Locuri de munca si telefoane utileANOFM a lansat platforma PULS pentru angajatori si persoanele fizice somere sau in cautarea unui loc de munca. Angajatorii care au locuri de munca vacante au obligatia de a comunica agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene toate locurile de munca vacante, in termen de cinci zile lucratoare de la vacantarea acestora, conform Legii 76/2002. Comunicarea se poate face online prin Platforma Puls.

  • ANOFM - Locuri de munca vacante.
  • AJOFM - Agentii judetene.

PULS integreaza serviciile dedicate angajatorilor prin asigurarea in principal a urmatoarelor tipuri de functionalitati:

  1. Depunerea de documente, in format electronic, in vederea beneficierii de masuri de stimulare a ocuparii fortei de munca (subventii, prime, alte stimulente financiare) oferite de ANOFM;
  2. Declararea locurilor de munca vacante precum si a serviciilor integrate de mediere a muncii pentru a facilita selectia sau identificarea automatizata a potentialilor candidati in vederea ocuparii;
  3. Organizarea somerilor/ persoanelor aflate in cautarea unui loc de munca si informarea acestora cu privire la evolutiile pietei muncii, oferindu-le acestora posibilitatea transmiterii on-line a documentelor privind solicitarea unor drepturi si a documentelor justificative prevazute de legislatie.

Munca persoanelor cu dizabilitati este reglementata prin Legea nr. 76/2002 si Legea nr. 448/2006. Potrivit acestor legi, persoanele cu dizabilitati au dreptul la munca, in functie de pregatirea profesionala si de gradul de dizabilitate, iar angajatorul trebuie sa le ofere acelasi respect ca si restului angajatilor.

In aplicarea prevederilor art. 78 alin. (2^3)-(2^4) din Legea nr. 448/2006, angajatorii cu peste 50 de salariati, atunci cand au posturi disponibile trebuie sa faca demersuri reale pentru a incerca ocuparea acestora si vor incepe procedura de angajare a persoanelor cu dizabilitati in masura in care acestea detin calificarile sau competentele necesare ocuparii posturilor vacante.

Mai exact, trebuie sa identifice cel putin trei ONG-uri care au in statut prestarea de servicii in folosul persoanelor cu dizabilitati din aceasi raza teritoriala cu a sediului propriu si sa le arate acestora ce nevoi de personal au, iar ONG-urile respective sa vada daca "pot ajuta cu intalnirea cererii cu oferta de munca". In plus, angajatorii mai trebuie si sa demonstreze in scris ca au facut aceste demersuri, prin notificari trimise catre doua agentii, AJOFM si ANPDPD.

Cererea scrisa (anexa nr. 1 la Ordinul nr. 28/11/2025) adresata celor doua agentii trebuie sa cuprinda o descriere clara a atributiilor pentru posturile respective, calificarile cerute si norma de lucru prin care se solicita sprijin in identificarea de candidati cu dizabilitati potriviti pentru locurile de munca vacante.

ONG-urile contactate vor face demersuri de informare a persoanelor cu dizabilitati pe care le au in evidenta sau cu care colaboreaza. Daca exista candidati care corespund cerintelor, angajatorul procedeaza la organizarea interviurilor, concursurilor sau a altor metode de recrutare si selectie. Daca se identifica persoane cu dizabilitati potrivite pentru ocuparea posturilor, se trece la semnarea contractelor de munca, cu asigurarea accesibilizarii si adaptarii corespunzatoare a locurilor de munca, in functie de posibilitatile si nevoile fiecarei persoane.

In cazul in care programul normal de munca este, potrivit legii, mai mic de 8 ore zilnic, salariul de baza minim brut orar se calculeaza prin raportarea salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata la numarul mediu lunar de ore.

Pentru incadrarea in munca, capacitatea profesionala se verifica printr-o proba de angajare platita, care dureaza cel putin 45 de zile lucratoare si maxim 90 de zile pentru functii de executie, potrivit art. 84 din Legea 448/2006. 

De asemenea, persoanele cu dizabilitati pot fi angajate in urmatoarele forme: pe piata libera a muncii, in forme protejate si la domiciliu (job remote).

Locuri de munca pe internet

Gasiti mai jos lista principalelor site-uri specializate in recrutarea de forta de munca din Romania:

Numere de urgenta

112/113

112 - Numar European Unic de Urgenta - Politia, Pompierii, Salvarea. Pentru informatii complete, vizitati www.112.ro.

SMS 113 - Serviciul de Urgenta Pentru Persoane cu Dizabilitati de Auz si de Vorbire.

119 - Telefonul copilului pentru cazurile de abuz.

Telefoane utile

NUMERE SCURTE - Prefixul trebuie format obligatoriu de pe telefon la apelarea unui numar scurt.

Numarul scurt este un serviciu optional cu ajutorul caruia se directioneaza apelurile nationale catre un acces fizic determinat (un alt numar de telefon), de forma prefix 9xxx (ex.: 031 9494)

Numerele scurte sunt numere de 4 cifre (ex. 1868) care pot primi mesaje text (SMS-uri) la fel ca numerele normale de 10 cifre. Numai ca sunt mult mai usor de retinut si sunt compatibile cu toti operatorii de telefonie mobila

9530 - Politia de Frontiera

9361 - Informatii Tarom

9393 - Posta Romana

9651 - Telefonul Consumatorului

9269 - Agentia Nationala Sanitar Veterinara

9866 - Telefonul Cetateanului

9672 - Registrul Auto Roman

9615 - Centrul National de Consiliere si Consultanta a Consumatorilor

In prezent, in Romania, sunt definite 5 numere scurte pentru servicii armonizate cu caracter social:

116 000 - pentru serviciul "linie telefonica de urgenta pentru copii disparuti", disponibil non-stop. Acest serviciu asigura:

  • preluarea apelurilor prin care este anuntata disparitia unor copii si transferul acestora catre politie;
  • indrumare si sprijin persoanelor in grija carora se afla copilul disparut;
  • sprijin pentru desfasurarea investigatiei.

116 111 - pentru serviciul "linii de asistenta telefonica pentru copii", cu precizarea limitelor de disponibilitate atunci cand serviciul nu este disponibil non-stop. Acest serviciu:

  • ofera ajutor copiilor care au nevoie de ingrijire si protectie si ii pune in legatura cu diverse organizatii si resurse;
  • le ofera copiilor posibilitatea de a-si exprima temerile, de a vorbi despre aspectele care ii afecteaza in mod direct si de a contacta pe cineva in caz de urgenta.

116 123 - pentru serviciul "linii de asistenta telefonica care ofera sprijin emotional”, cu precizarea limitelor de disponibilitate atunci cand serviciul nu este disponibil non-stop, avand urmatoarele caracteristici:

  • permite apelantului sa beneficieze de o relatie umana adevarata, in cadrul careia este ascultat fara a fi judecat;
  • ofera sprijin emotional apelantilor care sufera de singuratate, care se afla intr-o criza psihologica sau care se gandesc la suicid.

116 006 - pentru serviciul "linie de asistenta telefonica pentru victimele infractiunilor". Acest serviciu ofera victimelor infractiunilor posibilitatea de a primi asistenta psihologica in astfel de situatii, de a fi informate in legatura cu drepturile lor si cu modalitatile de exercitare a acestor drepturi, precum si de a fi indrumate catre institutiile care le pot sprijini. Totodata, ofera informatii despre:

  • politia locala si procedurile judiciare penale;
  • aspecte legate de despagubiri si asigurari;
  • ofera asistenta pentru identificarea altor posibilitati de sprijin.

116 117 - pentru "serviciul medical telefonic ce nu intra in categoria cazurilor de urgenta". Acest serviciu:

  • directioneaza apelurile catre serviciile medicale adecvate pentru probleme urgente, dar care nu pun in pericol viata, in special, dar nu exclusiv, in afara programului normal de lucru, in zilele de repaus saptamanal si in timpul sarbatorilor legale;
  • pune apelantii in legatura cu o persoana responsabila de preluarea apelurilor care detine experienta si competenta necesare sau ii pune direct in legatura cu un cadru medical calificat.

TelVerde

telverde

800 xxx xxx - numere cu acces gratuit pentru apelant (numere verzi). Sunt folosite de diverse companii sau institutii pentru a oferi publicului posibilitatea de a primi informatii sau de a comunica sugestii si reclamatii.

  1. Inspectorate Scolare Judetene
  2. Casele Judetene de Asigurari de Sanatate
  3. Directiile de Sanatate Publica
  4. Comisariate Judetene pentru Protectia Consumatorilor
  5. Agentia Nationala a Medicamentului si a Dispozitivelor Medicale din Romania
  6. Lista primariilor din Romania pe judete
  7. Opis DGASPC pe judete
  8. Opis AJPIS pe judete

0800 800 300 - Linia verde a Cancelariei Primului ministru APEL GRATUIT

0800 868 622 - Ministerul Muncii 

0800 826 727 - Casa Nationala de Pensii

0800 800 187 - Ministerul Sanatatii

0800 800 974 - Telefonul asiguratului 

0800 800 885 - Probleme legate de asigurarea asistentei medicale

0800 800 950 - Suport tehnic pentru cardul national de sanatate

0800 800 885 - Semnalarea deficientelor existente in sistemul de sanatate

0800 806 806 - Reclamarea coruptiei din spitale sau farmacii

0800 200 200 - Protectia Copilului

0800 672 031 - TelVerde pus la dispozitia elevilor, studentilor si parintilor

0800 870 070 - Agentia Nationala Antidrog

0800 806 806 - Directia Generala Anticoruptie

0800 800 085 - ANAF Anticoruptie

0800 800 624 - Linie telefonica Anticoruptie in Ministerul Afacerilor Interne

0800 080 999 - Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului

0800 080 999 - OPC - Oficiul pentru Protectia Consumatorului (pentru a face plangere)

0800 888 881 - Telefonul Consumatorului (pentru a primi consiliere)

0800 868 282 - Telefonul consumatorului Turism

0800 080 228 - Linie telefonica gratuita pentru diabetici

0800 800 457 - TelVerde pentru clientii serviciilor de utilitati publice

0800 826 787 - ANSV (Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor)

0800 500 550 - Numar gratuit in sprijinul angajatilor si copiilor din sistemul de protectie speciala

0800 825 627 - Autoritatea de Supraveghere Financiara

0800 801 200 - Antisuicid

0800 444 800 - Sistemul de Colectare Selectiva (SCS) a deseurilor electrice

0800 800 848 - CEC Bank

0800 884 444 - CFR Calatori 

0800 500 100 - Autoritatea Navala Romana

0800 672 507 - Incalcarea drepturilor cetatenilor UE

0800 800 116 - Consilierea femeilor in criza de sarcina

0800 070 307 - PLAFAR

0800 080 400 - Farmaciile Dr. Max

0800 490 999 - Farmaciile Centrofarm

0800 080 234 - Farmaciile Sensiblu

0800 833 003 - Farmaciile HelpNet

Adauga comentariu

Codul de securitate
Actualizează