Bine ai venit, Vizitator
Username: Password:

SUBIECT: Masina mea

Masina mea #45593

De la bun inceput precizez ca nu am masina.
Nici nu-mi dau seama de ce la noi este interzis. Mai de graba ma intreb daca persoana cu dizabilitate dispune, are in posesie un astfel de dispozitiv ?
Daca ar avea, nu vad de ce ar interzice folosirea lui.

Asadar, la noi in Romania nu am avansat atat de mult , incat sa cerem o reglementare in acest sens.

Avem noi centre de unde o persoana valida inchiriaza contra cost, bineinteles un autoturism pentru a efectua o calatorie din punctul X in punctul Y ? :(

Noi ar trebuii sa gasim o forma de a organiza un astfel de serviciu. Dar oare cum sa facem ?

Personal ma gandesc la realitatea ca nu am bani sa-mi cumpar o masina. Este foarte scumpa si investitia ar fi foarte mare si istovitoare. Si ma gandeam ca o persoana cu sau fara dizabilitate sa faca, sa urmeze cursurile de conducere auto, ... sa obtina Permisul de conducere si apoi...

Sa poata inchiria pe raspundere o masina si sa calatoreasca dupa cum ii este placerea si puterea financiara. Ar fi mai ieftin pentru uni dintre noi. :) :) :)

De ce nu ??? :) :) :)
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6746
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Masina mea #45623

Ai mașină, ai belele: noile reguli pregătite pentru 2018

Românii ar putea avea noi reguli pentru mașini de la anul în ceea ce privește inspecția tehnică, modul de vânzare-cumpărare al autoturismelor și mai ales taxele plătite pentru a deține sau înmatricula un autovehicul. Unele dintre actele normative au primit acordul Parlamentului și au deja o dată certă pentru intrarea în vigoare, altele sunt în faza de dezbatere publică. Cert e că de la anul, mașina va fi mai greu și mai scump de administrat. Șoferii vor fi și ei supuși unor reguli mai stricte, iar amenzile vor fi mai mari.
Din data de 20 mai 2018, vor exista noi reguli pentru obținerea ITP-ului, dar și măsuri menite să descurajeze înșelătoriile pe piața auto second hand. Parlamentul a aprobat, ca pe o formalitate, fără niciun vot împotrivă și fără nicio modificare, Ordonanța Guvernului nr. 81/2000 privind certificarea încadrării vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în normele tehnice privind siguranța circulației rutiere, protecția mediului și în categoria de folosință conform destinației, prin inspecția tehnică periodică, care se află deja în vigoare și-și produce efectele. Actul normativ introduce, în esență, noi termene pentru efectuarea Inspecției Tehnice Periodice, dă puteri sporite inspectorilor RAR și prevede reguli în ceea ce privește kilometrajul mașinilor.

Deficiențele și efectele lor

Ordonanța nu este completă și așteaptă norme de aplicare în ceea ce privește definirea unor termeni foarte vagi precizați în prezenta lege. Astfel, „în cazul în care la Inspecția Tehnică Periodică se constată doar deficiențe minore, se consideră că inspecția a fost trecută, iar vehiculul nu mai este supus din nou inspecției”. Actul nu definește precis ce sunt acestea, se mulțumește doar să spună că e vorba despre deficiențele care n-au un efect semnificativ asupra siguranței vehiculului sau impact asupra mediului și alte neconformități minore. Până la noi reglementări mai specifice, nu ne rămâne decât să ne imaginăm cam cum ar fi acestea, cel mai probabil urmând a fi descriptiv precizate pe înțelesul mecanicilor care efectuează inspecția, dar și al șoferilor fără prea multă școală. Ambiguitatea se menține și la următoarele clase de defecte, care însă împiedică obținerea ITP. Deficiențele majore sunt definite ca fiind acele deficiențe „susceptibile să compromită siguranța vehiculului, să aibă impact asupra mediului sau să-i pună în pericol pe ceilalți participanți la trafic și alte neconformități mai importante”. Din nou, nicio precizare suplimentară. Cea de a treia categorie este cea a deficiențelor periculoase, aceste fiind cele „care constituie un risc direct și imediat la adresa siguranței rutiere sau care au impact asupra mediului”. În cazul în care au fost depistate deficiențe majore sau periculoase, „se consideră că inspecția nu a fost trecută. Este necesară o nouă inspecție a vehiculului în maximum 30 de zile de la inspecția inițială”. Un vehicul care prezintă deficiențe încadrabile la mai mult de o categorie de deficiențe este clasificat în categoria care corespunde deficienței mai grave. „O mașină care prezintă mai multe deficiențe la același element inspectat poate fi clasificată în categoria imediat superioară de gravitate dacă se poate demonstra că efectul combinat al acestor deficiențe ar genera un risc mai mare la adresa siguranței rutiere”, se mai spune în lege. Persoana care prezintă vehiculul la inspecţia tehnică periodică este informată cu privire la orice deficienţe care au fost identificate şi care necesită remediere.

Cititi si ; :( :( :(
Lovitură dură pentru şoferi! Valabilitatea permisului de conducere ar putea fi de doar 1 AN pentru mii de şoferi români!
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6746
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Masina mea #45773

RETROSPECTIVA 2017
Opt lucruri care s-au schimbat în 2017 în domeniul auto


In vara anului 2017 a intrat în vigoare noua lege a asigurărilor de răspundere civilă auto (RCA). Dar asta n-a fost nici pe departe cea mai importantă veste pentru șoferi, ci oficializarea restituirii fostelor taxe auto, printre care și timbrul de mediu. Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar a devenit posibilă din nou, iar parcarea pe trotuar se face cu respectarea unor reguli noi. Amenzile de circulație au crescut, însă Executivul ne-a promis că ele nu vor mai crește deloc anul viitor.

1. Noua lege RCA, în vigoare din iulie 2017

De la 12 iulie 2017, domeniul asigurărilor RCA e reglementat de Legea nr. 132/2017. Noul cadru legal înlocuiește complet vechiul cadru legal, adică Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 54/2016, astfel că au apărut câteva noutăți demne de menționat: ideea de asigurat cu risc ridicat, retragerea plăcuțelor de înmatriculare la suspendarea contractului de RCA, rezolvări mai rapide la cererile de despăgubire, pedepse penale speciale pentru emiterea de asigurări false și pentru vânzarea pieselor contrafăcute, dar și apariția tarifului de referință. Aceste noutăți sunt explicate mai pe larg aici.

2. Înmatricularea mașinii se va suspenda la expirarea ITP-ului, de la anul

În situația în care inspecția tehnică periodică (ITP) a unei mașini va expira, înmatricularea acesteia va fi suspendată automat, se specifică într-un act normativ ce a apărut anul acesta. Șoferii care vor circula în continuare cu respectivul automobil vor risca atât o amendă pentru lipsa ITP-ului valabil, cât și una pentru condusul în timpul suspendării înmatriculării, totalul putând să ajungă la 5.800 de lei. Chestiunea asta se va aplica însă abia de la 20 mai 2018, iar alte informații despre această noutate puteți afla de aici.

3. Din 2018, cumpărătorii mașinilor la mâna a doua vor putea fi amendați dacă nu anunță tranzacțiile

Tot de la 20 mai 2018, noul deținător al unei mașini va trebui să anunțe tranzacția la autorități în maximum 90 de zile de la cumpărare, față de 30, cum e acum. Iar cei care nu anunță tranzacțiile se vor trezi cu suspendarea înmatriculării, amenzile pentru cei care circulă cu înmatricularea suspendată fiind între 1.305 și 2.900 de lei. Detalii pe acest subiect, aici.

4. Probele examenului auto trebuie filmate


Proba teoretică și proba practică a examenului pentru obținerea permisului auto trebuie înregistrate video. În cazul probei practice, dispozitivele de înregistrare sunt instalate direct pe autovehiculele folosite la susținerea probei, mai exact. Dar nu pentru toate categoriile de permis sunt stabilite regulile de înregistrare. proba practică a examenului auto nu este înregistrată nici video, nici audio în cazul categoriilor AM, A1, A2 și A. Puteți afla mai multe pe acest subiect din acest material.

5. Restituirea fostelor taxe auto, inclusiv a timbrului de mediu, oficializată

Probabil cea mai bună veste pentru șoferi în 2017 a fost momentul când s-a anunțat că fostele taxe auto, printre care și timbrul de mediu (eliminat oficial în februarie anul acesta), pot fi restituite celor care le-au plătit. Iar asta chiar și în condițiile în care cei care ar avea dreptul la bani nu mai sunt proprietarii acelor mașini sau nu mai au dovada plății. Cererile pot fi depuse deja, iar banii vor începe să fie restituiți, încetul cu încetul, în 2018, în cea mai mare parte. Despre acest subiect puteți afla mai multe aici.

6. Reguli noi pentru parcarea mașinilor pe trotuare

Reglementările referitoare la parcarea mașinilor pe trotuare au suferit în ianuarie 2017 unele modificări. Mai exact, parcarea pe trotuare este posibilă doar în locurile marcate și semnalizate în mod expres, deși în trecut se putea face și în lipsa acestora. Șoferii care nu respectă această nouă interdicție riscă amendarea cu până la câteva sute de lei (două sau trei puncte-amendă). Detalii suplimentare puteți afla de aici.

7. Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar, posibilă din nou

Încă de la începutul anului 2017 a devenit legală din nou ridicarea mașinilor de către polițiștii rutieri, în principal. Actul normativ care tratează acest subiect le dă însă mână liberă autorităților locale să stabilească condițiile mai detaliate în care se poate face ridicarea mașinilor. Așa se explică faptul că, de pildă, tarifele pentru ridicare, transport și depozitare sunt diferite de la un oraș la altul. Măsura ridicării vehiculelor se poate dispune în cazurile în care este interzisă staționarea voluntară și se face printr-o dispoziție scrisă ce cuprinde niște elemente obligatorii. Despre aceste lucruri puteți afla mai multe din acest articol.

8. Amenzile de circulație au crescut în 2017, dar nu vor mai crește și la anul

Un punct-amendă reprezintă 10% din salariul minim pe economie, iar acesta din urmă a crescut la 1 februarie 2017, astfel că un punct-amendă este acum 145 de lei. Din ianuarie 2018, salariul minim va crește iarăși, de data asta destul de mult față de nivelul actual, ceea ce, în teorie, ar atrage și creșterea amenzilor de circulație. Numai că, în decembrie 2017, Guvernul a decis "să înghețe" valoarea punctului-amendă la nivelul de 145 de lei. Prin urmare, în 2018, cu datele pe care le avem acum, amenzile de circulație nu vor mai crește față de nivelul actual. Despre clasele de amenzi și cât de mari pot fi acestea puteți afla din acest material.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16143
  • Thank you received: 5260
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Masina mea #45785

Noi reguli pentru ITP, de anul viitor. Inspecţii mai dese la maşinile vechi

De la 1 ianuarie, românii cu maşini noi vor avea o supriză plăcută referitor la inspecţia tehnică periodică - în schimb, cei cu vehicule vechi or să treacă mai des pe la ITP.

Un act normativ care a apărut recent în Monitorul Oficial prevede noi reguli pentru Inspecţia Tehnică Periodică. Mai precis, maşinile vor putea trece ITP-ul cu defecte minore, dar dacă se constată defecte mai grave, acestea trebuie reparate în maximum 30 de zile.

„În cazul în care la inspecția tehnică periodică se constată deficiențe majore, se consideră că inspecția nu a fost trecută. Este necesară o nouă inspecție a vehiculului în maximum 30 de zile de la inspecția inițială. În cazul în care la inspecția tehnică periodică se constată deficiențe periculoase, se consideră că inspecția nu a fost trecută. Este necesară o nouă inspecție a vehiculului în maximum 30 de zile de la inspecția inițială”, se precizează în Legea nr. 260/2017 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 81/2000 privind certificarea încadrării vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în normele tehnice privind siguranța circulației rutiere, protecția mediului și în categoria de folosință conform destinației, prin inspecția tehnică periodică, care se va aplica de la 20 mai 2018.

Mai concret, deficiențele minore sunt definite drept „deficiențele care n-au un efect semnificativ asupra siguranței vehiculului sau impact asupra mediului și alte neconformități minore”. Legea care este acum în vigoare nu are prevederi de acest fel.

De asemenea, în cazul mașinilor cu o vechime de 12 ani sau mai mult, ITP-ul va fi necesar anual, nu o dată la doi ani, ca ăn momentul de faţă. Pe de altă parte, mașinile noi vor avea de trecut primul ITP abia după trei ani de la înmatriculare. Aceste reguli nu se aplică de la 20 mai, ci chiar de la 1 ianuarie.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16143
  • Thank you received: 5260
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Petru, Mona si Dan

Masina mea #46120

AVERTISMENT PENTRU ȘOFERI. O MAȘINĂ LA MÂNA A DOUA VĂ POATE COSTA DE CÂTEVA ORI MAI MULT DECÂT PREȚUL PLĂTIT

Mașinile la mâna a doua aduse din Occident sunt la mare căutare printre români, mai ales de când nu se mai plătește timbrul de mediu. Dar există și riscuri. Două treimi dintre autoturismele rulate pentru care s-a verificat istoricul de daune au avut cel puţin un incident, avertizează specialiştii. Noii proprietari se trezesc cu surprize sub capotă, care îi costă mii de euro.

142295masini-la-mana-a-doua-1.jpg


Anul trecut, pentru 36% dintre maşinile la mâna a doua reparaţiile au ajuns la aproape 2.200 de euro per autoturism. Se explică prin avariile pe care noii proprietari le descoperă doar după ce cumpără maşina.

Costul reparaţiilor creşte dacă avariile au fost mai grave, dacă maşina a trecut printr-un incident mediu sau mare.

Pentru jumătate dintre maşinile cumpărate în acest an la mâna a doua s-au plătit apoi reparaţii de peste 15.000 de euro. S-au vândut chiar şi maşini care ar trebui să fie considerate daună totală. Anul trecut au fost reînmatriculate aproape 500.000 de maşini vechi, un număr record.

Dacă vreţi să cumpăraţi o maşină la mâna a doua, este bine să verificaţi atât caroseria, cât şi posibilele urme de impact frontal. Acestea ne dau indicii clare dacă maşina a trecut printr-un accident minor sau dacă a fost daună totală.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6746
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Masina mea #46323

Modificările O.U.G. 195 /2002 prin O.U.G. 14/18.08.2017, privind suspendarea înmatriculării

certificat-inmatriculare-auto-0.jpg


“Începând cu data de 20 mai 2018, vor intra în vigoare o serie de prevederi care modifică și completează Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice.

Astfel, printre noutăți, se numără suspendarea înmatriculării, care constă în interzicerea temporară a dreptului de a pune în circulație și a utiliza un vehicul pe drumurile publice.

În cazul depistării în trafic a unui vehicul a cărui inspecție tehnică periodică a expirat, pe lângă sancțiunea contravențională principală, vor fi reținute și certificatul de înmatriculare, plăcuțele cu numărul de înregistrare și se va elibera dovadă fără drept de circulație.

Suspendarea înmatriculării încetează la data la care vehiculul trece o nouă inspecție tehnică periodică.

De asemenea, suspendarea înmatriculării se aplică și în cazul în care noul proprietar nu a solicitat autorității competente transcrierea transmiterii dreptului de proprietate în 90 de zile de la data dobândirii dreptului de proprietate asupra vehiculului. Suspendarea încetează la data transcrierii transmiterii dreptului de proprietate.

Conducerea unui vehicul a cărui înmatriculare este suspendată constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 9 la 20 de puncte-amendă.”
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6746
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Masina mea #46410

Psiholog: Şoferii care fac live pe Facebook vor aprecieri. E o formă disperată de a atrage atenţia

Şoferii care fac live pe Facebook în timp ce conduc cerşesc atenţie şi aprecieri din partea celorlalţi, susţine psihologul Keren Rosner, precizând că aceasta este o formă disperată a tinerilor de a atrage atenţia asupra lor pentru că se simt singuri sau pentru că le lipseşte afecţiunea.

“În general, aceste persoane care sfidează destinul sunt tineri care simt nevoia să evadeze din monotonia vieţii lor pentru a ieşi în evidenţă. Sunt tineri care tânjesc după apreciere şi de obicei nu obţin aceste lucruri din altă parte sau prin alt mod. Ei sunt lipsiţi de activităţi care să le provoace preocuparea constantă. Sunt tineri care nu au un job provocator sau nu au o activitate şi pasiuni interesante. Ei acţionează cu gândul că lor nu li se poate întâmpla nimic rău, că întâmplările nefaste sunt pentru alţii. Ei ştiu că există acest pericol însă pur şi simplu îl ignoră”, a declarat, pentru agenţia de presă MEDIAFAX, psihologul Keren Rosner.

Rosner susţine că şoferii care fac live în timp ce conduc vor să iasă în evidenţă prin experinţe riscante pentru a cuceri pe cineva sau pentru a se compara cu persoanele populare.

“Simt nevoia să iasă în evidenţă dovedind că sunt actorii unor experienţe riscante. Ambiţia lor se opreşte la competiţia cu alţi cunoscuţi, cu alţi şoferi din trafic sau ceilalţi care au postat anterior curse periculoase. De asemenea, consumul de alcool sau substanţe îi dezinhibă şi ajung să se expună unor situaţii limite. Unii băieţi fac asta pentru că vor să atragă atenţia unei fete şi astfel vor să o impresioneze. (...) Posibilitatea de a posta în timp ce conduc îi transformă în mediul online în “eroi”, în special dacă primesc îndemnuri şi laude online. În majoritatea cazurilor, filmatul este asociat cu încălcarea regulilor şi normelor rutiere, iar acest aspect este ignorat de protagonişti. Mesajul poate fi “sunt mai sus decât legea”, “nu mă interesează”, a adăugat psihologul.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6746
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Masina mea #46879

Iohannis a promulgat două legi care modifică OUG privind circulaţia pe drumurile publice

Preşedintele Klaus Iohannis a semnat joi decretele pentru promulgarea a două legi care modifică Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice.

În 28 noiembrie, Camera Deputaţilor a adoptat, în calitate de for decizional, legea potrivit căreia şoferul poate depune la Poliţia Rutieră dovada înlocuitoare a permisului din momentul eliberării ei, conform agerpres.ro.

"Conducătorul auto poate depune dovada înlocuitoare a permisului de conducere la Poliţia Rutieră în orice zi din momentul eliberării până la a 15-a zi de valabilitate a dovezii înlocuitoare. În cazul suspendării permisului de conducere pentru o perioadă determinată, cu eliberarea unei dovezi înlocuitoare cu drept de conducere pentru 15 zile, suspendarea exercitării dreptului de a conduce vehicule începe în cazurile: din momentul expirării termenului de valabilitate a dovezii înlocuitoare sau din momentul depunerii dovezii înlocuitoare de către conducătorul auto la oricare unitate de poliţie în una din zilele din intervalul perioadei de valabilitate a acesteia", prevede textul adoptat.

A doua lege de modificare a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice promulgată de preşedinte prevede reglementări referitoare la examinarea medicală pentru obţinerea permisului de conducere.

Potrivit prevederilor, examinarea medicală a solicitanţilor pentru permisul de conducere, precum şi a conducătorilor de autovehicule, tractoare agricole sau forestiere ori tramvaie se realizează în unităţi de asistenţă medicală autorizate, existente la nivelul fiecărui judeţ, care au obligaţia luării în evidenţă a acestora.

Lista unităţilor de asistenţă medicală autorizate se stabileşte şi se actualizează prin ordin al ministrului Sănătăţii.

Orice medic, atunci când constată că un conducător de autovehicul, de tractor agricol sau forestier ori tramvai, aflat în evidenţa sau îngrijirea sa, prezintă afecţiuni medicale prevăzute în ordinul ministrului Sănătăţii este obligat să emită bilet de trimitere către o unitate de asistenţă medicală autorizată, cu diagnosticele constatate şi cu datele de contact ale unităţii medicale în care medicul trimiţător îşi desfăşoară activitatea şi să consemneze acest lucru în fişa medicală a conducătorului. Biletul de trimitere va fi comunicat conducătorului, de îndată, prin orice mijloc de comunicare prevăzut de Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă. În baza biletului de trimitere, în termen de 3 zile lucrătoare de la comunicarea acestuia, persoana care posedă permis de conducere este obligată să se prezinte la unitatea de asistenţă medicală autorizată pentru a efectua examinarea medicală de specialitate.

În cazul în care unitatea de asistenţă medicală autorizată, în urma realizării examenului de specialitate necesar, stabileşte că persoana care posedă permis de conducere este inaptă medical pentru a conduce un autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai, aceasta este obligată în termen de o zi de la data constatării să comunice rezultatul examinării către poliţia rutieră în a cărei rază teritorială unitatea îşi desfăşoară activitatea, către medicul trimiţător, precum şi persoanei declarate inaptă din punct de vedere medical pentru a conduce un autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai. În cazul în care persoana care posedă permis de conducere este declarată aptă medical, unitatea de asistenţă medicală autorizată comunică, în termen de 15 zile de la constatare, rezultatul examinării către medicul trimiţător.

În cazul în care, în termen de 30 zile de la data comunicării biletului de trimitere, medicul trimiţător nu este înştiinţat de unitatea de asistenţă medicală autorizată asupra rezultatului examinării, acesta este obligat să comunice poliţiei rutiere pe a cărei rază teritorială acesta îşi desfăşoară activitatea numele, prenumele şi codul numeric personal al persoanei aflate în evidenţa sau îngrijirea sa, precum şi informaţia că aceasta a fost trimisă să se prezinte pentru o examinare medicală.

La data primirii comunicării, poliţia rutieră retrage permisul de conducere al persoanei respective, făcând menţiune despre aceasta în evidenţa permiselor de conducere reţinute şi a sancţiunilor aplicate conducătorilor de autovehicule, tractoare agricole sau forestiere ori tramvaie. Măsura dispusă i se comunică, de îndată, conducătorului. În termen de maximum 3 zile lucrătoare de la această dată, conducătorul este obligat să se prezinte la sediul poliţiei rutiere pentru a preda permisul de conducere, în vederea retragerii acestuia, până la încetarea cauzelor pentru care s-a luat această măsură, prevede textul legii promulgate.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6746
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Masina mea #46884

Iohannis a promulgat legea care sperie șoferii: cine nu mai are voie să conducă

Lege-Iohannis-rutiera-840x478.jpg


Klaus Iohannis a semnat pe 27 decembrie decretul pentru promulgarea modificării legii privind circulația pe drumurile publice. Dintr-o dată, examenul medical ar trebui să însemne ceva pentru siguranța pe șosele.

Modificarea legislației prevede că opersoană declarată inaptă din punct de vedere medical trebuie să informeze poliţia rutieră asupra situației sale. Constatarea e realizată de unitatea de asistenţă medicală autorizată. Odată cu promulgarea lui Iohannis, modificarea intră în vigoare.

Acest proiect de lege promulgat pe 27 decembrie de Iohannis are ca obiect de reglementare completarea ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/.2002. Aceasta privește circulaţia pe drumurile publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Are scopul instituirii unor condiţii privind circulaţia pe drumurile publice a autovehiculelor cu volanul situat pe partea dreaptă.

„Examinarea medicală […] a conducătorilor de autovehicule, tractoare agricole sau forestiere ori tramvaie se reazlizează în unităţi de asistenţă medicală autorizate, existente la nivelul fiecărui judeţ, care au obligaţia luării în evidenţă a acestora”, se arată în acest proiect de lege.

Informarea poliției rutiere de către unitatea de asistenţă medicală autorizată care a făcut constatarea se face în maximum o zi de la data constatării. Trebuie să informeze poliția, medicul trimițător, dar și peersoana în cauză. „În cazul în care persoana care posedă permis de conducere este declarată inaptă mediacal, unitatea […] comunică, în temen de 15 zile de la constatare, rezultatul examinării către mediul trimiţător”, se mai arată în această modificare a legii.

„Persoana care posedă permis de conducere, declarată inaptă medical pentru a conduce un autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai nu mai are dreptul de a conduce de la data comunicării acestui fapt maximum 3 zile lucrătoare de la această dată”. Mai mult, conducătorul este obligat să se prezinte la sediul poliţiei rutiere pentru a preda permisul de conducere, în vederea retragerii acestuia, până la încetarea cauzelor pentru care s-a luat această măsură.

O altă prevedere arată că permisul de conducere al persoanei care este declarată inaptă psihologic pentru a conduce se retrage de către poliţia rutieră. Poate fi redobândit numai după încetarea motivului pentru care s-a luat această măsură.

Proiectul de lege a fost adoptat pe 28 noiembrie de Camera Deputaţilor în calitate de for decizional, notează ZF.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6746
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Masina mea #47788

Bolile care anulează permisul auto. Toți șoferii trebuie să afle aceste informații

Bișinicu Andreea 09:33, 29 ian. 2022

Bolile-care-anuleaza-permisul-de-conducere-lista-2022-840x500.jpg


Toți viitorii șoferi știu faptul că una dintre condițiile pentru ca cetățenii să poată obține carnetul de conducător auto este să fie apți din punct de vedere psihic și medical. Iată care sunt bolile și afecțiunile care te împiedică să iei permisul auto. Ce document este necesar pentru obținerea acestuia.

Ce boli te împiedică să obții permisul de conducere
La începutul lunii ianuarie a anului 2022, a intrat în vigoare noul Cod Rutier, ce pune accent pe eliberarea unui document oficial potrivit căruia candidații sunt apți din punct de vedere medical pentru a da de carnet auto.

De asemenea, șoferii care nu sunt declaraţi admişi la controlul medical obligatoriu nu vor mai putea conduce autoturisme, iar permisul auto li se va suspenda. Există o serie de afecțiuni din cauza cărora carnetul de șofer este anulat, în cazul în care conducătorii auto sunt depistați cu aceste boli.


De exemplu, românii care au probleme cu aparatul respirator se numără printre cei care nu mai pot șofa. Aceștia pot redobândi permisul auto doar dacă primesc acceptul medicului, iar în fișa medicală este notat faptul că respectivii primesc avizul favorabil din partea unei instituții medicale autorizate.


Un alt caz de cetățeni care nu vor primi carnetul de conducere este cel în care ne confruntăm cu persoane cu tulburări psihice, cei care au diabet zaharat, probleme cardiace, leziuni ale auzului, afecțiuni locomotorii sau apnee. De asemenea, cei care au probleme cu vederea vor avea permisul auto anulat.

Codul Rutier 2022 interzice persoanelor care au boli cardiovasculare, neurologice grave sau probleme cu alcoolul și drogurile să aibă permis valid de conducere.

Pentru a obține sau reînnoi un permis de conducere încadrat la grupa 1, solicitanții trebuie să aibă o acuitate vizuală binoculară, dacă este necesar, cu lentile de corecție, de cel puțin 0,5, când se utilizează ambii ochi.

Persoanele care au probleme cu auzul și suferă de hipoacuzie profundă bilaterală care nu poate fi corectată la nicio ureche pot fi încadrați doar în grupa 1 dacă vehiculul dispune de oglinzi mai mari.


Permisele de conducere nu sunt eliberate sau reînnoite pentru candidații ori conducătorii auto care prezintă handicap locomotor care fac periculoasă conducerea unui autovehicul.

Permisele din grupa 1 se eliberează persoanelor cu dizabilități, cu anumite restricții, numai cu avizul unei unități de asistență medicală autorizate și în urma evaluării medicale a afecțiunii sau anomaliei respective și, în cazul în care este necesar, a efectuării unui test practic.


De asemenea, avizul acordat trebuie să precizeze ce tip de modificare este necesară la vehicul și dacă respectivul conducător auto trebuie să poarte un dispozitiv ortopedic, în măsura în care proba de verificare a aptitudinilor și comportamentului demonstrează că, utilizând un astfel de dispozitiv, conducerea vehiculului nu ar fi periculoasă.

Persoanele asupra cărora există suspiciuni de sindrom de apnee moderată sau severă în somn de tip obstructiv se supun unei consultații medicale, pentru obținerea unui aviz autorizat, înainte de eliberarea sau reînnoirea permisului de conducere. Aceștia pot fi sfătuiți să nu conducă până la confirmarea diagnosticului.


Conducătorilor auto cu epilepsie trebuie să li se monitorizeze capacitatea de a conduce până când trec cel puțin cinci ani fără nicio criză. În același timp, pentru grupa 2, permisele pot fi eliberate sau reînnoite dacă sunt îndeplinite următoarele condiții: solicitantul nu trebuie să urmeze tratament medicamentos antiepileptic în perioada în care nu trebuie să existe crize, a fost realizată o monitorizare medicală corespunzătoare, la examenele neurologice amănunțite nu trebuie să se confirme o patologie cerebrală aferentă afecțiunii și nu trebuie să se înregistreze nicio activitate epileptiformă pe electroencefalogramă (EEG) și, după un episod acut, trebuie să se facă o EEG și un examen neurologic corespunzător.

Permisele de nu sunt eliberate sau reînnoite în cazul persoanelor cu tulburări mintale grave, retard psihic sever sau probleme comportamentale grave datorate vârstei sau tulburări grave ale capacității de judecată, comportament ori adaptabilitate.

Permisele de conducere pot fi eliberate sau reînnoite în cazul persoanelor cu insuficiență renală gravă, numai pe baza unui aviz medical autorizat și cu condiția efectuării unor controale medicale periodice.

Ce schimbări au loc la școala de șoferi în 2022
Vești bune pentru români. Se schimbă obligativitatea de a utiliza o anumită categorie de mașini la școala de șoferi 2022. Miercuri, 26 ianuarie, a apărut ordinul MTI nr. 44/2022 în Monitorul Oficial nr. 76, ce introduce anumite modificări cu privire la obligațiile pe care le au școlile de șoferi privind autoturismele pe care învață să le conducă elevii.

Concret, noul ordin schimbă condițiile tehnice care trebuie îndeplinite de „vehiculele destinate instruirii practice în conducerea auto, în vederea obţinerii permisului de conducere“. Cu alte cuvinte, nu va mai fi obligatorie folosirea unor camioane dotate cu cutie manuală, chiar dacă mașinile fac parte din categoria C sau CE, adică cu remorcă sau fără.

Mai în detaliu, Ordinul MTI nr. 44/2022 prevede eliminarea obligativității dotării vehiculelor cu sistem de transmisie care presupune o selecţie manuală a vitezelor în cazul mașinilor din categoria CE, adică a camioanelor cu remorcă.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6746
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Masina mea #47859

278927394_5423559904345119_3715150707813930752_n.jpg
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6746
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.