşeurilor nu este împrejmuită. Se simte nevoia amenajării unui spaţiu verde într-o zonă care atrage un număr atât de mare de persoane”, se arăta într-unul din proiectele de hotărâre prezentate consilierilor judeţeni, care vizează această idee.



Liberalii consideră liftul inutil

Încă din anul 2015, când a fost vehiculată prima dată această idee, liberalii au criticat dur acest proiect, considerându-l fără utilitate. Aceştia susţineau că liftul respectiv nu foloseşte nimănui.

Cei 250.000 de lei alocaţi în primă fază pentru acest proiect erau văzuţi ca bani aruncaţi pe fereastră de către liberali.

„Consiliul Judeţean are o idee oarecum năstruşnică la prima vedere, aceea de a face u lift exterior la CJ. O clădire cu două etaje plus mansardă sau trei etaje, depinde cum privim lucrurile, o clădire în care îşi are sediu şi prefectura, o clădire importantă din punct de vedere administrativ, dar care are nişte reguli instituţioale şi care trebuie să desfăşoare comunicarea cu cetăţeanul în parametri instituţionali. Solicitând explicaţii, atât la comisia de urbanism, cât şi la comisia de buget, mi s-a spus că acel lift ar fi necesar pentru persoanele cu dizabilităţi. La care reacţia noastră a fost promptă şi va fi şi astăzi una promptă şi clară: Nu înţelegem de ce trebuie ca o persoană cu dizabilităţi să fie chinuită în a urca chiar şi cu liftul la etajul doi sau trei, atâta vreme cât la parterul CJ există sală de audienţe, iar funcţionarul public din CJ, dacă există necesitatea pentru a se întâlni acel funcţionar public cu persoana cu dizabilităţi, nu ar putea coborâ până la parter?” a explicat consilierul judeţean Eugen Curtean.



Pe ce au mers anul acesta banii Consiliului Judeţean

Conform programului de investiţii a Consiliului Judeţean, instituţia a mai alocat anul acesa 81.000 de lei pentru o autoutilitară şi 41.000 de lei pentru un autoturism.

De asemenea, cu 143.000 de lei vor fi achiziţionate echipamente informatice, iar aproape două milioane de lei sunt prevăzuţi pentru achiziţie de aparatură medicală.

Cu 65.000 de lei va fi amenajat un loc de joacă şi cu 50.000 de lei va fi finalizat un gard, pentru Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă nr. 1. 783.000 de lei au fost cheltuiţi în proiectul de amenajare a Complexului Muzeal Bistriţa-Năsăud.

Alţi 140.000 de lei vor merge pe un „bibliobuz” pentru Biblioteca Judeţeană, iar 50.000 de lei pentru o autoutilitară pentru Complexul Muzeal Bistriţa-Năsăud.

De asemenea, 415.000 de lei, adică aproape 100.000 de euro, sunt destinaţi achiziţionării unui microbuz pentru Centrul Judeţean pentru Cultură. Tot la Centrul Judeţean pentru Cultură va ajunge şi o pianină în valoare de 10.000 de lei.

Nu au fost ignorate nici semnele de intrare în judeţ. Nu mai puţin de 500.000 de lei au fost prevăzuţi de administraţia judeţeană pentru finalizarea semnelor de intrare în judeţ, tip pană de păun. Anul trecut a fost repartizată pentru aceste obiective o sumă similară.

Administraţia judeţeană a mai alocat 131.000 de lei pentru realizarea unui „bypass” pluvial la groapa de gunoi de la Tărpiu şi 52.000 de lei pentru achiziţionarea unui cântar auto. Alţi 765.000 de lei vor fi folosiţi pentru diferite studii şi proiecte.

Andreea Moldovan
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5537
  • Thank you received: 715
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Despre accesibilitate acum 10 luni 4 zile #45730

https://campaniamea.de-clic.ro/petitions/ocolirea-parcului-herastrau-in-siguranta-pentru-pietoni-persoane-cu-dizabiltati-si-biciclisti


d.png
  • sara
  • Avatarul lui sara
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • \\\\
  • Posts: 963
  • Thank you received: 86
  • Karma: 12
Sara
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Rasp: Despre accesibilitate acum 10 luni 2 zile #45740

  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5537
  • Thank you received: 715
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Despre accesibilitate acum 9 luni 1 săptămână #45846

26733454_1730994820264853_7698446043612844821_n.jpg


O rampa a unei farmacii din Tg- Jiu . :(
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5537
  • Thank you received: 715
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Despre accesibilitate acum 8 luni 6 zile #45958

Petru Zoltan Egyed

IMG_20170206_180720-768x434-2.jpg


Si in Spania accesibilitatea este o uriasa problema ! :( :( :(
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5537
  • Thank you received: 715
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: acum 8 luni 6 zile by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Despre accesibilitate acum 7 luni 2 săptămâni #46013

Călătorie cu trenul pentru persoanele cu dizabilităţi

1314.jpg


Asociatia Persoanelor cu Handicap Sporting Club Galati este una dintre asociatiile care au identificat solutia de transport! Au achizitionat o rampa mobila, pe care o folosesc in toate calatoriile cu trenul prin tara, destinata membrilor acestora, persoane cu handicap locomotor, la toate turneele sportive. Din pacate, solutia este doar una pilot, dar si asa, acestia intampina probleme in calatoriile cu trenul prin Romania!

În România, numai 10% din vagoanele de tren aflate în circulaţie le oferă posibilitatea să călătorească şi persoanelor cu dizabilităţi. În toate celelate cazuri, cei care au nevoie de rampă sau de lift trebuie să anunțe CFR-ul cu cel puţin două zile înaintea călătoriei. Astfel de situaţii absurde se întâmplă zilnic în gările din România.

Mircea: “Vii, vezi dacă te sui în tren, dacă ai posibilitate. Hai să zicem că în Bucureşti ai posibilitatea şi te sui în tren, dar în Azuga nu ştiu dacă mai ai posibilitatea să te dai jos din tren.” Persoanele cu dizabilităţi care vor să meargă cu trenul nu au nicio şansă să se descurce singuri. Doar 10% din vagoane sunt dotate cu rampe speciale. În restul, pot urca doar dacă sunt ajutaţi de angajaţii CFR sau de ceilalţi călători.

Teordor Turcu, şef staţie Bucureşti-Nord: „În parcul CFR Călători sunt aproximativ 100 de unităţi, Săgeţi Albastre sau vagoane speciale care pot fi introduse în compunerea trenurilor, la cerere.”

Mircea: „Eşti undeva şi trebuie să ajungi în următoarea zi de urgenţă. Ce faci într-o astfel de situaţie?!”

Regula spune că persoanele cu dizabilităţi trebuie să depună, cu cel puţin 48 de ore înainte de ora plecării un formular la casa de bilete în care să precizeze, pe lângă informaţiile personale, ziua plecării şi staţia la care vor să coboare. Şi asta pentru că numai patru gări din ţară sunt dotate cu echipament special.

Teordor Turcu, şef staţie Bucureşti-Nord: „E neapărat să anunţe cu 48 de ore înainte pe site-ul CFR Călători sau la staţia de urcare sau la oricare din staţiile CFR Călători pentru a se asigura toate resursele necesare. Ori o rampă mobilă în oraşele în care acestea există: Bucureşti, Constanţa, Timişoara şi Târgu-Jiu, ori pur şi simplu personal pentru urcarea în tren sau asigurarea unor vagoane, unui material rulant specific accesului facil pentru persoanele cu mobilitate redusă.”

Mircea: „Mi se pare că aparatura şi acest lift cred că e de acum 20 de ani şi mi se pare o improvizaţie liftul ăla.”

În Franţa, de exemplu, toate trenurile, fie ele TJV-uri, Intercity-uri sau trenuri de rang mic sunt dotate cu minimum de facilităţi pentru persoanele cu handicap. În plus, SNCF, societatea naţională de căi ferate din Hexagon, propune şi un serviciu complementar destinat persoanelor care îşi rezervă locul şi completează un formular special cu minimum 48 de ore înainte. Acest serviciu oferă de la întâmpinarea persoanei respective la gară, până la acompanierea ei pe durata călătoriei, căratul bagajelor sau, în unele cazuri, transportul de la şi până la domiciliu.

Potrivit unui regulament european, CFR mai are la dispoziţie mai puţin de un an ca să doteze toate trenurile cu echipamente speciale care să înlesnească accesul persoanelor cu dizabilităţi.

Articol preluat www.digi24.ro
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5537
  • Thank you received: 715
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Despre accesibilitate acum 5 luni 3 săptămâni #46246

Persoanele cu dizabilitati din Vrancea isi doresc sa participe la spectacolele Teatrului Municipal Maior Gh. Pastia

intalnire-dizabil2-grup2-web.jpg


Razvan, unul dintre noii nostri membri din Vrancea, s-a mutat de cateva luni in Focsani si bineinteles ca si-a dorit sa cunoasca orasul si atractiile lui culturale.
Foarte curand a realizat insa ca Focsaniul nu este un oras prea prietenos cu persoanele cu dizabilitati locomotorii cand i s-a spus telefonic ca nu poate ajunge in sala de spectacole a Teatrului Municipal Maior Gh.Pastia deoarece aceasta este situata la etaj iar cladirea nu este dotata cu lift.
In aceasta situatie nu e numai Razvan ci sunt toate persoanele cu dizabilitati locomotorii grave din Vrancea.
Astfel pe data de 09.03.2018, grupul Dizabil.eu - Vrancea a trimis o solicitare, ce a primit numarul de inregistrare 99/13.03.2018, conducerii teatrului. Pana acum n-am primit insa nici un raspuns.
Zilele trecute un focsanean scria pe facebook:
,,Aseara am ajutat (la propriu) un copil cu deficiente locomotorii sa mearga la teatru. Acesta nu se putea deplasa si impreuna cu un prieten l-am luat "pe sus" din casa pana intr-o loja. Am constatat ca Teatrul Focsani nu are o cale de acces pentru aceste persoane. Vreau ca acest mesaj sa atraga atentia institutiei despre importanta pe care o are o rampa de acces pentru persoanele cu handicap, rampa care, cu tehnologia actuala, poate fi un lift care sa urce nu doar scarile de la intrare.
Sunt increzator ca mesajul meu va ajunge unde trebuie, iar data viitoare cand cineva face sau vrea sa faca o fapta buna sa nu fie nevoit sa mai apeleze la alte cateva maini de ajutor din cauza lipsei unor lucruri NORMALE.''(Bogdan Sacaleanu)
Iar un reprezentant al teatrului raspundea urmatoarele:
,,Nu am uitat nici o clipa de acest neajuns, am cautat solutii impreuna cu tehnicieni in domeniu dar se pare ca problema este destul de greu de rezolvat! Forma scarilor din teatrul nostru (MONUMENT ISTORIC) si structura acestora implica ''transformarea'' cailor de acces (scari) ceea ce limiteaza accesul spectatorilor cu peste 50% din latimea scarilor si intra in contradictie cu unele norme PSI privind ingustarea cailor de evacuare! Va asiguram ca de fiecare data cand o persoana cu deficiente a dorit sa ajunga in sala, acest lucru s-a intamplat chiar daca am apelat la metode destul de ''clasice'' in ceea ce priveste urcatul unui scaun special la primul etaj, acolo unde se afla sala de spectacol, lucru foarte rar intalnit la un teatru! Intamplarea de aseara ne-a mahnit si va transmitem ca toata organizarea, prestatia artistica si serviciile de primire a persoanelor cu nevoi speciale au fost asumate de organizatorii evenimentului! Nu incercam sa gasim scuze si dorim ca in timp foarte scurt sa reusim sa rezolvam si aceasta problema DAR in termenii legali la care se supune un MONUMENT ISTORIC.''
Noi, persoanele cu dizabilitati din Vrancea speram insa ca se va gasi o solutie pentru ca dreptul nostru de a participa la manifestari culturale sa nu mai fie limitat!
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5537
  • Thank you received: 715
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Despre accesibilitate acum 4 luni 6 zile #46366

34887482_1936347396662860_2189563276549947392_n-2.jpg


Asociaţia Împreună pentru Viitor Constanţa mulțumește mult oamenilor care ne-au susținut și au fost alături de noi.

Proiectul „Plajă şi mare pentru toţi” a devenit realitate cu sprijinul unui mic număr de sponsori inimoşi – firmele M24seven și Petroterm SRL, din Bucureşti, Grupul RAP din Braşov (RAP Development, RAP Tronic şi RAP Instal), Sorla şi Dobre şi Fiii din Constanţa.

Mulțumim firmei Aqua Carpatica pentru apa livrată voluntarilor pe toată perioada sezonului estival și Ramonei Voicu, concesionarul plajei Pupa Beach, care a avut încredere în proiect și continuă să-l suțină.

Mulțumim, AYG România ?

Mulțumim Primariei Municipiului Constanța pentru raspunsurile pozitive la adresa noastră.

Multumim voluntarilor Asociației IPV Constanța care vor ajuta pe plaja.

Mulțumim colegei noastre Isabela Stefan-Iorga care a fost alături de noi cu sufletul și s-a implicat activ în acest proiect.

Mulțumim, mulțumim, mulțumim!

#SuntemCeeaCeFacem


35065616_1936347626662837_1714751321967427584_n-2.jpg


34862175_1936347343329532_5129106934804250624_n-2.jpg
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5537
  • Thank you received: 715
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: acum 4 luni 6 zile by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Despre accesibilitate acum 3 luni 3 săptămâni #46392

PRIMA PLAJĂ PENTRU PERSOANELE CU DIZABILITĂȚI, LA MAMAIA. CE ÎI AȘTEAPTĂ ACOLO PE OAMENII CU NEVOI SPECIALE. ACCESTUL ESTE GRATUIT

Persoanele cu dizabilități au șansa fantastică a merge pe litoral și să se bucure, în siguranță, de valurile mării. În stațiunea Mamaia, într-o zonă cu acces facil, există o plajă pentru oamenii cu probleme medicale, care îi împiedică să ducă o viață normală.

Pe Plaja Pupa există șezlonguri speciale și scaune plutitoare pentru a ușura accesul persoanelor cu nevoie în apele mării. Accesul este gratuit! De precizat că inițiatorii proiectului și-au propus să amenajeze cate un colț de plajă pentru persoanele cu dizabilități în fiecare stațiune de pe litoral.

Pe Plaja Pupa există șezlonguri speciale și scaune plutitoare pentru a ușura accesul persoanelor cu nevoie în apele mării. Accesul este gratuit! De precizat că inițiatorii proiectului și-au propus să amenajeze cate un colț de plajă pentru persoanele cu dizabilități în fiecare stațiune de pe litoral.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5537
  • Thank you received: 715
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Despre accesibilitate acum 3 luni 3 săptămâni #46397

Parcare „invizibilă” sub Parcul Central „Nicolae Titulescu”

PArcul_central2_25062018X.jpg


„Singurele indicii care acuză parcajul subteran vor fi indicatoarele rutiere”, promit reprezentanţii municipalităţii braşovene

Primăria Braşov a lansat licitaţia privind elaborarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic pentru parcarea subterană de la Parcul Central „Nicolae Titulescu”.
Din informaţiile postate pe site-ul platformei electronice de achiziţii publice reies şi primele detalii referitoare la modul cum e gândită această investiţie. Astfel, noua parcare subterană, amenajată pe mai multe niveluri, ar urma să aibă o capacitate de 700 de locuri (din care 4% pentru persoanele cu dizabilităţi şi pentru încărcarea vehiculelor electrice), suprafaţa construită urmând a fi de 4.180 metri pătraţi.

Vor putea fi parcate şi maşinile pe GPL
Parcarea va fi dotată cu sistem de acces automat, va beneficia de afişaj electronic a locurilor libere.
Proiectul mai prevede şi instalarea unor senzori speciali cu ajutorul cărora vor putea fi identificate eventualele scurgeri de gaze de la maşinile alimentate cu GPL, ceea ce înseamnă că, spre deosebire de parcarea de la Spitalul Militar „Regina Maria”, la cea de la Parcul Central vor putea fi lăsate şi aceste autovehicule.
Totodată, va exista şi un sistem de supravegherea video.
Valoarea contractului este estimată la 500.887 lei, fără TVA, respectiv 569.055 lei, cu TVA, iar documentaţia va trebui finalizată în termen de 7 luni. Consultanţii interesaţi de acest contract vor putea depune ofertele până la data de 30 iulie.
În prezent, în jurul parcului sunt amenajate 200 de locuri pe marginea străzii.

Plantele valoroase vor fi „strămutate”, apoi „relocate”
Chiar dacă este vorba de o construcţie mare, reprezentanţii municipalităţii braşovene au precizat în tema de proiectare aferentă licitaţiei că „singurele indicii care acuză parcajul subteran vor fi indicatoarele rutiere şi semnalizările specifice.
Înainte de începerea lucrărilor, vegetaţia considerată valoroasă va fi strămutată. La terminarea lucrărilor, zona afectată se va reamenaja peisager, iar vegetaţia considerată valoroasă va fi relocată”. De asemenea, se va efectua şi o descărcare arheologică.
Proiectul parcării subterane de la Parcul Central „Nicolae Titulescu” este inclus în Planul de Mobilitate Urbană şi Durabilă al Municipiului Braşov, iar pentru realizarea lucrărilor, reprezentanţii municipalităţii braşovene au afirmat de mai multe ori că au în plan accesarea unor fonduri europene.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5537
  • Thank you received: 715
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: acum 3 luni 3 săptămâni by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Despre accesibilitate acum 3 luni 18 ore #46423

1 Martie 2018

CFR are şase ani să-şi facă staţiile şi trenurile la standarde occidentale

Persoanele cu handicap vor avea la dispoziţie ascensoare mobile pentru urcarea şi coborârea din tren, biciletele se vor trasporta gratuit pe toate garniturile, iar pentru orice întârzire se vor plăti despăgubiri. Acestea sunt doar câteva din modificările ce vor fi aduse Regulamentului privind drepturile şi obligaţiile călătorilor din transportul feroviar care vor fi obligatorii din 2024 de către Parlamentul European (PE). Prevederile regulamentului par rupte din filmele SF pentru călătorul român, obişnuit cu condiţiile oferite de gările şi trenurile CFR.

646x404-44.jpg


Condiţii civilizate pentru persoanele cu handicap

Conform documentului PE, persoanele cu handicap şi persoanele cu mobilitate redusă, indiferent dacă sunt cauzate de handicap, vârstă sau orice alt factor vor avea la dispoziţie în staţii rampe şi ascensoare mobile pentru scaunele rulante pentru a facilita accesul pe peroane şi urcarea sau coborârea din garnitura de tren. Asistenţa din partea personalului staţiei şi a trenului este obligatorie şi gratuită. Obligatorie este şi dotarea staţiilor şi trenurilor cu sisteme vizuale şi sonore pentru informarea celor cu probleme senzoriale. Noile norme permit călătorului să fie însoţit de un câine de asistenţă certificat în conformitate cu normele naţionale relevante, fără costuri suplimentare.

Despăgubirile

Regulamentul mai prevede că operatorii feroviari plătesc despăgubiri în caz de întârzieri dacă acestea nu s-au produs din cauza unor catastrofe naturale neprevăzute. Documentul percizează că aici nu sunt incluse condiţiile meteorologice sezoniere normale, care se produc în mod regulat şi pot fi prevăzute de companii. Nu se plătesc despăgubiri nici în cazul unor atacuri teroriste. În cazul unei întârzieri la sosire sau la plecare, pasagerii sunt informaţi cu privire la situaţia şi la timpul estimat de plecare şi la ora estimativă de sosire de către întreprinderea feroviară sau de către administratorul staţiei. Despăgubirile se plătesc în urma unei plângeri prealabile pe care pasagerii o pot depune la orice întreprindere feroviară, vânzător de bilete, gară sau administratorul de infrastructură implicat. Reclamaţiile trebuie prezentate în termen de şase luni de la incidentul care face obiectul plângerii. Conform normelor, compensarea preţului biletului se plăteşte în termen de o lună de la depunerea cererii de despăgubire.

Bicicletele, la liber

Regulamentul mai prevede că va fi obligatorie dotarea tuturor trenurilor cu rastel de biciclete. Este vorba inclusiv de trenurile de mare viteză, pe distanţe lungi şi transfrontaliere. Serviciul este, obligatoriu, gratuit pentru orice tip de biciclete. La această oră, CFR susţine că poate lua la bordul trenurilor călători cu biciclete nepliabile numai pe garniturile Interregio care au în compunere vagoane speciale cu spaţii interioare mari. Serviciul nu este gratuit pentru că doritorul trebuie să achite la casele de bilete un tarif suplimentar de 10 lei.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5537
  • Thank you received: 715
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: acum 3 luni 18 ore by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.